Bedankt voor de (lovende) reactie's

. Ik wilde hier ( bij de foto van Zion NP )de meervoudige belichtingsoptie van de Nikon (D7000) camera proberen en had ook een ND 8 filter voor de Tokina 12-24 f4 lens. Deze foto had nooit zo mooi geworden als de zon zich niet heel even liet zien. Dit zijn 3 opnamen die dan in de camera tot 1 opname gemaakt worden. Ik wilde een beetje apart resultaat hiermee bereiken en dat is beter gelukt als dat ik tevoren bedacht had. Ik heb uberhaupt veel geluk gehad met mooi licht. Nu is dat in november al gemakkelijker als bv in juli maar toch.
Tja, niet voor iedereen maar ik vind Zion NP geweldig ! Ben er inmiddels 3x geweest en ga het liefst volgende weer. In de herfst zijn de kleuren heel mooi. Nmm absoluut de moeite waard. Ik was daar eigenlijk al telaat !
Hieronder een foto van Delicate Arch, genomen rond kwart over 3. Ik ben daar om half 5 weggegaan toen er veel mensen kwamen om de zonsondergang te zien maar ik wilde voor het donker beneden zijn. Door de reflectie van de rotsen/zand gloeide de achterkant van de Arch net wat op wat voldoende was voor mij. Ook de Lasal Mountains op de achtergrond met besneeuwde toppen en de lucht met een klein beetje sluierbewolking maken deze foto voor mij.
Ik heb daarbijna anderhalf uur gezeten en alleen maar zitten kijken genieten en zo nu en dan een foto genomen. Had overigens volgens een plaatselijke fotograaf de enorme mazzel dat ik 10 minuten had waarbij geen nieuwe touristen kwamen naar de plek: er waren op dat moment slechts 4 mensen en drie zaten te genieten en gaven alle ruimte om me vervolgens lachend te vertellen dat ik de grote mazzelaar was. Heb het later lachend aangekeken dat idd iedereen overal gaat staan en heb nog maar 3 opnamen kunnen maken zonder dat er iemand in beeld was.