Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Manier van eieren bakken en soorten brood in het Amerikaans
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Manier van eieren bakken en soorten brood in het Amerika
Grits heb ik via het blog van DixieChick leren kennen: http://georgiathumbtack.blogspot.com/20 ... tival.html
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- DixieChick
- Amerika-expert
Hihi...ja, en ik vind ze dus -echt- niet te eten.
Wat ik hier aan ontbijt variant nog niet heb voorbij zien komen is Biscuits and Gravy, mijn man's aller-aller-aller-favorietste ontbijt. Gravy is dan niet "jus" zoals wij dat kennen van bij het vlees, maar meer een soort ragout. Het bestaat gewoon uit ground beef of turkey, bisquick, en weet ik veel allemaal wat nog meer. Je doet de gravy over de biscuits, en voila. Ik kan dat 's ochtends echt nooit van mijn leven wegzetten, dus we het eten maar heel erg sporadisch. Doe er hashbrowns bij, en ik hoef de hele dag niet meer te eten!
Wat ik hier aan ontbijt variant nog niet heb voorbij zien komen is Biscuits and Gravy, mijn man's aller-aller-aller-favorietste ontbijt. Gravy is dan niet "jus" zoals wij dat kennen van bij het vlees, maar meer een soort ragout. Het bestaat gewoon uit ground beef of turkey, bisquick, en weet ik veel allemaal wat nog meer. Je doet de gravy over de biscuits, en voila. Ik kan dat 's ochtends echt nooit van mijn leven wegzetten, dus we het eten maar heel erg sporadisch. Doe er hashbrowns bij, en ik hoef de hele dag niet meer te eten!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Bandido
- Amerika-expert
Grits kunnen ontzettend lekker zijn, maar je moet ze wel lekker maken. Aardappelen zonder jus of saus zijn ook smakeloos en grits net zo goed. De grits die je in een ontbijtrestaurant bestelt moet je zelf nog op smaak brengen met zout, peper, kaas, boter of stroop. En bij het avondeten worden de grits meestal bereid in bouillon en dan dus geserveerd met garnalen. Echt lekker. Maar zeker bij een zaak als Waffle House moet je grits ook niet willen bestellen. Dat zijn "instant grits" en elke zichzelf respecterende Zuiderling haalt zijn neus daarvoor op.Njit schreef:Heb 1x (per ongeluk) grits besteld. Dacht echt 'wat heb je nou voor een zooi op m'n bord gekwakt?' . Het smaakte zoals het eruit zag - niet dus..
"Keep Georgia On Your Mind"
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
Oatmeal. Hier in het noordoosten wordt het vooral in de koudere maanden (bijna het hele jaar dus
) gegeten. In mijn huis en de betere ontbijtrestaurants niet die instant uit de magnetron met die amerikaanse lading suiker, maar met hele oats, beetje melk, klein beetje suiker, en dan er iets door gooien zoals rozijnen, of verse appel. Mijn man maakt een 'mean oatmeal.' McDonalds niet.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, oatmeal! Vooral in de winter, want ik vind het helemaal niet passen bij de zomer. Net zoals ik in Belgie ook graag 's morgens havermout maakte.
Elke
- Bandido
- Amerika-expert
Ik neem vaak havermout mee naar mijn werk. Ik heb van die kleine snackformaatzakjes van Ziplock en meng het dan met bv amandelen, cranberries, beetje zout, wat melkpoeder en wat suiker. Je kunt eindeloos varieren en het is ontzettend makkelijk en voedzaam. En veel goedkoper dan die portiezakjes van Quaker.
"Keep Georgia On Your Mind"
In Florida kreeg ik vaak een biscuit met gravy bij het avondeten. Lijkt een beetje op de Britse Yorkshire pudding. En de bijbehorende gravy is geen dunne Hollandse vleesjus, maar een dikke saus.
In Canada kon je een jus-achtige saus over de frites bestellen. Hoe het heette ben ik vergeten. Weet iemand dit ?
In Canada kon je een jus-achtige saus over de frites bestellen. Hoe het heette ben ik vergeten. Weet iemand dit ?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Poutine.
En voor zo af en toe vind ik het wel eens ok (als je een uitstap maakt en fastfood de keuze is die je moet maken).
http://en.wikipedia.org/wiki/Poutine
En voor zo af en toe vind ik het wel eens ok (als je een uitstap maakt en fastfood de keuze is die je moet maken).
http://en.wikipedia.org/wiki/Poutine
Elke
Poutine, dat was het inderdaad !
Ik heb het 1x geprobeerd en vond het best lekker.
Ik heb het 1x geprobeerd en vond het best lekker.
- daantje1983
- Amerika-ontdekker
Wat ontzettend leuk om te lezen over de ontbijtjes...nou dat word wennen dan want ook wij zijn niet anders gewend dan gewoon brood! Ze kennen dus wel brood maar geen gewone kaas?? Dus de mensen daar eten geen overheerlijke kaasblokjes e.d, geen plakjes kaas op brood? Ojee dat is jammer, vooral voor mijn man, die houd ontzettend veel van kaas op brood....
En vleeswaren dan?
I have an American Dream! I hope my dreams may come true!
Lekkere kaas is wel te krijgen hoor! Hier in de supermarkt hebben ze gewoon Uniekaas, Old Amsterdam etc.
- daantje1983
- Amerika-ontdekker
o wat fijn om te horen haha, dan kunnen we toch nog lekker een boterham met kaas eten! En verder van die heeerlijke american style pindakaas (al kunnen we die hier ook wel kopen) met als we willen jam.....haha en hagelslag laten we of opsturen of de visite mag het als nederlands souvenir mee geven
Misschien een beetje off-topic omdat het hier over ontbijtjes gaat maar..... ik geloof dat ik de rookworst met de stampotten nog het meest ga missen... Je mag geen vlees laten opsturen (of meenemen...) dus tjah....
Misschien een beetje off-topic omdat het hier over ontbijtjes gaat maar..... ik geloof dat ik de rookworst met de stampotten nog het meest ga missen... Je mag geen vlees laten opsturen (of meenemen...) dus tjah....
Nou dat is niet in alle supermarkten het geval hoor, dat er kaas is.
En als ze het hebben dan is dat meest rond Xmas.
En als ze het hebben dan is dat meest rond Xmas.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het hangt er heel erg vanaf, waar je heen gaat. Als het Wisconsin is, de staat (correct me if I'm wrong) waar Daantje heen hoopt te gaan, dan is dat *de* kaasstaat. En "kaas" is niet alleen jonge, belegen, Leidse of oude Goudse of Edam. Er zijn legio verschillende kazen, waar ik hier in de VS mee in aanraking ben gekomen, die ik in Nederland nooit had gezien en die toch erg lekker zijn. Natuurlijk is er ook in Nederland qua aanbod heel wat veranderd, ik was zeer verbaasd om bij Whole Foods Goudse geitenkaas te vinden. Je kunt het in ons gebied allemaal krijgen, zelfs Beemster kaas (bij Wegmans). Maar ik vind juist de buitenlandse kazen ook erg lekker, behalve de Noorse gjetost, daar kan ik niets aan vinden
.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik heb toevallig vandaag eens flink rondgeneusd in onze nieuwe HEB, heel veel Franse, Italiaanse, Spaanse kazen, en natuurlijk ook Nederlandse. Een stukje echte belegen Gouda heb ik nog niet gevonden, vooral oud, of juist heel jong, of met een of ander extra smaakje, en sommige soorten zijn ook wel erg duur, maar afgewisseld met Amerikaanse kazen kunnen we onze boterham zo prima beleggen. En dat dus in Texas! Ik vind persoonlijk het assortiment vleeswaren een stuk saaier, erg weinig keus.
Terug in Texas!
Mee eens, de Hollandse vleeswaren mis ik ook.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- daantje1983
- Amerika-ontdekker
Nou ja er is dus idd wel kaas te krijgen!
Petra, klopt wij hopen naar Wisconsin te gaan of anders Michigan!
Petra, klopt wij hopen naar Wisconsin te gaan of anders Michigan!
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
De wereld aan kaas. Zelf ben ik helemaal verslaafd aan Pepper Jack, en de eega vindt Baby Swiss het meest op onze jonge kaas lijken.
Beiden van het merk Sargento, wat je zowat in alle supermakten kunt vinden.

Beiden van het merk Sargento, wat je zowat in alle supermakten kunt vinden.

Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Hallo,
5 Jaar geleden was ik in Amerika en kon toen alleen maar gezoet brood vinden. Dat was een probleem, omdat ik een suiker/zoetvrij dieet heb. Volgend jaar zomer ga ik weer naar Amerika. Waar vind ik ongezoet brood (liefst volkoren), en heeft dat een speciale naam?
Claudia
5 Jaar geleden was ik in Amerika en kon toen alleen maar gezoet brood vinden. Dat was een probleem, omdat ik een suiker/zoetvrij dieet heb. Volgend jaar zomer ga ik weer naar Amerika. Waar vind ik ongezoet brood (liefst volkoren), en heeft dat een speciale naam?
Claudia
En laat Michigan nou net een van de grootste samenhopingen zijn van Amerikanen van Nederlandse afkomst! Mocht je in de gewone supermarkten geen goede kaas kunnen vinden, kan je altijd naar een Nederlandse winkel (zoals Van der Veen's in Grand Rapids) om een bups Nederlandse kaas te kopen.daantje1983 schreef: Petra, klopt wij hopen naar Wisconsin te gaan of anders Michigan!
@Oortjes: het zal er enorm van af hangen waar je woont denk ik, want hier kan je het hele jaar door Uniekaas en Beemster krijgen (Hy-Vee). Je betaald je wel helemaal scheel, maar het is er wel.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1837 Weergaves
-
Laatste bericht door markro