Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
In welke staten "Black Widow" Spiders? / en slangen?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: In welke staten "Black Widow" Spiders? / en slangen?
Nu niet meer te veel spinnenfoto's posten Elly want dan raak je een lezeres kwijt 

- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wat mij betreft komen we deze zomer ook niet meer zo'n eng beest tegen 

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Ik had begrepen dat de beet van de Black Widow spider wel degelijk ook de spier aantast - toen we hier pas woonden ben ik een oudere man tegengekomen die me - nu ik het schrijf klinkt het een beetje raar - zijn rug liet zien met een soort gat ter grootte van een baseball - het gevolg van een beet toen hij een tiener was en in de druivengaarden werkte als bijverdienste.
Ik heb er een keer eentje gezien, ze zat in onze groene bak met tuinafval - we hebben haar rustig laten zitten en een paar dagen later was ze verdwenen.
Ik heb er een keer eentje gezien, ze zat in onze groene bak met tuinafval - we hebben haar rustig laten zitten en een paar dagen later was ze verdwenen.
Ja, ik moet bekennen, slangen en spinnen hebben we hier in Georgia ook. Ik heb al 2 keer een black snake gezien, is giftig geloof ik.
Ik heb het op beiden niet en voordat ik naar bed ga, sla ik dan ook altijd mijn bed helemaal open om te kijken of er geen zit. We hebben hier elke 3 maanden trouwens iemand die de binnen- en buitenkant van ongedierte vrij houdt dus .......
En wat ik ook vieze beesten vind, zijn kakkerlakken. Bah, zat een keer op terugweg van Hawaii in het vliegtuig, terwijl het omhoog ging liep een grote kakkerlak op mijn been. Echt groot. Heb nog nooit zo hard gegild –lol- en daarna liep een grote man nog harder te gillen toen hij de grote kakkerlak zag –lol-
Dus ja, we hebben ze in Georgia.
Ik heb het op beiden niet en voordat ik naar bed ga, sla ik dan ook altijd mijn bed helemaal open om te kijken of er geen zit. We hebben hier elke 3 maanden trouwens iemand die de binnen- en buitenkant van ongedierte vrij houdt dus .......
En wat ik ook vieze beesten vind, zijn kakkerlakken. Bah, zat een keer op terugweg van Hawaii in het vliegtuig, terwijl het omhoog ging liep een grote kakkerlak op mijn been. Echt groot. Heb nog nooit zo hard gegild –lol- en daarna liep een grote man nog harder te gillen toen hij de grote kakkerlak zag –lol-

Dus ja, we hebben ze in Georgia.
Gelukkig is dat niet waar voor de Brown Recluses. Zie ook eerdere post met kaartje.Fisherman schreef:Zelfs hier in New Jersey komen ook Black Widows en Brown Recluses voor!
Ik vraag me af welke staten helemaal "veilig" zijn voor gifitige slangen/spinnen etc, zoals Nederland. Wellicht Washington?
Nederland heeft wel een giftige slang, nml de adder.
Ja, maar gelukkig zit die altijd onder het gras. 
Maar volgens mij is het heel moeilijk dat beest uperhaupt in NL te vinden als je niet heel hard je best doet. M.a.w. je vindt ze niet in je huis/tuin iedere zomer.

Maar volgens mij is het heel moeilijk dat beest uperhaupt in NL te vinden als je niet heel hard je best doet. M.a.w. je vindt ze niet in je huis/tuin iedere zomer.
Ik heb toch echt meerdere malen gelezen gehoord dat ze hier in Jersey wel eens gezien worden! Maar van mij mogen ze wel wegblijvenGelukkig is dat niet waar voor de Brown Recluses.

Dit komt van de Brown Recluse website:
Because of shipping, cars, planes and trains, the spider can be found most anywhere in the United States.
Specific reports of the Brown Recluse spider have been found in the following states:
Alabama
Arizona
California
Colorado
Florida
Georgia
Iowa
Illinois
Indiana
Kansas
Kentucky
Louisiana
Maine
Minnesota
Missouri
Mississippi
North Carolina
New Jersey
New Mexico
New York
Ohio
Oklahoma
South Carolina
Tennessee
Texas
Wyoming
However, they are most commonly found in central area of the United States
En hier staat New Jersey ook tussen!
Laatst gewijzigd door Fisherman op 10 apr 2009, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Tja, als het "because of transport" is, dan kun je in principe ook gebeten worden door een tropische tarantula in Alaska. Zoals ik hier zei: viewtopic.php?f=3&t=21291#p335413 (en zie ook de linkjes)
- Is de Brown Recluse beet het meest misdiagnoseerde, ook onder medici. (Mensen zijn zogenaamd door een "Brown Recluse" gebeten, maar biologen kunnen die beesten nergens vinden)
- Kunnen ze wel getransporteerd worden, maar niet zelf een populatie in stand houden.
- In een huis in Kansas vond men 2000 Brown Recluses (ze zijn dus niet moeilijk te vinden in de staten waar ze leven) in een huis waar jaren lang 4 mensen woonden, en er is nooit iemand gebeten. (Ze hebben het huis stuk voor stuk onderzocht en de spinnen naar een lab gestuurd.) Dit maakt het nog onwaarschijnlijker dat spinnenbeten in andere staten dan de "leefstaten" daadwerkelijk echte Brown Recluse beten zin.
Met andere woorden:
- Als er al een Brown Recluse in een huis in NJ is, is hij door iemand meegenomen, dus alleen, of wellicht met 1 vriendje.
- Zal hij zich niet kunnen voortplanten en een familie of commune beginnen.
- En al zijn er 2000 in je huis, hoef je alsnog nergens bang voor te zijn.
De reden dat ik dit allemaal op zoek en opschrijf is omdat er zo ontzettend veel "Bangmakerij" is tussen mensen met de meest vreselijke (soms broodje aap) verhalen over onmogelijke beten. Het jaagt mensen onnodig op stang.
- Is de Brown Recluse beet het meest misdiagnoseerde, ook onder medici. (Mensen zijn zogenaamd door een "Brown Recluse" gebeten, maar biologen kunnen die beesten nergens vinden)
- Kunnen ze wel getransporteerd worden, maar niet zelf een populatie in stand houden.
- In een huis in Kansas vond men 2000 Brown Recluses (ze zijn dus niet moeilijk te vinden in de staten waar ze leven) in een huis waar jaren lang 4 mensen woonden, en er is nooit iemand gebeten. (Ze hebben het huis stuk voor stuk onderzocht en de spinnen naar een lab gestuurd.) Dit maakt het nog onwaarschijnlijker dat spinnenbeten in andere staten dan de "leefstaten" daadwerkelijk echte Brown Recluse beten zin.
Met andere woorden:
- Als er al een Brown Recluse in een huis in NJ is, is hij door iemand meegenomen, dus alleen, of wellicht met 1 vriendje.
- Zal hij zich niet kunnen voortplanten en een familie of commune beginnen.
- En al zijn er 2000 in je huis, hoef je alsnog nergens bang voor te zijn.
De reden dat ik dit allemaal op zoek en opschrijf is omdat er zo ontzettend veel "Bangmakerij" is tussen mensen met de meest vreselijke (soms broodje aap) verhalen over onmogelijke beten. Het jaagt mensen onnodig op stang.
Laatst gewijzigd door Rob op 10 apr 2009, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Ik weet niet alles over die spinnen,ik zeg alleen dat ik weet dat ze hier wel eens gezien worden
!
En ik las zojuist op deze site dat ze niet aggressief zijn: http://nopests.com/bug_brownspider.shtml

En ik las zojuist op deze site dat ze niet aggressief zijn: http://nopests.com/bug_brownspider.shtml
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Wellicht handig voor iemand die uit het zuiden is gekomen en een uHaul vol met Brown Recluse infested boxes meeneemt.
Maar vergeet niet dat dit soort bedrijven goed verdienen aan het bestrijden van onschuldige bruine spinnen die door de (banggemaakte) bewoners als Brown Recluses worden bestempeld.

Maar vergeet niet dat dit soort bedrijven goed verdienen aan het bestrijden van onschuldige bruine spinnen die door de (banggemaakte) bewoners als Brown Recluses worden bestempeld.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ben het wel met forgeron eens.
Ik zie de brown recluse regelmatig, woon hier als 13 jaar en ik leef nog steeds
Ik zie de brown recluse regelmatig, woon hier als 13 jaar en ik leef nog steeds

-
- Amerika-expert
Denk dat als je hier woont, je op de hoogte moet zijn van sommige gevaren.
En dat die verstrekkende gevolgen kunnen hebben.
Als ik iemand met een hap uit een been zie en die vertelt mij dat dat komt door een brown recluse beet,
ben ik zeker wel op mijn hoede. Of ze nou in mijn gebiedje op een kaart staan of niet.
Een gewaarschuwd mens
Heb dat niet alleen met spinnen en slangen, maar ook voor bijv. poison ivy/ oak.
Dat zijn dingen waar wij als Nederlanders/Belgen geen weet van hebben.
En dat op mijn hoede zijn komt echt niet door bang makerij.
Het is gewoon wel prettig dat je van het bestaan weet.
Kan een hoop ellende besparen.
En dat die verstrekkende gevolgen kunnen hebben.
Als ik iemand met een hap uit een been zie en die vertelt mij dat dat komt door een brown recluse beet,
ben ik zeker wel op mijn hoede. Of ze nou in mijn gebiedje op een kaart staan of niet.
Een gewaarschuwd mens

Heb dat niet alleen met spinnen en slangen, maar ook voor bijv. poison ivy/ oak.
Dat zijn dingen waar wij als Nederlanders/Belgen geen weet van hebben.
En dat op mijn hoede zijn komt echt niet door bang makerij.
Het is gewoon wel prettig dat je van het bestaan weet.
Kan een hoop ellende besparen.
Natuurlijk, gewaarschuwd zijn en oppassen is helpvol. Maargoed, het is ook wel prettig te weten dat ik in California niet bang hoef te zijn een Brown Recluse of Cotton Mouth Slang tegen te komen. En dat als ik dus een spin zie die er wel op lijkt, ik mijzelf gerust kan stellen dat ik er niet bang voor hoef te zijn (en er dan vervolgens natuurlijk alsnog gehakt van maken, maargoed.
)

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Tegenwoordig kun je er niet zeker van zijn, of insekten blijven in het gebied, waar ze oorspronkelijk vandaan komen. Hetzelfde geldt voor vissen, slangen (kijk eens hoeveel pythons er in Florida worden gevonden, mensen laten hun reptiel vrij en die vermenigvuldigt zich dan, wel of niet inheems), plantensoorten idem ditto, kijk naar Kudzu in het zuiden. Ik denk dus niet, dat we af kunnen gaan op een "habitat map", want tegenwoordig reist van alles de hele wereld rond. Hele vijvers en meertjes zijn leeggepompt in dit gebied, omdat de Northern Snakehead uit China erin voorkwam. Zoals Petra schrijft, better be safe than sorry. Het kan zomaar zijn, dat er een brown recluse uit Tennessee met mij mee naar huis is gekomen, ik noem maar wat. Je hoeft niet paranoide te worden, maar gewoon maar denken, dat iets niet kan, omdat het dier hier niet voorkomt, zie je mij niet doen. Aan de andere kant zijn juist al die wilde dieren, spinnen, slangen, herten of wat ook, wat ik hier zo bijzonder vind.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
West-Nijl virus ga je ook niet in Amerika zoeken, ligt toch tamelijk ver ten 'westen' van de Nijl. Maar het is er wel.
Hier in de streek hebben wij een plaag van Chinese lieveheersbeestjes (die onze lokale varianten overwoekeren). China is niet bepaald een buurland.
En ook de brulkikker (= Noord-Amerikaanse stierkikker) is verre van een inheemse soort in Belgie (populaties in Italie bestaan wel, en natuurlijk in de VS), maar ook hier: in de Kempen is dit de laatste jaren een woekerende plaag. Komt waarschijnlijk ook omdat sommigen dat beestje importeerden, en het nadien losgelaten hebben. En ook hier dringt hij onze bestaande kikkersoorten weg.
Hier in de streek hebben wij een plaag van Chinese lieveheersbeestjes (die onze lokale varianten overwoekeren). China is niet bepaald een buurland.
En ook de brulkikker (= Noord-Amerikaanse stierkikker) is verre van een inheemse soort in Belgie (populaties in Italie bestaan wel, en natuurlijk in de VS), maar ook hier: in de Kempen is dit de laatste jaren een woekerende plaag. Komt waarschijnlijk ook omdat sommigen dat beestje importeerden, en het nadien losgelaten hebben. En ook hier dringt hij onze bestaande kikkersoorten weg.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Die brulkikker kwam alleen in midden en oosten Amerika voor, maar is nu ook een plaag in het westen van Amerika waar hij andere kikkers verdringt.
Ik wist wel dat uitheemse soorten een probleem zijn, maar hoe groot wist ik tot voor kort niet. Overal om je heen waar je kijkt zijn uitheemse planten en dieren die het hele eco-symteem veranderen. Allemaal per ongeluk of opzettelijk meegebracht door mensen. Zelfs regenwormen zijn in Amerika uitheems, waarschijnlijk meegebracht door de eerste pioniers met planten, en ze doen grote schade aan de bossen.
Ik wist wel dat uitheemse soorten een probleem zijn, maar hoe groot wist ik tot voor kort niet. Overal om je heen waar je kijkt zijn uitheemse planten en dieren die het hele eco-symteem veranderen. Allemaal per ongeluk of opzettelijk meegebracht door mensen. Zelfs regenwormen zijn in Amerika uitheems, waarschijnlijk meegebracht door de eerste pioniers met planten, en ze doen grote schade aan de bossen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
mjammie, froglegs
Ik ben niet dol op spinnen, maar ook niet panisch. Lijkt me best leuk er eentje tegen te komen om (van een afstandje) te bewonderen.
Tiidens een vakantie op Cuba zagen we flinke spinnen. Mijn man zag er een soort rondje liggen van een cm. of 10, op de trap van het hotel. Hij prikte het met een stokje en toen gingen ineens de poten uit, als een soort ruimtevaartuig. Het waren poten van een cm. of 15 lang. Manlief sprong een meter de lucht in van schrik.
Van slangen zijn we beiden niet bang. Heb ooit in Canada een python om mijn nek gekregen van een motorrijder die het dier meedroeg. Ben nog nooit een inheemse slang tegengekomen.
Tiidens een vakantie op Cuba zagen we flinke spinnen. Mijn man zag er een soort rondje liggen van een cm. of 10, op de trap van het hotel. Hij prikte het met een stokje en toen gingen ineens de poten uit, als een soort ruimtevaartuig. Het waren poten van een cm. of 15 lang. Manlief sprong een meter de lucht in van schrik.
Van slangen zijn we beiden niet bang. Heb ooit in Canada een python om mijn nek gekregen van een motorrijder die het dier meedroeg. Ben nog nooit een inheemse slang tegengekomen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 5151 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties