Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Muggenbeten groter in US ?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Muggenbeten groter in US ?

Bericht door Gypsygirl1 »

Een groen pompflesje 'Off! Deep Woods' is het eerste wat ik koop als ik in Amerika ben en neem ook een flink aantal flesjes mee naar huis. (ze zijn nu bijna op helaas)
Echt superspul, ik gebruik het ook op mijn paard.
Ik heb nooit meer last van muggebeten.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik zou het toch ook niet te vaak gebruiken.
Het wordt hier in ieder geval afgeraden voor zwangere vrouwen om off te gebruiken daar Deet, wat in Off zit niet echt de beste reputatie heeft hoor.

Hier een linkje naar een artikel erover. Het zou het zenuwstelsel aan kunnen tasten.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8182052.stm
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Ziva schreef:De insecten zelf (ooit van die grote rode enge wespen gezien in Nederland?) en zeker ook de bulten die je ervan krijgt haha.
inderdaad, de enorme wespen. En de hommels? In NL zijn het van die gemoedelijke insecten in een geel/zwart streepje, hier zijn het enorm agressieve zwarte hommels die het op je ogen gemunt hebben. Alles heeft een funktie maar als ik van mijn deck wordt verjaagd door een territoriale hommel, dan komt de krant of het busje Raid wel tevoorschijn.

Off Deep Woods is gemeen spul en ook ik gebruik het sporadisch en dan meestal alleen op mijn kleding. En douchen aan het einde van de dag.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ziva schreef:ooit van die grote rode enge wespen gezien in Nederland?
Nee, maar wat zijn dat eigenlijk? Gruwelijk eng zijn die. Ik schrok me dood toen ik er voor het eerst eentje zag. En tot mijn grote schrik maken ze ook nesten, want ik heb buiten een soort lantaarntje hangen dat ik niet zo vaak gebruik. En toen ik het eens van zijn plek haalde zag ik tot mijn eigen schrik dat er zo'n dik rood beest een nest in had gemaakt, er zat al een complete honingraat in! Helaas heb ik aan de bouwplannen een abrupt einde gemaakt, maar het was wel heel goor om te zien.
"Keep Georgia On Your Mind"
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Die rode zijn paperwasps. Daar heb je een rode en zwarte variant van. Die zwarte is hier een plaag.. onlangs was er eentje rustig aan een nest aan het bouwen in mijn brievenbus.. Daar ik door aanvaringen in mijn jeugd toch al licht panisch ben wat wespen betreft, kan je je voorstellen dat daar bijna een complete bus wasp spray overheen is gegaan :oops:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Clint schreef:kan je je voorstellen dat daar bijna een complete bus wasp spray overheen is gegaan :oops:
Die van Chanel? :lol:
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Ik reageer ook erg op de muggebeten hier, ik wordt ook erg geirriteerd als ik net gestoken ben (niet leuk als je de tent moet opzetten ;)). Wat bij mij helpt is om er meteen azijn op te deppen, dan blijft de bult veel kleiner. Azijn neutraliseert de stoffen die de muggen achterlaten in je huid. Werkt alleen goed direct na de beet, daarna is het te ver in je huid getrokken.

We hebben afgelopen weekend gecampeerd, en het was vreselijk hoeveel stekende muggen er waren, toen heb ik zelfs Off op mijn 13 mnd dochtertje gebruikt (niet op haar handjes en gezicht, maar toch).

Dora
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Ik word bijna nooit gebeten door een mug, niet in Europa en niet in Amerika. Zelfs niet in de Everglades! En als ik dan al eens gestoken word, jeukt zo'n beet niet. Hopen dat dat zo blijft.
Mijn vriend daarentegen heeft er enorm veel last van. Hij had ook van die cortisone zalf gehaald (zelfde als foto van hierboven) maar dat hielp niet echt. Hij heeft zijn muggenbeten dan ook verschillende keren opengekrabd.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

DEET is nogal ongezond...

Ik heb een aantal natuurlijke "bug-sprays" gevonden die op z'n minst net zo goed, zo niet beter, werken. Ze ruiken ook een stuk beter.

Als je wilt kan ik even kijken welke dat zijn.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat mij betreft mag je dat zeker doorgeven, Big Al!

We hebben hier Off Deep Woods, maar ik krijg niesbuien van dat ding. (al helpt het wel om de muggen van je weg te houden)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Daar was ik al bang voor - nu moet ik op zoek naar de 'repellent'. Daar we hier vrijwel geen muggen hebben (ik heb er dit jaar één gezien en onze kinderen hebben er ook één gezien) gebruiken we het alleen op vakantie...
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

OK - gevonden.

Voor de kinderen hebben we "Quantum Health DEET-free Buzz Away Extreme".

Zelf gebruik ik "All Terrain Herbal Armor" of "Repelall Lemon Eucalyptus".

Hier is een lijst met meer opties: http://www.google.com/search?q=natural+ ... 0&bih=1593
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Big Al schreef:Daar we hier vrijwel geen muggen hebben (ik heb er dit jaar één gezien en onze kinderen hebben er ook één gezien) gebruiken we het alleen op vakantie...
De drie muggen die wij hier hebben, hebben mij alledrie gevonden gedurende de laatste twee maanden... :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@Big Al: bedankt voor het opzoeken. Zal eens kijken of ik het hier kan vinden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Dento schreef:De drie muggen die wij hier hebben, hebben mij alledrie gevonden gedurende de laatste twee maanden... :lol:
Als je wilt kan ik die twee muggen die wij hier hebben meebrengen naar Denver en daar loslaten. :twisted:
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Big Al schreef:
Dento schreef:De drie muggen die wij hier hebben, hebben mij alledrie gevonden gedurende de laatste twee maanden... :lol:
Als je wilt kan ik die twee muggen die wij hier hebben meebrengen naar Denver en daar loslaten. :twisted:
Jeeeej!!! Dan kunnen ze paren! En zijn er tegen volgend jaar 1000en! Joepie!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Muggennieuws uit Colorado:
Mosquitoes thriving in Grand Junction area

(AP) — Mosquitoes are thriving in the Grand Junction area after a wet spring created plenty of places for the insects to breed.

Zane McCallister of the Grand River Mosquito Control District said this has been one of the worst mosquito seasons in a while.

The Grand Junction Daily Sentinel reported Monday the district's 10 full-time employees began applying larvacides to breeding grounds across the area in April.

McCallister said the mosquito population peaked in late June, about three weeks later than usual. He says cool spring weather was responsible for the delay.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

In Texas hebben we The Great Texas Mosquito Festival :lol:

http://durangotexas.blogspot.com/2011/0 ... clute.html
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik heb er nou weer 1, net onder mijn oog en het ziet eruit alsof iemand me een stoot op mijn oog gegeven heeft! Niet normaal meer zeg, 1 prik en ik heb een zwelling met een diameter van 5 cm :shock:

Weet iemand die al langer door "Amerikaanse muggen gebeten wordt" (hahahaha) of dat na verloop van tijd wel minder wordt? Is het zo dat naarmate je vaker gebeten wordt de reactie minder heftig wordt?

Ik word in Nederland ook weleens gebeten maar het lijkt wel alsof mijn lichaam veel zwaarder op beten van deze muggen reageert.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Bij mij zijn de reacties echt minder geworden. Bij mij waren het ook hele schijven. Het tweede jaar was ook nog wel heftig, maar daarna ging het beter. Dus nog wel even geduld, helaas.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer