LOL @ AidaAïda schreef:Oh my Sandy!! Je blijft me verbazen!!

Ho ho, Doreen, nu zet je mijn opmerkingen wel in een heel snobistisch licht en dat was gewoon niet de bedoeling! Het verbaast mij gewoon, dat zoveel Nederlanders zo dol op Denny's zijn en daarop baseren "ze" ook hun oordeel over de Amerikaanse "cuisine". Natuurlijk is er een plaats voor Denny's en IHOP in deze samenleving. Ik heb het over Nederlanders, die enkel en alleen naar dat soort restaurants gaan en dan daarop hun oordeel over de Amerikaanse "cuisine" baseren.doreennicole schreef:even een kanttekening bij je opmerkingen over Denny's, IHOP e.d., petra, waar je al van zei dat ze negatief waren: je vergeet dat een heleboel mensen het zich niet kunnen veroorloven om bij de betere restaurants te eten. voor hun is zo'n 5.99 of 7.99 special van denny's de enige mogelijkheid om een keertje buitenshuis te eten (en dan niet gelijk bij de MickeyD's te zitten). deze plaatsen hebben dus denk ik wel degelijk een functie in de Amerikaanse samenleving.
Petra/VS schreef:Ho ho, Doreen, nu zet je mijn opmerkingen wel in een heel snobistisch licht en dat was gewoon niet de bedoeling! Het verbaast mij gewoon, dat zoveel Nederlanders zo dol op Denny's zijn en daarop baseren "ze" ook hun oordeel over de Amerikaanse "cuisine". Natuurlijk is er een plaats voor Denny's en IHOP in deze samenleving. Ik heb het over Nederlanders, die enkel en alleen naar dat soort restaurants gaan en dan daarop hun oordeel over de Amerikaanse "cuisine" baseren.doreennicole schreef:even een kanttekening bij je opmerkingen over Denny's, IHOP e.d., petra, waar je al van zei dat ze negatief waren: je vergeet dat een heleboel mensen het zich niet kunnen veroorloven om bij de betere restaurants te eten. voor hun is zo'n 5.99 of 7.99 special van denny's de enige mogelijkheid om een keertje buitenshuis te eten (en dan niet gelijk bij de MickeyD's te zitten). deze plaatsen hebben dus denk ik wel degelijk een functie in de Amerikaanse samenleving.
Natuurlijk zijn er tijden, dat die restaurants heerlijk zijn (ik herinner me nog een nacht, dat Rick heel laat thuis was en we lekker bij de late Denny's konden eten) en op zijn tijd is het prima (de IHOP vlakbij ons is overigens tot onze vreugde weer terug).
Maar ze zijn niet het voorbeeld van goede Amerikaanse cuisine, net zo min als Wimpy's, snackbars, pannenkoekenhuizen en dergelijke dat voor de Nederlandse zijn. Ook in Nederland moet je een duit meer uitgeven om de goede cuisine te proeven en dat zal vast ook niet voor Jan en allemaan weggelegd zijn.
Hey now, ik vind een FEBO kroket eigenlijk een van de hoogtepunten van de Nederlandse keuken. Sure beats Hutspot.doreennicole schreef:maar je hebt gelijk dat bij denny's eten en op basis daarvan een oordeel vellen over de amerikaanse keuken is hetzelfde als bij de FEBO een kroket halen en op basis daarvan een oordeel hebben over de nederlandse keuken.
Maar dan moet je wel eerst duizend keer het irritante "VOLCANO!!!" gegil van de bezorgers overlevenJan Visser schreef:Als je van Brownies houdt en toevallig in een stad bent met een Rainforest Cafe, moet je als dessert eens een "Sparkling Vulcano" bestellen. Echt niet te geloven, 3 of 4 enorme plakken verse brownies in een pyramide vorm tegen elkaar gezet, de caramel er druipend overeen en vanille ijs er onder en sterretjes erop. Het kost een half maandsalaris en je komt er 10 kilo van aan maar het is zeker het proberen waard.
:hilarious: Ik ben degene hier, die kroketten niets vindt. Mijn Amerikaanse familie is er dol opJan Visser schreef:Hey now, ik vind een FEBO kroket eigenlijk een van de hoogtepunten van de Nederlandse keuken. Sure beats Hutspot.doreennicole schreef:maar je hebt gelijk dat bij denny's eten en op basis daarvan een oordeel vellen over de amerikaanse keuken is hetzelfde als bij de FEBO een kroket halen en op basis daarvan een oordeel hebben over de nederlandse keuken.
Mijn vrouw noemt kroketten overigens "Barf Roles", het moge duidelijk zijn dat we die passie niet delen
Wat grappig dat je die noemt! Ik vind ze namelijk ook heerlijk! Ik heb ze voor het eerst gedronken tijdens mijn eerste reis naar Amerika (een zakenreis), bij TGI Fridays.Gypsygirl schreef:....wine coolers....
Ik kan de foto niet zien, maar het is geen "ding", het is een drankje: sprankelende wijn met een fruitsmaakje. Het lijkt een beetje op de wijnen van Stassar die ook hier worden verkocht, maar dan veeeeeeeeeeeeeel lekkerder!
Ze zijn inderdaad heel erg lekker, vooral koud, na een lange rit of op een warme avond buiten voor je hotelkamer.Jasmino schreef:... het is een drankje: sprankelende wijn met een fruitsmaakje. Het lijkt een beetje op de wijnen van Stassar die ook hier worden verkocht, maar dan veeeeeeeeeeeeeel lekkerder!
Ik heb even gezocht en de basis is dus witte of rode wijn met 7-up en ijs.. En daar kunnen dan nog wat andere sapjes als lemoen, grapefruit etc bij om het extra lekker te makenJasmino schreef:Ik kan de foto niet zien, maar het is geen "ding", het is een drankje: sprankelende wijn met een fruitsmaakje. Het lijkt een beetje op de wijnen van Stassar die ook hier worden verkocht, maar dan veeeeeeeeeeeeeel lekkerder!