Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Drugs

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Bennogr
Amerika-expert

Re: Drugs

Bericht door Bennogr »

Ik denk dat we onze best gedaan hebben en dat RaF007 inderdaad niet gelooft wat hem niet uitkomt.

Bovendien is hij een Amerika deskundige, die het allemaal veel beter weet. Waarom schrijft hij anders: 'ik ben zelf al in Amerika geweest voor 2 weken en heb daar in de verste verte niks van politie gehoord of gezien'.

Ga maar eens tegen die keiharde logica in praten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Wat mij opvalt hier in Texas dat er enorm veel geblowd word en nog meer gezopen ondanks de strenge straffen. Ik rij gemiddeld 500 mijl per week en word zelden aangehouden, 2 keer in 2,5 jaar in Nederland was de kans veel groter.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik denk dat je nu ook generaliseert, Hans... :wink: het hangt er maar net van af waar je rijdt: in sommige gebieden is de kans nu eenmaal groter dan in Texas...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Dento schreef:Ik denk dat je nu ook generaliseert, Hans... :wink: het hangt er maar net van af waar je rijdt: in sommige gebieden is de kans nu eenmaal groter dan in Texas...
Niet helemaal, ik heb door heel wat Staten gereden. De Amerikaanse politie pakt mensen vooral op snelheid, hier in Texas staan bij veel bruggen de laserguns klaar, dus als je je aan de regels houd is de kans klein dat je word aangehouden. In Nederland had je vaak de bekende alcohol en gordelcontroles, nog nooit meegemaakt in Amerika.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nou, daar ben ik het niet mee eens. Er staat hier veel politie en die let niet alleen op snelheid. Er wordt gekeken, hoe lang je voor een stopbord stilstaat (moet 3 seconden zijn), of je stickers up to date zijn en of je er wel gewoon uitziet. Zo niet, dan kun je langs de kant gaan staan en worden jij, je mede-reizigers en je auto doorzocht. Dat soort "traps" staan hier echt om de haverklap. Daarbij komen "click it, or ticket" controles (gordel controles) en controles op alcohol consumptie, die op ieder tijdstip en iedere dag uitgevoerd kunnen worden. In het meest afgelegen gedeelte van New York State zijn wij aangehouden en is de auto doorzocht, absoluut waar je het niet zou verwachten. Het blijft een risico, keuze is om het te nemen of niet. Niemand hier kan TS daarover adviseren.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Het blijkt wel weer dat het overal anders is, de verschillenden Staten van Amerika, ben daarom ook niet gaan wonen in LA of NY of Washington, net zo erg als Nederland met al die regels en controles :?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ook alweer zo'n generalisatie. Het lijkt hier niets op Nederland.

Oh, ik bedenk me (of liever Rick) net, dat we vlakbij Austin, Texas, een van de naarste ervaringen met politie hebben gehad. Kennelijk hadden ze zo'n alcohol fuik open en wij werden als criminelen behandeld, ondanks, dat we met kleintjes van een en drie reisden. Natuurlijk was er geen alcohol of drugs te vinden, maar we voelden ons van het aanhouden aan al als criminelen. Onze kinderen huilden keihard en wij mochten ze niet troosten, terwijl onze auto werd doorzocht. Dit was jaren geleden, hoe het brein dingen wegstopt, Rick herinnerde me er net aan. Nergens ben je veilig, maar als je het risico wilt nemen, ga je gang.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Petra, dat je je kinderen niet mocht troosten had er waarschijnlijk mee te maken dat veel criminelen hun drugs en/of wapens bij hun kinderen verstoppen. Had ik een keer een misselmakend gesprek over met een politieman. De verhalen die die man kon vertellen waren echt erg!

Net zoals controles voor je een militaire basis op mag, wij hebben ook wel eens meegemaakt dat m'n man en ik de auto uit moesten maar dat we niet de kinderen uit hun stoeltjes mochten halen.
We hebben ze ook altijd geleerd dat als de MPs controle doen dat je dan gewoon altijd luistert en meewerkt. Meestal hebben ze een goede reden om zo 'overdreven' te doen.
Moet ik er wel bij zeggen dat die MP's het niet eng maakten voor de kinderen. Ze deden heel netjes en nauwkeurig hun werk zonder echt intimiderend te zijn. Was vervelend maar zeker niet traumatiserend.
Jullie ervaring met de politie was duidelijk een ander verhaal.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Petra/VS schreef:Ook alweer zo'n generalisatie. Het lijkt hier niets op Nederland.
Tjonge, als je niet met jou eens bent ben je aan het generaliseren terwijl jezelf hetzelfde doet. Heb toch al aangegeven dat blijkbaar alle Staten het anders is en sommige lijken veel op Nederland met al hun onzin regels.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Petra/VS schreef:of je er wel gewoon uitziet.

En wat moet ik me hier dan bij voorstellen?, wie bepaalt er dan wat "gewoon" is en wat niet, we zijn nu eenmaal niet allemaal hetzelfde, wat voor de een "gewoon" is kan voor de ander wel eens heel "ongewoon" zijn, zou je dit misschien eens wat nader willen uitleggen?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wat als "gewoon" aangemerkt zal worden, zal per staat en regio verschillen... en elke agent zal daar ook nog eens zijn eigen interpretatie bij hebben.

Als je hier in het bergdorp Nederland, Colorado gaat kijken, is het heel "gewoon" om wat "minder verzorgd" uit te zien: lang ongekamd haar, lange baard, kleren die misschien niet al te schoon uitzien - "mountain folk" (nee, nee, ik bedoel hier Arthur niet mee :lol: ). In de suburbs trekt zo iemand de aandacht, omdat dit daar niet "gewoon" is.

In Nederland, CO zal de politie die persoon met rust laten, in de suburbs niet.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik denk dat je met vuur speelt RaF007. Een paar jonge knullen in een auto zullen veel eerder als "verdacht "worden gezien en meer risico lopen om aangehouden te worden dan een gezinnetje. Je maakt mij niet wijs dat je vriend als hij wiet koopt het allemaal direct op zal roken. Hij zal dus waarschijnlijk regelmatig een gedeelte bij zich dragen als hij met jullie in de auto zit. Als jullie dan aangehouden worden zijn jullie allemaal de pineut, niet alleen hij. Het is voor hem makkelijk om te zeggen dat hij alle verantwoordelijkheid neemt, maar daar heeft de politie echt geen boodschap aan.
En dan zien we jullie over een tijdje op tv terug, in zo'n programma waar ze mensen in buitenlandse gevangenissen opzoeken, die zo naïef waren om te denken dat zij natuurlijk niet betrapt zouden worden.

Wat ik wel grappig vond tijdens onze laatste vakantie.
We stonden bij een supermarkt en zagen daar op de parkeerplaats een aantal jongeren onder toezicht van een politieagent flessen alcohol leeg gieten.
Waarschijnlijk hadden ze die net gekocht en waren ze nog minderjarig. Ze keken er niet echt vrolijk bij :lol:

Marjon
RaF007
Amerika-ontdekker

Bericht door RaF007 »

Ik denk dat er wat verwarring is ontstaan. We zitten met 2 mensen op dezelfde account aan het posten (ik, de contra, en dan een vriend, welke pro is).

Sorry hiervoor!!

Eind goed al goed, er is besloten het risico niet te nemen :-)
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

vana schreef:Wat ik wel grappig vond tijdens onze laatste vakantie.
We stonden bij een supermarkt en zagen daar op de parkeerplaats een aantal jongeren onder toezicht van een politieagent flessen alcohol leeg gieten.
Waarschijnlijk hadden ze die net gekocht en waren ze nog minderjarig. Ze keken er niet echt vrolijk bij :lol:
EEn paar jaar geleden in Arizona werd naast mij op een Highway een auto van de weg geduwd vol jongeren, deze auto ging 3 keer over de kop en na de koprollen staken er allemaal benen en armen uit de ramen, geen aangenaam gezicht maar wel hoe de politie hier soms kan reageren. :(
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Als die agenten nou een jointje hadden gerookt, dan waren ze wat "relaxter" geweest en hadden ze misschien niet zo fel gereageerd... :wink: :lol:

Onze website | Mijn blog
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Dento schreef:Als die agenten nou een jointje hadden gerookt, dan waren ze wat "relaxter" geweest en hadden ze misschien niet zo fel gereageerd... :wink: :lol:
Krijg opeens hallucinaties :mrgreen:

Afbeelding
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Drugs in het buitenland: gewoon niet aan beginnen. Ook het ministerie van buitenlandse zaken wijst er met nadruk op.

Mijn advies: die vriend thuislaten of helemaal niet gaan. Een tussenweg is er niet!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik denk niet dat RaF007 je wijze advies nog leest. Hij is na 7 oktober niet meer op het forum geweest.

Marjon
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

vana schreef:Ik denk niet dat RaF007 je wijze advies nog leest. Hij is na 7 oktober niet meer op het forum geweest.
zeker stoned :D
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

RaF007 schreef: 1 persoon daarvan rookt af en toe wel eens een jointje. De rest doet dit eigenlijk niet. Na wat googlen staan er flinke straffen tegen drugsgebruik in de USA.

De vraag is nu: stel dat we aangehouden worden, er wordt wiet bij die bepaalde persoon gevonden, kan de rest dan ook iets ten laste gelegd worden? (wietgebruiker neemt alle verantwoordelijkheid op zich).

Het is namelijk zo dat mijn medereizigers zich hier zorgen om maken...
Terrecht dat je medereizigers hier zorgen over maken...ik zou zo'n gozer niet eens meenemen naar usa. Als zo'n gozer wiet gaat roken in usa en word gepakt met jullie erbij dan trekt ie jullie ook mee de problemen in. Dat Nederland nu zo'n tollerante houding heeft ten aanzien van softdrugs is, ok ...maar je bent in USA en bovendien zullen de wetten per staat verschillen. Mijn advies: laat die blowende gast gewoon in Nederland :!:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer