Dimona, ik ben het wel met je eens, en wordt hard gewerkt aan het doen van real-time betalingen, maar de schaal in de VS is een stuk groter dan in Nederland. In Nederland zijn ongeveer 60 banken actief, in de VS meer dan 10,000.dimona schreef:Ander land, andere gewoontes, maar ik vind het toch niet zo heel raar om van een land dat voertuigen op Mars dropt, te verwachten dat betalingen real time verwerkt worden. Het lijkt gewoon zo onlogisch om bedragen eerst nog een paar dagen te laten hangen voor ze afgeboekt worden. Ik krijg bijna de indruk dat het een slimmigheidje is om mensen in de schulden te storten, wat de bank dan weer fijn wat oplevert. Je bank is niet je boekhouder, maar het is toch niet te veel gevraagd om van een instantie die je het beheer over je geld toevertrouwt, een accuraat saldo-overzicht te verlangen. Het is met die cheques al erg genoeg, en nou kún je elektronisch betalen en dan moet je nog zelf alles optellen.
Overigens zijn creditcard betalingen, debitcard betalingen en ATM withdrawals etc natuurlijk al real-time, via de Visa en Mastercard netwerken. Niet real-time zijn billpay en checks.