Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mobiele telefoon in USA kopen (iPhone/etc).

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dito2003
Amerika-ontdekker

Re: iPhone kopen

Bericht door dito2003 »

Even nog een vraagje, misschien een rare maar toch: kun je met een iphone uit Amerika hier wel gewoon bellen?
Geen verschil in breedband ofzo
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Je moet een simlockvrije kopen. Ik heb er vorige week ééntje gekocht in NY en hij werkt perfect!
Groetjes,
Carine
Stiek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Stiek »

ik ga binnen 2 weken naar NY en denk eraan om de 4S te kopen, de 5 lijkt me voor mij niet interessant

"The unlocked iPhone includes all the features of iPhone but without a contract commitment. You can activate and use it on the supported GSM wireless network of your choice, such as AT&T in the United States. The unlocked iPhone 4 or iPhone 4S will not work with CDMA-based carriers such as Verizon Wireless or Sprint.

If you don’t want a multiyear service contract or if you prefer to use a local carrier when traveling abroad, the unlocked iPhone is the best choice. It arrives without a micro-SIM card, so you’ll need an active micro-SIM card from any supported GSM carrier worldwide. To start using it, simply insert the micro-SIM card into the slot on your iPhone and turn it on by pressing and holding the On/Off button for a few seconds. Then follow the onscreen instructions to set up your iPhone."

Welke provider zou ik dan ik België moeten nemen als ik terug ben?
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Voor mij is er maar één provider in België die nog te vertrouwen is, het goedkoopste pakket kan aanbieden, waar de klantenservice nog echt SERVICE is & waar je veel extra's krijgt. Bij zowel Proximus, Mobistar als Base heb ik al problemen gehad in het verleden. Als het geen foute factuur is, dan is het wel het onterecht aanrekenen van mobiele internet data of iets anders. Als je een smartphone hebt tegenwoordig, dan is dat wel het laatste wat je aan de hand wil hebben. Bij een abonnement betaal je altijd meer dan je op voorhand afgesproken hebt, er komen nog altijd kosten bij waar je nadien geen flauw benul van hebt. Ik neem dus ook nooit nog een abonnement, want het is de moeite niet om tegenwoordig een contract af te sluiten. Ik zit nu al meer dan 2 jaar bij Mobile Vikings & voor mij is dat het meeste complete & goedkoopste pakket wat er te vinden valt, zeker als je een smartphone hebt. Je hebt een herlaadkaart, je zit dus ook niet vast aan een abonnement. Maar je hebt wel alle voordelen van een abonnement. Zo kan je online (of via hun app) je belminuten, sms'en & internet data nakijken. Je kan facturen krijgen elke maand als je bv zelfstandige bent, je kan een automatische herlading instellen via domiciliëring zodra je belwaarde op 0€ komt te staan. Je verbruik checken is trouwens héél gedetailleerd, ik kan tot op de seconde & kilobyte juist na kijken hoeveel geld ik aan wat gespendeerd heb. Dit wordt trouwens meteen geupdate, wat bij andere providers toch wel zwaar te wensen over laat. Het herladen zelf kan oftewel via SMS oftewel via de website (Creditcard, PayPal, Bankcontact, etc).

Voor 15€ krijg je dan 62 belminuten naar alle netwerken, 60 belminuten PER DAG naar Mobile Vikings klanten, 1000 SMS'en naar alle netwerken, 1000 SMS'en naar Mobile Vikings klanten en 2GB internet data. Die herlading is dan 1 maand geldig, maar ze nemen het niet zo nauw. Als je maand dus om is, kan je nog altijd gratis blijven internetten en SMS'jes sturen. Zodoende kom ik dus vaak 2-3 maanden toe met een herlading van 15€ (ik bel bijna nooit). Als jij meer dan 62 belminuten nodig hebt, dan kan je ook voor een herlading van 25€ of 40€ gaan, dan krijg je respectievelijk 125min of 285min om te bellen. Trouwens, voor elke klant die je aanbrengt krijg je zelf een gratis herlading van 15€. Zodoende heb ik het laatste jaar niets meer betaalt voor aan GSM-kosten, wat moet je nog meer hebben? :lol:

Ik zou dus ook niet twijfelen, je betaalt in principe enkel geld om te kunnen bellen. De SMS'en & internet data krijg je er altijd trouwens gratis bij en als je dan ook nog eens een uur per dag gratis mag bellen naar alle MV klanten, dan bestaat er volgens mij geen betere provider op dit moment. Je kan een simkaart aanvragen met behoud van nummer of niet, meestal duurt het een dag of drie eer je die thuis hebt. De activering (+omzetten van je nummer) duurt ongeveer 15min, vrij snel dus (al hangt dat wel af van je oude provider zijn goodwill). Ze maken trouwens gebruik van het BASE netwerk, ik heb dan ook geen klachten tot nu toe. Rond alle stedelijke gebieden heb ik altijd 3G, zelfs binnen in huis. Zodra je natuurlijk in the middle of nowhere bent, dan kan je wel eens terug vallen op het Edge netwerk, maar komt bijna niet meer voor eigenlijk. Ook het roamen (= internetten in het buitenland) is goed te doen. Ze hebben een samenwerkingsverband met enorm veel landen (waaronder the US), dan betaal je dus maar 50 euro cent per MB, wat volgens mij vrij goedkoop is. Ooit heb ik eens bij Proximus een rekening van 285€ gehad omdat ik één dag naar EIndhoven was geweest, natuurlijk was ik vergeten om de roaming functie uit te schakelen op mijn toestel, maar toch... Tegenwoordig is er wel een limiet van 60€ op roaming, maar daar zal je zelfs niet aan geraken via MV. Vorig jaar heb ik 10 dagen lang in the states mijn roaming laten aan staan & ik kwam met één herlading toe. Ik heb dus constant mijn mails, facebook, twitter, etc kunnen checken zonder enige kopzorgen. Omdat je dus ook een herlaardkaart hebt, kan je dus ook nooit meer op doen dan dat er geld op je account aanwezig is natuurlijk. Dat geeft toch nog altijd een gerust gevoel...
Reisblog: thisisfraa.be
Stiek
Amerikafan

Bericht door Stiek »

dat ik voor MV zou kiezen in belgie lag al vast ;-)

wou enkel zekerheid dat een simlock vrije iphone gekocht in USA, met MV werkt
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ah, goede keuze! Uit je vorige post maakte ik op dat je nog geen keuze gemaakt had, dus ik dacht... ik ga je even helpen :)

Oh geen probleem, zolang hij simlock vrij is zal hij overal werken hoor. :)
Stiek
Amerikafan

Bericht door Stiek »

nu hopen dat hij op voorraad is dan.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

heb net de iphone 5 besteld...wordt geleverd binnen een week. :thumbup:
naamhier
Amerika-ontdekker

Bericht door naamhier »

volgens mij kan je via mobile vikings wel nog geen nanosim krijgen...
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Mobile Vikings is helemaal klaar voor de iPhone 5 en het nieuwe type simkaart: de nano! Je kunt nu je nanosimkaart online aanvragen. Als je je huidige simkaart wilt vervangen door een nanosimkaart, trekken we € 5 af van je belkrediet. Ben je een nieuwe Viking en vraag je je allereerste Mobile Vikings simkaart aan, krijg je je nano automatisch toegestuurd op aanvraag.
Zie https://mobilevikings.com/nl/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Kan iemand mij vertellen wat een simlock vrije Iphone 5 kost in de VS? Ik kan namelijk alleen de prijzen met abbo vinden.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Stiek
Amerikafan

Bericht door Stiek »

hij is precies enkel nog maar te koop mét abo
Valckske
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valckske »

Stiek schreef:nu hopen dat hij op voorraad is dan.
Waar denk je die te kunnen kopen? 3 jaar geleden alle winkels afgelopen en nergens kunnen kopen zonder het afsluiten van een abonnement.
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Stiek
Amerikafan

Bericht door Stiek »

Valckske schreef:
Stiek schreef:nu hopen dat hij op voorraad is dan.
Waar denk je die te kunnen kopen? 3 jaar geleden alle winkels afgelopen en nergens kunnen kopen zonder het afsluiten van een abonnement.
Vandaag gekocht aan de winkel op 5th avenue, de 4s wel te verstaan.
Livestrong7
Amerika-ontdekker

Bericht door Livestrong7 »

Ik vroeg me af of er ondertussen al een verandering is voor het aanschaffen van een iphone.
Vertrek binnen 5 dagen naar NY en zou een iphone 5 willen kopen, kan ik deze bij apple zelf kopen (geunlocked)
moyzo
Amerikafan

Bericht door moyzo »

Vorig jaar heeft mijn dochter bij Apple in Amerika ook een Iphone gekocht, geen probleem zonder abonnement.
Let wel: Ze had problemen met Wifi, een half jaar na aankoop en is ter plekke terug geweest waar ze vertelden dat er vochtschade was, kosten $200... buiten garantie . Omdat ze zeker wist dat hij geen vochtschade kon hebben gewacht tot ze drie maanden later terug kwam hier, wij hadden een verzekering afgelsoten voor de Iphone.
Terug in Nederland naar de appleshop geweest die deze niet wilde repareren onder garantie omdat hij buiten de EU gekocht was, dus geen garantie gaf volgens hen.
Een reparatiebedrijf heeft hem vervolgens wel kosteloos vervangen via Apple onder garantie van Apple dus niet via onze verzekering.
Conclusie: Applestores doen moeilijk....mocht er wat zijn met je Iphone.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

moyzo schreef:Vorig jaar heeft mijn dochter bij Apple in Amerika ook een Iphone gekocht, geen probleem zonder abonnement.
Let wel: Ze had problemen met Wifi, een half jaar na aankoop en is ter plekke terug geweest waar ze vertelden dat er vochtschade was, kosten $200... buiten garantie . Omdat ze zeker wist dat hij geen vochtschade kon hebben gewacht tot ze drie maanden later terug kwam hier, wij hadden een verzekering afgelsoten voor de Iphone.
Terug in Nederland naar de appleshop geweest die deze niet wilde repareren onder garantie omdat hij buiten de EU gekocht was, dus geen garantie gaf volgens hen.
Een reparatiebedrijf heeft hem vervolgens wel kosteloos vervangen via Apple onder garantie van Apple dus niet via onze verzekering.
Conclusie: Applestores doen moeilijk....mocht er wat zijn met je Iphone.
Dat klopt niet. Apple garantie is wereldwijd; het maakt niet uit waar hij is gekocht. Er wordt volgens mij ook vrij weinig gerepareerd aan die dingen: binnen de garantieperiode krijg je (tegen een vergoeding en mits je hem niet zelf hebt gesloopt) een nieuwe; daarbuiten heb je pech.
moyzo
Amerikafan

Bericht door moyzo »

Helaas wij hebben die ervaring dus gehad in Eindhoven..... Wij hebben ook verteld dat we wereldwijde garantie hadden verwacht maar no way !!
Ook zo raar dat ze je proberen af te schepen met waterschade terwijl daar niks van stond in het rapport.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Apple is één van die bedrijven die wereldwijde garantie heeft. Als ze echt moeilijk doen in de Apple Store kan je nog altijd via de Apple website een soort RMA/Repairticket aanvragen via de support sectie. Dan doe je rechstreeks zaken met Apple Nederland of België ipv een ongeïnteresseerde winkel-bediende. Je zal hem uiteindelijk wel nog moet binnen brengen bij een Apple Store, maar in ieder geval heb je dan wel al je repairticket in de hand. Ze moeten het toestel dus ook aan nemen & opsturen voor reparatie/vervanging. Zolang er geen vocht in is gekomen, het toestel geen grote schade heeft op gelopen & het toestel binnen de garantie zit, zullen ze je toestel moeten repareren of vervangen hoor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer