Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

dikke mensen in vs

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Maar wat dacht je van de mensen die naast de dikke mensen moeten zitten in de bus?
Dat is heel vervelend ... niet alleen voor degene die er naast zit trouwens. Ik probeer dan ook altijd een plekje te vinden waar ik anderen niet tot last ben ...
JayDee
Amerika-ontdekker

Bericht door JayDee »

Als Neerlandicaktus (zoals mijn echtgenoot mij altijd noemt) tel ik zelfs 23 taal- en stijlfouten aan in de vraagstelling van deze scholier/student. Soms is daar een medische oorzaak voor, meestal is het desinteresse en doet men maar iets. Hetzelfde geldt voor de gesproken taal en ik heb al lang geleden geconstateerd dat de gemiddelde Nederlander zijn taal niet erg goed beheerst.

Wat betreft de wending die dit draadje genomen heeft, zie ik een grote overeenkomst met taal: het leeft!
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Emenem schreef:
Sandy schreef:Atkins
Vind ik een fantastisch Amerikaans dieet, wat bij mij goed werkt ;)
Aha... Bij mij werkt het Kiwi dieet geweldig, ik mag dan alles eten behalve kiwi's :lol:
:hilarious:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: dikke mensen in vs

Bericht door Pete.Z »

Michigan schreef:
houstonwehaveaproblem schreef: Dikke mensen??? :roll:
Dat was een inkoppertje :lol: .

Maar wat dacht je van de mensen die naast de dikke mensen moeten zitten in de bus? :twisted:
Pete.Z schreef: Haal ik zonder te gaan zeuren 18 taalfouten,stijlfouten en weet ik wat eruit.....
Sorry,ik zal een zeurderige ouwe lul worden,maar ik stoor me daar aan.
Als je iemand iets vraagt,neem dan op zijn minst de moeite om hoofdletters te gebruiken en af en toe een komma....
Maar je vergeet zelf spaties te gebruiken na je komma ;-). Sorry :p.

Verder ben ik het met je eens dat het gebruik van hoofdletters en punten het geheel een stuk beter leesbaar maakt. Spelfouten kan ik zelf niet zo van wakker liggen, maar een stukje moet wel makkelijk te lezen zijn.

Weet ik,en ik maak ook vaak genoeg een typefout.
Die spatie na de komma is iets wat ik altijd vergeet,dat is echt een hele slechte ingeslopen gewoonte,en als ik een echte brief tik moet ik ook echt bewust opletten dat ik het wel doe.

Ik stoor me ook absoluut niet aan een foutje in een topic,ik ben zelf verre van perfect,en gooi ook nog weleens een t achter een d als het niet mag.(en ik tik heel snel en slordig,ook niet slim)
Het gaat mij meer om het totaal ongeinteresseerde beeld wat (voor mij) uit de openingspost naar voren komt,als je iemand iets wilt vragen mag je best de moeite nemen om dat in redelijk foutloos Nederlands te doen denk ik.

Maar goed,sorry,eigenlijk erg onaardig van mij om er over te beginnen,ik hoop niet dat ik nu een kwetsbaar kinderzieltje geknakt heb. :cry:
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Tja dikke mensen in Amerika... tja dat zal toch niet zo'n erg moeilijk topic zijn lijkt me. Als je een beetje kan googlen kan je zo een werkstuk met wat geknip en geplak in elkaar zetten... ( Vroeger.. toen ik nog naar de lagere en middelbare school ging, moesten wij naar de bieb en de informatie opzoeken in boeken enzo. We moesten niet alleen foutloos maar ook nog leesbaar schrijven. ) Maar terug naar het topic.

Only in America; people order Double Quarterpounders with cheese, large fries en een DIET Coke.
Mijn baas kan het heel goed zeggen..people spend too much money on food in the first place so they can spend even more to get the fat surgically removed. :)

Hier in het Middenwesten gaat de voorkeur uit naar Meat , fried chicken en taters. Je komt hier ook veel meer morbide obese personen tegen dan in Nederland. Ik heb wel het idee dat het eetpatroon van veel Amerikanen veelal toegespits op gemak. Mensen waar beide partners voltijds werken hebben het vaak te druk om een gehele maaltijd te koken, aan tafel te gaan zitten en dan nog afruimen en de vaatwasser inladen.
OOk is het met mij zo dat als ik tijd heb ik liever met mijn man in het restaurant zit dan dat ik voor het aanrecht sta.
Probleem met het restaurant is vaak dat de porties te groot zijn. ( dit is denk ik typisch midwest.. if a little is good , more is better) Ook is het in een restaurant zo dat je weinig minder controle hebt over de hoeveelheid vet /zout dat er gebruikt wordt.
Was that for us?
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Toen ik vroeg aan mijn gastvader wat het grootste probleem in de VS was, zei hij dat mensen niet genoeg honger hebben. Natuurlijk doelde hij erop dat meer mensen ergens anders eten, dan bij zijn A&W's 8) .
Dat was niet een serieuze reactie van hem overigens.

Ik verbaasde mij altijd al over het feit dat ik vaak dezelfde gezinnen zag zitten in de A&W's. Mijn gastmoeder was dol op koken en deed erg haar best om elke dag een maaltijd op tafel te hebben. Wat ook erg vaak lukte. Ook lekkerder dan het fast food en waarschijnlijk ook gezonder.

Maar voor Astronomy moesten we wel weleens om een uur of zes verzamelen bij school om naar de sterren te kijken. Makkelijk extra credit verdienen :P . Dat duurde dan een half uurtje en om 7.50 begon school pas, dus dan gingen we met zijn allen ontbijten bij Denny's of de A&W. Dat is natuurlijk ook niet echt super om elke dag te doen :roll: .
- Mike
Merle

Bericht door Merle »

Only in America; people order Double Quarterpounders with cheese, large fries en een DIET Coke.
Het is dat er in Nederland geen dubbele Quarterpounders zijn, maar anders zou dat ook in Nederland gebeuren hoor... Regelmatig mensen gehad die een menu bestelden, alles groot, met een extra burger, 4 frietsaus en.... een cola light... :roll:

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij hier (in San Francisco) juist heel erg mee valt met te dikke mensen...
JayDee
Amerika-ontdekker

Bericht door JayDee »

Merle schreef:
Het is dat er in Nederland geen dubbele Quarterpounders zijn, maar anders zou dat ook in Nederland gebeuren hoor... Regelmatig mensen gehad die een menu bestelden, alles groot, met een extra burger, 4 frietsaus en.... een cola light... :roll:

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij hier (in San Francisco) juist heel erg mee valt met te dikke mensen...
Ongeacht of ik vet of mager eet, ik neem altijd cola light of een zoetje in mijn koffie en thee. Waarom? Omdat ik regular coke en suiker in mijn koffie en thee gewoon niet lekker vind!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ja, ik baal er ook weleens van. Neem je wat lekkers en bestel je cola light of diet coke (net waar je bent he). Kijken ze je aan met zo'n blik van .. nou ja, je weet wel.

Onzin, ik heb diabetes en drink daarom helemaal geen frisdranken met suiker. Suiker in voeding komt langzamer in mijn bloed en dat kan ik opvangen met insuline, suiker in frisdrank maakt me heel ziek.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ook ik vind Diet Coke gewoon lekkerder (drink al niet veel soda, maar de enkele keer bij een fast food restaurant bestel ik wel meestal diet Coke, hoewel nu ze ook water bieden, vaker dat). Gewone gesuikerde frisdranken vind ik vreselijk.
Het lijkt me vreselijk, als je overgewicht hebt, om de hele tijd door een soort voedselpolitie beoordeeld te worden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Ik bestel bij de grote M ook vaak een light of diet. Weet ik veel hoe ze het daar noemen. Bij de lokale vestiging mengen ze teveel water erdoorheen, dus het is echt niet te zuipen. Nou, dan smaakt de light beter dan de regular.
- Mike
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Mijn opinie over de diet coke of coke light bij welke maaltijd dan ook, is dat het altijd nog 200-400 calorieen scheelt. en als je elke dag zo'n soda drinkt is dat over een langere periode extra calorieen die niet nodig zijn.

het maakt misschien niet zoveel uit of je 120 kilo weegt of 125 kilo, maar ik ben er van overtuigd dat het helpt. zo neem ik bijv ook non fat milk in mijn mocha. daarmee is mijn mocha ipv 600 calorieen, 400 of zoiets, dat scheelt toch ook weer?

plus, non-light stuff is vaak gewoon superzoet en niet lekker.

anyway, ik denk dat een van de grootste redenen waarom mensen hier dikker zijn (als dat al zo is) is dat goedkoop eten slecht eten is. als ik $5 voor dinner te besteden heb, kan ik een Big Mac Meal kopen voor $ 4.85. Ik kan geen gegrilde zalm met asperges en wilde rijst krijgen voor die prijs. Dus een gezin dat rondkomt van minimumloon of below koopt wit brood, vet gehakt, goedkope pindakaas, etc etc. Iemand die wat meer te besteden heeft koopt delicatessen brood, sushi, gezondere boter, etc etc.
Armoede dus.

Daarnaast is er idd het aanbod, de convenience and de grote porties. Bij de meeste Amerikaanse maaltijden kan je met zijn 2-en van een maaltijd eten. Ik probeer altijd een doggiebag mee te nemen, maar bij sommige dingen gaat dat niet zo makkelijk en eet je meer dan goed voor je is. Het feit dat takeout and delivery zo convenient is, en het grote aanbod van eten.

Maar naast deze Fast Food Nation and Supersize Me cultuur is er ook een hele sterke cultuur van sporten (voor jongens en meisjes), en actief leven. Zeker hier in de Noordwest, wordt er veel gefietst, gesport, gewandeld, aandacht besteed aan gezonder eten, zowel voor het milieu als vanwege de gezondheid. Veel biologische winkels, of biologische producten in gewone winkels. Er zijn veel biologische/organische alternatieven voor al het slechte dat Amerika te bieden heeft in terms of voedsel.

Ik strijd de strijd elke dag, met weinig success!!! Maar ga na mijn vakantie (en dus na de amandelstaaf, pepernootjes, marsepein en chocoladeletters) weer hard aan het sporten. Het nieuwe jaar goed beginnen en zo.
SEEING IS BELIEVING
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

doreennicole schreef:Mijn opinie over de diet coke of coke light bij welke maaltijd dan ook, is dat het altijd nog 200-400 calorieen scheelt..
OK noem mij maar even blond ... maar in cola light zit toch helemaal geen calorieen?
Sandy
doreennicole
Amerika-expert

Sandy schreef:OK noem mij maar even blond ... maar in cola light zit toch helemaal geen calorieen?
dat bedoel ik: hamburger, frietjes en gewone cola 1500 calorieen (ik noem maar wat). hamburger, frietjes en diet cola 1300 calorien. scheelt 200 calorieen in je inname (of 400 als je zo'n megabeker hebt).
SEEING IS BELIEVING
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

doreennicole schreef:anyway, ik denk dat een van de grootste redenen waarom mensen hier dikker zijn (als dat al zo is) is dat goedkoop eten slecht eten is. als ik $5 voor dinner te besteden heb, kan ik een Big Mac Meal kopen voor $ 4.85. Ik kan geen gegrilde zalm met asperges en wilde rijst krijgen voor die prijs. Dus een gezin dat rondkomt van minimumloon of below koopt wit brood, vet gehakt, goedkope pindakaas, etc etc.
Daar sla je de spijker op z'n kop!
Door leverproblemen moet ik ook trachten om zo vetvrij mogelijk te eten. Wel, ik kan je zeggen dat zelfs in België er een aanzienlijk verschil is in het bedrag dat je wekelijks aan vlees uitgeeft wanneer je tracht vetarm te eten (kalfs, kip, kalkoen, biefsteak, en vooral vis), of wanneer je daar niet naar kijkt (gehakt en varkensvlees)!
Als ik door de Lidl/Aldi loop, en kijk wat voor voeding men daar allemaal aanbiedt (mierenzoet, vol kleurstoffen, vetten)...
En ik bedenk me dan steeds dat mijn etensstijl niet te betalen is door mensen die met een klein inkomen moeten rondkomen. Maar ook deze mensen kunnen leverproblemen krijgen...

In het boek van Barbara Ehrenreich (Nickle and Dimed/De achterkant van de Amerikaanse droom) staat ook een heel stuk over voeding en overgewicht. Ik meen mij te herinneren dat ze zelfs kloeg over het feit dat mensen die afhankelijk waren van voedselbedeling ook telkens van die ongezonde repen en vette voeding kregen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ik denk zelf dat het probleem met overgewicht, naast ongezonde voeding, voornamelijk de hoeveelheid voeding is.
Persoonlijk denk ik niet dat het goed is om 2 volle borden en zelfs meer te eten ...
Sandy
doreennicole
Amerika-expert

Sandy schreef:Ik denk zelf dat het probleem met overgewicht, naast ongezonde voeding, voornamelijk de hoeveelheid voeding is.
Persoonlijk denk ik niet dat het goed is om 2 volle borden en zelfs meer te eten ...
klopt. en inderdaad naast de soms min of meer gedwongen keuze voor ongezond voedsel, is een behavioral aspect, en waar ouders en andere mentoren een rol in hebben en dat is portion control.

dat is nl mijn grootste probleem. ik eet niet eens zo ongezond, maar ik eet gewoon teveel. ik eet altijd meer dan ik honger heb, voor de lekker. als ik de helft at van wat ik normaal eet (zelfs al is het een Big Mac Meal) dan zou het okee zijn. Dus daar focus ik dan op. Bijv vanmorgen 2 boterhammen met kaas ipv 4, terwijl ik met gemak 6 op kan.

Portion control is the key: geen seconds, doggie bags gebruiken, kleinere borden (ik ben er van overtuigd dat borden hier een grotere diameter hebben), etc etc.
SEEING IS BELIEVING
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Daarom ben ik ook zo enthousiast over Low Carb dieten ... Je hoeft niet op calorieen te letten, maar omdat Low Carb eten zo verzadigend is, eet je automatisch (veel) minder ...

Met pasta bijvoorbeeld ... kan ik zo 2 volle borden op. En soms zit er een paar uur tussen en kan ik rond een uur of tien, weer voor een tweede ronde .. Vooral pasta wekt bij mij een enorme trek op - Bij alleen Vlees, Vis & Groenten .. en beperkte koolhydraten, heb ik dat niet : ))
Sandy
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Het heeft werkelijk jaren geduurd voordat ik mijn moeder kon overhalen, ik was jonger... had nog niets in te brengen thuis :P , maar tegenwoordig eet ik meerdere keren per dag. Mijn moeder is nog erg van het vaste stramien van 3x eten.
Maar ikzelf eet liever zeg 6x per dag, maar kleinere porties. Daarmee ga ik mijn hongergevoel te lijf, maar eet ik niet onnodig veel. Want als ik mij laat gaan eet ik echt belachelijk veel. En gelukkig word ik er niet dik van(vroeger was ik dat wel :)), maar ik doe het wel voor het gezondere aspect. In het algemeen eet ik veel meer dan normaal is voor iemand van mijn gewicht, maar vooralsnog geef ik daar mijn jonge leeftijd de schuld van. Ik hoop dat ik nog groei die laatste paar jaar :roll: .

Verder zoek ik mijn eten niet bewust uit, maar ik mijd wel dingen waar bij wijze van spreken in blokletters ongezond opstaat ;-). Chips eet ik zowieso nooit, McDonalds max. 1x per maand en alleen als het dan uitkomt. De snackbar is bij vlagen, maar gemiddeld genomen ook 1x per maand. Cola ben ik ineens ook van genezen. Ik drink veel water elke dag en af en toe was shakes of smoothies. Voor ontbijt houd ik het bij bruin brood, maar dan wel van dat extra zware brood. Normaal brood vult namelijk totaal niet in mijn geval en een heel brood opeten is naast ongezond, ook nog vrij duur elke dag. Lunch ook weer brood en het avond eten is doorgaans groenten of 1 of andere Oosterse roerbakmaaltijd.

Dit doe ik nu al een tijdje en ik val er niet door af, maar er komt ook niets bij (helaas in mijn geval, kan wel wat gebruiken). Maar ik merk wel dat ik meer energie heb en mij gewoon fitter voel. Dat vind ik ook wel erg belangrijk. Maar zoals gezegt, ik volg dus niet een schema en ik ga ook geen eten weigeren.

Vergeet trouwens ook niet dat een goede nachtrust en zo min mogelijk stress een hele grote rol spelen. Die twee zijn zo belangrijk. Vooral stress is een belangrijke factor die onzichtbaar is voor veel mensen.
- Mike
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

doreennicole schreef:Portion control is the key: geen seconds, doggie bags gebruiken, kleinere borden (ik ben er van overtuigd dat borden hier een grotere diameter hebben), etc etc.
Dit onderschrijf ik helemaal. Zo'n acht jaar geleden ben ik 60 pond afgevallen door mijn porties in de gaten te houden en veel te bewegen. Nu heb ik het geluk, dat vis en groentes toch al tot mijn favoriete eten behoren. Maar als ik mezelf bij wijze van spreken opleg, dat ik geen snoep of chips meer mag eten, is dat het eerste, waar ik onbedwingbare zin in krijg, ook al eet ik ze gewoonlijk nauwelijks.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer