Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dubbele nationaliteit niet opgeven - PETITIE

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
DejaVu
Amerika-expert

Re: Dubbele nationaliteit niet opgeven - PETITIE

Bericht door DejaVu »

Als je in de USA woont en een mens bent nog 6 maanden. Ben je een schaap en woon je in NL ben je telaat(als die is aangenomen althans).
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Ik ben dus een schaap met 6 maanden.Vraag mij af of dat genoeg is... :(
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ok, verbod op ritueel slachten wordt terug gestuurd naar de Tweede Kamer. De laatste tijd stuurt de Eerste Kamer heel veel wetsvoorstellen terug(=tegenstemmen). Misschien geeft het je hoop ;)
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Waar geen hoop is ,is geen ziel zeggen ze hier.Bedankt voor het vermelden. :thumbup:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

De Eerste Kamer heeft wel vaker last van het "maar wij zijn ook belangrijk" syndroom. Zoals met het verbod op ritueel slachten de gehele VVD fractie stemt voor in de Tweede Kamer en in de Eerste Kamer stemt de VVD massaal tegen. Kijk is er nou 1/2/3 kamerlid die tegen stemt ok, dat was bij de PVV ook. Maar alle kamerleden ineens tegen...dat is gewoon een gevalletje "nu komen wij ook een keer op het nieuws".
Sunny10
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny10 »

Bedankt voor de reacties! Mijn zoon heeft al een Nederlands paspoort gelukkig. Ik weet nog steeds niet wat te doen, balen die tijdsdruk bij het beslissen.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

In jan ga ik eerst USA citizenship aanvragen....daarna zie ik wel verder.Gaat het nog dan mischien.Basicly think I am done met Holland.
Sunny10
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny10 »

Tja, ik ben zeker niet klaar met Nederland (wel met minister Donner :-). Ik voel mij er nog zeer mee verbonden en heb er ook nog veel familie en vrienden. Wij verblijven er dan ook regelmatig. Ook wil ik de mogelijkheid evt. terug te gaan behouden.

Ik hou van de VS en ik hou van Nederland, en dan moet je gevoelsmatig misschien ineens kiezen, raar is dat. Minister Donner benadert dit vraagstuk heel anders, dat wordt mij wel duidelijk na het lezen van zijn antwoorden op verscheidene kamervragen.

Hij is van plan het wetsvoorstel voor de kerst in te dienen. Wanneer wordt hem en de kamer de petitie gepresenteerd? Ik meen me te herinneren dat dat gepland stond voor Januari?
Laatst gewijzigd door Sunny10 op 14 dec 2011, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

@ sunny...volgens mij is dat laatste wat je zegt allemaal al gebeurt.maar uiteindelijk door de eerste kamer weer terug gestuurd.Ook ik heb nog veel family en vrienden in Holland en die blijven gewoon allemaal bestaan maar kan mij niet meer indenken te wonen of werken in Holland en na eerst de oprot premie geacepteerd te hebben accepteer ik nu ook dat Holland niet achter zijn citizen staan.Het was juist de laatste druppel die mij nog bond maar helaas.Op mijn leeftijd dont care much no more as long as I can stay with my wife.Where she goes and lives I will be right on her side.
Laatst gewijzigd door dirkwood op 14 dec 2011, 21:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Sunny10
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny10 »

Oh, en wat houdt het 'behoud van Nederlanderschap' aanvragen precies in? En kan dat pas na een evt. toekenning van US citizenship? En hoe lang duurt dat? Want als het indienen (en evt. goedkeuren) van het wetsvoorstel en deze aanvragen allemaal tegelijk gaan lopen, kan dat voor problemen zorgen vrees ik. En is er nog minder tijd..

Misschien dat ik 'gewoon' maar even wacht, ik sta er nu toch nog niet achter en als ik hier langer woon, kan ik het alsnog doen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

@dirkwood

Nee Nee Nee ik gaf een voorbeeld met de wet verbod ritueel slachten. Nationaliteit wet moet nog worden behandeld in de Tweede Kamer.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Ik dacht dat de tweede kamer het al had goed gekeurt. :?:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

@Dirkwood

Je kan niet iets goedgekeurd hebben dat nog niet is ingediend. Er is wel een stemming geweest maar dat ging over een motie dat over deze wet gaat. Waarop werd gereageerd "maar de wet moet eerst nog behandeld worden..."
Sunny10 schreef:
Hij is van plan het wetsvoorstel voor de kerst in te dienen.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Het is allemmaal zo duidelijk als Sinterklaas zijn beroemde je weet wel.In ieder geval voor stupid me.
Sunny10
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny10 »

We gaan het allemaal zien, behalve een petitie kunnen we weinig doen vanaf hier. Maar complex is het zeker, vooral als je zover weg zit.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Behouden Nederlanderschap kun je pas doen als je Amerikaan geworden bent. Anders is er natuurlijk niets te 'behouden', je bent dan immers gewoon Nederlander.

Je moet dan onder meer gewaarmerkte (van een apostille voorziene) kopieen van een heleboel dingen opsturen. Er staat een lijstje op de website van de Nederlandse ambassade in Washington DC (onder paspoort en/of Nederlanderschap).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Sunny10
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny10 »

Bennogr, dat dacht ik al. Dan wordt het wel heel erg krap allemaal en ik ben er gevoelsmatig niet klaar voor de US citizenship aanvraag in te dienen. Ik ga de beslissing van de kamer afwachten. En dan kijk ik weer verder. Met een Nederlands pasport en een GC kan nog steeds heel veel.

Dirkwood, succes met jouw aanvraag in Januari, hopelijk ben je op tijd. En zo niet, ik snap jouw gedachtegang ook goed. Waar je partner is, is thuis.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Sunny10 schreef:
Dirkwood, succes met jouw aanvraag in Januari, hopelijk ben je op tijd. En zo niet, ik snap jouw gedachtegang ook goed. Waar je partner is, is thuis.
Dankje wel Sunny...het ligt voor mij wat makkelijker.Ik heb langer buiten Holland gewoond dan er in.
Ik heb ook lang aan dat gevoel van Hollands willen zijn en blijven vast houden maar eens moet je het laten gaan.
Het klinkt mischien raar maar in een way dit forum heeft mij eigenlijk geholpen om een uiteindelijk een beslissing te maken.
Ik heb ineens het gevoel dat ik meer tot een andere cultuur behoor dan Holland en ik over de vele jaren duidelijk verandert ben.
Het maakt mij niet meer uit ofdat die wet aangenomen wordt of niet.
Ik will wel graag een paspoort hebben om makkelijk naar New Zealand and in en uit te reizen om mijn kinderen te zien indien nodig.
Tot nog toe komen zij naar mij...maar in een emergency je weet maar nooit.
Ik denk dat ik zelfs het geld en tijd er niet eens meer aan wil besteden om Nederlandschap aan te vragen zelfs als dat nog zou kunnen.
Good Luck friend...
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Donner treedt per direct af als minister van binnenlandse zaken en wordt vice president van de Raad van State.

http://www.nu.nl/politiek/2695299/donne ... state.html

Wellicht levert dat nieuwe perspectieven.....
Sunny10
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny10 »

Mooi omschreven Dirkwood, ik hoop dat ik dat punt terzijnertijd ook bereik.

Staceybeesie, je was met net voor! Ik vroeg me hetzelfde af.

Weet iemand wanneer de petitie wordt ingediend?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer