Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse nummerplaten

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
californiaman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door californiaman »

Shadow$ schreef:Wij zijn hier ook Amerikaanse nummerborden aan het sparen. We hebben er nog maar 6 maar we zijn van plan om de gang bij ons vol te hangen met nummerborden.

Dat word dus nog wel een paar jaar doorsparen :wink:
Ik heb er nog wat liggen wat ik verkoop.
Als je intresse hebt kun je me mailen.
jeroen_j85@yahoo.co.uk
Shadow$
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Shadow$ »

bedankt voor je aanbod :D

We vinden het leuk om ze zelf in de USA te kopen. :wink:
platesman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door platesman »

site is eindelijk eens aangepast door werken aan de kinderkamer :lol: heb tientallen nieuwe in de collectie waaronder deze
Afbeelding
check de rest van men nieuwe op http://www.usaplates.be
http://www.usaplates.be/ zie hier men collectie amerikaanse nummerplaten.
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Dank jullie wel! Door dit topic ben ik zojuist op ons huwelijscadeau voor volgend jaar gekomen: wij willen graag een kunstwerk hebben van Aaron Foster!

zie http://www.aaronfoster.com

Hij maakt van nummerplaten hele kunstwerken, zoals de liberty flag en de kaart van de USA. Wij gaan alle gasten vragen een gift te doen, zodat wij al een startbedrag hebben voor zijn werk (wat behoorlijk aan de prijs is :wink: )

Tenzij er hier een forummer rondzwerft die dit ook kan, dan hoor ik het graag :D :wink:

Echt de moeite waard om even te kijken, tenminste ik vind het helemaal geweldig!
platesman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door platesman »

Vegasgirl schreef:Dank jullie wel! Door dit topic ben ik zojuist op ons huwelijscadeau voor volgend jaar gekomen: wij willen graag een kunstwerk hebben van Aaron Foster!

zie http://www.aaronfoster.com

Hij maakt van nummerplaten hele kunstwerken, zoals de liberty flag en de kaart van de USA. Wij gaan alle gasten vragen een gift te doen, zodat wij al een startbedrag hebben voor zijn werk (wat behoorlijk aan de prijs is :wink: )

Tenzij er hier een forummer rondzwerft die dit ook kan, dan hoor ik het graag :D :wink:

Echt de moeite waard om even te kijken, tenminste ik vind het helemaal geweldig!
zeer mooi,maar oppassen toch met de verzendingskosten en ook nog de eventuele douanekosten.ik vraag mij af hoe ze die dingen zo mooi aan elkaar zetten.
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Nou ik heb gister de prijzen doorgekregen en alleen al de verzendkosten zijn 500 dollar!!! Het is te groot om zo te verzenden, dus gaat via de boot ofzo denk ik. Maar het valt dan ook in de categorie kunst = duur! :wink:

Maar erg mooi voor het verlanglijstje! Ik denk dat hij het aan elkaar last ofzo.. Ik vind het erg mooi iig.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Vegasgirl schreef:Nou ik heb gister de prijzen doorgekregen en alleen al de verzendkosten zijn 500 dollar!!! Het is te groot om zo te verzenden, dus gaat via de boot ofzo denk ik. Maar het valt dan ook in de categorie kunst = duur! :wink:

Maar erg mooi voor het verlanglijstje! Ik denk dat hij het aan elkaar last ofzo.. Ik vind het erg mooi iig.
500 Dollar????? Voor dit geld kan je een motor verschepen. Ik weet zeker dat het een stuk goedkoper kan, mocht je hulp nodig hebben geef maar een gil, Hans
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

a4plus schreef:
Vegasgirl schreef:Nou ik heb gister de prijzen doorgekregen en alleen al de verzendkosten zijn 500 dollar!!! Het is te groot om zo te verzenden, dus gaat via de boot ofzo denk ik. Maar het valt dan ook in de categorie kunst = duur! :wink:

500 Dollar????? Voor dit geld kan je een motor verschepen. Ik weet zeker dat het een stuk goedkoper kan, mocht je hulp nodig hebben geef maar een gil, Hans
Dank je wel! Das erg lief van je! Het zijn ook maar estimates, dus ik zo niet weten wat het echt kost. Het si wel erg groot 2 bij 1,5 m geloof ik, maar misschien zijn de prijzen incl douane troep etc. Maar ja, moet eerst maar doorsparen een kunstwerk kost het vijfvoudige ;) Maar mooi huwelijkscadeau ipv marriage registration :wink: :D
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Vegasgirl schreef:
a4plus schreef: 500 Dollar????? Voor dit geld kan je een motor verschepen. Ik weet zeker dat het een stuk goedkoper kan, mocht je hulp nodig hebben geef maar een gil, Hans
Dank je wel! Das erg lief van je! Het zijn ook maar estimates, dus ik zo niet weten wat het echt kost. Het si wel erg groot 2 bij 1,5 m geloof ik, maar misschien zijn de prijzen incl douane troep etc. Maar ja, moet eerst maar doorsparen een kunstwerk kost het vijfvoudige ;) Maar mooi huwelijkscadeau ipv marriage registration :wink: :D
Als je zoiets los verstuurd dan wordt het erg duur, ik ken een bedrijf in Houston daar gaat het mee in een container die vol staat met auto's, zeg maar als opvulling, is een stuk goedkoper dat weet ik zeker, see ya
platesman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door platesman »

zie eens op ebay usa. daar verkopen ze hetzelde wat jij ook wilt en veel goekoper.ik heb namelijk ook een vriend die hetzelfde wil en heb dit al eens opgezocht voor hem.de stukken kunnen uit mekaar gehaald worden alleszinds .zoek eens op art usa license plates en mss vind je wel iets
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Van teletekst:

Een Nederlandse familie die in de Amerikaanse staat Oregon woont, had voor het nummerbord van hun drie auto's voor UDINK1, UDINK2 en UDINK3 gekozen. Udink is hun Nederlandse achternaam.

En hoewel ze 2 van de 3 nummerborden al minstens vijf jaar gebruiken, moeten die nu ineens van hun auto's af. Volgens de autoriteiten lijkt Udink
te veel op een aanstootgevend woord.

Het Amerikaanse "dink" heeft meerdere betekenissen. Het is een scheldwoord voor Vietnamezen en als werkwoord heeft het een seksuele betekenis. Het Van Dale Groot Woordenboek geeft als Nederlandse vertaling "boerenlul" of "sufferd".
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

antonia schreef:Van teletekst:

Een Nederlandse familie die in de Amerikaanse staat Oregon woont, had voor het nummerbord van hun drie auto's voor UDINK1, UDINK2 en UDINK3 gekozen. Udink is hun Nederlandse achternaam.
Zie dit draadje
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Petra/VS schreef:
antonia schreef:Van teletekst:

Zie dit draadje
Ik vond het zelf niet echt noodzakelijk om er een nieuw draadje voor te openen, dus vandaar dat ik dit bericht vanmorgen al hier had vermeld.
:wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Gelijk heb je, maar dat draadje loopt al sinds gisteren :). Als ik gisteravond wakkerder was geweest, had ik dat berichtje hierheen verhuisd, maar nu zijn er al zoveel antwoorden, dat het beter gewoon een eigen draadje kan blijven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

O, ik heb ook niet helemaal goed gekeken. Dat andere draadje was me helemaal ontgaan (ahum)... :lol:
Ik zal volgende keer ook beter opletten. :wink:
Lanni
Amerikafan

Bericht door Lanni »

Ik heb er nu ook 1tje op het Toilet hangen van Cali...(ja mijn toilet is een soort verzamelpunt van allemaal dingen :D)
Fre en Isa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Amerikaanse nummerplaten

Bericht door Fre en Isa »

Hey,

Ik ga hier even een topic van onder het stof halen van bijna 9 jaar oud :mrgreen:

Ik had ook al een tijdje een aantal nummerplaten thuis hangen tot ik onlangs op het idee kwam om van elke staat er eentje te pakken te krijgen. Ondertussen is dit me ook gelukt (behalve één van Washington DC :cry: ). Maar dan begint een mens op tweedehands - websites rond te snuisteren en zie je pareltjes passeren waarop je dan kan bieden. Uiteraard kom je dan dikwijls op een prijs van boven de 30 euro/stuk uit. Eigenlijk wel veel geld maar soms kan ik niet aan de verleiding weerstaan. Maar zo lopen de kosten direct weer op...

Daarom mijn smeekbede: mochten jullie mensen kennen (van hier of in Amerika) die relatief goedkoop mooie nummerplaten kunnen vinden en bezorgen aan mij, of als jullie er zelf liggen hebben tegen schappelijke prijs, mag je me steeds een berichtje sturen. Dan zien we wel of we eruit geraken. Binnen een maand gaan we eindelijk ook nog eens naar de VS dus ik zal daar ook wel uitkijken, al verwacht ik daar niet teveel van.

Groetjes
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Re: Amerikaanse nummerplaten

Bericht door Big Al »

Ik heb nog een paar nummerplaten liggen van Massachusetts en Virginia.

De MA-platen zijn moeilijker te krijgen daar die moeten worden ingeleverd als je "emigreerd" naar een andere staat. Destijds nog grote problemen meer gehad omdat de DMV een boete/belasting berekende omdat ik ze niet had ingeleverd, terwijl dat volgens de wet in MA niet is toegestaan. De DMV vertelde me doodleuk dat ze lak hadden aan de wet en dat hun eigen regels boven de wet stonden. Uiteindelijk het kantoor van de Attorney General in MA gebeld. De advocaat waarmee ik sprak was nogal blij dat ik belde en wilde weten of ik een rechtszaak tegen de DMV wilden aanspannen omdat dit de enige manier was om de DMV ertoe te dwingen de wet te volgen. Daar ik al in Colorado woonde heb ik dat maar niet gedaan.

VA-platen zijn gemakkelijk te krijgen omdat je die mag houden als je nieuwe platen koopt. Daar "personalized" platen spotgoedkoop zijn is er een overvloed van vervallen platen.

Als iemand geïnteresseerd is in die platen mag je ze hebben als je de verzendkosten betaald. Of je kunt ze afhalen. :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer