eigen beweging gaan emigreren naar de VS ? Ik kan me niet voorstellen dat daar een dwang achter zat.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nederlandse medicijnen in Amerika krijgen
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Nederlandse medicijnen in Amerika krijgen
Dirkwood, waarom denk je dat Holland (Nederland) jouw in de kou heef laten staan. Je bent toch uit
eigen beweging gaan emigreren naar de VS ? Ik kan me niet voorstellen dat daar een dwang achter zat.
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Kan me helemaal voorstellen dat je niet van merk wilt veranderen. Toen wij naar Duitsland verhuisden moest ik ineens m'n pil via de Amerikaanse dokter halen en natuurlijk hadden ze niet hetzelfde merk als in Nederland. Omdat ik met dat merk 1 keer ongepland zwanger ben geworden en m'n Nederlandse huisarts weigerde me een ander merk voor te schrijven vond ik het niet zo heel erg om iets anders te proberen...en dat hebben we als gezin geweten! Ik werd letterlijk gek van de hormonen maar had het zelf niet door. Achteraf kan ik wel zien dat het al heel snel helemaal verkeerd ging, ik voelde helemaal niets meer als m'n dochter me knuffelde of als m'n zoon huilde. Normaal gesproken voel je als moeder iets in je hart en ziel als het om je kinderen gaat maar toendertijd had ik net zo goed een zak appels in m'n armen kunnen hebben als m'n zoontje, ik zorgde dat ik hem niet liet vallen maar dat was eigenlijk meer gewoon omdat je dat nu eenmaal doet met iets wat je vast hebt. Och jemig wat heb ik zitten huilen toen ik eenmaal van die rotpillen af was!
Heb sinds die tijd meerdere merken geprobeerd, ondertussen naar Utah verhuisd en weer andere merken geprobeerd (en nog 2 keer ongepland zwanger geworden!) maar nu heb ik er helemaal genoeg van. Ik doe het niet meer, geen pillen geen watdanook, geen hormonenrotzooi meer. Kan me dus helemaal voorstellen dat als je een merk hebt gevonden waar je je goed bij voelt dat je dat wil blijven gebruiken.
En ja, Amerikanen zijn maf als het om voorbehoedsmiddelen gaat. Het is bijna onmogelijk om een voorraadje te krijgen. Als we naar m'n schoonouders in TExas gaan kan ik niet alvast een extra strip voor de volgende maand ophalen. Maar ze kunnen wen heel vriendelijk het recept voor 1 keer doorsturen naar een apotheek in Texas. Dat die apotheek bijna een uur reizen van de ranch is doet er dan niet toe. Hemeltje! Zijn ze bang dat vrouwen hun pil slikken om stoned te worden ofzo?! Maar een vriendin die aan de a.d. was kon wel een 3 maanden voorraad slaappillen krijgen!
Heb sinds die tijd meerdere merken geprobeerd, ondertussen naar Utah verhuisd en weer andere merken geprobeerd (en nog 2 keer ongepland zwanger geworden!) maar nu heb ik er helemaal genoeg van. Ik doe het niet meer, geen pillen geen watdanook, geen hormonenrotzooi meer. Kan me dus helemaal voorstellen dat als je een merk hebt gevonden waar je je goed bij voelt dat je dat wil blijven gebruiken.
En ja, Amerikanen zijn maf als het om voorbehoedsmiddelen gaat. Het is bijna onmogelijk om een voorraadje te krijgen. Als we naar m'n schoonouders in TExas gaan kan ik niet alvast een extra strip voor de volgende maand ophalen. Maar ze kunnen wen heel vriendelijk het recept voor 1 keer doorsturen naar een apotheek in Texas. Dat die apotheek bijna een uur reizen van de ranch is doet er dan niet toe. Hemeltje! Zijn ze bang dat vrouwen hun pil slikken om stoned te worden ofzo?! Maar een vriendin die aan de a.d. was kon wel een 3 maanden voorraad slaappillen krijgen!
@ Theo...Nee hoor geen dwang....ging zelfs graag nadat ze zelfs mijn vliegtuig ticket betaalde.Wat ik probeer te zeggen is dat Holland spandeerde millioenen in die tijd aan ook adverteren en promoten om Hollanders het land uit te krijgen en nu ik ze dus dat plezier heb gedaan krijg ik stank voor dank en willen ze mijn Nederlandschap afpakken als ik in een land woon waar ik werk en belasting betaal als ik daar will stemmen om te weten waar mijn geld naar toe gaat.
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
Ja maar dirkwood kent vast 1 december niet. Een nationale feestdag vanwege het vertrek van Dirkwood! 
Och LittlePhoenix, wat vervelend om te horen, kan me goed voorstellen dat je hebt besloten niks meer te slikken qua hormonen.
Tja.. ik ben noodgedwongen maar begonnen aan die nieuwe pillen maar echt geweldig vind ik het niet. Bayer is wel bezig om uit te zoeken of er een vergelijkend iets is en hopelijk wil mijn voormalige dokter me helpen maar anders zit er weinig anders op dan me te onderwerpen aan de Amerikaanse pillen. Ik heb inderdaad ook "maar" 1 stripje gekregen en mag over 1 week langskomen voor een pap smear??? Zal wel een onderzoek zijn ofzo?
En ja, soms begrijp ik er echt niets van. Er zijn enorm veel ongewenste zwangerschappen in Amerika, je hoort er constant over maar als je dan meemaakt hoe moeilijk ze doen over het voorschrijven van anticonceptie dan snap je het bijna ook nog. Voor mij vergelijkbaar met eten bij McDonalds. Altijd als ik een "small" iets bestel moet ik meer betalen of wordt er geroepen "but the large 1 is only $1 if you want to upgrade". Dus feitelijk word ik "gestraft" omdat ik ervoor kies een klein iets of een klein menu te nemen inp plaats van het te supersizen. En dan vragen ze zich af waarom er zoveel dikke mensen zijn?
Tja.. ik ben noodgedwongen maar begonnen aan die nieuwe pillen maar echt geweldig vind ik het niet. Bayer is wel bezig om uit te zoeken of er een vergelijkend iets is en hopelijk wil mijn voormalige dokter me helpen maar anders zit er weinig anders op dan me te onderwerpen aan de Amerikaanse pillen. Ik heb inderdaad ook "maar" 1 stripje gekregen en mag over 1 week langskomen voor een pap smear??? Zal wel een onderzoek zijn ofzo?
En ja, soms begrijp ik er echt niets van. Er zijn enorm veel ongewenste zwangerschappen in Amerika, je hoort er constant over maar als je dan meemaakt hoe moeilijk ze doen over het voorschrijven van anticonceptie dan snap je het bijna ook nog. Voor mij vergelijkbaar met eten bij McDonalds. Altijd als ik een "small" iets bestel moet ik meer betalen of wordt er geroepen "but the large 1 is only $1 if you want to upgrade". Dus feitelijk word ik "gestraft" omdat ik ervoor kies een klein iets of een klein menu te nemen inp plaats van het te supersizen. En dan vragen ze zich af waarom er zoveel dikke mensen zijn?
- DixieChick
- Amerika-expert
Ziva - een pap smear is een uitstrijkje. Dat doen ze hier elk jaar.
Over dat ongewenst zwanger worden, daar kan ik over mee praten. Niet van mezelf hoor, maar van mijn studenten. Ik heb in Nederland nog -nooit- een ongewenst zwangere student op de universiteit gezien. Ze waren er misschien wel, maar maar heel weinig. Terwijl hier struikel je over de zwangere freshmen en sophomores. En dan denk ik, hoe moeilijk is het nou om aan anticonceptie te komen? Nou, heel moeilijk dus, want jullie verhalen herken ik helemaal. Nu vind ik soms wel dat Nederlandse artsen wel -erg- snel de pil voorschrijven aan jonge meisjes voor klachten zoals een zware menstruatie ofzo, maar zo spastisch zoals ze er hier soms over doen is ook wel weer het andere uiterste.
Over dat ongewenst zwanger worden, daar kan ik over mee praten. Niet van mezelf hoor, maar van mijn studenten. Ik heb in Nederland nog -nooit- een ongewenst zwangere student op de universiteit gezien. Ze waren er misschien wel, maar maar heel weinig. Terwijl hier struikel je over de zwangere freshmen en sophomores. En dan denk ik, hoe moeilijk is het nou om aan anticonceptie te komen? Nou, heel moeilijk dus, want jullie verhalen herken ik helemaal. Nu vind ik soms wel dat Nederlandse artsen wel -erg- snel de pil voorschrijven aan jonge meisjes voor klachten zoals een zware menstruatie ofzo, maar zo spastisch zoals ze er hier soms over doen is ook wel weer het andere uiterste.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Amerika is een land met geloof ik ongeveer 330 milioen mensen. Good Luck met klagen en om te proberen ze te veranderen naar zoals Holland het doet.Sorry dat ik niet in een popularity contest pas hier.
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
ja, vervelend zoals ze hier met de pil omgaan. En da's niet alleen met anticonceptie, maar ook conceptie. Met een paar stripjes is het makkelijk abortus plegen, misschien dat ze daarom niet te veel tegelijk mogen uitgeven?
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
@DixieChick, ja ongewenste zwangerschappen zijn hier echt heel normaal. Hier in de straat bijv. een meisje van 14! die zwanger was van haar volwassen vriend. Maar ja, volwassen vriend is iemand in de kerk dus op aanraden van de bishop is er niets aan gedaan. De bishop heeft een keurig gezin gevonden dat de baby ondertussen heeft geadopteerd en nu doet iedereen of er niets gebeurd is. En ik vraag me dan af, is het nu echt zo vreselijk om je tiener condooms te laten kopen? Of je tienerdochter voor de zekerheid alvast aan de pil te laten gaan? Al die hormonen zijn niet goed maar een zwangerschap op je 14e kan toch ook niet gezond zijn?!
(en ik ben dus 3 keer ongepland zwanger geworden maar dat is niet hetzelfde als ongewenst.)
(en ik ben dus 3 keer ongepland zwanger geworden maar dat is niet hetzelfde als ongewenst.)
Ben het helemaal met je eens.....het is gewoon achterlijk waarom mensen nog naar Amerika emigreren.
- DixieChick
- Amerika-expert
Dirkwood - ik weet niet of jij reageert op de discussie over ongewenst zwanger worden, maar ik denk dat niemand in deze discussie bedoelt dat Amerika een slecht land is. Alleen dat sommige dingen gewoon minder goed geregeld zijn. Dat is geen aanval op het hele land, alleen een vaststelling dat sommige dingen echt beter geregeld kunnen worden (en dat vinden de meeste "born citizens" ook). Alle mensen in dit draadje wonen (redelijk gelukkig neem ik aan) in de VS (sommigen al jaaaren), maar dat wil toch niet zeggen dat we alles maar geweldig vinden? Als vrouw kan ik je vertellen is het heel vervelend om te moeten bedelen om anticonceptie...
Southern Tales
Southern Tales
Wel mijn vrouw vind dus een beetje gezonde kritiek op haar land niet erg,zelfs wanneer ze daar te gast zijn maar zegt dat zij anders is opgevoed en wanneer ze haar die maffe Amerikane gaan noemen ze beter terug kunnen gaan vanwaar ze vandaan komen.Zo wat wil je dat ik daar mee doe of mee om moet gaan?
- DixieChick
- Amerika-expert
Maar wie hier gebruikt het woord "maffe Amerikanen"? Niemand toch? Of mis ik nou iets? Ik zie hier allemaal een stuk of wat vrouwen die klagen over het gebrek aan anticonceptie. Daar is toch geen vuil woord aan te pas gekomen?
Er is een groot verschil tussen klakkeloos veroordelen en klagen over een specifiek probleem. Ik geloof dat we dat laatste aan het doen zijn, en dat valt volgens mij toch echt onder "gezonde kritiek".
p.s. Overigens noem ik mezelf als Amerikaan geen "gast" meer, als je het niet erg vindt
Er is een groot verschil tussen klakkeloos veroordelen en klagen over een specifiek probleem. Ik geloof dat we dat laatste aan het doen zijn, en dat valt volgens mij toch echt onder "gezonde kritiek".
p.s. Overigens noem ik mezelf als Amerikaan geen "gast" meer, als je het niet erg vindt
Southern Tales
Southern Tales
Ben het wel met DixieChick eens. Je hoeft het toch niet met alles eens te zijn over hoe het hier geregeld is? Ook in Nederland zijn er genoeg problemen, kan toch ook over worden gepraat?
Verder zie ik hier helaas maar 1 persoon in dit topic die de woorden "achterlijk", "Maffe Amerikanen" en "Popularity Contest" gebruikt. De rest bespreekt een onderwerp en hun ervaringen hiermee.
Verder zie ik hier helaas maar 1 persoon in dit topic die de woorden "achterlijk", "Maffe Amerikanen" en "Popularity Contest" gebruikt. De rest bespreekt een onderwerp en hun ervaringen hiermee.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Ik heb zojuist dit ond. gelezen. en voor Ziva (en anderen): er zijn zg. 'compounding pharmacies' die zelf medicijnen kunnen samenstellen. Ik weet niet of dat ook opgaat voor de meds die jullie gebruiken, maar je zou er een telefoontje aan kunnen wagen.
Zo vond ik op de web site van Royal Palm Compounding Pharmacy in Wellington, FL:
A: What is compounding and how does it benefit me?
Pharmacy compounding is the art and science of preparing customized medications for patients. Its practice dates back to the origins of pharmacy; yet, compounding's presence in the pharmacy profession has changed over the years. In the 1930s and 1940s, approximately 60 percent of all medications were compounded. With the advent of drug manufacturing in the 1950s and '60s, compounding rapidly declined. The pharmacist's role as a preparer of medications quickly changed to that of a dispenser of manufactured dosage forms.
Within the last two decades, though, compounding has experienced a resurgence as modern technology and innovative techniques and research have allowed more pharmacists to customize medications to meet specific patient needs.
A: What kinds of prescriptions can be compounded?
Almost any kind. Compounded prescriptions are ideal for any patient requiring unique dosages and/or delivery devices, which can take the form of solutions, suppositories, sprays, oral rinses, lollipops and even as transdermal sticks. Compounding applications can include: Bio-identical Hormone Replacement Therapy, Veterinary, Hospice, Pediatric, Ophthalmic, Dental, Otic (for the ear), Dermatology, Medication Flavoring, Chronic Pain Management, Neuropathies, Sports Medicine, Infertility, Wound Therapy, Podiatry and Gastroenterology.
Zo vond ik op de web site van Royal Palm Compounding Pharmacy in Wellington, FL:
A: What is compounding and how does it benefit me?
Pharmacy compounding is the art and science of preparing customized medications for patients. Its practice dates back to the origins of pharmacy; yet, compounding's presence in the pharmacy profession has changed over the years. In the 1930s and 1940s, approximately 60 percent of all medications were compounded. With the advent of drug manufacturing in the 1950s and '60s, compounding rapidly declined. The pharmacist's role as a preparer of medications quickly changed to that of a dispenser of manufactured dosage forms.
Within the last two decades, though, compounding has experienced a resurgence as modern technology and innovative techniques and research have allowed more pharmacists to customize medications to meet specific patient needs.
A: What kinds of prescriptions can be compounded?
Almost any kind. Compounded prescriptions are ideal for any patient requiring unique dosages and/or delivery devices, which can take the form of solutions, suppositories, sprays, oral rinses, lollipops and even as transdermal sticks. Compounding applications can include: Bio-identical Hormone Replacement Therapy, Veterinary, Hospice, Pediatric, Ophthalmic, Dental, Otic (for the ear), Dermatology, Medication Flavoring, Chronic Pain Management, Neuropathies, Sports Medicine, Infertility, Wound Therapy, Podiatry and Gastroenterology.
LittlePhoenix, heb je al geprobeerd de dokter te vragen een recept uit te schrijven voor drie maanden ?
En heb je verzekering zelf of via het bedrijf waar jij/je man werkt ?
De meeste bedrijven hebben ziektenkostenverz. met een contract voor een mail order pharmacy, daar moet dan gebruik van gemaakt worden, en mail order stuurt dan een hoeveelheid meds voor twee of drie maanden per keer.
Hoeveel meds je mee kunt krijgen hangt af van hoe het recept is geschreven, maar ook van wat de verzekeraar toestaat.
Maar voor de meeste recepten, is mijn ervaring, is het mogelijk een extra 'vakantie dosis' mee te krijgen.
En heb je verzekering zelf of via het bedrijf waar jij/je man werkt ?
De meeste bedrijven hebben ziektenkostenverz. met een contract voor een mail order pharmacy, daar moet dan gebruik van gemaakt worden, en mail order stuurt dan een hoeveelheid meds voor twee of drie maanden per keer.
Hoeveel meds je mee kunt krijgen hangt af van hoe het recept is geschreven, maar ook van wat de verzekeraar toestaat.
Maar voor de meeste recepten, is mijn ervaring, is het mogelijk een extra 'vakantie dosis' mee te krijgen.
Ik kan me niet herinneren dat het ooit een probleem was om de pil voor meerdere maanden te krijgen toen ik die nog gebruikte. Ik zal eens navragen hoe het hier in de buurt nu is.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hoi,
Ik nam in Belgie ook een combinatie pil, dus 21 dagen nemen en 1 week stoppen. Toen ik naar Canada verhuisde heeft mijn moeder deze pil de eerste paar jaar nog naar me kunnen toesturen omdat ik hier geen verzekering had en ik nog ingeschreven was in Belgie. Eens als ik hier zelf ziekteverzekering had en naar een huisarts kon heb ik gevraagd om iets dergelijks. Ik heb een voorschrift gekregen voor "Linessa" en dat is ook een combinatie pil die je 21 dagen neemt en dan 1 week stopt. Ik heb hier geen problemen mee gehad en die pil werkte prima. Nu lees ik dus wel dat het kan zijn dat deze medicatie niet verkrijgbaar is in de USA. Ik zou zeggen, vraag het eens na? Dit zijn de ingredienten: desogestrel - ethinyl estradiol, misschien is het verkrijgbaar in de US maar onder een andere naam.
Ik ben uiteindelijk gestopt met Linessa omdat wij een kindje wilden. Na de geboorte en nadat mijn menstruatie terug begonnen was kreeg ik een andere pil omdat ik borstvoeding gaf. Deze heet "Micronor" en is een zogenaamde "mini-pil" enkel met Norethindrone (een vorm van progestin) en geen estrogin. Deze pil moet ik wel continue nemen zonder tussendoor te stoppen, maar ze is wel wat veiliger dan de combinatie pil.
Heel veel succes ermee!
Groetjes,
Ann
Ik nam in Belgie ook een combinatie pil, dus 21 dagen nemen en 1 week stoppen. Toen ik naar Canada verhuisde heeft mijn moeder deze pil de eerste paar jaar nog naar me kunnen toesturen omdat ik hier geen verzekering had en ik nog ingeschreven was in Belgie. Eens als ik hier zelf ziekteverzekering had en naar een huisarts kon heb ik gevraagd om iets dergelijks. Ik heb een voorschrift gekregen voor "Linessa" en dat is ook een combinatie pil die je 21 dagen neemt en dan 1 week stopt. Ik heb hier geen problemen mee gehad en die pil werkte prima. Nu lees ik dus wel dat het kan zijn dat deze medicatie niet verkrijgbaar is in de USA. Ik zou zeggen, vraag het eens na? Dit zijn de ingredienten: desogestrel - ethinyl estradiol, misschien is het verkrijgbaar in de US maar onder een andere naam.
Ik ben uiteindelijk gestopt met Linessa omdat wij een kindje wilden. Na de geboorte en nadat mijn menstruatie terug begonnen was kreeg ik een andere pil omdat ik borstvoeding gaf. Deze heet "Micronor" en is een zogenaamde "mini-pil" enkel met Norethindrone (een vorm van progestin) en geen estrogin. Deze pil moet ik wel continue nemen zonder tussendoor te stoppen, maar ze is wel wat veiliger dan de combinatie pil.
Heel veel succes ermee!
Groetjes,
Ann
Bij ons is het meestal de verzekering die bepaalt hoeveel strippen je ineens mag krijgen. En dan zijn ze nog heel "picky" over hoe het recept geschreven wordt. Ik krijg b.v. maar 1 strip per keer (en als ik op vakantie ga, bij uitzondering dan 2 strippen) bij een recept van 63 dagen slikken, 7 dagen stoppen; terwijl mijn dochter 4 strippen per keer mag meenemen voor 84 dagen slikken en 7 dagen stoppen. Ik sta voor mezelf dus elke 3 weken bij de apotheek. Er is soms geen touw aan vast te knopen. Het is niet alleen bij anti-conceptie, trouwens. Bij andere medicijnen mag je ook maar voor 1 maand tegelijk meenemen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Als wij medicijnen van een gewone pharmacy, zoals Rite Aid, halen, krijgen we ook maar een maand per keer mee. Maar voor dingen als de pil (waar mijn dochter gelukkig als tiener nooit problemen mee had die te verkrijgen) en andere medicijnen, die niet om tijdelijk in te nemen zijn, sturen we het recept in en krijgen dan iedere keer voor drie maanden opgestuurd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 2233 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 9 Reacties