Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jouw mooiste USA foto.... deel 3

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
guinevere
Amerika-expert

Re: Jouw mooiste USA foto.... deel 3

Bericht door guinevere »

Weer eens foto's van een minder bekend park; Tishomingo State Park in Mississippi

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heel rustig, mooi park met veel wandelmogelijkheden en goedkope cabins om in te overnachten.
Afbeelding
ThomasBol.nl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door ThomasBol.nl »

@guinevere
Mooie omgeving! Als je ze wat lichter kan maken en meer kleur erin brengen weet ik zeker dat dat de foto's positief ten goede komt! :thumbup:
1991: Detroit & Chicago
2011: Miami
2012: Las Vegas & Los Angeles
2013 zomer: Portugal, Dubai & China
2013 USA: California, Nevada, Utah, Arizona
2014 winter: Dubai
2014 zomer: Dubai, Singapore, Maleisie
december 2014: New York
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Kleuren zijn m.i. al zeer mooi. Ze zijn een klein beetje donker, vooral die laatste, maar ik vind ze uitstekend.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Mooie foto's, Guinevere. Het is altijd leuk om foto's van de bekende plekken te zien, maar zo'n onbekend park ertussen vind ik eerlijk gezegd nog eens extra leuk :thumbup:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Nieuw leven in Cathedral Valley April 2012
Afbeelding

Cathedral Valley April 2012
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

wauw! ik kijk zo uit naar Cathedral Valley! duimen maar op mooi rivier en dat het riviertje niet te diep is! nog 5 maanden!
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Zucht....... heimwee.......
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik heb net zomaar even door onze foto's zitten kijken, ik heb er een stuk of drie uitgezocht.

Afbeelding
Arlington Cemetery

Afbeelding
Iwo Jima Memorial

Afbeelding
Franklin Delano Roosevelt Memorial

Afbeelding
In het Capitool in Washington DC (Crypt of the Capitol)

Afbeelding
Vietnam Veterans Memorial

Sorry, ik kan niet zo goed tot drie tellen :oops:
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

Korte reaktie op de discussie op de vorige pagina over nabewerken van foto's en de daarvoor gebruikte programma's; ik gebruik Nikon Capture NX2. Dat is een specifiek voor Nikon raw files ontwikkeld programma (maar ook geschikt voor "gewone" jpeg's). Gemakkelijk in gebruik en met zeer sterke tools. Uitermate geschikt voor correctie achteraf van bv kleurbalans, schaduwen oplichten, hoge lichten tegenhouden maar ook bv horizon rechtzetten. Is zelfs mogelijk om de belichting tot 2 stoppen + of - te corrigeren (alleen bij NEF files).
Dus voor eigenaren van een Nikon camera een zeer aan te bevelen programma. Je kunt ook eerst een gratis 60 dagen trail versie downloaden om het eens uit te proberen.
Grtz, Hans
ps; nee, ik werk niet voor Nikon en heb ook geen aandelen :mrgreen:
No guts, no glory!
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Bijgaande foto is in Zion NP gemaakt van de Virgin River. Het had nmm wel iets schilderij achtigs zo.

Afbeelding
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Oooooh prachtige foto, Frans! Die kleuren zijn schitterend en het zicht op de rivier is ook prachtig. Het lijkt inderdaad net een schilderij. Heerlijke plaat! :thumbup: :clap:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Prachtige foto, Frans! :thumbup:
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wat een schitterende foto Frans :thumbup:
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wauw Frans, wat een prachtig plaatje! Zion is niet mijn favoriete park, maar nu moet ik beslist eens terug in de herfst geloof ik. :clap:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Frans H
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Bedankt voor de (lovende) reactie's 8) 8) . Ik wilde hier ( bij de foto van Zion NP )de meervoudige belichtingsoptie van de Nikon (D7000) camera proberen en had ook een ND 8 filter voor de Tokina 12-24 f4 lens. Deze foto had nooit zo mooi geworden als de zon zich niet heel even liet zien. Dit zijn 3 opnamen die dan in de camera tot 1 opname gemaakt worden. Ik wilde een beetje apart resultaat hiermee bereiken en dat is beter gelukt als dat ik tevoren bedacht had. Ik heb uberhaupt veel geluk gehad met mooi licht. Nu is dat in november al gemakkelijker als bv in juli maar toch.

Tja, niet voor iedereen maar ik vind Zion NP geweldig ! Ben er inmiddels 3x geweest en ga het liefst volgende weer. In de herfst zijn de kleuren heel mooi. Nmm absoluut de moeite waard. Ik was daar eigenlijk al telaat !

Hieronder een foto van Delicate Arch, genomen rond kwart over 3. Ik ben daar om half 5 weggegaan toen er veel mensen kwamen om de zonsondergang te zien maar ik wilde voor het donker beneden zijn. Door de reflectie van de rotsen/zand gloeide de achterkant van de Arch net wat op wat voldoende was voor mij. Ook de Lasal Mountains op de achtergrond met besneeuwde toppen en de lucht met een klein beetje sluierbewolking maken deze foto voor mij.

Afbeelding

Ik heb daarbijna anderhalf uur gezeten en alleen maar zitten kijken genieten en zo nu en dan een foto genomen. Had overigens volgens een plaatselijke fotograaf de enorme mazzel dat ik 10 minuten had waarbij geen nieuwe touristen kwamen naar de plek: er waren op dat moment slechts 4 mensen en drie zaten te genieten en gaven alle ruimte om me vervolgens lachend te vertellen dat ik de grote mazzelaar was. Heb het later lachend aangekeken dat idd iedereen overal gaat staan en heb nog maar 3 opnamen kunnen maken zonder dat er iemand in beeld was.
Laatst gewijzigd door Frans H op 29 nov 2012, 18:56, 3 keer totaal gewijzigd.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

beter komen de foto's van Delicate Arch niet, echt een postkaart-foto! :clap:
Frans H
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Deze zijn van White Pocket: in het beeld op de eerste foto zag ik een beetje de kop van zo een Amerikaanse Bull ;-) ( use your imagination )

Afbeelding

Dit vond ik ook een geslaagde:

Afbeelding

Het was bij White Pocket toen ik aankwam zwaar bewolkt en ook net niet droog maar het klaarde een beetje op waarbij zo nu en dan de zon zich ook liet zien. Soms was de ene kant zwaar bewolkt terwijl aan de andere kant blauwe lucht met schapenwolkjes zichtbaar was.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Prachtige foto's Frans :thumbup: Zeker die van Zion, zo ken ik dat park helemaal niet. En echt leuk dat je Delicate Arch hebt kunnen fotograferen zonder mensen er bij, dat is ons ook 'n keer gelukt dus we weten hoe dat voelt.
Frans H
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik ben vorig jaar nov voor het eerst in Zion geweest: was er toen op 16 nov 2011 en de herfstkleuren waren toen nog wel behoorlijk aanwezig. Nu was ik er 15 nov 2012 en waren de herfstkleuren zo goed als allemaal weg. Het weekend begin nov met koude en sneeuw versnelden het proces. Ik ken Zion voornamelijk met de herfstkleuren!

Bij Delicate Arch was ik ook heel erg in mn nopjes met die 10 minuten: lang geleden dat ik zo een voldaan gevoel had/tevreden was.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer