
Hij rijdt ongeveer 1 op 10....... is wel een 1600 motor, maar wat kan mij dat schelen?

Een volle tank is voor mij 50 euro en ik rijd er maximaal 300 km mee......
Retourtje naar het werk is 180 km, dus reken maar uit je winst......
Ik vroeg het alleen maar uit professionele belangstelling, ik ben (nu nog) manager bij een tankstation (en nee ik kan ook niets doen aan die hoge brandstofprijs), en het tankstation waar ik op dit moment werk ligt in een hele dure buurt, er komen dan ook veel mensen tanken met een Hummer of een Porsche Cayenne en nog veel meer van dat soort mooie auto's.Pete.Z schreef:Onze simpele Dodge Ramvan lust ook voor 120 euro benzine, dus daar is echt geen Hummer voor nodig.Harry schreef: Laat me raden, Porche Cayenne, Hummer, Land Rover?????.
Nou, dat vind ik niet noodzakelijkerwijs een vooroordeel - veel hangt af van waar je gaat kijken. In regio's waar SUV's en trucks (deze tel ik voor het gemak er even bij, qua omvang en verbruik) meer voorkomen dan 'gewone' auto's, daar is de kans toch wel erg groot dat ook de armere mensen in oude trucks of SUV's rondrijden.Petra/VS schreef:...en zeker geen SUV's, nogal een vooroordeel.
Eigenlijk meer een gevalletje van slecht geheugenPetra/VS schreef:Daar heb je gelijk in, maar zoals altijd geldt, dat het land groot is en Chi Sin X maar aannam, dat DixieChick in een SUV rondreed. Natuurlijk rijdt bij lange niet iedereen in een SUV en rond de grote steden zie je veel minder oude pick ups en SUV en veel meer oude sedans e.d.
Dat lijstje is nogal oud ("All prices updated March, 2005")laska schreef:Als ik de link op cnn moet geloven lijkt de benzine nergens zo duur als in Nederland. http://money.cnn.com/pf/features/lists/ ... gasprices/
Een troost: in Turkije is de benzineprijs nog hoger dan in Nederland.laska schreef:Als ik de link op cnn moet geloven lijkt de benzine nergens zo duur als in Nederland. http://money.cnn.com/pf/features/lists/ ... gasprices/
Met de hoge belastingheffing op aanschaf van nieuwe autos and de taxatie van benzine wordt de Nederlandse automobilist aardig door de regering uitgeknepen. Waar zijn de protesten en belangengroepen?
De zonzijde van de hoge benzine prijzen in Amerika is wel dat er heel veel vooruitgang lijkt te zijn in het maken van electrische auto's. Onze volgende auto is zeer waarschijnlijk een hybrid.. al was het alleen al om minder geld richting Saoudie Arabie en Venezuela te laten verdwijnen.
Bij ons is nul openbaar vervoer..het is echt deprimerend. Geen trein, geen bus, niks. Fietsen is een bijna onmogelijk opgave, alleen al vanwege de afstanden.ANY schreef:Openbaar vervoer zou voor mij een onmogelijke opgave zijn. Er rijdt nu sinds een paar jaar wel een bus in het buitengebied, 4 keer per dag, en voor mensen die midden in de stad kantooruren werken kan het een uitkomst zijn.
Dan maar weer tanken, je voelt het wel dat je nu voor $60 tankt en niet zo lang geleden $20 voor een volle tank.
Dat je niet verplicht bent om SUV te rijden snap ik maar er zijn massa's mensen die een auto al wat langer hebben. Ik heb bijv een SUV waarin ik al 6 jaar rijdt. Toen ik hem kocht was voor $40 de tank vol (110 liter) Nu is dat het dubbele.Chi Sin X schreef:Maar je bent niet wettelijk verplicht een dikke SUV te rijden. Als je met een kleinere auto rijdt (een gemiddelde Nederlandse auto, een Focus of zo), dan zal je onder de streep nog steeds goedkoper uit zijn dan wij, al rij je 3 keer onze afstand (rekening houdend met aanschafprijs).DixieChick schreef: Precies! Ik had vorige week mijn familie op bezoek, en toen schoten de benzine prijzen weer 4 ct omhoog. Mijn ouders snapten totaal niet waarom ik daar helemaal niet blij mee was "het is ten slotte in Nederland veel duurder", was steevast de rederenering...maar zij hoeven geen 180 mijl per dag te rijden (wat ik dus wel moet - ondanks het feit dat ik geen laag inkomen heb, alleen een nogal specifieke baan), en hebben inderdaad de keuze uit het openbaar vervoer, en in het gebied waar wij wonen bestaat dat dus niet eens. Het is te makkelijk om als Nederlander te roepen dat het hier allemaal zo goedkoop is, maar wij worden niet betaald in euros, en zijn veel afhankelijker van de auto dan je in Nederland ooit kan denken...
tenzij je een telefoontje wil krijgen om je kind van het asfalt te schrapen. Amerikanen zijn niet gewend aan fietsers namelijk. Veel te gevaarlijk op de meeste plaatsen. Ook zijn klimaat en heuvelige omgeving een probleem.GoGriz schreef:Tja, de hoge prijzen brengen bij mij ook mixed feelings op... langs de ene kant is het irritant om meer en meer te betalen voor benzine, maar langs de andere kant lijkt het nu eindelijk hoog genoeg dat veel mensen overwegen om een zuinigere wagen te kopen, wat het milieu alleen maar ten goede kan komen!
Wij hebben vorig jaar bewust naar een auto gezocht die zuiniger was, maar ook all wheel drive had (aangeraden als je in de Montana winter van de main roads af gaat), en uiteindelijk zijn we op de Honda CR-V uitgekomen. We krijgen er op de snelweg 25-26 miles/gallon uit ... niet super maar voor een wagen die 4 snowboarders + snowboards enz over gladde berg weggetjes moet vervoeren valt dat best mee denk ik.
Wat me wel opvalt is dat in veel plaatsen bijna niemand fietst. We waren vorige week op bezoek bij familie ten noorden van Seattle, en hun dochter wordt daar elke dag naar school gebracht met de auto. Haar school is ongeveer 2km van huis, en om 1 of andere reden komt er geen schoolbus langs bij hun buurt. Te voet naar school gaan is een beetje ver, maar met de fiets zou het toch geen probleem mogen zijn?