Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is jullie favoriete fastfoodketen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wat is jullie favoriete fastfoodketen?

Bericht door dutch_in_seattle »

Loek schreef:
gera_r schreef:Daar we eigenlijk alleen maar fastfood (vanwege de 'fast' en om de kosten te drukken) eten in in Amerika...
Voor snel, gezond en betaalbaar eten zou je ook eens naar een non-fastfood keten kunnen gaan. Er zijn vele "mom-en-pop" restaurants die een redelijk betaalbare gezonde maaltijd kunnen serveren in weinig tijd. En waarom moet het zo "fast"? Ben ik de enige die op vakantie lekker de tijd wil nemen, en genieten in dezelfde eettentjes waar locals komen? ... Je moet natuurlijk wel even aan een local vragen waar je een dergelijk restaurant kunt vinden, want ze staan niet herkenbaar op elke hoek zoals MickeyD's of Wendy's.
Hear, hear! Waarom zou je, zeker op vakantie, kiezen voor een snelle hap die overal precies hetzelfde is? Volstrekt oninteressante, voorspelbare, smakeloze eenheidsworst, terwijl er zoveel alternatieven zijn. Wij gaan hier in Seattle regelmatig naar Wayward Café, waar je voor heel weinig geld hele interessante, heerlijke gerechten kunt krijgen die ter plekke met verse ingrediënten worden gemaakt. En zo zijn er overal 'casual' eettentjes die zeer de moeite waard zijn. Ze hebben geen flashy voorgevels met grote neon-logo's, maar daar krijg je tenminste nog echt eten voorgeschoteld. Kijk voordat je ergens komt eens op UrbanSpoon of Yelp. Je zult zien dat je echt niet naar fastfoodketens toe hoeft om betaalbaar (en goed!) te eten.
</rant> ;-)
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Wayward rekent 10 Dollar voor een Burger, krijg je wel friet en een drankje erbij?
MrGreen
Amerika-ontdekker
Partner van: Jessica
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door MrGreen »

Hondo schreef:Wayward rekent 10 Dollar voor een Burger, krijg je wel friet en een drankje erbij?

Zelf ben ik maandag terug gekomen van een 16 daagse reis naar California en mijn ervaring is dat bij de meeste restaurants/diners de burger inclusief friet is. Een drankje moet je vaak apart bestellen/betalen maar komt meestal wel met gratis re-fills.
Verder is mijn ervaring dat uit eten gaan in de VS goedkoper is dan in Nederland. Ik zou dan ook niet voor het eten naar een fast-food keten gaan maar naar een echte autentieke diner zoals Denny's of Ruby's.

Maar als je dan toch voor fast-food kiest zou ik naar Jack in the Box gaan.

Groet, Martijn

P.s. Dit forum is echt geweldig, mijn vriendin hebben hier voor en tijdens onze reis heel veel nuttige informatie en tips gevonden! Thanks!
03-2013: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas, 11-2013: Atlanta, 06-2014: Vancouver-Seattle-Portland-Yellowstone-Glacier-Calgary, 04-2015: New York, 06-2015: Charlotte-Atlanta-Birmingham-Memphis-Nashville-Smokey Mountains-Charlotte
Alper
Amerikafan

Bericht door Alper »

Ik zie Taco Bell regelmatig langskomen. Ik ben daar een keertje in Page geweest, maar het stonk zo erg dat ik weer weg ben gegaan. Iemand anders ook ervaring mee? Of hoort het zo?
Afbeelding

Get your kicks on route 66
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Alper schreef:Ik zie Taco Bell regelmatig langskomen. Ik ben daar een keertje in Page geweest, maar het stonk zo erg dat ik weer weg ben gegaan. Iemand anders ook ervaring mee? Of hoort het zo?
Er is geen constante kwaliteit bij fastfood ketens, de ene is goed en dan een 300 mile verderop bagger.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Alper schreef:Ik zie Taco Bell regelmatig langskomen. Ik ben daar een keertje in Page geweest, maar het stonk zo erg dat ik weer weg ben gegaan. Iemand anders ook ervaring mee? Of hoort het zo?
In kissimmee zat er ook een waar alles smerig was. Snel terug in de auto gegaan, het is bijna allemaal franchise dus de kwaliteit kan behoorlijk verschillen.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Soms kan het ook verschillen binnen een radius van 3 mile. Vergeet niet dat de meeste fast-food franchise zijn...

Ik heb trouwens heerlijk ontbeten cq gebruncht bij een local Harbor City Diner voor nog geen $40 voor 4 personen.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Niet echt fast food (vind ik), maar waar je ook goed kunt eten als je van aziatisch houdt is Pei Wei. Voor tussen $6.50 en $7.50 heb je al een combo (soep/eggroll en gerecht) en voor tussen de $7 en $10 heb je een gerecht. Ik vind de pad thai daar heel erg lekker. Alles wordt vers klaargemaakt en je kunt ingredienten aanpassen.

Dit is ook een keten waar je je aan kunt melden voor email en dan krijg je regelmatig coupons voor aanbiedingen. Cici's pizza heeft dat ook voor hun pizza buffet. Ga je dus op vakantie dan kan het handig zijn om je aan te melden bij bepaalde ketens en coupons te verzamelen. Soms kunnen ze ook een barcode op je smartphone scannen als je geen printer bij de hand of in het hotel hebt.

*Edit: en wil je kosten besparen dan kan het soms de moeite waard zijn om in de middag een warme lunch te nemen en dan 's avonds een broodmaaltijd. Lunch is meestal goedkoper dan diners*
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
eddepet71
Amerikakenner

Bericht door eddepet71 »

Blehhh, Cici pizza is echt smerig vind ik. Je krijgt meestal het tweede buffet gratis als je een coupon hebt maar zelfs dan is het nog te duur betaald. Ieder jaar trap ik er weer in als de kinderen erheen willen 8)
Laatst gewijzigd door eddepet71 op 29 mar 2013, 17:47, 2 keer totaal gewijzigd.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

eddepet71 schreef:Blehhh, Cici pizza is echt smerig.
Jij vindt het smerig. Dat is een kwestie van smaak. Ik hou niet van dingen als Mc Donalds/KFC/Wendy's/etc, maar dan ga ik ook niet meteen roepen dat het smerig is. Als dingen echt smerig zouden zijn, dan zouden de zaken kunnen sluiten. Blijkbaar zijn er voor alle fast food ketens wel fans genoeg om het draaiend te houden.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
eddepet71
Amerikakenner

Bericht door eddepet71 »

houstonwehaveaproblem schreef:
eddepet71 schreef:Blehhh, Cici pizza is echt smerig.
Jij vindt het smerig. Dat is een kwestie van smaak. Ik hou niet van dingen als Mc Donalds/KFC/Wendy's/etc, maar dan ga ik ook niet meteen roepen dat het smerig is. Als dingen echt smerig zouden zijn, dan zouden de zaken kunnen sluiten. Blijkbaar zijn er voor alle fast food ketens wel fans genoeg om het draaiend te houden.

Was uiteraard mijn persoonlijke mening...ik heb mijn reactie aangepast :wink:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

TedjevanEs schreef:Heb geen favoriet, maar er is wel verschil tussen fast food places en sommige namen die hier voorbij komen.
Chili's, Applebees, TGI Fridays, Cheesecake Factory zijn casual restaurants imho.

Fastfood mijns inziens is: McDonalds, Burger King, Wendy's, Taco Bell, ChickFilet, Bojangles, Popeys, KFC etc...

Ik denk dat Panera Bread het ook niet leuk vind als ze in het hokje 'fastfood' worden geplaatst btw :wink:
Daar ben ik wel mee eens inderdaad. Panera vind ik best prima op zijn tijd, maar ik vind het geen "fastfood". Sowieso ben ik niet van de ketens, en al helemaal niet van het fastfood. Maar als ik dan eens echt niets anders kan vinden, of een "craving" heb in iets ongezonds, dan kies ik meestal voor Wendy's, of soms Arby's.
"Keep Georgia On Your Mind"
paulguds
Amerika-ontdekker

Bericht door paulguds »

Popeye's all the way!!!!!!!!!! :thumbup:
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Loek schreef:
gera_r schreef:Daar we eigenlijk alleen maar fastfood (vanwege de 'fast' en om de kosten te drukken) eten in in Amerika...
Hear, hear! Waarom zou je, zeker op vakantie, kiezen voor een snelle hap die overal precies hetzelfde is? Volstrekt oninteressante, voorspelbare, smakeloze eenheidsworst, terwijl er zoveel alternatieven zijn. Wij gaan hier in Seattle regelmatig naar Wayward Café, waar je voor heel weinig geld hele interessante, heerlijke gerechten kunt krijgen die ter plekke met verse ingrediënten worden gemaakt. En zo zijn er overal 'casual' eettentjes die zeer de moeite waard zijn. Ze hebben geen flashy voorgevels met grote neon-logo's, maar daar krijg je tenminste nog echt eten voorgeschoteld. Kijk voordat je ergens komt eens op UrbanSpoon of Yelp. Je zult zien dat je echt niet naar fastfoodketens toe hoeft om betaalbaar (en goed!) te eten.
</rant> ;-)
en
dutch_in_seattle schreef:
Voor snel, gezond en betaalbaar eten zou je ook eens naar een non-fastfood keten kunnen gaan. Er zijn vele "mom-en-pop" restaurants die een redelijk betaalbare gezonde maaltijd kunnen serveren in weinig tijd. En waarom moet het zo "fast"? Ben ik de enige die op vakantie lekker de tijd wil nemen, en genieten in dezelfde eettentjes waar locals komen? ... Je moet natuurlijk wel even aan een local vragen waar je een dergelijk restaurant kunt vinden, want ze staan niet herkenbaar op elke hoek zoals MickeyD's of Wendy's.
Als wij op vakantie lekker de tijd willen nemen om uitgebreider te eten dan pakken we onze caravan en doen dat in Frankrijk of we pakken in de winter het vliegtuig en nemen het ervan in Egypte of Turkije. Onze doelstelling in Amerika is heel anders. Wij zijn dan veel actiever en wij vinden het in Amerika nou eenmaal leuker/fijner om de fastfood te bezoeken, zoals ongetwijfeld veel locals ook doen. En daar (fastfood) gaat het in dit topic toch over???
Waarbij overigens vermeld moet worden dat wij onverhoopt heus wel eens in een tent terecht komen waar bediening is...
Dieuwertje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Dieuwertje »

Een MUST DRINK: een smoothie bij Denny's :D :D :D
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com

April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï

New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
Travelkitty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Travelkitty »

Five guys en Willy's mexicana grill (En Whole foods is ook erg lekker en fast)
Explore. Dream. Discover.

Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Subway en Taco Bell! :clap:
Alper
Amerikafan

Bericht door Alper »

Hondo » 29 maart 2013, 16:46

Alper schreef:
Ik zie Taco Bell regelmatig langskomen. Ik ben daar een keertje in Page geweest, maar het stonk zo erg dat ik weer weg ben gegaan. Iemand anders ook ervaring mee? Of hoort het zo?

Er is geen constante kwaliteit bij fastfood ketens, de ene is goed en dan een 300 mile verderop bagger.

Oke ik ga ze dit jaar nog een kans geven, maar deze keer het liefst in LA ofzo
Afbeelding

Get your kicks on route 66
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Typische fastfoodketens waar we wel eens wat halen:
• Wendy's (crispy chicken sandwich)
• McDonalds (BLT Chicken sandwich)
• Papa Murphy's: Take-&-Bake

Voor restaurant ketens:
• Red Robin (California Chicken Sandwich <3)
• Panera
• On the Border
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

de voorbije week in New York mijn liefde voor de applebees weer aangewakkerd, ze hadden er de cajun shrimp pasta weer op de menu staan :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer