Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
ipad 2 inkopen of andere elektronica
Re: ipad 2 inkopen of andere elektronica
Als ik met mijn gezin ga van 4 personen en we doen meer dan 1 ipad wifi 16 gig mee, mag dit dan?
- Bushmaster
- Amerika-expert
Dat mag altijd,
maar om geen BTW en invoerheffingen te hoeven betalen geldt:
€ 430,00 maximaal per persoon thats it.
http://douane.nl/particulier/reizigersb ... ge-05.html
maar om geen BTW en invoerheffingen te hoeven betalen geldt:
€ 430,00 maximaal per persoon thats it.
http://douane.nl/particulier/reizigersb ... ge-05.html
- DixieChick
- Amerika-expert
Volgens mij ben jij nu een inwonder van de VS (je bent in NL uitgeschreven neem ik aan?), en dus geldt het meenemen van je eigen spullen niet als invoeren. Je neemt ze ten slotte gewoon weer terug. Het wel of niet Amerikaans staatsburger zijn heeft daar niks mee te maken, maar of je nog ingezetene bent van Nederland of niet. Ik sleep op reis ook altijd vanalles mee (laptop, Ipod, noem maar op), en ik heb er nog nooit vragen over gehad...maar mochten ze me er uit pikken, dan kan ik heel makkelijk bewijzen dat ik niet in Nederland woon, en dan lijkt mij (maar dit is mijn gezonde verstand), dat ik er dan niks over hoef te betalen. Ten slotte kan je als toerist ook je BTW terugkrijgen op schiphol, wat aangeeft dat je niet-ingezetene dus niet onderhevig bent aan BTW...lijkt mij in ieder geval een logische conclusie...SanneN schreef:Een gerelateerd probleem: ik woon nu in de VS en wil graag een iPad kopen (de stomme dingen zijn natuurlijk al uitverkocht...). Stel ik ga over een paar maanden een weekje "naar huis", dan "importeer" ik toch de iPad? Moet ik officieel dan ook belasting betalen? Ik neem hem natuurlijk ook weer meer terug!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat geldt wel maar als je een bepaalde minimumduur verblijft in de VS. Ik weet niet of het bij 6 maanden verblijf al telt, misschien was het zelfs dat je minstens 12 maanden moest in de US verblijven.
Kan iemand dat bevestigen, of corrigeren?
Kan iemand dat bevestigen, of corrigeren?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
He bedankt, voor de uitleg, dat was al een oude vraag... Ik heb me uitgeschreven uit NL, maar hoe weet de douane dit? Of gaat dat dan via de belastingdienst die het wel weet? En als we voorgoed teruggaan naar NL, wat mag je dan meenemen?
Als je vragen krijgt bij de douane dan zeg je dat je in de VS woont en dat je je hebt uitgeschreven in NL. Mochten ze je niet geloven en het willen checken, dan kunnen ze een check doen via de Gemeentelijke Basis Administratie systemen.SanneN schreef:He bedankt, voor de uitleg, dat was al een oude vraag... Ik heb me uitgeschreven uit NL, maar hoe weet de douane dit? Of gaat dat dan via de belastingdienst die het wel weet? En als we voorgoed teruggaan naar NL, wat mag je dan meenemen?
Als je voorgoed terug gaat naar NL dan denk ik dat er een (eenmalige) regeling is dat je al je persoonlijke spullen mag verhuizen, net zoals die geldt als je naar de VS verhuisd.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4364 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 7 Reacties