Is Ice Coffee trouwens ook iets typisch Amerikaans? Ik zag vorig jaar toen ik net in Amerika aan kwam iedereen op het vliegveld met Ice Coffee van Dunkin' Donuts lopen...dus ik heb het zelf ook maar eens een keer gekocht, maar ik vond het maar vies
Ben trouwens ook wel bij de Starbucks geweest, vond dat dat niet overgeslagen mocht worden als je in Amerika was.
markro schreef:Gisteren ben ik in de supermarkt en zie in het koelvak bekertjes koffie staan van een grote NL-koffiebrander / Melkleverancier met de naam Café Fresco. Ze stonden daar in twee smaken en ik heb er van beide één gekocht. Deze soort moet koel gedronken worden.
Nou, ik kan jullie zeggen, de Macchiato smaakte mij bijzonder goed. De Cappuccino staat hier nog in de koelkast en zal ik op een ander moment proeven.
Deze Macchiato deed mij qua smaak erg denken aan de flesjes Frappuccino van Starbucks, die wij tijdens onze laatste Amerikareis regelmatig dronken.
Op deze foto staan de flesjes achter in onze auto.
Goed dat je het zegt - Ik zag al een paar keer reclame hiervan voorbij komen en vroeg me af of het lekker zou zijn. Ik hou namelijk erg van deze drankjes. Zo houd ik ook heel erg van de koude ijskoffie ... alleen ben ik lactose intolerant en moet ik dit soort heerlijke drankjes héel rustig drinken, wil ik geen buikpijn krijgen. Bij de frappuchino had ik dat overigens niet .... Snel maar eens een café fresco proberen ..
Laatst gewijzigd door Sandy op 05 aug 2006, 17:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat Ice Coffee iets is dat oorspronkelijk uit Griekenland komt. Ik heb daar afgelopen jaar frappé gedronken die niet kan tippen aan Starbucks! Ik heb in de Engelse en Spaanse Starbucks ook wel eens Frappuccino gedronken, maar daar zitten altijd nog van die ijskristallen in, ik weet niet of het in Amerika ook zo is. In Griekenland is het echt een hele 'smooth' substantie. Heeeerlijk!
Sandy schreef:Vraag me toch af of zoiets werkt in Nederland.. Sowieso voor een koffie onderweg naar je werk (commuting), voldoen de bezinestations die Douwe Egberts verkopen. Voor al het andere, zou misschien het concept moeten worden aangepast, dat het niet zozeer een koffie, frappuchino 'to go' is ... maar dat je daar kunt zitten. Nu weet ik wel dat je kunt zitten bij Starbucks .. maar het concept is in Amerika toch meer dat je het meeneemt..
Dat werkt hier volgens mij niet..
Volgens mij sla je de spijker op zijn kop hier, want ik kan mij herinneren dat dit nu juist is waarom ze nog niet in Nederland zitten. Een poos geleden heb ik dit gelezen, dacht in de Elsevier, het ging toen over die zaken in Amsterdam waar je koffie op mee te nemen kan bestellen en toen ook over Starbucks. Toen werd er ook gezegd dat de cultuur (nog) niet in Nederland is om koffie te bestellen om mee te nemen (anders dan op het station misschien). Nederlanders vinden het juist gezellig om in een cafe een kopje te drinken en gezellig te gaan zitten en kletsen, dat is hoe 'wij' Nederlanders het liefst ons kopje koffie drinken. Maar wie weet dat het zal veranderen, zoals Doreen zei: misschien handig om op Schiphol en Amsterdam centraal (en ook Utrecht centraal) te introduceren, want daar heb je meer mensen die een koffie om mee te nemen zullen bestellen (denk ik) en wie weet wennen Nederlanders zo aan het idee.
Maar ik moet dus zeggen dat het waarschijnlijk niet voor niets is dat ze nog niets hebben geopend in Nederland, daar is vast goed over nagedacht.
En toch zie ik zeker in Amsterdam 's morgens heel veel mensen met bekers koffie lopen op weg naar hun werk. Maar ja die zijn dan inderdaad van de Kiosk op het station etc. Da's dan ook zo'n beetje het enige wat op dat tijdstip open is. Dus dan zou je toch denken dat er wel vraag naar is of een markt voor is. Aan de andere kant als dat alleen maar 's morgens is en de rest van de dag zou het dan rustig blijven kwa verkopen tja dat wil je ook niet echt.
Er zal wel een reden zijn inderdaad dat Starbucks nog niet hier zit en wel in andere Europese landen. Maar toch zou ik het niet erg vinden als ze hier wel open gingen.
Net een café Fresco Macchiato gedronken, en die smaakt inderdaad heel goed. Ik vind het qua smaak erg overeen komen met de Starbucks frappuchino. Je moet het wel IJSKOUD drinken. Alleen de substantie wijkt wat af van de frappuchino. Je mist het ijs ... Misschien als je er gemalen ijs door drinkt, dan lijkt het helemaal : ))
Wij hebben al eens contact opgenomen met Starbucks maar helaas ze willen hier echt niets beginnen...Ik denk dat het bv erg goed loopt in Scheveningen, zomers een frappucino en in de winter een lekker koffie tijdens je strandwandeling.Ik zou het zo willen starten...
Sliek
In okt 02 zijn we naar New York geweest
We zijn in mei 06 getrouwd in Las Vegas met een huwelijksreis oost USA
Florida hebben we in 13 doorkruist met 5 jarige dochter
In 22 LA-SF
mei 26 New York
Dat gaat hard zeg!. Ik heb pas twee dagen geleden ondertekend en heb nr 1464. Dat is ruim 300 per dag erbij.
Ik vind het Starbucks concept geweldig en ben stapelgek op de frappuccino met caramel. De koffie zelf is evenals de Seattle's best en de Dunkin Donuts een lekkere koffie, maar onze Douwe Egberts doet er zeker niet voor onder als ik eerlijk ben.
Maar als ik in Amerika ben smaakt een Starbucks gewoon lekkerder, maar dat zit tussen de oren denk ik.......
Wat zou het fijn zijn als Starbucks naar nederland kwam.
Niet dat ik de koffie nou zo supergeweldig vindt, die is OK, maar ik vind het echt zo'n lekker relaxmoment tijdens het winkelen.
Vreemd dat Nederland bijna het enige Europese land is waar geen Starbucks te vinden is. In London zijn veel filialen, je struikelt er haast over.
Fijn dat Subway de overstap al gemaakt geweest, ben er al een paar keer geweest.
GEoDLeto schreef:Starbucks...jakkes...slootwater met koffiearoma. Zelfs Dunkin' Donuts is beter
Sluit mij daarbij aan heeft mij een week gekost eer ik een lekkere had gevonden. Oke ben maar voor de witte chocolade gegaan was eigenlijk nog maar weinig koffie over.
Mijn Nespresso en Senseo gaan dus ECHT WEL MEE en wat dozen koffie:D want depads zijn daar ook niet te zuipen.
Aangezien jullie het hier no over Ice Coffee hebben, heb ik toch wel een vraagje:
tijdens onze vakantie in Malta zag ik 'Ice Coffee' op de kaart van het (internet)café staan, dus ik dacht "hmm, dat lust ik wel". Maar wat bleek:
ze nemen warme koffie, en doen daar 1 bol ijs in (wordt niet gemixt of zo, gewoon floep gans de bol in m'n glazen tas), en daar nog wat opgestoomde melk op met chocoladepoeder, en dat was het.
Wel, ik vond dat ab-so-luut niet te drinken. Bweik! Hadden ze nou niet minstens dat ijs moeten mixen?
Hoe maak je nou eigenlijk zo'n lekker Ice Coffee?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
IK heb zaterdag bij Aunt Annie's een Dutch Latte Mocha besteld met whipped Cream, weinig Nederlands , maar wel lekker....
Bij Aunt Annie's..veel in de Malls hier in Florida te vinden ..verkopen ze pretzels ed., ook alles wat met vanille-ijs ed. te maken heeft noemt men Dutch.
Dit komt van de Pennsylvania "Dutch", die eigenlijk "Deutsch" zijn. Er wordt dus ook niet "Nederlands" mee bedoeld. Het is een verwarrend woord "Dutch", het komt van "Diets".
Sliek schreef:Wij hebben al eens contact opgenomen met Starbucks maar helaas ze willen hier echt niets beginnen...Ik denk dat het bv erg goed loopt in Scheveningen, zomers een frappucino en in de winter een lekker koffie tijdens je strandwandeling.Ik zou het zo willen starten...
Sliek
Ik ken dat verhaal van de A&W. Die willen ook niets in Nederland, helaas.
Hoewel Rootbeer misschien wat wennen is, veel te zoet natuurlijk. Maar wel een lekkere caloriebom .
Gaat idd erg hard met die actie. Maar ik denk niet dat Starbucks zich er veel van aan zal trekken.
Tijdens onze trip naar de USA twee maanden geleden sliepen we in het Anaheim Plaza Hotel, vlakbij Disneyland in Anaheim. Het restaurant dat bij dit hotel gevestigd was serveerde Hollandse Douwe Egberts koffie. Zelf drik ik geen koffie, dus ik kan er weinig over zeggen, maar mijn reisgenoten waren het erover eens dat ze dit de beste koffie vonden die ze ergens gehad hebben. In Disneyland zelf hebben ze ook nog koffie gedronken. Een grote beker en ze konden onbeperkt door de dag heen nog gratis extra koffie krijgen. Dat hebben ze niet gedaan, want de koffie vonden ze daar niet te drinken.
Je ziet dus dat Douwe Egberts in de USA op sommige plekken ook omarmt wordt. En het was zeker geen sterren hotel ofzo, gewoon een eenvoudig budget hotel. Het restaurant serveerde een ontbijtbuffet voor een dollartje of 6 per persoon en daarbij hoorde dus ook die Douwe Egberts koffie. Dankzij mijn mede reisgenoten en ook omdat het handig was bij het hotel zelf te ontbijten, hebben we er vaak gegeten gedurende onze zes nachten die we hier verbleven.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.