Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lekkernijen in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Aïda schreef:Oh my Sandy!! Je blijft me verbazen!! :mrgreen:
LOL @ Aida ;)
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

doreennicole schreef:even een kanttekening bij je opmerkingen over Denny's, IHOP e.d., petra, waar je al van zei dat ze negatief waren: je vergeet dat een heleboel mensen het zich niet kunnen veroorloven om bij de betere restaurants te eten. voor hun is zo'n 5.99 of 7.99 special van denny's de enige mogelijkheid om een keertje buitenshuis te eten (en dan niet gelijk bij de MickeyD's te zitten). deze plaatsen hebben dus denk ik wel degelijk een functie in de Amerikaanse samenleving.
Ho ho, Doreen, nu zet je mijn opmerkingen wel in een heel snobistisch licht en dat was gewoon niet de bedoeling! Het verbaast mij gewoon, dat zoveel Nederlanders zo dol op Denny's zijn en daarop baseren "ze" ook hun oordeel over de Amerikaanse "cuisine". Natuurlijk is er een plaats voor Denny's en IHOP in deze samenleving. Ik heb het over Nederlanders, die enkel en alleen naar dat soort restaurants gaan en dan daarop hun oordeel over de Amerikaanse "cuisine" baseren.

Natuurlijk zijn er tijden, dat die restaurants heerlijk zijn (ik herinner me nog een nacht, dat Rick heel laat thuis was en we lekker bij de late Denny's konden eten) en op zijn tijd is het prima (de IHOP vlakbij ons is overigens tot onze vreugde weer terug).

Maar ze zijn niet het voorbeeld van goede Amerikaanse cuisine, net zo min als Wimpy's, snackbars, pannenkoekenhuizen en dergelijke dat voor de Nederlandse zijn. Ook in Nederland moet je een duit meer uitgeven om de goede cuisine te proeven en dat zal vast ook niet voor Jan en allemaan weggelegd zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Petra/VS schreef:
doreennicole schreef:even een kanttekening bij je opmerkingen over Denny's, IHOP e.d., petra, waar je al van zei dat ze negatief waren: je vergeet dat een heleboel mensen het zich niet kunnen veroorloven om bij de betere restaurants te eten. voor hun is zo'n 5.99 of 7.99 special van denny's de enige mogelijkheid om een keertje buitenshuis te eten (en dan niet gelijk bij de MickeyD's te zitten). deze plaatsen hebben dus denk ik wel degelijk een functie in de Amerikaanse samenleving.
Ho ho, Doreen, nu zet je mijn opmerkingen wel in een heel snobistisch licht en dat was gewoon niet de bedoeling! Het verbaast mij gewoon, dat zoveel Nederlanders zo dol op Denny's zijn en daarop baseren "ze" ook hun oordeel over de Amerikaanse "cuisine". Natuurlijk is er een plaats voor Denny's en IHOP in deze samenleving. Ik heb het over Nederlanders, die enkel en alleen naar dat soort restaurants gaan en dan daarop hun oordeel over de Amerikaanse "cuisine" baseren.

Natuurlijk zijn er tijden, dat die restaurants heerlijk zijn (ik herinner me nog een nacht, dat Rick heel laat thuis was en we lekker bij de late Denny's konden eten) en op zijn tijd is het prima (de IHOP vlakbij ons is overigens tot onze vreugde weer terug).

Maar ze zijn niet het voorbeeld van goede Amerikaanse cuisine, net zo min als Wimpy's, snackbars, pannenkoekenhuizen en dergelijke dat voor de Nederlandse zijn. Ook in Nederland moet je een duit meer uitgeven om de goede cuisine te proeven en dat zal vast ook niet voor Jan en allemaan weggelegd zijn.

op die manier ben ik het wel enigszins met je eens. ik denk dat ze net zo representatief zijn voor de amerikaanse cuisine als de mexicaanse hole in the wall-s, de subways, de sjieke restaurants in manhattan en iets als een citronelle. dat is een van de aantrekkelijke dingen van de vs, dat er een grote varieteit is aan alles.

maar je hebt gelijk dat bij denny's eten en op basis daarvan een oordeel vellen over de amerikaanse keuken is hetzelfde als bij de FEBO een kroket halen en op basis daarvan een oordeel hebben over de nederlandse keuken.

we zitten dus wel op de zelfde pagina. sorry als/dat ik je verkeerd begrepen had.
:sorry:
SEEING IS BELIEVING
osc
Amerika-ontdekker

Bericht door osc »

Sinds de laatste keer in de VS (vorige maand) ben ik gek van Brownies, en dat is gebeurd in de TGIFridays in San Diego!

Brownie Obsession heet hij, hier is een afbeelding:

Afbeelding

Het is een echte obsessie geworden, ik heb de rest van onze rondtour nog in verschillende andere restaurants & ketens een brownie besteld maar aan die van de Fridays konden ze niet tippen!

Nu heb ik volgende vraag aan de andere forumleden; weet iemand een goed recept of een bakmix die ik ergens in de Benelux of eventueel online kan bestellen om zo zelf eens te experimenteren om zo geweldige brownies te maken!

Alvast bedankt voor de tips.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

En vergeet vooral Rocky Mountain Oysters niet!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:hilarious:
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Als je van Brownies houdt en toevallig in een stad bent met een Rainforest Cafe, moet je als dessert eens een "Sparkling Vulcano" bestellen. Echt niet te geloven, 3 of 4 enorme plakken verse brownies in een pyramide vorm tegen elkaar gezet, de caramel er druipend overeen en vanille ijs er onder en sterretjes erop. Het kost een half maandsalaris en je komt er 10 kilo van aan maar het is zeker het proberen waard.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

doreennicole schreef:maar je hebt gelijk dat bij denny's eten en op basis daarvan een oordeel vellen over de amerikaanse keuken is hetzelfde als bij de FEBO een kroket halen en op basis daarvan een oordeel hebben over de nederlandse keuken.
Hey now, ik vind een FEBO kroket eigenlijk een van de hoogtepunten van de Nederlandse keuken. Sure beats Hutspot.

Mijn vrouw noemt kroketten overigens "Barf Roles", het moge duidelijk zijn dat we die passie niet delen :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Jan Visser schreef:Als je van Brownies houdt en toevallig in een stad bent met een Rainforest Cafe, moet je als dessert eens een "Sparkling Vulcano" bestellen. Echt niet te geloven, 3 of 4 enorme plakken verse brownies in een pyramide vorm tegen elkaar gezet, de caramel er druipend overeen en vanille ijs er onder en sterretjes erop. Het kost een half maandsalaris en je komt er 10 kilo van aan maar het is zeker het proberen waard.
Maar dan moet je wel eerst duizend keer het irritante "VOLCANO!!!" gegil van de bezorgers overleven ;).
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Jan Visser schreef:
doreennicole schreef:maar je hebt gelijk dat bij denny's eten en op basis daarvan een oordeel vellen over de amerikaanse keuken is hetzelfde als bij de FEBO een kroket halen en op basis daarvan een oordeel hebben over de nederlandse keuken.
Hey now, ik vind een FEBO kroket eigenlijk een van de hoogtepunten van de Nederlandse keuken. Sure beats Hutspot.

Mijn vrouw noemt kroketten overigens "Barf Roles", het moge duidelijk zijn dat we die passie niet delen :lol:
:hilarious: Ik ben degene hier, die kroketten niets vindt. Mijn Amerikaanse familie is er dol op :shock: .
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

wat dacht je van frikandellen? Eerst aan je amerikaanse familie voorschotelen en dan pas vertellen wat er mogelijk wel niet in zit ;)
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
Dutch-Kitty
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutch-Kitty »

Mijn favo food hier is baby back ribs met een goede bbq saus of een vette steak met A1 saus. Ceasar salads en alle andere salads met chicken of shrimp, YUM!!!
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Lekkerste eten volgens Annewiep:
Alle salad bars, ontzettend veel keuze
Macaroni Cheese
Cornbread, mits zelf gemaakt
Macaroni salad van as. schoonmoeder
Pepermunt en kaneel kussentjes, weet niet hoe ze heten
Cinnabons
Cheesecake factory
Baked Beans gemaakt door schoonzus en haar banana pudding

Lekkerste eten van Ruby
Subways
Hot Tamales, hete snoepjes
Chocolat met marsmellows van swiss....
Baby racks ( spare ribs) liefst bij Ruby Tuesday :wink: of TGI Friday's
Brownies ..alles....
zelf gevangen vis door Daddy en z'n broers, fried door Oma

en dochterlief vind het heerlijk als ze mee mag naar een diner van de kerk van Opa & Oma, iedereen kookt zelf de beste gerechten en opscheppen maar op de plastic bordjes...ik weet echt niet wat ze eet, Southern Soul Food ??

Wat moeten wij altijd meenemen voor de familie?
Drop, liefts katjesdrop
stroopwafels
sambal
sate saus
shoarma kruiden
pickwick kaneel thee
DE koffie
Amstel Gold bier
Knor aromat
Gast

Bericht door Gast »

Wij zijn gek op zelfgemaakt cornbread, buffalo stew, wine coolers, cheesecake, uiteraard de heerlijke steaks en voor thuis nemen we altijd een paar flessen Bull's eye mee. Iedereen die we kennen en die naar Amerika gaan nemen terug ook altijd voor ons Bull's eye mee.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Gypsygirl schreef:....wine coolers....
Wat grappig dat je die noemt! Ik vind ze namelijk ook heerlijk! Ik heb ze voor het eerst gedronken tijdens mijn eerste reis naar Amerika (een zakenreis), bij TGI Fridays.

Toen ik een winecooler bestelde tijdens onze eerste vakantie in Amerika (Florida), begreep niemand wat ik bedoelde. Ik heb het daarna ook maar opgegeven.

Waar krijg je tegenwoordig nog winecoolers? Of heet het soms anders als je het besteld in een restaurant? En waar vind je ze in de supermarkt?

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

voor thuis nemen we altijd een paar flessen Bull's eye mee.
Grappig, ik neem van dat merk ook altijd een stuk of wat flessen mee naar huis!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Gypsygirl schreef:wine coolers
Da's toch gewoon zo'n ding??
Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Njit schreef:
Gypsygirl schreef:wine coolers
Da's toch gewoon zo'n ding??
Afbeelding
Ik kan de foto niet zien, maar het is geen "ding", het is een drankje: sprankelende wijn met een fruitsmaakje. Het lijkt een beetje op de wijnen van Stassar die ook hier worden verkocht, maar dan veeeeeeeeeeeeeel lekkerder!

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Jasmino schreef:... het is een drankje: sprankelende wijn met een fruitsmaakje. Het lijkt een beetje op de wijnen van Stassar die ook hier worden verkocht, maar dan veeeeeeeeeeeeeel lekkerder!
Ze zijn inderdaad heel erg lekker, vooral koud, na een lange rit of op een warme avond buiten voor je hotelkamer.
Het lijkt op wat wij in NL een "Breezer" noemen. Maar dan met wijn, want de naam "Breezer" is van een bekend rummerk.

Geniet, maar drink met mate!

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Jasmino schreef:Ik kan de foto niet zien, maar het is geen "ding", het is een drankje: sprankelende wijn met een fruitsmaakje. Het lijkt een beetje op de wijnen van Stassar die ook hier worden verkocht, maar dan veeeeeeeeeeeeeel lekkerder!
Ik heb even gezocht en de basis is dus witte of rode wijn met 7-up en ijs.. En daar kunnen dan nog wat andere sapjes als lemoen, grapefruit etc bij om het extra lekker te maken :)

http://www.drinksmixer.com/drink9935.html
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer