Ik ben begin jaren zestig eens naar een voorlichtingsavond geweest van Australie over emigratie daarheen. Weet nog dat die makkelijk emigrerenregeling alleen gold voor blanken! Gekleurden mochten Australie niet binnen (weet niet of Nieuw Zeeland even bekrompen was).
En Zuid-Afrika maakte indertijd het leven van hun eigen niet-blanken nogal moeilijk, dus die wilden waarschijnlijk ook liever geen immigranten met een kleurtje.
@ benno...in die tijd de keuze was makkelijk.Er waren maar echt 5 emigration landen en geloof ook dat vandaag de dag dat ook nog zo is. New Zealand was nooit interested in me,but my son only. Ik zal nooit vergeten om verplicht te zijn voor een interview met mijn zoon gewoon om te kijken om te zien of dat hij gezond was .
Ik heb een andere vraag naar jullie...als men zo tegen overbevolking is en probeert om buitenlanders tegen te houden om in of zelfs de Nederlandse nationaliteit te verkrijgen.Bestaat die kinder bijslag wet nog steeds? dat als je een kindje maakt dan krijg je er een premie voor.
wat een rare beslissingen allemaal...did wel....dat niet....wel goed niet goed ...wordt er nog gekeken wat nuttig en zinnig is om te doen met daarbij een priority list ? Wat was de reden om die premie gaande te houden ?
Wat ik raar vind is dat die wet 100 jaar geleden zin had maar die zin ontgaat mij nu in 2012 en zo ontgaat mij ook de zin om zich eerst druk te maken nu over het ontnemen van de mogelijkheid om dubbele nationaliteit te hebben.Ik zou eerst die ouwe wet van 100 jaar geleden afschaffen en dan pas aan huidige wetten denken die nog niet zo oud zijn en hun doel nog niet hebben verloren.
Ah ok. Nouja ik vind de wet over het schrappen van dubbele nationaliteit niet raar oid.
Ik denk trouwens niet dat mensen kinderen krijgen vanwege de kinderbijslag, dan mag die wel even omhoog gaan Er zijn wel meerdere landen die deze wet hebben.
Mijn vrees is dat wanneer ik nu nog snel US citizenship aanvraag (en dit lukt op tijd), en de wet veranderd daarna, dat wel met terugwerkende kracht het Nederlanderschap wordt afgenomen of dat er bv. problemen ontstaan bij het verzoek tot behoud Nederlanderschap of een nieuw pasport. Hoe reeel is deze angst denken jullie?
Ik zou het geloof ik liever ook allemaal laten zoals het nu is (Nederlands pasport en GC); maar vanwege het werk van mijn man en de US citizenship van mijn zoon is het wel handiger.
Officiele stelling van een consulair ambtenaar in New York: gegeven rechten worden alleen met terugwerkende kracht ingevoerd als dat voordelen heeft voor de betrokkene(n).
Dus:
- onder de huidige regels Amerikaan geworden en aan de voorwaarden voor dubbele nationaliteit voldaan -> dubbele nationaliteit mag je houden, ook als de wet in de toekomst zou veranderen.
- nieuwe regel (ingevoerd in 1985) kinderen van Nederlandse vrouwen kunnen ook de Nederlandse nationaliteit krijgen, ook een kind voor 1985 geboren met een Nederlandse moeder kan de Nederlandse nationaliteit krijgen.
Heeft je zoon al een Nederlands paspoort? Zo niet, dan meteen ook aanvragen, als hij aan de voorwaarden voldoet (Kijk onder 'paspoort' en 'nationaliteit' op de website van de Nederlandse ambssade in Washington DC.)
Vannacht wordt er gestemd over het wetsvoorstel verbod ritueel slachten. Waarom zeg ik dit?
30 Juni is dit wetsvoorstel in de Tweede Kamer aangenomen. Dus op basis hiervan kan je zeggen dat het ongeveer 6 maanden duurt voordat een wetsvoorstel in de Eerste Kamer wordt behandeld(nadat die is aangenomen in de TK).
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.