Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vragen over mijn auto van Florida naar NL verschepen
Re: Vragen over mijn auto van Florida naar NL verschepen
http://www.redrockdecals.com/automotive ... th-america
hier heb ik ze besteld maar er zullen ongetwijfeld nog meer plaatsen zijn die ze verkopen.
hier heb ik ze besteld maar er zullen ongetwijfeld nog meer plaatsen zijn die ze verkopen.
-
hanen
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Super ! dank je wel weer iets van mn lijstje 
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Weet je zeker dat je niet al twee plates hebt ? Mijn man dacht ook dat hij maar een plate had, maar bij nadere inspectie van die plate bleek het materiaal zo dun, beduidend dunner dan in Ned., dat ze aan/op elkaar gekleefd zaten.
Ik ben er niet zeker van dat in Nederland iedereen een kenteken voor moet hebben, zelfs als dit in het thuisland (-staat) niet hoeft. Ik ken een aantal Amerikaanse auto's die hier hebben rondgereden zonder kenteken voorop. Heb je een linkje naar de RDW oid waar dit staat?
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
In dit verband wel leuk: een foto van afgelopen zaterdag... Hoeveel Amerikanen wil je hebben achter elkaar op de NLse snelweg?

Mack
MW Drawings
MW Drawings
geen RDW regel maar een regel volgens het Internationale verdrag van Wenen voor verkeersregels:Mack schreef:Ik ben er niet zeker van dat in Nederland iedereen een kenteken voor moet hebben, zelfs als dit in het thuisland (-staat) niet hoeft. Ik ken een aantal Amerikaanse auto's die hier hebben rondgereden zonder kenteken voorop. Heb je een linkje naar de RDW oid waar dit staat?
http://en.wikipedia.org/wiki/Vienna_Con ... ad_Traffic
Dit verdrag is niet ondertekend door de USA en die regels zijn dus ook niet geldig voor Amerikaanse auto's in Europa of waar dan ook (anders konden ze "thuis" ook niet zonder kenteken voorop rijden)johan67 schreef:geen RDW regel maar een regel volgens het Internationale verdrag van Wenen voor verkeersregels:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vienna_Con ... ad_Traffic
Mack
MW Drawings
MW Drawings
-
hanen
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij hebben dus niet yoevallig twee platen zoals oortjes hier eerder vroeg. Ik was voornemens om morgen met het verdrag een bezoek te gaan brengen aan de DMV met het verzoek om een tweede plaat.
Wat betekent dit niet ondertekend zijn van het verdrag volgens jullie ? In Europa zijn twee platen toch wel verplicht ook op een auto op Amerikaans kenteken ? Zoals eerder gemeld een Amerikaan moet toch ook op vakantie in Europa kunnen en heeft twee platen nodig.
Johan heeft mij geinformeerd dat een tweede plaat aangevraagd kan worden alleen echter als je een privit plate hebt (op eigen naam)
Die hebben wij niet maar dan blijft toch de vraag staan hoe doen die Amerikanen dat die op vakantie naar Europa willen.
Jullie zullen je misschien afvragen waarom zo drukte vraag gewoon een eendagskenteken aan ?
Het aanpassen van onze T-Bird willen we echter door een liefhebber laten doen die niet direct gaat boren in de auto om de knipperlichten aan te brengen. Hiervoor willen vanuit de Randstad een paar dagen Friesland plannen waardoor de auto zich vrij over het NL wegennet moet kunnen bewegen.
Wat betekent dit niet ondertekend zijn van het verdrag volgens jullie ? In Europa zijn twee platen toch wel verplicht ook op een auto op Amerikaans kenteken ? Zoals eerder gemeld een Amerikaan moet toch ook op vakantie in Europa kunnen en heeft twee platen nodig.
Johan heeft mij geinformeerd dat een tweede plaat aangevraagd kan worden alleen echter als je een privit plate hebt (op eigen naam)
Die hebben wij niet maar dan blijft toch de vraag staan hoe doen die Amerikanen dat die op vakantie naar Europa willen.
Jullie zullen je misschien afvragen waarom zo drukte vraag gewoon een eendagskenteken aan ?
Het aanpassen van onze T-Bird willen we echter door een liefhebber laten doen die niet direct gaat boren in de auto om de knipperlichten aan te brengen. Hiervoor willen vanuit de Randstad een paar dagen Friesland plannen waardoor de auto zich vrij over het NL wegennet moet kunnen bewegen.
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
wel ondertekend door Nl.
Als je in NL rijdt moet je je toch ook aan de NL verkeersregels en wetgeving houden ?
Je mag met je geldig Amerikaanse rijbewijs ook niet in NL rijden als je geen 18 bent.
Als je in NL rijdt moet je je toch ook aan de NL verkeersregels en wetgeving houden ?
Je mag met je geldig Amerikaanse rijbewijs ook niet in NL rijden als je geen 18 bent.
Met een Amerikaans kenteken blijft het onder Amerikaanse regels vallen. Anders zou een Amerikaans kenteken uberhaupt niet mogen want de NLse wetgeving verplicht een goedgekeurde gele plaat... Die hebben zelfs Duitsers niet.johan67 schreef:wel ondertekend door Nl.
Het enige wat NL kan eisen, zijn dingen die onder verkeersregels of verkeersveiligheid vallen, bijv. een bestuurder onder de 18 of rechts inhalen of ... Maar niks mbt voertuigeisen, zolang de auto een Amerikaans kenteken heeft en binnen de veiligheidseisen en verkeersregels valt.
Zoals ik al zei: ik verwacht niet dat Amerikaanse auto's in NL een kenteken voor hoeven te hebben, als ze dat in hun eigen staat niet hoeven. Ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord. De kennis die ik hierboven aanhaalde met PA plates wordt vaak gecontroleerd maar heeft nog nooit iets te horen gekregen over zijn kenteken voor (die hij niet heeft).
Mack
MW Drawings
MW Drawings
Mr. Oor - die dacht dat hij maar een plate had, had bij de dealer te horen gekregen dat maar een plaat verplicht was - aan de achterkant. Het was ook zo jammer het uiterlijk van de Ford Mustang te bederven met een plate op de voorkant. Maandenlang heeft hij vrolijk rondgereden in CA met maar een plate op de auto.
Echter toen arriveerde ik, en na en tijdje had ik een US rijbewijs nodig. Toen ik met de auto bij de DMV arriveerde bleek wel degelijk dat er twee platen op het voiture moesten zitten, wettelijk. Ik kon niet afrijden met een 'incomlete' auto.
Gevraagd om meer info vertelde men mij dat de wet er is, niet streng wordt nageleefd, maar dat je, als je een bekeuring krijgt of betrokken bent bij een ongeval, de missende plate je een aanvullende boete kan opleveren.
Hanen, ik keek even op de web site van de DMV FL - maar daar spreekt men toch duidelijk over plateS, meervoud dus. Als je zelf je plates hebt opgehaald toen je de title van de auto liet overzetten, is het bijna onmogelijk dat je maar een plate hebt, ze zitten per twee verpakt.
Ik denk als je twee plates wilt nu, je mogelijk opnieuw een title fee zult moeten betalen en een nieuw nummer zult krijgen. Dat je alleen bij personalized plates een extra plate kunt halen is omdat die op bestelling worden gemaakt, denk ik.
Echter toen arriveerde ik, en na en tijdje had ik een US rijbewijs nodig. Toen ik met de auto bij de DMV arriveerde bleek wel degelijk dat er twee platen op het voiture moesten zitten, wettelijk. Ik kon niet afrijden met een 'incomlete' auto.
Gevraagd om meer info vertelde men mij dat de wet er is, niet streng wordt nageleefd, maar dat je, als je een bekeuring krijgt of betrokken bent bij een ongeval, de missende plate je een aanvullende boete kan opleveren.
Hanen, ik keek even op de web site van de DMV FL - maar daar spreekt men toch duidelijk over plateS, meervoud dus. Als je zelf je plates hebt opgehaald toen je de title van de auto liet overzetten, is het bijna onmogelijk dat je maar een plate hebt, ze zitten per twee verpakt.
Ik denk als je twee plates wilt nu, je mogelijk opnieuw een title fee zult moeten betalen en een nieuw nummer zult krijgen. Dat je alleen bij personalized plates een extra plate kunt halen is omdat die op bestelling worden gemaakt, denk ik.
Laatst gewijzigd door USInsider op 05 jul 2012, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
In Florida is het niet verplicht om een voor en achter plate te hebben.
States Requiring Only One License Plate
As of September 2009, the following states require only a license plate on the back bumper: Arkansas, Delaware, Florida, Georgia, Alabama, Arizona, Michigan, Mississippi, New Mexico, North Carolina, Oklahoma, Pennsylvania, South Carolina, Tennessee, Indiana, Kansas, Kentucky, Louisiana and West Virginia. All other states require two license plates. http://www.ehow.com/about_5376096_state ... z1zmEvjUNF
Wow you rock !
Maar nu de vraag: kun je twee plates krijgen als er maar een verplicht is ? Of krijg je er altijd twee en hoef je er maar een te gebruiken ?
Maar nu de vraag: kun je twee plates krijgen als er maar een verplicht is ? Of krijg je er altijd twee en hoef je er maar een te gebruiken ?
Ik zou zeggen dat je er twee krijgt, en dat je er een af mag halen, maar ik kan er niks over vinden. Ik zie namelijk voldoende Florida license plates die voor en achter hebben, als ze er maar 1 bij de dealer/dmv zouden krijgen dan lijkt me het vreemd dat er toch zoveel met 2 rondrijden.
(Ik let veel op license plates omdat ik plates van alle 50 states op de foto wil hebben gezet, bij ons in de regio. Ben er na een jaar bijna mee klaar, moet er nog een stuk of 10
)
(Ik let veel op license plates omdat ik plates van alle 50 states op de foto wil hebben gezet, bij ons in de regio. Ben er na een jaar bijna mee klaar, moet er nog een stuk of 10
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hanen, in geval van twijfel kan je de auto ook altijd op een trailer plaatsen, en hem zo naar eender waar rijden, zonder risico's.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
hanen
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
De plate is na aanvraag indertijd thuis bezorgt en echt bij elk voertuig zat er maar een.oortjes schreef: Hanen, ik keek even op de web site van de DMV FL - maar daar spreekt men toch duidelijk over plateS, meervoud dus. Als je zelf je plates hebt opgehaald toen je de title van de auto liet overzetten, is het bijna onmogelijk dat je maar een plate hebt, ze zitten per twee verpakt.
Vandaag geen tijd gehad maar morgen ga ik navraag doen bij de DMV wat de eventuele mogelijkheden zijn.
-
hanen
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dat begrijp ik. Ik heb echter geen trailer voor de deur staankastelke schreef:Hanen, in geval van twijfel kan je de auto ook altijd op een trailer plaatsen, en hem zo naar eender waar rijden, zonder risico's.
Ik ontdekte - tot mijn schande - dat de site waar ik had gekeken, DMV Florida, niet de officiele site van de state is. Dat is:
http://www.flhsmv.gov
Men geeft op de officiele site inderdaad aan dat er maar een (1) plate wordt toegestuurd.
Ik ben benieuwd wat je te horen krijgt als je gaat bellen !
http://www.flhsmv.gov
Men geeft op de officiele site inderdaad aan dat er maar een (1) plate wordt toegestuurd.
Ik ben benieuwd wat je te horen krijgt als je gaat bellen !
-
hanen
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik heb in ieder geval nu het aanvraagformulier gevonden http://www.flhsmv.gov/dmv/forms/BTR/83146.pdf
Prima ! ik vond het wel een nogal onduidelijke web site moet ik zeggen. En ja je moet natuurlijk ook een replacement plate kunnen krijgen als je de jouwe verloren bent ofzo.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 8366 Weergaves
-
Laatste bericht door roelb
-
- 5 Reacties