Texas Boy schreef:Rare accenten worden vaak als dom gezien en ze doet domme uitspraken maar denk wel dat haar haar mannetje staat in een goede discussie
Oh ja, en in interviews komt ze ook altijd zo intelligent over , want ze heeft altijd een antwoord klaar. Dat er geen touw aan haar antwoord is vast te knopen, dat het soms nergens op slaat, of dat ze soms zoveel onsamenhangende dingen achter elkaar zegt en zo de vraag totaal niet beantwoordt, dat maakt niet uit. Misschien komt ze op nog veel dommere mensen heel intelligent over, en misschien hebben die allemaal op haar gestemd. Ik snap in ieder geval niet hoe ze zo ver is gekomen, want met niets - maar dan ook niets - wat ik van haar gezien of gehoord heb - ook van vóór de presidentiële verkiezingen - komt ze op mij als intelligent en kundig over.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
De discussies die ik van haar ken waren tijdens de vorige verkiezingen en daar kon je echt merken dat ze op de antwoorden gestudeerd had en gestuurd werd door het McGain team, zou haar wel eens willen zien in een normale discussie, mis ik trouwens toch in Amerika, alles is voorgekauwd en daar is bijvoorbeeld Obama meester in maar zet Obama en Cantor naast elkaar in een stoel, laat de antwoorden checken live door FactCheck, lijkt me leuke TV, eindelijk eens waarheden ipv van leugens of partij propaganda
Dat zou in elke verkiezing wel een verademing zijn, ja... gewoon de dingen zeggen zoals zij ze écht zien, in plaats van het ingestudeerde spul; maar ja, daar win je misschien niet genoeg kiezers mee
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Dento schreef:Dat zou in elke verkiezing wel een verademing zijn, ja... gewoon de dingen zeggen zoals zij ze écht zien, in plaats van het ingestudeerde spul; maar ja, daar win je misschien niet genoeg kiezers mee
Het is dus een kwestie van domme kiezers winnen die eigenlijk weten dat ze voorgelogen worden maar toch op iemand kiezen omdat deze slim overkomt
Texas Boy schreef:De discussies die ik van haar ken waren tijdens de vorige verkiezingen en daar kon je echt merken dat ze op de antwoorden gestudeerd had en gestuurd werd door het McGain team, zou haar wel eens willen zien in een normale discussie
Dat is nou net het probleem: Palin weigert consequent om geinterviewd te worden door andere kanalen dan FOX (waar ze notabene op de payroll staat). Een CNN bv krijgt haar niet te spreken, of ze nou de vragen vantevoren met haar doornemen of niet. En zo'n houding kan ik dus moeilijk serieus nemen, sterker nog: ik zou me als kiezer door haar niet serieus genomen voelen. Ze zit daardoor mooi in haar eigen veilige bubble, gebaseerd op een imago en oneliners via Twitter.
Texas Boy schreef:Rare accenten worden vaak als dom gezien en ze doet domme uitspraken maar denk wel dat haar haar mannetje staat in een goede discussie
Oh ja, en in interviews komt ze ook altijd zo intelligent over , want ze heeft altijd een antwoord klaar. Dat er geen touw aan haar antwoord is vast te knopen, dat het soms nergens op slaat, of dat ze soms zoveel onsamenhangende dingen achter elkaar zegt en zo de vraag totaal niet beantwoordt, dat maakt niet uit. Misschien komt ze op nog veel dommere mensen heel intelligent over, en misschien hebben die allemaal op haar gestemd. Ik snap in ieder geval niet hoe ze zo ver is gekomen, want met niets - maar dan ook niets - wat ik van haar gezien of gehoord heb - ook van vóór de presidentiële verkiezingen - komt ze op mij als intelligent en kundig over.
Zo zie ik het dus ook. Ze praat veel, maar zegt twee keer niks. Uitermate irritant.
Palin was gouverneur van Alaska - ik heb begrepen dat onze vrouwelijke burgemeester hier ong. netzoveel inwoners 'bestuurt'.
Bachman ging al leuk de fout in door onlangs in een plaats die ze bezocht te zeggen 'en hier is ook John Wayne geboren' - ze bedoelde de filmster, maar de John Wayne die er geboren was was een andere J.W.: een serie moordenaar.
Ja fact checking is een kunst en een kunde - daar moet je echt een goeie voor inhuren.
Bachman en haar echtgenoot leiden een christelijke gemeenschap die beweert homofilie te kunnen genezen.
Daar word ik helemaal naar van. Ze ontkent het zelf, maar in het Historisch Nieuwsblad stond een quote van iemand die de "therapie" gevolgd had en het is wél waar.
Sorry voor haar fans, maar ik kan iemand met zulke wereldvreemde ideeen niet serieus nemen, ook al heeft ze hele imperia opgebouwd en een weeshuis geadopteerd.
Texas Boy schreef:Nu snap ik het en ben er op tegen, overheiden creëren geen banen behalve ambtenaren die om zich zelf aan het werk te houden de meest belachelijke regels en wetten bedenken, alles te betalen door de belastingbetaler. We hebben gezien dat Obama's Stimules Plan niet heeft gewerkt en please kom niet met Jobs saved, want dat is niet te bewijzen, wel is aangetoond dat elke baan bijna 200.000 heeft gekost, kan je ook cash in de hand geven, is goed voor de economie want dan gaan mensen weer kopen, terug naar de Amerikaanse vrouw
Is wel een ietwat extreem simpele voorstelling van Keynesiaanse stimulus wat oortjes je voorschoteld. A priori is stimulus een goed medicijn als totale vraag is afgenomen door externe factoren: Keynes' aanname is dat de overheid de impact van crisissen kan verminderen door danwel te sparen in goede tijden, danwel te lenen in slechte tijden (en dus terug te betalen in goede tijden), met als doel totale vraag constant te houden. Gemiddelde economische groei mag in beide scenario's (i.e. met en zonder interventie) hetzelfde zijn, maar net zoals je kunt verdrinken in een rivier die gemiddeld 1m diep is al ben je 2m lang, is de maatschappij beter af met minder extremen.
Enig probleem in de VS is dat in een service economie zulke stimulus niet (automatisch) werkt. Heel cru en in simpele termen gesteld: als je een lening neemt om een tafel te laten maken, dan heb je naderhand een schuld en een tafel. Als je een lening neemt om je haar te laten knippen, dan heb je nadat je haar weer is aangegroeid alleen nog maar schuld. In beide gevallen hou je iemand aan het werk, maar in het eerste geval is het een investering die zichzelf in gebruik terug kan betalen, in het tweede geval consumptie waar je nooit meer iets voor terug ziet.
Bachman, die zo tegen subsidie is, heeft wel voor dat "homogenezenprogramma" van haar en haar man, subsidie gekregen.
En: als een regering geld leent om als werkverschaffing deinfrastructuur in het land te gaan verbeteren, dan is dat een investering in de toekomst. Plus het helpt de huidige situatie, omdat het mensen werk geeft, wat meer doordruppelt dan enige belastingverlaging voor de rijken ooit zal doen.
En die infrastructuur in de VS kan best wel wat gebruiken. Gevallen als die brug in Minneapolis die een tijdje geleden instortte (en waar ik een aantal keren over gereden heb) mogen toch eigenlijk niet voorkomen in een land als de VS. De organisatie van infrastructuuringenieurs waarschuwt er al meer dan 20 dat er teveel de wegen en bruggen in de VS er slecht aan toe zijn.
Helpt ook al die vrouwelijke ingenieurs die er tegenwoordig zijn.
Bennogr schreef:Bachman, die zo tegen subsidie is, heeft wel voor dat "homogenezenprogramma" van haar en haar man, subsidie gekregen.
En uiteraard gebruiken ze die subsidie alleen voor het niet-religieuze deel van hun praktijk. Maar Planned Parenthood mag geen rooie cent van de overheid ontvangen..
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Bennogr schreef:En die infrastructuur in de VS kan best wel wat gebruiken. Gevallen als die brug in Minneapolis die een tijdje geleden instortte (en waar ik een aantal keren over gereden heb) mogen toch eigenlijk niet voorkomen in een land als de VS. De organisatie van infrastructuuringenieurs waarschuwt er al meer dan 20 dat er teveel de wegen en bruggen in de VS er slecht aan toe zijn.
en weer een Obama leugen
We can thank President Obama for calling attention once again to the tragic bridge collapse of the I-35 W Bridge outside Minneapolis in 2007. In a recent speech , regarding the republican spending bill, he criticizes the GOP’s infrastructure spending cuts, tying together the collapse with aging infrastructure and our lack of spending in the transportation arena. The critics in the media have decided to jump on this, waving the National Transportation Safety Board (NTSB) report saying the 2007 collapse of the I-35 highway bridge just outside of Minneapolis was caused by a design flaw.
We can thank President Obama for calling attention once again to the tragic bridge collapse of the I-35 W Bridge outside Minneapolis in 2007. In a recent speech , regarding the republican spending bill, he criticizes the GOP’s infrastructure spending cuts, tying together the collapse with aging infrastructure and our lack of spending in the transportation arena. The critics in the media have decided to jump on this, waving the National Transportation Safety Board (NTSB) report saying the 2007 collapse of the I-35 highway bridge just outside of Minneapolis was caused by a design flaw.
en nu jij weer
Het was niet slim van Obama om die brug te gebruiken, maar hij zei niet letterlijk dat die brug was gevallen vanwege slecht onderhoud. Hij gaf er bij aan dat de National Society of Engineers alle infrastructuur heeft bekeken en als rapportcijfer een D heeft gegeven. En dat was zijn punt. De brug bij Minneapolis gebruikte hij alleen als voorbeeld. Of het nou door slecht design komt uit de jaren 60, of vanwege onderhoud: Er zal geinvesteerd moeten worden om deze problemen op te lossen. Zie hier meer resultaten van de National Society of Engineers: http://www.infrastructurereportcard.org/
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Ik vind het een goed teken van emancipatie dat er vrouwen in de politiek zitten, maar types als Michele Bachmann helpen m.i. niet echt. Ze zegt dat ze 'submissive' is aan haar man, en die bepaalt dus (naar haar zeggen) welke dingen ze doet, zoals de politiek ingaan. Naast al haar enge overtuigingen, moet ik op iemand stemmen die precies doet wat haar man zegt? Haar man probeert buiten de media te blijven, dus je hebt geen flauw idee op wie je nu stemt...
OscarG schreef:[Het was niet slim van Obama om die brug te gebruiken, maar hij zei niet letterlijk dat die brug was gevallen vanwege slecht onderhoud. ]
We zijn inmiddels weer een eindje van het topic af aan het dwalen met die brug (het dreigt in een puur en alleen politiek onderwerp te verzanden), laten we dus weer terug on topic gaan.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.