Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Leve de gezondheidszorg?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Dutchess
Amerika-expert

Re: Leve de gezondheidszorg?

Bericht door Dutchess »

wiepster schreef:Door mijn werk zie ik veel misstanden die opgelost zouden kunnen worden als er een single payer system zou zijn, zoals oa. in Nederland en er wel is voor Medicare.
Maar Nederland heeft toch geen single payer system meer? Iedereen moet verplicht een verzekering met basispakket afsluiten, maar mag kiezen uit verschillende maatschappijen.

Die verplichting, gekoppeld met het standaard basispakket, is wat het systeem in Nederland beter doet werken denk ik. Maar ik dacht dat de overheid ook bepaalt hoeveel doktoren etc. betaald krijgen - is dat waar?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Petra> helemaal gelijk! Amen sister!

Wij hebben onlangs te horen gekregen dat onze oudste een lichte vorm van Asperger heeft. We hadden het vermoeden al langer (als een jochie op 8-jarige leeftijd al de hele encyclopedie leest en onthoudt, dan is dat wel een hint), en nu is het dus bevestigd. Voor nu is het ideaal, omdat de school dus extra geld krijgt om hem te begeleiden. En voor Tricare maakt het niets uit. Maar weet je wat mijn man laatste tegen mij zei, en wat zo in- en in-triest is? Als hij dus 23 is, en uit ons pakket valt, dan is er geen enkele verzekering die hem wil hebben, omdat Asperger een pre-existing condition is (en even voor de duidelijkheid: in zijn geval stelt het dus weinig tot niets voor he? Hij onthoudt dingen eng snel, en heeft wat moeite met sociale contacten leggen en begrijpen hoe dat werkt, en verder doet het het allemaal prima). Maar zelfs nu ik het schrijf, dan kan ik zo ongelooflijk boos worden..en dan kun je het hebben over bijverzekeren, over polissen doorlezen, maar wat als ze je inderdaad gewoon niet willen hebben?? Wat moet hij als hij 23 wordt? Het is niet alsof hij hier iets aan kan doen, of dat het de verzekering zoveel extra zou kosten. Helemaal niet. Dat zijn dus onderdelen van huidige systeem die echt niet kloppen, en ik hoop en bid dus echt dat de wetgeving veranderd wordt.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Staceybeesie schreef:Dat klinkt allemaal leuk, maar er zijn 1001 gevallen te bedenken waarbij dat niet zo werkt. Het verhaal dat moet je van te voren bekijken. Je weet namelijk niet hoe dingen lopen in je leven. En wie kan er op jonge leeftijd $500,- p.m. aan ziekte kosten verzekering betalen? Ik had het zeker niet op die leeftijd. Zo kreeg ik op mijn 21e een auto ongeluk. Godzijdank in Nederland, hier in Amerika was ik mooi het aapje geweest.
Die kosten liggen niet zo hoog, vooral niet als je alleen een catastophale dekking neemt (hebben wij destijds ook gedaan voor de grootmoeder van mijn vrouw; beliep $350/maand, maar dat was dan ook voor een 78-jarige). Daarmee kun je niet naar een dokter, maar had wel je ongeluk gedekt. Bovendien, als die 21-jarige het daadwerkelijk niet kan betalen, b.v. omdat deze voor Walmart werkt, dan valt hij vandaag de dag al onder Medicaid.

In de hervorming, zoals die er nu ligt in het Max B. plan, wordt deze 21-jarige echter verplicht de verzekering van zijn werk te accepteren, ondanks dat deze, als hij inderdaad voor Walmart werkt, minder dekking biedt dan Medicaid (overheidssubsidies vervallen als je werkgever een verzekering biedt, en een grandfather-regeling maakt dat bestaande verzekeringen niet aan een minimum hoeven te voldoen). En hij wordt dan ook nog verzocht daarvoor te lappen. Kortom, meer kosten, minder dekking.
Staceybeesie schreef:Er zijn zoveel dingen die ik om me heen zie, die ik me in Nederland niet voor mogelijk had kunnen houden. Tuurlijk zit er vaak een verhaal achter, maar als het om de gezondheid van de mens gaat, moet je sommige vragen niet hoeven te stellen.
De vrouw die zwanger wil worden die $ 15000,- moet betalen voor 1 IVF behandeling. En dan nog blij moet zijn, omdat zij een "goede" verzekering" heeft, want anders was het nog vele malen meer geweest.
De man met kanker die geen tweede nieuwe chemo krijgt omdat hij aan zijn max. verzekerd bedrag zit.
De vrouw met borstkanker die elke keer haar MRI's zelf moet betalen, omdat haar HMO het niet nodig vindt.
IVF: niet zwanger kunnen worden is geen gezondheidsbedreigende situatie. Ik weet niet hoe het in NL zit waarmee je het wilt vergelijken (daar heb ik nooit mee met IVT te maken gehad tenslotte), wat ik wel weet was dat de tandartsverzekeringen in NL lang niet alles vergoeden, wat vaak juist weer wel een gezondheidsbedreigende situatie geeft.
Chemo: deze man zou beter af zijn als hij nadien op een public option terug zou kunnen vallen, maar wat ik mij afvraag is hoe 1 chemo je over het maximum bedrag helpt. Als hij een experimentele therapie aan het volgen was, dan zit het er dik in dat dat ook niet vergoed zal worden: Medicaid/Medicare hebben ook een lijst van wat ze wel en niet vergoeden, en de public optie zal er ook eentje hebben.
HMO: als de HMO het niet nodig vindt, dan betekent het dus dat een arts het niet nodig vond. Geen enkele hervorming zal zodanig zijn dat mensen zelf mogen bepalen wat voor soort behandelingen/testen ze gaan krijgen: in alle gevallen blijft de beslissing aan de arts. Sterker nog, er is een roep voor minder testen.
Staceybeesie schreef:Echt zo kan ik nog wel even doorgaan.
Tuurlijk, en ik blijven beantwoorden en de meeste situaties die je beschrijft zullen niet veranderen onder welke hervorming dan ook.

Waar het op terugkomt, is jouw argument "als het om de gezondheid van de mens gaat, moet je sommige vragen niet hoeven te stellen." Ik snap prima dat mensen dat zo voelen, maar daar koop je niets voor. Als maatschappij zullen we (nou ja, niet echt "we": noch jij noch ik mag stemmen :wink: ) moeten beslissen hoeveel geld we willen besteden aan gezondheidszorg. Daarna is het taak (aan de overheid, want het gaat hier om sterken tegen zwakken, dus dat is de enige instantie die dat kan oplossen), om dat geld zo optimaal en zo eerlijk mogelijk (de twee zijn niet gelijk) te verdelen.

Daarmee automatisch een aantal punten: de hoeveelheid resources is niet oneindig. Er zullen dus altijd behandelingen zijn die te duur geacht worden, en er zullen dus altijd lijstjes zijn. Er zullen altijd mensen zijn die voorgaan (e.g. chemo over IVF). Er zullen artsen zijn die als portier aan de deur werken. Maw., zelfs als we nu terstond op single payer overstappen, dan kun jij over 10 jaar nog altijd hetzelfde lijstje als boven opdreunen, en kun je nog altijd zo wel even doorgaan.

Daarbovenop zullen er altijd, net zoals vandaag, mensen zijn met prive-resources (nadat ze alle belasting betaald hebben voor de rest) en de bereidheid die te gebruiken voor hun eigen gezondheid. Daar is niets mis mee, en daarom moet een overheidssysteem geen verzekeraars uitsluiten, b.v. door valse concurrentie (zie FNM en FRM wat de gevolgen daarvan kunnen zijn).
Staceybeesie schreef:En ja ik heb ook onze polis door gespit om te kijken waar wij wel of niet voor verzekerd zijn. En echt ik kan er geen touw aan vast knopen. En dan heb ik mijn opleiding in verzekeringen. Weet zeker dat er tal van mensen zijn, die wellicht minder onderlegd zijn en er al helemaal geen bal van snappen. Die daar op de lange termijn vast de dupe van worden.
Vandaar ook mijn andere voorstel: de bodem 95% aan belastingbetalers moet hun belastingschijven opgeschroeft zien naar 100%, en de overheid regelt dan verder alles voor ze (wat er dan nog aan fondsen verder nodig is, kan betaald worden door belasting op de top 5%). Ja, ik ben het met je eens: mensen zijn inderdaad compleet dysfunctioneel en kunnen niet zelf hun leven leiden, zonder dat allerlei gespuis misbruik van hen maakt. Zie b.v. de stock brokers igv. de tech bubbel, makelaars en hypothekers igv. de huizenbubbel, en nu verzekeraars igv. gezondheidszorg. Mensen hun pensioenen waren nog altijd intact gebleven, en vele malen minder mensen zouden in milieu-onvriendelijke McMansions wonen die ze niet kunnen betalen, als de overheid de beslissingen over hoe hun pensioen er uit moet zien, en in welk huis ze kunnen wonen, voor hen genomen zou hebben.

Ik denk echter niet dat je kunt claimen dat aan de ene kant mensen te dom zijn om hun verzekeringspapieren te lezen; en aan de andere kant wel slim genoeg zijn, om hun eigen medische beslissingen te nemen tegen de mening van hun arts in, zoals in je HMO voorbeeld.

Om vervolgens terug te komen op de hervorming: 4 van de 5 plannen vragen erom om geld van mensen die ermee om kunnen gaan over te hevelen naar hen die dat niet kunnen. Rara, wie gaat er met dat geld lopen, rara wie is er (opnieuw) de klos, en rara wat gaat er veranderen? Precies: helemaal niets.

Vergelijk vandaag de dag: er zijn naar schatting 5M mensen onder de niet-verzekerden die recht hebben op Medicaid, maar die zelf geen actie ondernemen.
Staceybeesie schreef:*steps off of her soapbox* ;-)
Ik wil je best een "Amen!" geven, hoor. :wink: Tenslotte onderschrijft dat juist mijn argument: je roept wat, zegt Amen, en gaat vervolgens verder slapen. En dat is precies het probleem.

Gr., Flipje
FlipjeBTiel
Amerika-expert

DixieChick schreef:Als hij dus 23 is, en uit ons pakket valt, dan is er geen enkele verzekering die hem wil hebben, omdat Asperger een pre-existing condition is (en even voor de duidelijkheid: in zijn geval stelt het dus weinig tot niets voor he? Hij onthoudt dingen eng snel, en heeft wat moeite met sociale contacten leggen en begrijpen hoe dat werkt, en verder doet het het allemaal prima).
Het is iets subtieler, en afhankelijk van de Staat waar hij woont. Maar op Federaal nivo: een quote mag niet geweigerd worden, en als de verzekering via een groepsverzekering van de werkgever loopt mag hij niet geweigerd worden. Het probleem dat hij wel heeft, is dat de verzekeraar voor 12 maanden kan weigeren behandelingen gerelateerd aan Asperger te vergoeden.

Overigens los je zulke problemen niet op door verzekeraars te verplichten mensen met bestaande condities op te nemen: op die manier creeer je valse concurrentie, vooral omdat de meeste verzekeraars lokaal werken, en dat kan er toe leiden dat de premies in een bepaald gebied (b.v. in de Central Valley hier in CA waar vele malen meer asthma voorkomt) sterk omhoog gaan. Het probleem is dat in een geval zoals dit de kostenposten en (uiteraard) ook de premies duidelijk zijn: het is dus geen verzekering, maar een sociaal programma. De oplossing is om een bedrag van alle premies te nemen, daarmee een nationale pool te vormen, van waaruit zijn behandeling (en mensen in dezelfde situatie) betaald kan worden.

Gr., Flipje
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

FlipjeBTiel schreef:
Staceybeesie schreef:*steps off of her soapbox* ;-)
Ik wil je best een "Amen!" geven, hoor. :wink: Tenslotte onderschrijft dat juist mijn argument: je roept wat, zegt Amen, en gaat vervolgens verder slapen. En dat is precies het probleem.

Gr., Flipje
Ik roep niet zomaar wat en ga zeker niet verder slapen. Wat is dat nou voor onzin?
Heb al helemaal geen zin in een welles nietes, het is wat ik hier zie en wat ik nog nooit in Nederland heb gezien.
Daar kunnen we lang en breed over praten. Het is tijd dat er wat veranderd gaat worden en dat zal niet binnen een maand gebeuren, maar dat er nu eindelijk naar gekeken wordt, is in mijn ogen een hele stap.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Staceybeesie schreef:Ik roep niet zomaar wat en ga zeker niet verder slapen. Wat is dat nou voor onzin?
Heb je je Senator al gebeld dan? De verzekeringsmaatschappij heeft hem/haar in ieder geval al wel gebeld.
Staceybeesie schreef:het is tijd dat er wat veranderd gaat worden en dat zal niet binnen een maand gebeuren, maar dat er nu eindelijk naar gekeken wordt, is in mijn ogen een hele stap.
Er is geen enkele stap gemaakt, want er wordt al een halve eeuw naar gekeken: Nixon beloofde al health care reform.

Gr., Flipje
Staceybeesie
Amerika-expert

FlipjeBTiel schreef:
Staceybeesie schreef:Ik roep niet zomaar wat en ga zeker niet verder slapen. Wat is dat nou voor onzin?
Heb je je Senator al gebeld dan? De verzekeringsmaatschappij heeft hem/haar in ieder geval al wel gebeld.

Gr., Flipje
Als ik nou ja zeg, krijg ik dan wel een Amen? :lol:

F.Y.I Nee, ik heb niet gebeld.
Maar heb wel gemaild en heb een petitie getekend voor Healthcare reform.
Dus helemaal slapen doe ik niet. Maar moet zeggen dat ik niet aan een call-party mee heb gedaan of ga doen.
Sorry.... Maar hopelijk mag ik zonder dat ook mijn mening spuien....
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Staceybeesie schreef:Maar heb wel gemaild en heb een petitie getekend voor Healthcare reform.
Amen! :D En als die andere 60% die Benno quote nu ook eens actie ondernemen, dan krijgen we misschien zelfs nog wel representatief beleid. Dat zou 'ns wat zijn. Aan de andere kant ... zie California, misschien niet zo'n goed idee.
Staceybeesie schreef:Sorry.... Maar hopelijk mag ik zonder dat ook mijn mening spuien....
Je mag zeggen wat je wilt; het is een vrij land. Staat voor mij persoonlijk wel tegenover dat ik mensen die actie ondernemen meer serieus neem, en dat is mijn goed recht. En in hoeverre je je aantrekt van de mening over jouw mening van iemand die onder het pseudoniem van een bessenmannetje met een koksmuts op schrijft, is weer aan jou. :wink:

Gr., Flipje

Edit en P.S.: Ik krijg net te horen dat mijn moeder in het ziekenhuis ligt met hartklachten. Da's in NL. Zelf ga ik binnenkort hier in de V.S. onder het mes. Op die manier kan ik de zorg hier en daar eens vergelijken.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik heb de zorg hier en in NL meegemaakt. Ik vind dat er daaraan in beide landen niet veel mee mis is; het gaat meer om het betalen van die zorg. Bij alle voorstellen die de revu passeren schijnt wel iets mis te zijn, omdat iedereen het alleen vanuit eigen standpunt bekijkt. Uit eigen ervaring weet ik dat grote wijzigingen op weerstand stuiten, en ik denk dat men het probleem van healthcare kosten hier teveel in één keer wil corrigeren. Zijn er geen kleine koers correcties te bedenken, waar iedereen voordeel in ziet? Yard by yard life is hard, inch by inch life's a sinch. Of zijn we het met zijn allen zo zeer met elkaar oneens dat zelfs voor kleine verbeteringen geen common ground is te vinden? Ik heb er een zware hoofdpijn van die waarschijnlijk niet is gedekt onder mijn healthplan.
Staceybeesie
Amerika-expert

Loek schreef: Ik heb er een zware hoofdpijn van die waarschijnlijk niet is gedekt onder mijn healthplan.
:hilarious: Ligt er aan, had je daar in Nederland ook al last van?
Zo ja dan is dat pre-existing en vast niet gedekt :wink:
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Loek schreef:Zijn er geen kleine koers correcties te bedenken, waar iedereen voordeel in ziet?
Is lastig ... probleem nummer 1 dat ik in dit draadje zie, is een betaalbare verzekering af kunnen sluiten, zelfs als je een pre-existing condition hebt.

Okay, show of hands, wie is er tegen het wettelijk verplichten dat bij het afsluiten van een verzekering niet naar leeftijd, gewicht, voorgeschiedenis of wat dan ook gevraagd mag worden? Niemand? Mooi, zijn we het eens, gaan we doen.

Probleem is dan echter wel, dat je in dat geval kunt wachten totdat je ziek wordt, om pas dan een verzekering af te sluiten. Op die manier bespaar je de premie, en loop je niet op hoge kosten als je toch ziek wordt. Enige oplossing tegen zulke klaploperij, is iedereen verplichten om een (minimale) verzekering af te sluiten. Goed, doen we dat ook (verrassend genoeg is een "individual mandate" al een issue hier in dit land :roll: ).

Dan is het daaruitvoortvloeiende probleem dat niet iedereen de premies kan betalen. De oplossing daarvoor is subsidies. Okay, doen we dat ook (wordt al heel wat controversieler, vooral de vraag wat "kunnen betalen" betekent; meeste getallen die nu rondlopen gaan over een maximum 12-13% van het inkomen (en dan weeral de vraag, wat is precies "inkomen"?)).

Wat daar dan weer uitkomt, is als gezondheidszorg gratis is, dat daar dan misbruik van gemaakt wordt (misbruik in de zin van overvloedig gebruik). Zie b.v. hier in CA, of het oude NLse ziekenfonds, of de zorg in Italie op dit moment. Okay, dan doen we een eigen risico, en een kleine co-pay (zeg 10% of een dagelijks maximum, met een jaarlimiet) voor uitgaven daarboven.

Maar wat als je dat nu ook weer niet kunt betalen, of chronisch ziek bent en altijd die kosten beloopt (volgens mij is die discussie er in NL ook al geweest).

Etc.?

Ik vond Big O. zijn schema (het oorspronkelijke: reform voor de zomer recess) te ambitieus, maar ik zie niet veel anders gebeuren dan alles of niets. Wat hij wel had kunnen doen, is eerst een aantal zaken doorvoeren om de kosten te drukken, die (bij mijn weten) niet controversieel zijn. B.v. automatiseren van patientgegevens en/of versimpelen/standaardiseren van claim formulieren. Hij had in samenwerking met de verzekeringsmaatschappijen zo wat punten kunnen scoren, en daarmee momentum op kunnen bouwen voor een complete overhaul in de 2de helft van zijn presidentsschap, vooral als de crisis tegen die tijd wat overgewaaid was.

Gr., Flipje
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

DixieChick schreef: Wij hebben onlangs te horen gekregen dat onze oudste een lichte vorm van Asperger heeft. We hadden het vermoeden al langer (als een jochie op 8-jarige leeftijd al de hele encyclopedie leest en onthoudt, dan is dat wel een hint), en nu is het dus bevestigd. Voor nu is het ideaal, omdat de school dus extra geld krijgt om hem te begeleiden. En voor Tricare maakt het niets uit. Maar weet je wat mijn man laatste tegen mij zei, en wat zo in- en in-triest is? Als hij dus 23 is, en uit ons pakket valt, dan is er geen enkele verzekering die hem wil hebben, omdat Asperger een pre-existing condition is.
Even een verduideliking, een pre-ex gaat alleen in als men binnen 61 dagen geen verzekering meer hebt. Met andere woorden, als je zoon buiten de verzekering valt en gelijk ergens, via werk of studie een verzekering afsluit, dan loopt gewoon alles door zonder pre-ex conditions.
Ook is het zo, ik weet niet of dat ook in Georgia geld, dat zolang hij nog fulltime student is en jullie dependent is op je jaarlijkse belasting-aangifte, dan kan hij waarschijnlijk gwoon door verzekerd blijven via je mans verzekering.
In Florida kan een thuiswonend kind tot zijn of haar 30ste bijgeschreven blijven als dependent op de verzekering.

Het hele verzekerings gebeuren is een apart vak, er zijn zelfs studies voor....langzamerhand krijg ik het door, en het is echt niet simpel, als je niet werkt in deze branche.

My 2 cents: elke werkgever moet verplicht een verzekering aanbieden, elke werknemer moet deze verzekering dan verplicht afnemen, mits hij/zij kan aantonen dat men via een partner een verzekering heeft. Een flat rate, geen onderscheid in leeftijd of geslacht. Hierdoor kunnen de verzekerings bedrijven een goedkopere polis aan bieden, waarbij iedereen gedekt is. Als men geen baan heeft, dan kan men verzekert worden via een publieke optie/Cobra/Fhicca.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

FlipjeBTiel schreef:Ik vond Big O. zijn schema (het oorspronkelijke: reform voor de zomer recess) te ambitieus, maar ik zie niet veel anders gebeuren dan alles of niets. Wat hij wel had kunnen doen, is eerst een aantal zaken doorvoeren om de kosten te drukken, die (bij mijn weten) niet controversieel zijn. B.v. automatiseren van patientgegevens en/of versimpelen/standaardiseren van claim formulieren. Hij had in samenwerking met de verzekeringsmaatschappijen zo wat punten kunnen scoren, en daarmee momentum op kunnen bouwen voor een complete overhaul in de 2de helft van zijn presidentsschap, vooral als de crisis tegen die tijd wat overgewaaid was.

Gr., Flipje

Het lijkt of Obama het zijn Legacy van wil maken, recessie en oorlogen komen op een 2e/3e plaats en dat allemaal voor een plan wat in 2013 begint en een paar miljoen mensen meer verzekerd. Denk ook dat je geleidelijk aanpassingen moet doen en samen met verzekeraars en pharma en niet zoals nu vanuit Washington deze aanvallen.
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

houstonwehaveaproblem schreef:Ehm...ik vroeg alleen maar of er mensen soortgelijke ervaringen hadden. Ik was niet op zoek naar een hele discussie over de gezondheidszorg hier in de US... :roll: .

Gisteren ben ik naar de gyn geweest voor behandeling. Alles kon gelukkig in 1 keer gedaan worden, maar ik moest wel dubbele co-pay betalen. Tja, hoe zo'n arts het dan wegschrijft in de boeken dat weet ik ook niet. Waarschijnlijk toch als 2 consulten.
Laten we even wel wezen. Dat is toch belachelijk. Ik ben het met je eens dat het inderdaad dergelijke dingen zijn die de gezondheids zorg onnodig duur maken.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

peet schreef:
Laten we even wel wezen. Dat is toch belachelijk. Ik ben het met je eens dat het inderdaad dergelijke dingen zijn die de gezondheids zorg onnodig duur maken.
Mee eens, maar vanuit de dokter gezien niet onlogisch... ik laat me liever ook twee keer betalen als dat wettelijk mogelijk is!

Wat ik trouwens ook zo'n onzin vind.... op onze AETNA afrekeningen staat altijd (bijvoorbeeld): Charges submitted: $300. AETNA agreed price $109.95. Het verschil tussen de 'submitted charges' en de 'AETNA agreed price' is altjd wel tussen de 50% en de 75%..... Dus in bovenstaand voorbeeld... als ik geen verzekering heb betaal ik dus $300, maar als ik wel verzekerd ben betaal ik (via de verzekering) $109.95. Blijkbaar kan de dokter leven met $109.95, dus waarom dat niet gewoon standaard aan iedereen berekenen?

En ja ik weet, soms met wat telefoontjes kan je de rekening naar beneden praten maar waarom nu niet gewoon in 1 keer?
natasja
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door natasja »

Om even terug te komen op tricare myn man is reserve navy E6 en we hebben gewoon tricare dus tricare is inderdaad voor actieve en reserve millitar die nog actief zijn . we hebben nog nooit echt problemen gehad met tricare gelukkig alleen maar hele positieve evaringen. Maar misschien is dat gewoon een geluk .

We hebben een gehanicapte dochter die op 10 maanden een virale hersenontsteking heeft gekregen en heeft het net op het nippertje gered .de huisarts in nederland zei is niks aan de hand geen maar een paracetamol gaat het wel over. ik ben toen naar belgie gegaan omdat ik het echt niet vertrouwde en de kinderarts daar nam het serieus en heeft toen de hersenontsteking vast gestelt. Ze is nu 9 jaar en een gezonde flinke meid.maar ze heeft er pddnos aan overgehouden en loopt 2 tot 3 jaar achter,volgens de Nederlandse onderzoeken , die gebaseerd zijn op haar gedrag en byna 7 jaar geleden zijn. :?

Nu hebben we zins kort een nieuw melicijn gekregen van onze ped concerta 27 mg en het is als of ik een andere dochter in de plaats heb gekregen . Ze is een heel stuk rustiger en zoals ze het zelf zegt ik kan me beter concentreren .Een reden voor onze ped een heronderzoek te gaan doen ,waar we nu mee bezig zijn en we zeker benieuwd zijn naar de resultaten

Onze oudste 13 jaar was een hele langzame leerling in nederland , heb jaren moeten vechten in nederland omdat onze vermoedens adhd was en hy werd op een speciale school gezet.
Ik kwam hier in Usa en de ped zag het al gelijk ,hy is op concerta 36 mg gegaan en een totaal ander kind die nu mee komt met de rest en op zijn raporten nu 84 to 100 heeft byna voor elk vak.Mijn oudste zegt het zelf nu ook mam ik kan me nu veel beter concentreren .Zelfs mijn ex-man zegt het zelfde we hebben andere kinderen in de plaats gekregen naar Usa gaan was beste wat ik ook had kunnen doen. :D
ik kan dus eigenlijk alleen maar zeggen dat Usa heeft me meer gebracht voor mijn kinderen dan ik ooit had durven hopen .
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer