Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dollar koers

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Rikky
Amerikafan

Bericht door Rikky »

Gevaarlijke plaats om geld uit te wisselen hoor, lees maar even, hahhaa:

Geen alleenstaand geval. Wel het werk van een enorm goed georganiseerde bende. De voorbije maanden plunderden de dieven op dezelfde manier al minstens vijf argeloze chauffeurs. ,,De modus operandi is telkens dezelfde'', zegt politiewoordvoerster Lea De Bie. ,,De bende heeft het blijkbaar steeds gemunt op klanten van wisselkantoor Baslé. Ze observeren de klant als hij aanschuift, prikken vervolgens zijn autoband stuk en wachten dan tot het slachtoffer buitenkomt uit het kantoor en instapt.''

De politie vermoedt dat de daders in een auto wachten om toe te slaan. ,,Omdat de slachtoffers vaak niet onmiddellijk de lekke band bemerken. De meesten rijden eerst nog een paar honderd meter, alvorens ze de auto aan de kant zetten. We vermoeden dat de daders hun doelwit volgen.''

Op slot
De bende slaat telkens toe als de chauffeur de lekke band vervangt. Vrijwel niemand denkt eraan de autodeur op slot te doen of zijn persoonlijke spullen uit de auto te nemen.

Artikel Nieuwsblad van vandaag!

TOEVAL HE!
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Rikky schreef:Gevaarlijke plaats om geld uit te wisselen hoor, lees maar even, hahhaa:

Geen alleenstaand geval. Wel het werk van een enorm goed georganiseerde bende. De voorbije maanden plunderden de dieven op dezelfde manier al minstens vijf argeloze chauffeurs. ,,De modus operandi is telkens dezelfde'', zegt politiewoordvoerster Lea De Bie. ,,De bende heeft het blijkbaar steeds gemunt op klanten van wisselkantoor Baslé. Ze observeren de klant als hij aanschuift, prikken vervolgens zijn autoband stuk en wachten dan tot het slachtoffer buitenkomt uit het kantoor en instapt.''

De politie vermoedt dat de daders in een auto wachten om toe te slaan. ,,Omdat de slachtoffers vaak niet onmiddellijk de lekke band bemerken. De meesten rijden eerst nog een paar honderd meter, alvorens ze de auto aan de kant zetten. We vermoeden dat de daders hun doelwit volgen.''

Op slot
De bende slaat telkens toe als de chauffeur de lekke band vervangt. Vrijwel niemand denkt eraan de autodeur op slot te doen of zijn persoonlijke spullen uit de auto te nemen.

Artikel Nieuwsblad van vandaag!

TOEVAL HE!
:D Ja , een gewaarschuwd mens is er twee waard he :wink: .
Iets heel recent blijkbaar ,misdadigers zullen altijd hun werkwijze veranderen en nu viseren ze het wisselkantoor .
Thanks want ik had het nog niet gelezen .
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Rikky schreef:Artikel Nieuwsblad van vandaag! TOEVAL HE!
Bij mij staat dat in het Nieuwsblad van 12/07/2001

heb hen trouwens effe gebeld: 1.26 is de koers. Niet de moeite dus.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Rikky
Amerikafan

Bericht door Rikky »

Oops, idd, oud atkeltje, ik had de datum van vandaag erop gezet die bovenaan de internetpagina stond, sorry!

Die hebben ze allang opgepakt, maar opgelet, vermoedelijk allang weer vrijgelaten ook, lol!

Erik
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Tja, het Falconplein.... daar zal de politie inmiddels wel een abonnement hebben zeker? Misschien zouden ze daar beter een permanente post neer zetten?
(aldus deze voormalige bewoner van Antwerpen Centrum)

En om dan maar even terug te komen op het topic: heb ook effe met de bank gebeld, en daar heb je nog kosten bij het omwisselen van geld. Resultaat: de netto koers momenteel bij Dexia is 1.249.
Maar: dat is de koers op dit moment, maar ze leveren maar vreemde valuta aan op maandag en donderdag, dus als ik donderdag mijn geld krijg, dan kijken ze welke de koers op dat moment is... Ja wadde! Als ik nog eens een shopping uitstapje plan in Antwerpen, dan check ik die Baslé nog wel eens (kan ik mijn winst onmiddellijk goed besteden, hahaha!)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

kastelke schreef:Tja, het Falconplein.... daar zal de politie inmiddels wel een abonnement hebben zeker? Misschien zouden ze daar beter een permanente post neer zetten?
(aldus deze voormalige bewoner van Antwerpen Centrum)

En om dan maar even terug te komen op het topic: heb ook effe met de bank gebeld, en daar heb je nog kosten bij het omwisselen van geld. Resultaat: de netto koers momenteel bij Dexia is 1.249.
Maar: dat is de koers op dit moment, maar ze leveren maar vreemde valuta aan op maandag en donderdag, dus als ik donderdag mijn geld krijg, dan kijken ze welke de koers op dat moment is... Ja wadde! Als ik nog eens een shopping uitstapje plan in Antwerpen, dan check ik die Baslé nog wel eens (kan ik mijn winst onmiddellijk goed besteden, hahaha!)
Baslé geeft meestal betere condities dan je eigen bank ,het is wel zo dat het ginder een gevaarlijke buurt is.Wij gaan dan ook altijd met zijn tweetjes en steken het geld goed weg in ne binnenzak want handtasje trekt kan snel gebeuren.Eerlijk gezegd zelfs met ne platte band ,liet ik het niet onbewaakt achter .Voorzichtigheid zal wel eigen zijn aan de persoon zelf .
En ja 1.26 is niet slecht maar het kan nog beter :D
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Hm, het gaat niet bepaald de goede kant op met de dollarkoers. Zojuist zag ik dat je voor €1 nog maar 1 dollar 26 krijgt.... graag weer terug naar die 1,30 van vorige week, dan ga ik tickets bestellen ;)
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Hm, inmiddels nog maar 1 dollar 25 voor een euro :(

Had ik een week geleden maar kaartjes besteld...
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Vandaag waren er hier in de VS wat economische cijfers gepubliceerd, waardoor sommigen verwachten dat de rente aan het einde van de maand hier weer verhoogd wordt. En daardoor is de dollar weer iets sterker geworden tov de euro. Ongunstig voor jullie :cry: , gunstig voor ons :lol:
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Dan schreef:En daardoor is de dollar weer iets sterker geworden tov de euro. Ongunstig voor jullie :cry: , gunstig voor ons :lol:
Waarom zou dat gunstig zijn voor jullie? Ik zou eerder zeggen ongunstig, omdat Amerikaanse producten nu weer iets duurder worden tov producten van andere landen. Dus het kan slecht zijn voor de export. (maar goed, de dollar is nog steeds goedkoop.)
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Chi Sin X schreef:
Dan schreef:En daardoor is de dollar weer iets sterker geworden tov de euro. Ongunstig voor jullie :cry: , gunstig voor ons :lol:
Waarom zou dat gunstig zijn voor jullie? Ik zou eerder zeggen ongunstig, omdat Amerikaanse producten nu weer iets duurder worden tov producten van andere landen. Dus het kan slecht zijn voor de export. (maar goed, de dollar is nog steeds goedkoop.)
Wel, we hadden het hier over op vakantie gaan en vreemd geld moeten kopen. Ik ga ook wel eens naar Europa, dus voor mij zou het dan dus goedkoper zijn omdat ik meer euro's krijg voor mijn dollars.
Voor wat betreft die export heb je helemaal gelijk (al helemaal gezien het enorme handelstekort dat de VS nu al heeft), maar ik persoonlijk exporteer helemaal niets naar Europa. :lol:
Laatst gewijzigd door Dan op 15 jun 2006, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
David_Fly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door David_Fly »

Hij is weer omhoog 1,2607 niet een werelds groot verschil maar als hij maar blijft stijgen ben ik blij
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer