Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Behandeling van (wilde) dieren

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Bandido
Amerika-expert

Re: Behandeling van (wilde) dieren

Bericht door Bandido »

Petra/VS schreef:Tja, je ziet bij die series natuurlijk alleen maar de slechte diereneigenaren, vaak in steden met miljoenen mensen. Ik vind het een beetje kort door de bocht om daarop te baseren dat "Amerikanen" minder met hun huisdieren hebben.
Ik denk dat het zoals wel vaker, een verschil tussen "stad" en "platteland" is. Ik heb namelijk in Nederland, buiten de steden, net zo goed gezien dat mensen wat harder zijn als het gaat om dierenwelzijn. Zo heb ik familie in Twente die net zo goed hun oude kat een kogel geven, dan dat ze haar naar de dierenarts brengen. Ik woonde toen nog in NL, maar ik weet het nog goed hoe barbaars ik dat toen vond. Ook heb ik kennissen in Friesland die hun jonge poesjes die ze niet kwijt kunnen raken in water verdrinken. Ik vind dat gewoon echt niet kunnen, maar het gebeurt in NL net zo goed. En ja, de mensen die ik hier in Atlanta kan gaan stuk voor stuk zo goed met hun huisdieren om dat het soms inderdaad bijna "te" is.
"Keep Georgia On Your Mind"
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Bandido schreef: Ik denk dat het zoals wel vaker, een verschil tussen "stad" en "platteland" is. Ik heb namelijk in Nederland, buiten de steden, net zo goed gezien dat mensen wat harder zijn als het gaat om dierenwelzijn..
Op het platteland harder dan in de stad t.a.v. dierenwelzijn ?
Wat is zo'n stads dierenleven ?
Beesten die de hele dag in een kleine ruimte zijn opgesloten.
Een hond waar 3x daags een wandelingetje mee gemaakt wordt.
Honden die in flats wonen ( zou voor mensen al verboden moeten zijn.)
Alleen blik en pakjes voer verder geen natuurlijk eten zelf kunnen vinden
Dat is het leven van een stadsbeest.
Is het op het platteland stukken beter en gezonder.

En daar hoort ook bij dat er natuurlijker tegen ziekte en dood wordt aangekeken.
Katten verdrinken is iets wat denk ik tegenwoordig niet meer gebeurt.
Een beetje ether of de spa werkt functioneler
Laatst gewijzigd door bedeve op 05 jun 2013, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

bedeve schreef:Op het platteland harder dan in de stad t.a.v. dierenwelzijn ?

Beetje vergelijking van trophy wifes in gated communities die Yorkies aankleden of een hond die lekker vrij rondloopt op een ranch, wie heeft het beter :roll:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik had een paar jaar geleden een wasbeer op het terras overdag die zich heel langzaam gedroeg en daarbij is het een nachtdier. Die heb ik toen afgeschoten. De volgende dag een stinkdier dat zich net zo gedroeg en duidelijk niet lange meer te leven had. Die heb ik ook maar afgemaakt(voorzichtig vanwege de stank). Was nog een hele toetand om dat beest kwijt te raken. Ik heb het in de dikke plastic zak gedaan, op de aanhanger gegooid en ergens op een landweggetje gedumpt. Jeumig wat een stank :lol:
Ik heb zelf een hond en drie katten waar wij allen zeer gek op zijn.

Ik ben ook huisbaas en heb alleen maar harde vloeren zodat ik wel mensen met huisdieren accepteer. Geen Rottweilers, pitbulls etc want dan heb je een probleem met je verzekeringsmaatschappij.
Bij huurder kun je soms geen pijl trekken of ze nu netjes zullen zijn of niet. Vaak zijn er veranderende omstandigheden dit dit veroorzaken. Gelukkig heb ik nu vrij nette mensen in mijn huisjes wonen, maar degene die nu leeg staat is een ander verhaal :shock: Gatver wat een smeerboel.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

ned in MO schreef:Ik had een paar jaar geleden een wasbeer op het terras overdag die zich heel langzaam gedroeg en daarbij is het een nachtdier. Die heb ik toen afgeschoten.
2 weken geleden hier in HET Dagblad een verhaal over een jager die een vos afschoot.
Werden in het hol twee puppys gevonden.
Die gingen naar de dierenopvang.
En de jager beschimpt omdat hij een vos met jongen had afgeschoten.
Die jagers doen ook maar...
Mijn reactie met de vraag waarom die puppys ook niet meteen zijn afgemaakt is niet geplaatst.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Als je een wasbeer overdag ziet wil niet zeggen dat deze ziek is, vaak zoeken ze ook voer overdag, Google het maar eens.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat is waar, hetzelfde geldt voor vossen. Maar dan moeten ze wel schuw zijn voor mensen en niet vreemd "tam" op je afkomen. Het blijft uitkijken voor hondsdolheid hier, bevers kunnen het hier in de buurt ook hebben, twee ervan vielen een aantal maanden geleden mensen aan en testten positief voor rabies.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer