Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

lekker amerikaans biertje ?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Bennogr
Amerika-expert

Re: lekker amerikaans biertje ?

Bericht door Bennogr »

Tegenwoordig heb je overal 'craft beers', vaak inderdaad hand (of in ieder geval plaatselijk of ergens anders plaatselijk) gemaakt.

Wat de Amerikaanse bieren betreft: als ik water wil, drink ik gewoon water, geen Bud, of zo. Favorieten: Hoegaarde (alleen om dat voor Amerikanen uit te spreken, waarop ik meestal krijg: 'Spreek je dat ZO uit?' of: "What"?), Belgian-style bieren en Brooklyn Lager (natuurlijk!).

Sam Adams is tegenwoordig echt overal te krijgen, vaak uit de tap ook, Stella Artois lijkt de plaats van Heineken in te gaan nemen, veel meer reclame, en gewone reclame, niet de 'interessante' 'diepe' spotjes die Heineken tegenwoordig maakt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

O ja, Hoegaarden bestellen blijft leuk 8)
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Bennogr schreef: Sam Adams is tegenwoordig echt overal te krijgen, vaak uit de tap ook, Stella Artois lijkt de plaats van Heineken in te gaan nemen, veel meer reclame, en gewone reclame, niet de 'interessante' 'diepe' spotjes die Heineken tegenwoordig maakt.
In de states, bedoel je?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ja, in de Verenigde Staten van Noord-Amerika.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik dacht al, heb hier nog nooit Sam Adams gezien, en Stella kom ik ook zelden tegen :D
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Pe
Amerikafan

Bericht door Pe »

Afbeelding
en Afbeelding zijn mijn favorieten
A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Yuengling is hier zelfs in de apotheek om de hoek te krijgen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Blue Moon vind ik ook heerlijk. Dogfish Head heeft ook een aantal bieren, die ik lekker vind, maar dat is (nog) niet zo'n grote brouwerij.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik vind deze wel lekker:

Afbeelding

Valt tegenwoordig onder de Coors fabriek, daarvoor was het Frans, daarvoor was het Iers (tot rond 1956)
Je hebt meer dan 1700 brouwerijen in de USA, dus de kans dat er iets bij is wat je lekker vind is redelijk groot.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

RNA schreef:Stella kom ik ook zelden tegen :D
Stella is Stella Artois - Belgisch, en vrij eenvoudig te verkrijgen in Nederland, normaal gesproken...
Petra/VS schreef:Blue Moon vind ik ook heerlijk. Dogfish Head heeft ook een aantal bieren, die ik lekker vind, maar dat is (nog) niet zo'n grote brouwerij.
Blue Moon is ook lekker - maar je moet het wel met een schijfje sinaasappel geserveerd krijgen, niet citroen (zoals normaal met witbieren). Het wordt nu in Golden gebrouwen, maar komt oorspronkelijk uit Denver, gebrouwen in de 'micro brewery' in Coors Field, het basebal stadion van de Rockies - Sandlot Brewery.

Hmmm, doet u mij maar een DogFish Head 90 Minute IPA... :occasion5:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Dento schreef: Stella is Stella Artois - Belgisch, en vrij eenvoudig te verkrijgen in Nederland, normaal gesproken...
Ik ken Stella, woon onder de rook van Antwerpen :D. Je kunt het hier ook wel bij de slijterij krijgen, maar in café's, restaurants en kleinere supermarkten tref je het niet zoveel aan hier (uitzonderingen daargelaten). Het Duitse bier daarentegen kom ik steeds vaker tegen.

Afbeelding
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

In Den Haag kon ik vrij makkelijk aan Stella komen. Mijn pub had ook Sam Adams op fles.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Er zijn in de USA inderdaad best wel lekkere bieren te verkrijgen. Wij proberen altijd zoveel mogelijk lokale bieren uit als we op vakantie zijn. Mijn favoriet tot nu toe is de Sierra Nevada Pale Ale. Echt lekker! :-)

Afbeelding

Ook van de Squatters brouwerij hebben we er al een aantal goede gedronken: Provo Girl Pilsner, American Wheat Hefeweizen, Chasing Tail Golden Ale. Heel leuke flesjes trouwens. Jammer dat ik de lege niet heb kunnen meenemen. Wij hebben hier thuis een ganse verzameling bierflesjes en die buitenlandse zouden er mooi tussen kunnen staan. ;-)

Ahja en ook de Evolution Amber Ale van Wasatch Brewery is een lekker biertje.

Blue Moon is zeker niet slecht, maar er zijn echt wel betere bieren. Maar ik ben dan ook niet zo'n fan van dit type bier. ;-) Ik denk dat dit bier wel het eerste bier was dat we ooit op Amerikaanse bodem gedronken hebben. Namelijk in een café op Newark Airport tijdens het wachten op onze volgende vlucht. :lol:
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Blue Moon is echt mooi weer bier, wij hebben het in het diepe zuiden en Florida regelmatig gedronken. Maar toen was het dus wel ruim 30 graden C, bij slecht weer zou ik het waarschijnlijk niet drinken.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ha, Jostravels, dat heb ik met Sam Adams Summer Ale. Vind ik hartstikke lekker als het erg warm is. Net als de Boston Beer Works ale met blueberries. Nu drink ik niet vaak bier meer maar met kouwer weer zijn het toch de donkere bieren die ik lekkerder vind, zoals een stout of brown ale. Guinness blijft één van mijn favorieten.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

D'r zijn inderdaad tegenwoordig erg veel goede Amerikaanse bieren.

En wat Guinness betreft: vaak ook heel drinkbaar uit de tap hier, je moet Amerikaanse barkeeps alleen afleren om dat in een ijskoud glas te serveren!
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Bennogr schreef:..En wat Guinness betreft: vaak ook heel drinkbaar uit de tap hier, je moet Amerikaanse barkeeps alleen afleren om dat in een ijskoud glas te serveren!
huh? dat heb ik dus echt nog nooit gezien hier in Boston. Tap voluit, cascading effect, enz. Ze zijn hier zo bedreven in guinness tappen, dat een shamrock er met de losse hand wordt opgemaakt.
Robbielb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Als liefhebber van Heineken ben ik niks tekort gekomen in de states want dat hebben ze overal wel. Ik ben het helaas maar 2x op de tap tegen gekomen... Maar verder is Budweiser wel mijn favoriete Amerikaanse bier en en BudLight als het heel erg warm is. Lekker fris!
Yuengling vond ik ook erg goed te doen en was aangenaam verrast door dat biertje :wink:
Miller vind ik net water... bah..
Ik ben geen echte "bier"drinker maar meer een fervente pils drinker en heb heel veel soorten gezien maar niet geproefd. Als je een speciaal bierliefhebber bent denk ik dat je in de States behoorlijk aan je trekken komt.
In Boulder CO heb je bv 13 kroegen die hun eigen brouwerij hebben. Daar heb ik een biertje met caramel geprobeerd. Niet vies maar ook niet mijn ding :)
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Boston is dan ook de Ierste stad in de VS.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Heineken en Bud hebben qua smaak ook veel overeenkomsten vind ik.

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer