Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke Amerikaanse regels/wetten willen jullie ook in NL?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Welke Amerikaanse regels/wetten willen jullie ook in NL?

Bericht door Dento »

Quinn schreef:Sowieso vind ik dat de Amerikanen beter rijden dan Nederlanders :D
Hmmmmm beter zou ik het niet willen noemen... Vriendelijker? Meestal wel. Rustiger? Dat ook. Maar beter? Nou nee, niet echt...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

De echte politie agent op de weg, ipv die flitskastjes langs de weg.... :mrgreen: , voorbeeld gisteren reed ik een beetje te hard naar huis: 61 miles op een 45 miles 3-baans weg. Ik zag de witte politie auto net te laat en ja hoor, daar kwamen de lichten. In een zijweg stoppen en ik was ook nog eens mijn rijbewijs verloren, had inmiddels een nieuwe online aangevraagd, maar toch.....Meneer agent vroeg netjes of ik wel wist waarom hij mij had aangehouden? Ja hoor ik reed een beetje te hard en btw ik heb geen rijbewijs bij me, wel de uitgeprinte online aanvraag. Hij wist niet wat hij hier mee aan moest en viel helemaal stil. Verzekering en title was natuurlijk op orde, hij ging checken via zijn computer of alles wel klopte en ik kwam er mee weg met de waarschuwing om iets minder snel te rijden....$185 uitgespaart en geen aantekening op mijn rijbewijs, wat inmiddels vandaag in de brievenbus lag. Dat zou ook handig zijn in NL, online een duplicaat rijbewijs aanvragen.

Wat de laatste tijd veel op het lokale nieuws is, is het aanbrengen van flitscameras op drukke kruispunten in Orlando. Volgens veel Amerikanen een inbreuk op hun privacy...wat doet de plaatselijke politie met de opnames? De overheid heeft niets te maken met waar men zich begeeft. Een van mijn favoriete commentatoren, Jack Cafferty op CNN, gaf het leuk aan: Als je je houd aan de verkeersregels heb je niets te vrezen, geen filmpje, dus geen inbreuk op de privacy.Idem voor speeding tickets, als je je aan de snelheid houd, hoef je niets extra aan te vullen aan de kas van de lokale overheid. Ik zal proberen me aan zijn raad te houden. Wel moeilijk als ik in mijn V6 op een rustige 3 baansweg rijd, waar je maar 45 mag en ik de neiging heb om dan dat gaspedaal lekker in te drukken.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Dat hebben we hier in Hawaii ook steeds meer, ze willen hier ook flitskastjes installeren, vooral voor het rode licht waar men geregeld doorheen rijdt. Ik kan het alleen maar toejuigen, in een paar maanden tijd heb ik een paar keer op m'n remmen moeten staan omdat er een gek door het rood heen reed, het gebeurd hier echt veel.

En inderdaad ook hier de discussie over je privacy.. nou, mij kan dat niet echt boeien, als men door het rood licht rijd en een ongeluk veroorzaakt zijn ze hun privacy ook kwijt..
Laatst gewijzigd door kastelke op 06 jun 2009, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledige bovenstaande quote verwijderd.
Vnix
Amerika-ontdekker

Bericht door Vnix »

Elke keer als ik in Amerika ben vraag ik mij af "waarom zetten wij onze stoplichten niet aan de overkant van de kruising?".

Hier is een stoplicht soms amper te zien.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

jiejie schreef:En inderdaad ook hier de discussie over je privacy.. nou, mij kan dat niet echt boeien, als men door het rood licht rijd en een ongeluk veroorzaakt zijn ze hun privacy ook kwijt..
Tja, "privacy"schijnt voor sommigen belangrijker te zijn, dan het voorkomen van helaas vaak dodelijke ongelukken.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

wiepster schreef:voorbeeld gisteren reed ik een beetje te hard naar huis: 61 miles op een 45 miles 3-baans weg. Ik zag de witte politie auto net te laat en ja hoor, daar kwamen de lichten. In een zijweg stoppen en ik was ook nog eens mijn rijbewijs verloren, had inmiddels een nieuwe online aangevraagd, maar toch.....
Een "beetje" te hard? :wink: En dan ook nog geen rijbewijs bij je. Je hebt dus best geluk had toen je werd aangehouden.
"Keep Georgia On Your Mind"
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

ik een paar maanden terug 82 mijl per uur ipv 70 in texas aangehouden door de state highway patrol en mijn vrouw bovendien vergeten de nieuwe verzekeringspapieren in de auto te leggen. 5 min daarvoor reed ik nog 90 :lol:
Kreeg ook een waarschuwing :mrgreen:
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Daar zou je hier niet zo graag mee aangehouden worden, je zou in dat geval een hele hoge boete krijgen en je rijbewijs kwijt zijn... Als je hier aangehouden wordt met 30 mijl of meer per uur, of wanneer je 80 mijl per uur of harder rijdt (het snelste wat je hier mag is 60 maar meestal 50 of 55), dan ben je hem onherroepelijk kwijt.

Neemt overigens niet weg dat ik vaak ook te hard rij... 50-55 mph is nu niet echt iets wat ik vind opschieten :lol:
Laatst gewijzigd door Rob op 07 jun 2009, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Schijnbaar hebben wij Nederlanders een streepje voor bij de politie in de zuidelijke staten.... :mrgreen: :mrgreen: :whistling: . In 2006 reed ik op het zelfde stuk 30 miles te hard en de agent paste het aan naar 11 miles te hard. Anders was ik idd.mijn rijbewijs kwijt geweest.

Het is een heel fijne weg om hard te gaan...3 baans, met weinig verkeer en amper stoplichten. Voor sommigen bekend in deze regio: de US1 tussen Eau Gallie en Pineda.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Je reed waarschijnlijk richting Missouri om zo snel mogelijk Texas te verlaten en dat vond de politie okay c :mrgreen:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

ned in MO schreef:5 min daarvoor reed ik nog 90 :lol:
Ja, da's inderdaad iets om trots op te zijn. :roll:
wiepster schreef:In 2006 reed ik op het zelfde stuk 30 miles te hard
Idem.

Sorry, ik ben ook echt niet roomser dan de paus, maar je rijdt bijna 40 km/u te hard. Je zegt zelf dat je bijna je rijbewijs kwijt was, en toch vind je dat bijna komisch zo lijkt het.
"Keep Georgia On Your Mind"
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

Zo komt het mij ook een beetje voor als ik het verhaal van Wiepster lees, ik vind het ronduit belachelijk dat als je 40 over de limiet rijdt, dat je er dan met een waarschuwing mee wegkomt.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik vind het helemaal niet komisch.....daarom had ik beschreven over welke weg ik het heb. Een stille driebaans weg, waar je op sommige stukken 60 mag. Waar het alleen druk is tijdens de "spits" uren.....niet te vergelijken met de drukke wegen in Nederland. Vandaar ook waarschijnlijk dat beide agenten mij met een waarschuwing hebben laten gaan.......ik heb niemand in gevaar gebracht.....
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Ik ben op de motor geen heilig boontje Afbeelding

wij wonen een paar mijl van de grens met NC...en als ik met de motor achterlangs naar de grotere steden in NC Rij, dan rij ik over algemeen wel hele stukken over de 100 mijl per uur .. want je komt bijna geen kip tegen. Afbeelding
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

De moeilijkste vorm van voertuig beheersing is het zich houden aan de aangegeven maximum snelheid. Pas als je dat onder alle omstandigheden goed kunt, mag je jezelf een goeie chaffeur noemen. Volgens mij zijn goeie chauffeurs heel zeldzaam.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Loek schreef:De moeilijkste vorm van voertuig beheersing is het zich houden aan de aangegeven maximum snelheid. Pas als je dat onder alle omstandigheden goed kunt, mag je jezelf een goeie chaffeur noemen. Volgens mij zijn goeie chauffeurs heel zeldzaam.
ik rij al sinds ik een kind was al een motor .. en in al die jaren heb ik nog maar 1 keer een ongeluk gehad ...en het was ook nog niet mijn schuld.
Hier in amerika rij ik ongeveer 16000 mijl per jaar op de motor...en vind ik mezelf niet een slechte Biker. :)
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Loek schreef:De moeilijkste vorm van voertuig beheersing is het zich houden aan de aangegeven maximum snelheid. Pas als je dat onder alle omstandigheden goed kunt, mag je jezelf een goeie chaffeur noemen. Volgens mij zijn goeie chauffeurs heel zeldzaam.
Maximumsnelheid is een moeilijk punt. Wanneer ik midden in de nacht op een verlaten snelweg rij, zie ik geen reden waarom ik maar 100km/u mag rijden. Ik breng niemand in gevaar als ik daar 140 ga rijden. Ik vind mijzelf dus een goede chauffeur wanneer ik onder de gegeven omstandigheden, aan een verantwoorde snelheid rij.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
kraaltje
Amerikafan

Bericht door kraaltje »

Hier op Bonaire hebben we maar 1 regel en die is; verkeer van noord naar zuid en andersom heeft voorrang.we hebben hier geen stoplichten,en geen gevaarlijke kruisingen iedereen rijdt rond de 50 km per uur of langzamer,dus lekker easy en relaxed rijden hier.........maar dan is het altijd wel even wennen als we weer in amerika rijden,dan zit ik soms toch echt met het zweet tussen mijn.........
Alhoewel het in amerika makkelijker rijden is dan in Nederland.Denk dat ik daar niet meer durf te rijden(na 8 jaar niet in Nederland te zijn geweest)
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Baia schreef:
Maximumsnelheid is een moeilijk punt. Wanneer ik midden in de nacht op een verlaten snelweg rij, zie ik geen reden waarom ik maar 100km/u mag rijden. Ik breng niemand in gevaar als ik daar 140 ga rijden. Ik vind mijzelf dus een goede chauffeur wanneer ik onder de gegeven omstandigheden, aan een verantwoorde snelheid rij.
Jijj gaat er dan vanuit dat je op de hoogte bent van alles wat die weg aangaat, dat bochten in die weg verantwoord kunnen worden genomen met 140 ipv 100, dan er zo laat niemand anders van een feetje thuiskomt die wat minder goed dan jij oplet, dat jouw zicht in het donker zelfs beter is dan overdags. Overigens is het daarom meer verantwoord om "midden in de nacht" juist een lagere snelheid te volgen dan de maximum snelheid, dat is althans het advies die de wegbeheerders in Nederland (en ook ander landen) geven voor het rijden in donker.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Hier in Boston hebben we een paar weken flitskastjes op kruisingen gehad, maar de wet in Massachusetts zegt dat de bestuurder van de auto de boete krijgt en niet de eigenaar. Dus een boete die naar de eigenaar was gestuurd werd aangekaart bij de rechtbank en al die dure kastjes konden weer weggehaald worden. Heerlijk. Ik begrijp heel goed dat er wetten moeten zijn om een grote gemeenschap een beetje redelijk te kunnen besturen maar ik heb een grote hekel aan al die wetjes en regeltjes to protect me against myself. Regels niet alleen in het verkeer zoals gordels om, maar ook vuurwerk mag niet in MA, geen alcohol jonger dan 21, helm op op je fiets, lifevest in je kayak, geen topless zonnebaden, women-only sportschool verboden voor mannen (en ik ben een vrouw), enz. enz.

kraaltje, ik denk dat ik bij jou in de buurt kom wonen - maar 1 regel op Bonaire? :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer