Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Woede over 66 eurocent per liter benzine

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Woede over 66 eurocent per liter benzine

Bericht door phillybilly »

Mijn kleine oude Nissan Sunny denkt ook dat benzine gratis is :(
Hij rijdt ongeveer 1 op 10....... is wel een 1600 motor, maar wat kan mij dat schelen? :cry:
Een volle tank is voor mij 50 euro en ik rijd er maximaal 300 km mee......
Retourtje naar het werk is 180 km, dus reken maar uit je winst......
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik heb expres een zuinige auto gekocht; een Honda Fit die 40mpg rijdt. Maar dan nog is het niet leuk om te zien dat je per tank toch zo'n $0.8 meer kwijt bent. We worden er niet arm van, maar het blijft gewoon irritant.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bovendien kunnen veel mensen met lagere inkomens zich die nieuwere zuinigere auto's niet veroorloven. Die rijden rond in auto's, die tien jaar of ouder zijn en zeker geen SUV's, nogal een vooroordeel :roll: .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Pete.Z schreef:
Harry schreef: Laat me raden, Porche Cayenne, Hummer, Land Rover?????.
Onze simpele Dodge Ramvan lust ook voor 120 euro benzine, dus daar is echt geen Hummer voor nodig.
Ik vroeg het alleen maar uit professionele belangstelling, ik ben (nu nog) manager bij een tankstation (en nee ik kan ook niets doen aan die hoge brandstofprijs), en het tankstation waar ik op dit moment werk ligt in een hele dure buurt, er komen dan ook veel mensen tanken met een Hummer of een Porsche Cayenne en nog veel meer van dat soort mooie auto's.
Nou krijgen vrachtwagens altijd gratis een kop koffie al ze tanken, ik heb nu maar de regel ingevoerd dat mensen die voor 100 euro of meer tanken ook gratis koffie mogen pakken. :lol:

Harry
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ga hier naar de Tango en let maar niet op de prijs. Als je er idd steeds € 20.- in gaat gooien heb je geen idee maar volgens mij moet je dan gewoon vaker :wink: :wink: :lol:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Petra/VS schreef:...en zeker geen SUV's, nogal een vooroordeel :roll: .
Nou, dat vind ik niet noodzakelijkerwijs een vooroordeel - veel hangt af van waar je gaat kijken. In regio's waar SUV's en trucks (deze tel ik voor het gemak er even bij, qua omvang en verbruik) meer voorkomen dan 'gewone' auto's, daar is de kans toch wel erg groot dat ook de armere mensen in oude trucks of SUV's rondrijden.

Kijk bijvoorbeeld maar eens in delen van Texas - daar stikt het van oude SUV's en trucks, en zul je zien dat ook de armere mensen in die benzineslurpers rijden omdat dat nu eenmaal de goedkoopste - want meest beschikbare - auto's zijn.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Daar heb je gelijk in, maar zoals altijd geldt, dat het land groot is en Chi Sin X maar aannam, dat DixieChick in een SUV rondreed. Natuurlijk rijdt bij lange niet iedereen in een SUV en rond de grote steden zie je veel minder oude pick ups en SUV en veel meer oude sedans e.d.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Petra/VS schreef:Daar heb je gelijk in, maar zoals altijd geldt, dat het land groot is en Chi Sin X maar aannam, dat DixieChick in een SUV rondreed. Natuurlijk rijdt bij lange niet iedereen in een SUV en rond de grote steden zie je veel minder oude pick ups en SUV en veel meer oude sedans e.d.
Eigenlijk meer een gevalletje van slecht geheugen :oops: , ik dacht dat ze met hun Dodge Dakota ging werken.
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Als ik de link op cnn moet geloven lijkt de benzine nergens zo duur als in Nederland. http://money.cnn.com/pf/features/lists/ ... gasprices/

Met de hoge belastingheffing op aanschaf van nieuwe autos and de taxatie van benzine wordt de Nederlandse automobilist aardig door de regering uitgeknepen. Waar zijn de protesten en belangengroepen?

De zonzijde van de hoge benzine prijzen in Amerika is wel dat er heel veel vooruitgang lijkt te zijn in het maken van electrische auto's. Onze volgende auto is zeer waarschijnlijk een hybrid.. al was het alleen al om minder geld richting Saoudie Arabie en Venezuela te laten verdwijnen.
Was that for us?
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

laska schreef:Als ik de link op cnn moet geloven lijkt de benzine nergens zo duur als in Nederland. http://money.cnn.com/pf/features/lists/ ... gasprices/
Dat lijstje is nogal oud ("All prices updated March, 2005")
Met een gemiddelde literprijs van 1.50 Euro en de huidige stand van de euro vs dollar kost een gallon benzine in NL voor bezoekende amerikanen momenteel zelfs $8.90. Ik verwacht dat amerikaanse toeristen meer op het openbaar vervoer zullen vertrouwen.
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Inderdaad het is een oud artikel.. Ergens in wikepedia kwam ik ook tegen hoe hoog de Nederlandse benzine prijzen en belastingheffing is. Ik kon het alleen niet meer terug gegoogeled ( is dat een woord?) krijgen. Dat er over ons Amerikanen door sommige Nederlanders dan weer lacherig wordt gedaan over waar we ons allemaal niet woedend maken begrijp ik dus niet zo.

Wat betreft alternatieven voor dure benzine ligt er denk ik aan waar je woont en hoe toegankelijk het openbaar vervoer is. Voor ons in de sticks is het geen optie.
Was that for us?
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Openbaar vervoer zou voor mij een onmogelijke opgave zijn. Er rijdt nu sinds een paar jaar wel een bus in het buitengebied, 4 keer per dag, en voor mensen die midden in de stad kantooruren werken kan het een uitkomst zijn.
Dan maar weer tanken, je voelt het wel dat je nu voor $60 tankt en niet zo lang geleden $20 voor een volle tank.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

laska schreef:Als ik de link op cnn moet geloven lijkt de benzine nergens zo duur als in Nederland. http://money.cnn.com/pf/features/lists/ ... gasprices/

Met de hoge belastingheffing op aanschaf van nieuwe autos and de taxatie van benzine wordt de Nederlandse automobilist aardig door de regering uitgeknepen. Waar zijn de protesten en belangengroepen?

De zonzijde van de hoge benzine prijzen in Amerika is wel dat er heel veel vooruitgang lijkt te zijn in het maken van electrische auto's. Onze volgende auto is zeer waarschijnlijk een hybrid.. al was het alleen al om minder geld richting Saoudie Arabie en Venezuela te laten verdwijnen.
Een troost: in Turkije is de benzineprijs nog hoger dan in Nederland.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

ANY schreef:Openbaar vervoer zou voor mij een onmogelijke opgave zijn. Er rijdt nu sinds een paar jaar wel een bus in het buitengebied, 4 keer per dag, en voor mensen die midden in de stad kantooruren werken kan het een uitkomst zijn.
Dan maar weer tanken, je voelt het wel dat je nu voor $60 tankt en niet zo lang geleden $20 voor een volle tank.
Bij ons is nul openbaar vervoer..het is echt deprimerend. Geen trein, geen bus, niks. Fietsen is een bijna onmogelijk opgave, alleen al vanwege de afstanden.
Ik vergat gisteren bij mijn "goedkope" tankstation te tanken, en was dus aangewezen op een duurdere Chevron..*zucht*

Maar als ik in Mei weer even in Nederland ben, dan zal ik wel anders piepen denk ik!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Chi Sin X schreef:
DixieChick schreef: Precies! Ik had vorige week mijn familie op bezoek, en toen schoten de benzine prijzen weer 4 ct omhoog. Mijn ouders snapten totaal niet waarom ik daar helemaal niet blij mee was "het is ten slotte in Nederland veel duurder", was steevast de rederenering...maar zij hoeven geen 180 mijl per dag te rijden (wat ik dus wel moet - ondanks het feit dat ik geen laag inkomen heb, alleen een nogal specifieke baan :) ), en hebben inderdaad de keuze uit het openbaar vervoer, en in het gebied waar wij wonen bestaat dat dus niet eens. Het is te makkelijk om als Nederlander te roepen dat het hier allemaal zo goedkoop is, maar wij worden niet betaald in euros, en zijn veel afhankelijker van de auto dan je in Nederland ooit kan denken...
Maar je bent niet wettelijk verplicht een dikke SUV te rijden. Als je met een kleinere auto rijdt (een gemiddelde Nederlandse auto, een Focus of zo), dan zal je onder de streep nog steeds goedkoper uit zijn dan wij, al rij je 3 keer onze afstand (rekening houdend met aanschafprijs).
Dat je niet verplicht bent om SUV te rijden snap ik maar er zijn massa's mensen die een auto al wat langer hebben. Ik heb bijv een SUV waarin ik al 6 jaar rijdt. Toen ik hem kocht was voor $40 de tank vol (110 liter) Nu is dat het dubbele.
Het ding is nu niks meer waard en een nieuwe kost weer zodanig veel in afschrijving dat het niet opweegt tegen de extra benzine. Dit geldt voor de meesten
Zelfs twee jaar geleden toen wij onze andere SUV kochten was benzine rond de $2 per gallon. Ook nog te betalen. Nu is het over de $3. Als het ouwe bakbeest eruit gaat komt er wel iets zuinigers denk ik.
De nieuwe scion Xb vind ik wel leuk met een verbruik van 1 op 10-12
Toch 2x zo zuinig dan wat ik nu heb.(1 op 5)
GoGriz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door GoGriz »

Tja, de hoge prijzen brengen bij mij ook mixed feelings op... langs de ene kant is het irritant om meer en meer te betalen voor benzine, maar langs de andere kant lijkt het nu eindelijk hoog genoeg dat veel mensen overwegen om een zuinigere wagen te kopen, wat het milieu alleen maar ten goede kan komen!

Wij hebben vorig jaar bewust naar een auto gezocht die zuiniger was, maar ook all wheel drive had (aangeraden als je in de Montana winter van de main roads af gaat :mrgreen: ), en uiteindelijk zijn we op de Honda CR-V uitgekomen. We krijgen er op de snelweg 25-26 miles/gallon uit ... niet super maar voor een wagen die 4 snowboarders + snowboards enz over gladde berg weggetjes moet vervoeren valt dat best mee denk ik.

Wat me wel opvalt is dat in veel plaatsen bijna niemand fietst. We waren vorige week op bezoek bij familie ten noorden van Seattle, en hun dochter wordt daar elke dag naar school gebracht met de auto. Haar school is ongeveer 2km van huis, en om 1 of andere reden komt er geen schoolbus langs bij hun buurt. Te voet naar school gaan is een beetje ver, maar met de fiets zou het toch geen probleem mogen zijn?
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Die 2 km van huis, is het een beetje fiets-veilig? Want ook dat kan een groot probleem zijn. Mijn kinderen fietsten in de zomer vaak naar het zomerkamp, zo'n 2 mijl van ons vandaan, maar echt veilig was het niet. Er wordt hard gereden, en er is maar een kleine strook langs de weg.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Onze dochter fietst regelmatig naar school, ook zo'n 2 km bij ons vandaan en gelukkig gaat dat prima.
Ze had in het begin wel bekijks met haar zwarte Oma-fiets.
Als ik haar breng, deze tijd regent het nog weleens in de ochtend, dan loopt ze terug naar huis, wat trouwens veel kids hier in de buurt doen.

Om benzine te "sparen" rijd ik tegenwoordig vaak met de Titan naar het werk en hubby gaat met de Maxima, die veel zuiniger is.

Hubby is trouwens aan het napluizen of hij een LPG-tank kan inbouwen in de Titan.....als iemand voor- of nadelen hierover heeft, dan graag....
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Niet doen hier maar het kan wel.
Geen tankstations, bijna niemand wil aan je auto werken (vanwege een ongegronde angst voor gas). onbekend maakt onbemind. Alleen de vrachtauto's van de propane company lopen er eigenlijk op omdat ze toch al propane vervoeren
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

GoGriz schreef:Tja, de hoge prijzen brengen bij mij ook mixed feelings op... langs de ene kant is het irritant om meer en meer te betalen voor benzine, maar langs de andere kant lijkt het nu eindelijk hoog genoeg dat veel mensen overwegen om een zuinigere wagen te kopen, wat het milieu alleen maar ten goede kan komen!

Wij hebben vorig jaar bewust naar een auto gezocht die zuiniger was, maar ook all wheel drive had (aangeraden als je in de Montana winter van de main roads af gaat :mrgreen: ), en uiteindelijk zijn we op de Honda CR-V uitgekomen. We krijgen er op de snelweg 25-26 miles/gallon uit ... niet super maar voor een wagen die 4 snowboarders + snowboards enz over gladde berg weggetjes moet vervoeren valt dat best mee denk ik.

Wat me wel opvalt is dat in veel plaatsen bijna niemand fietst. We waren vorige week op bezoek bij familie ten noorden van Seattle, en hun dochter wordt daar elke dag naar school gebracht met de auto. Haar school is ongeveer 2km van huis, en om 1 of andere reden komt er geen schoolbus langs bij hun buurt. Te voet naar school gaan is een beetje ver, maar met de fiets zou het toch geen probleem mogen zijn?
tenzij je een telefoontje wil krijgen om je kind van het asfalt te schrapen. Amerikanen zijn niet gewend aan fietsers namelijk. Veel te gevaarlijk op de meeste plaatsen. Ook zijn klimaat en heuvelige omgeving een probleem.
heuveltje op en af in hoge luchtvochtigheid en 35+ graden is niet het leukste om te doen
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer