Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ziekenhuisrekeningen van de E.R. in Jackson - hulp nodig!
Re: Ziekenhuisrekeningen van de E.R. in Jackson - hulp nodig
dat is mij ook altijd verteld.
maar daar ging het hier niet over.
Wel over wat betalen,aan wie en hoe.
maar daar ging het hier niet over.
Wel over wat betalen,aan wie en hoe.
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Super!! Ook weer opgelost!
De 10% is de korting die Jasmino kreeg van het ziekenhuis. Dus niet een eigen risico.
In NL gaat de oudste verzekering voor. Je kan het claimen bij je reisverzekering, maar zij gaan direct naar jouw ziektenkosten verzekering.
Wat zij dan niet vergoeden, wordt door de reisverzekering betaald.
De 10% is de korting die Jasmino kreeg van het ziekenhuis. Dus niet een eigen risico.
In NL gaat de oudste verzekering voor. Je kan het claimen bij je reisverzekering, maar zij gaan direct naar jouw ziektenkosten verzekering.
Wat zij dan niet vergoeden, wordt door de reisverzekering betaald.
humm interessant want als je een doorlopende reisverzekering hebt die je langer hebt dan je nieuwe ziektekostenverzekering dan?? 
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Dan nog.
Als je medische kosten bij je reisverzekering genomen hebt, betaalt eerst je ziektekostenverzekeraar en als dat niet genoeg is vult de reisverzekering het aan (zoals ook al eerder uitgelegd).
Roland
Als je medische kosten bij je reisverzekering genomen hebt, betaalt eerst je ziektekostenverzekeraar en als dat niet genoeg is vult de reisverzekering het aan (zoals ook al eerder uitgelegd).
Roland
dat dacht ik ook,
maar dan geldt dus niet de regel van oudste verzekering; het is dus eerst de ziektenkostenverzekering en dan zo nodig de reisverzekering.
daarom hoor ik ook wel eens uitspraken da een reisverzekering met clausule ziektekostendekking niet nodig is als je daarvoor al bij je ziektekostenverzekering verzekerd bent .
maar dan geldt dus niet de regel van oudste verzekering; het is dus eerst de ziektenkostenverzekering en dan zo nodig de reisverzekering.
daarom hoor ik ook wel eens uitspraken da een reisverzekering met clausule ziektekostendekking niet nodig is als je daarvoor al bij je ziektekostenverzekering verzekerd bent .
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Niet alle ziektekostenverzekeringen hebben automatisch werelddekking. Sommigen hebben alleen Europadekking. Maar ik heb wel eens begrepen dat alle ziektekostenverzekeringen alleen kosten vergoeden tegen Nederlandse prijzen, en dat schiet in Amerika dus al snel te kort. Daarom is een aanvullende reisverzekering wel zo handig.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Dat van de "oudste" verzekering ken ik in het geheel niet; het is m.i. zoals door meerdere al aangegeven: je bent verzekerd voor ziektekosten en wat je ziektekostenverzekeraar niet vergoedt, kan in aanmerking komen voor vergoeding door je reiskostenverzekeraar; LET OP: kan in aanmerking komen, dus het is geen automatisme.
Wij zijn, als we naar de USA gaan, om de reden die Jacqueline aangeeft, altijd aanvullend (extra) voor medische kosten verzekerd, omdat medische behandeling in de USA over het algemeen véél duurder zijn dan bij ons cq. in Europa.
Wij zijn, als we naar de USA gaan, om de reden die Jacqueline aangeeft, altijd aanvullend (extra) voor medische kosten verzekerd, omdat medische behandeling in de USA over het algemeen véél duurder zijn dan bij ons cq. in Europa.
wij ook hoor om dezelfde reden 
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Vroeguh.... Heb ik geleerd voor verzekering agent en het "chronologisch beginsel, art. 277 wvk" zoals het duur heet is voor elke schade verzekering geldig.(ok er zijn uitzonderingen, want aansprakelijkheids verz zijn uitgesloten)
Maar in het kort geldt dit.
"Dubbele verzekering:
Een verzekering waarbij een bepaald object of belang voor dezelfde periode tegen hetzelfde gevaar meer dan een keer verzekerd is bij dezelfde verzekeraar of bij verschillende verzekeraars. De vraag ontstaat in dat geval welke verzekeraar gehouden is de schade te vergoeden. In het algemeen zal dat de verzekeraar van de oudste verzekering zijn (zie chronologisch beginsel) tenzij in de polis een andere regeling is overeengekomen."
De polis voorwaarden van een reisverzekering vermelden dit ook bijna altijd. Eerst de specifieke eigen verzekering en dan pas zal de reisverzekering betalen.
Ik weet het nutteloze ruimte op mijn harde schijf, maar op 1 of andere manier zitten die regeltjes er nog steeds ingepropt.
Dat je vooral in een land als Amerika het ziektekosten gedeelte extra bij verzekerd is alleen maar slim!
Maar in het kort geldt dit.
"Dubbele verzekering:
Een verzekering waarbij een bepaald object of belang voor dezelfde periode tegen hetzelfde gevaar meer dan een keer verzekerd is bij dezelfde verzekeraar of bij verschillende verzekeraars. De vraag ontstaat in dat geval welke verzekeraar gehouden is de schade te vergoeden. In het algemeen zal dat de verzekeraar van de oudste verzekering zijn (zie chronologisch beginsel) tenzij in de polis een andere regeling is overeengekomen."
De polis voorwaarden van een reisverzekering vermelden dit ook bijna altijd. Eerst de specifieke eigen verzekering en dan pas zal de reisverzekering betalen.
Ik weet het nutteloze ruimte op mijn harde schijf, maar op 1 of andere manier zitten die regeltjes er nog steeds ingepropt.
Dat je vooral in een land als Amerika het ziektekosten gedeelte extra bij verzekerd is alleen maar slim!
Laatst gewijzigd door Staceybeesie op 03 okt 2011, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Volgens mij geldt dat nog zo voor dubbele verzekeringen maar in het geval van ziektekosten ben je in de regel niet dubbel verzekerd maar staat er ergens in je polis dat je reisverzekering dat die je verzekert voor de ziektekosten die je ziektekostenverzekering niet dekt.
Fijn dat alles geregeld is Jasmino!
Fijn dat alles geregeld is Jasmino!
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
En fijn dat we dit forum hebben waarop we elke dag weer wat leren, zelfs van mensen die het vroeguhh ( dat is iets voor mensen van mijn leeftijd hoor
) geleerd hebben en het nog steeds weten 
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Sterker nog, zonder ziektekostenverzekering in Nederland kun je geen medische kosten verzekeren op je reisverzekering.
Je reisverzekering is enkel een aanvulling op... maar zal nooit jouw ziektekostenverzekering vervangen.
Roland
Je reisverzekering is enkel een aanvulling op... maar zal nooit jouw ziektekostenverzekering vervangen.
Roland
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Formeel kun je in Nederland ook helemaal niet zonder ziektekostenverzekering zijn 
Ik werkte in een categoraal ziekenhuis en heb vaak meegemaakt dat daar patienten uit het buitenland voor behandeling aanklopten met alleen een reisverzekering.
Deze dekt echter NOOIT een behandeling van een aandoening die al gediagnosticeerd was vóór vertrek uit het eigen land. Bijv. een operatie of een serie bestralingen.
Wél gedekt door de reisverzekering is een bezoek aan de SEH t.g.v. een plotseling optredende bloeding of andere acute complicatie en dan alleen voor het bedrag dat de overeenkomstige behandeling in het eigen land zou kosten. Een reisverzekering is echt alleen aanvullend en kan nooit een volledige ziektekostenverzekering vervangen.
Deze dekt echter NOOIT een behandeling van een aandoening die al gediagnosticeerd was vóór vertrek uit het eigen land. Bijv. een operatie of een serie bestralingen.
Wél gedekt door de reisverzekering is een bezoek aan de SEH t.g.v. een plotseling optredende bloeding of andere acute complicatie en dan alleen voor het bedrag dat de overeenkomstige behandeling in het eigen land zou kosten. Een reisverzekering is echt alleen aanvullend en kan nooit een volledige ziektekostenverzekering vervangen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 7290 Weergaves
-
Laatste bericht door dejong89
-
- 5 Reacties