Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Help: zus zit illegaal in Amerika met kinderen.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Corry
Amerika-expert

Re: Help: zus zit illegaal in Amerika met kinderen.

Bericht door Corry »

@ Hockey, ik dacht begrepen te hebben dat ze vliegangst heeft.

Wat een ontzettende zenuwslopende situatie. Veel sterkte.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Bericht weggehaald.
Laatst gewijzigd door Hockey op 26 aug 2011, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Zit met een vraag en hoop dat iemand dat hier weet.

Kan je in Amerika simpel een naamsverandering doen?
Wij weten dat de schoonfam van mijn zusje vroeger een andere naam hadden toen ze vanuit Duitsland in USA kwamen wonen.
Echter gebruiken ze nu een heel andere naam die niks weg heeft van de naam die ze vroeger hadden.
De reden van naamsverandering was zoals ze tegen mijn zusje ooit vertelde dat de Amerikanen moeilijk heden hadden met hun naam....
Lijkt mij nogal rare reden om van naam te veranderen?
Zal dit mss de reden zijn dat ze niet wilden dat mijn zusje stappen ondernam om haar papieren in orde te maken, dit hebben ze nl al die jaren tegen gehouden
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Hockey schreef:Het lijkt me dat het enige wat je nog rest gezien het escaleren van de situatie is die kant op gaan.
Ik hoop dat je je realiseert dat je dat al 11 keer gezegd hebt....
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

S@nnie schreef:We weten dat ze ergens heen kan gaan maar hoe en wat weten we verder niet.
Ze is nu blijkbaar weer terug daar en mag de kids niet meer zien en zit er helemaal onderdoor:(
waar is terug daar? bij haar vent?
het is duidelijk dat ze haar echt weten te manipuleren: kinderen inzetten als chantage, echt vreselijk
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

S@nnie schreef: Kan je in Amerika simpel een naamsverandering doen?
Ja dat is vrij simpel. Omdat er geen burgerlijke stand is, kun je makkelijk een andere naam gaan gebruiken en als je die naam al een tijd gebruikt kun je die claimen als jouw naam. Ik weet alleen niet of dat te maken heeft met dat ze niet wilden dat jouw zusje de papieren officieel in orde zou maken. Meestal kun je op zulke papieren gewoon invullen wat je naam is en onder welke andere namen je bekend bent. Daar is niet echt iets illegaals aan.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Leen, ja ze is terug binnen gegaan omdat het veels te warm was. En van daar uit gaat of is ze al elders heen gegaan, dit zullen wij straks pas horen ivm het tijdsverschil

Pff ships zeg had gehoopt dat er manier zou zijn waarop ik die kon pakken zeg, wat ze mijn zusje allemaal wel niet hebben aangedaan al die jaren....

Advocaat is geregeld wij betalen die vanuit hier en de consul doet zijn uiterste best, ben nu aan het zien of ik van diene vent zijn ex nog een verklaring kan krijgen om mijn zusje te helpen zag dat zij nog steeds de achternaam van haar ex draagt??? Tis volgens mij een grote soepzooi daar.........
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

kan je niet via je huisarts een kalmeeringsmiddel of slaapmiddel krijgen om toch het vliegtuig te kunnen nemen? Mijn vriend is ook niet gek van vliegen maar met een mild slaapmiddeltje ging het wel.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Tja zit dan ook nog met 6 kinderen en een heleboel dieren, heb ook niemand die ervoor komt zorgen
Maar dan nog ga ik echt niet durven vliegen hoor, mogen ze me nog zoveel bieden zal niet opstappen
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

S@nnie schreef: Advocaat is geregeld wij betalen die vanuit hier en de consul doet zijn uiterste best, ben nu aan het zien of ik van diene vent zijn ex nog een verklaring kan krijgen om mijn zusje te helpen zag dat zij nog steeds de achternaam van haar ex draagt??? Tis volgens mij een grote soepzooi daar.........
Ook dat is niet zo vreemd hoor. Vrouwen veranderen, zoals in NL of BE niet automatisch van naam na een scheiding. Velen houden dan de naam van de ex.

Wel een goed idee om haar ervaringen te horen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Bericht weggehaald.
Laatst gewijzigd door Hockey op 26 aug 2011, 19:11, 2 keer totaal gewijzigd.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Hockey je zal het waarschijnlijk goed bedoelen en weet ook dat dat mss beter zou zijn maar het moet wel mogelijk zijn.
Je kan niet zomaar huis en haard laten vallen om even die reis te maken van ruim 14u
Nu kan ik ook dat geld gebruiken voor goede advocaten en de nodige papieren daar gaat ze meer aan hebben ook
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hockey schreef: En ik wel het nog wel 11 keer zeggen. Maar of het iets uit zal maken?
** Dan stel ik voor dat je er mee stopt. Je boodschap is gelezen, het is aan S@nnie om er mee te doen wat zij wil. Blijven hameren op hetzelfde is niet nodig. Laat dit je niet weerhouden om verder nog constructief deel te nemen aan dit topic.**
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ja ik zie ook niet in waarom ze er nu direct zelf heen zou moeten behalve dan om haar zusje simpelweg te "dwingen" mee te gaan. Bij elke andere oplossing heeft het weinig zin om er fysiek bij te zijn. Beter is om zoveel mogelijk te regelen en daar je tijd in te stoppen.

Heel veel sterkte S@nnie!
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

S@nnie, heel veel sterkte en niet opgeven want jouw zus en vooral haar kinderen zijn jullie nodig. Het lijkt me zo frustrerend voor jullie om al dit geregel te moeten doen vanaf grote afstand binnen een systeem die jullie niet kennen en een zus die geestelijk in de knoei lijkt te zitten.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Dank jullie wel voor alle steun!!!!
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Staceybeesie schreef:
S@nnie schreef: Advocaat is geregeld wij betalen die vanuit hier en de consul doet zijn uiterste best, ben nu aan het zien of ik van diene vent zijn ex nog een verklaring kan krijgen om mijn zusje te helpen zag dat zij nog steeds de achternaam van haar ex draagt??? Tis volgens mij een grote soepzooi daar.........
Ook dat is niet zo vreemd hoor. Vrouwen veranderen, zoals in NL of BE niet automatisch van naam na een scheiding. Velen houden dan de naam van de ex.

Wel een goed idee om haar ervaringen te horen.
Klopt inderdaad. Heel veel vrouwen in de US veranderen hun naam niet na een scheiding, omdat ze bijvoorbeeld nog dezelfde achternaam als hun kinderen willen houden. Mijn bazin is bezig met een scheiding maar verandert haar achternaam niet omdat ze haar zaak op die naam heeft en mensen haar dus kennen onder die naam. Ik weet dat het hier in Texas tijdens de scheiding in de papieren moet staan dat je ervoor kiest om je meisjesnaam weer te gebruiken. Als dat wordt vergeten zit je dus vast aan de achternaam van je ex man. Om in zo'n geval nog je naam te laten veranderen moet je naar een rechtbank en dat kost geld en dat hebben de meeste mensen er niet voor over. Priscilla heet toch ook nog steeds Presley met haar achternaam? Niet bepaald een "soepzooi" vind ik.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Ook als je een Amerikaans staatsburger wordt.
Dan wordt het gevraagd of jij je naam wil veranderen en het kost niets.
Daarom denk ik dat zijn ouders Amerikaanse staatsburgers zijn, maar wie weet.
In ieder geval, veel sterkte toegewenst.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Na heel lang bellen en doen hebben we al iets meer nieuws. De advocaat (NL talig) in immigration helpt mijn zusje met het deel voor papieren ed en zorgt ervoor dat ze een tijdelijke visum krijgt om zowiezo de rechtszitting bij te wonen, deze adv heeft een andere ingeschakeld betreft de fam kwestie.
Alle berichten ed zullen via deze NL sprekende advocaat gaan die ons ook al heeft kunnen laten weten hoe het met mijn zusje is.
Alles is in gang gezet en wat betreft van de rechtszitting die al geweest is gaat zowiezo uitgesteld worden.

Beste ............. en ....................,

Ik heb zojuist met ................ gesproken. Zij maakt het goed. Ze zit in een “shelter” van de gemeente [**naam weggehaald om te voorkomen dat de identiteit achterhaald kan worden**] via de “Family Advocacy Center” van de gemeente. Zij heeft hulp van de politie. Ik heb een contact persoon bij de gemeente. ...................... zal mij bellen zodra zee en mobiele telefoon heeft. Helaas kan de gemeente mij niet het adres geven waar ze verblijf omdat ze ............. proberen te beschermen.

Ik heb de heer consul gekopieerd op deze email, zodat hij weet dat ik met u in contact ben.

Ik heb van u de informatie en emails ontvangen en zal ze uitprinten. Zodra ik meer informatie heb neem ik contact met u op (tevens met een voorstel betreffende de betaling).

Met vriendelijke groeten,
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Hoi Sannie,

het volgende stapje is gezet.
Ik hoop dat je zus nu sterk blijft dat je niet teruggaat naar haar ex man.
Ik wens je heel veel sterkte toe.

Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer