Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dubbele nationaliteit niet opgeven - PETITIE

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
DejaVu
Amerika-expert

Re: Dubbele nationaliteit niet opgeven - PETITIE

Bericht door DejaVu »

Mja, Wilders staat nu buitenspel en toch worden deze wetswijzigingen doorgevoerd. Dus daar heeft het niet zo heel veel mee te maken.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Encinitas schreef: In diezelfde kamer-discussie vandaag het Burkaverbod. Wat een non-issue!
Ik vind de discussie over die getallen een non-issue. Al die partijen die er tegen zijn of schreeuwen "dit gaat helemaal nergens over" en "het zijn er maar 150!". In mijn straat alleen al wonen er 6 vrouwen met een burka, je gaat mij niet wijsmaken dat er maar 150 in NL wonen. Ja alleen in Den Haag.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Je kunt het ook anders zien. Ik heb er hier nog nooit één gezien dus 150 lijkt mij een overdreven groot aantal :wink:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Volgens mij is dat aantal ook erg hoog, ik heb ooit 1 keer in mijn leven een vrouw in een burka gezien en dat was in San Francisco. :D
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

edit: ach laat ook maar zitten, het heeft toch geen zin ;)
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

oortjes schreef:...Indiers, allemaal dubbele nationaliteit.
Ik ben het helemaal met je eens en vind de huidige discussie in Nederland over "die enge buitenlanders" tenenkrommend. Maar mensen uit India kunnen geen dubbele nationaliteit aanhouden. Als ze Amerikaan worden moeten ze de Indiase nationaliteit opgeven (ipv daarvan krijgen ze een soort tweederangs burgerschap in India) -- http://www.immihelp.com/nri/dual.html
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

De halve USA verkiezingen zijn tenenkrommend maar is allemaal heel logisch in de USA. Dit is een normale discussie in NL, waar een meerderheid voor is in het parlement en de bevolking.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoe weet je dat een meerderheid van de bevolking ervoor is?
Ik ben er in ieder geval niet voor. Ik vind dat ook buitnelanders in Nederland hun geboorte nationaliteit moeten kunnen behouden en zal zeker niet op een partij stemmen die daar tegen is.
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

DejaVu schreef:Dit is een normale discussie in NL, waar een meerderheid voor is in het parlement en de bevolking.
Erg genoeg. Geef wat mij betreft aan hoever Nederland is opgeschoven van open, tolerante samenleving naar een meer bekrompen, naar binnen gekeerde, minder tolerante samenleving, aangejaagd door onderbuikgevoelens.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Hohohoho, het is maar een gedeelte van de Nederlandse bevolking die er zo over denkt hoor. En dat Dejavu het een normale discussie vindt betekent niet dat iedereen er zo over denkt.
Scheer niet alle Nederlanders over één kam a.u.b.
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

vana schreef:Scheer niet alle Nederlanders over één kam a.u.b
Nee, ik bedoel dat Nederland in het algemeen is opgeschoven, ik zou niet durven om jou in die categorie te plaatsen. :wink:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Oké, dan is het goed. :wink:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Encinitas schreef:
DejaVu schreef:Dit is een normale discussie in NL, waar een meerderheid voor is in het parlement en de bevolking.
Erg genoeg. Geef wat mij betreft aan hoever Nederland is opgeschoven van open, tolerante samenleving naar een meer bekrompen, naar binnen gekeerde, minder tolerante samenleving, aangejaagd door onderbuikgevoelens.
Sja, dankzij het feminisme zijn we ooit tot het punt gekomen dat mannen en vrouwen gelijke rechten hebben. Dankzij dat "geloof" moeten vrouwen zich nu van top tot teen bedekken, nogal een achteruitgang vergeleken met wat er bereikt is door het feminisme.
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

Hockey schreef:Sja, dankzij het feminisme zijn we ooit tot het punt gekomen dat mannen en vrouwen gelijke rechten hebben. Dankzij dat "geloof" moeten vrouwen zich nu van top tot teen bedekken, nogal een achteruitgang vergeleken met wat er bereikt is door het feminisme.
Dus jij wil die rol dan maar even overnemen en voorschrijven wat de mensen mogen dragen? Jij weet wat goed voor hen is?

Laat mensen maar lekker zelf uitmaken hoe ze zich willen kleden en hoe zij uiting willen geven aan hun geloof. Ik geloof niet in een kledingvoorschrift uitgevaardigd door de overheid.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Nee, ik zou het land uit willen trappen. Trappen. De mannen die dit van hun vrouw verlangen die zou ik het land uit willen trappen.
Die vrouwen willen dit zelf niet. Geef ze eens de keuze, echt de keuze. Zonder een man erbij, zonder de schaamte die hun cultuur hen oplegt, zonder de straffen die ze zullen ondergaan, zonder de wetenschap dat ze uitgesloten zullen worden en verstoten zullen worden als ze dat achterlijke ding afdoen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

vana schreef:Hoe weet je dat een meerderheid van de bevolking ervoor is?
Hierdoor: http://www.nu.nl/politiek/2505351/meerd ... iteit.html
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Encinitas schreef: Laat mensen maar lekker zelf uitmaken hoe ze zich willen kleden en hoe zij uiting willen geven aan hun geloof.
Dat is nou net het probleem...
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Maar die kledingvoorschriften zijn er al wel. Ik kan bv. niet met ontbloot bovenlijf gaan lopen in public places in Ned.

Ieder is vrij zich te kleden zoals hij/zij wil - hoewel bij de burka dat nu net niet zo is ! - maar voor bv. rijbewijs of ID zal toch het gezicht voldoende ontbloot moeten worden. Ik denk ook dat er regels moeten zijn voor bv. rechtszalen, het parlement, dat men daar 'gezicht' moet tonen.
Zelf heb ik het er ook moeilijk mee, als ik bv. zie hoe mijn yemenitische buurjongetjes lekker kunnen raggen en balspelen in sportieve kleren, maar de meisjes vanaf ong. elf, twaalf, jaar ingepakt worden in een donker gekleurde lange jas-jurk, hoofddoek over en om het hoofd enz. Die kleding is duidelijk een probleem van 'overdracht' - aangezien de mannen hun seksdrift slecht kunnen beheersen klaarblijkelijk, worden de vrouwen ervan beschuldigd zwak te zijn op dit gebied. In hoeverre een burka verbod vrouwen zou helpen onder dit juk uit te komen in Ned., of het juist erger zou maken, aangezien iets dat niet mag meteen belangrijk wordt, wie het weet mag het zeggen.

USA2004, ik wist dat het Indische 'dubbele' citizenship niet dezelfde rechten gaf als het normale, kende echter de precieze regels niet, ze zijn ongunstiger dan ik van Indiers hier had begrepen. Maar het is al meer dan de Ned. overheid ons wil geven / laten houden. (met dank voor de link !)
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

oortjes schreef:USA2004, ik wist dat het Indische 'dubbele' citizenship niet dezelfde rechten gaf als het normale, kende echter de precieze regels niet, ze zijn ongunstiger dan ik van Indiers hier had begrepen. Maar het is al meer dan de Ned. overheid ons wil geven / laten houden. (met dank voor de link !)
Ik heb het ook doorgelezen, en als je als Indier het overseas citizenship van India hebt, heb je een onbeperkte inreistoestemming. Kijk, dat mogen ze van mij dan wel invoeren in Nederland als ze echt per se zo ontzettend moeilijk menen te moeten doen over het hebben van meerdere nationaliteiten (wat trouwens echt zoiets is waarbij ik me afvraag of er geen belangrijkere dingen zijn om aandacht aan te besteden daar in Den Haag).
De belangrijkste reden voor mij om mijn Nederlandse nationaliteit niet te willen verliezen is dat ik terug wil kunnen reizen zonder beperkingen. En stel dat het zover mocht komen dat ik terug naar Nederland wil verhuizen en dus ook het staatsburgerschap terug wil krijgen, dan is dat iets waar ik me op dat moment wel zorgen om maak en niet nu :-). Al zou het natuurlijk veel beter zijn als ik gewoon twee paspoorten mocht hebben!
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Overigens is het burkaverbod geen Nederlands geval. Frankrijk, België, Spanje en Italië hebben het al of zijn ermee bezig.

Dus dat binnen gekeerde intolerante Nederland valt wel mee, het is een Europees iets. Tenzij nu heel Europa binnen gekeerd en intolerant is natuurlijk. :roll:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer