Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dubbele nationaliteit niet opgeven - PETITIE

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
waitwhat
Amerikafan

Re: Dubbele nationaliteit niet opgeven - PETITIE

Bericht door waitwhat »

vana schreef:
Whaitwat noem niet alle mensen die naar Nederland willen emigreren kansarm a.u.b. Ik vind het zeer denigrerend overkomen.
I stand corrected.

Met kansarmen bedoel ik voornamelijk de autochtone Nederlanders met koopwoning die de komende jaren Europa niet kunnen verlaten.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Lol too true :P
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Oprotpremie voor Nederlanders dus.

Ik ben begin jaren zestig eens naar een voorlichtingsavond geweest van Australie over emigratie daarheen. Weet nog dat die makkelijk emigrerenregeling alleen gold voor blanken! Gekleurden mochten Australie niet binnen (weet niet of Nieuw Zeeland even bekrompen was).

En Zuid-Afrika maakte indertijd het leven van hun eigen niet-blanken nogal moeilijk, dus die wilden waarschijnlijk ook liever geen immigranten met een kleurtje.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

@ waitwhat...Ojhh....diegene die een apartment (rijtjes) woning hebben gekocht?
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
waitwhat
Amerikafan

Bericht door waitwhat »

dirkwood schreef:@ waitwhat...Ojhh....diegene die een apartment (rijtjes) woning hebben gekocht?
In feite komt het hier op neer: degenen op credit gaan door het putje, degenen op debit zullen overleven.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

@ benno...in die tijd de keuze was makkelijk.Er waren maar echt 5 emigration landen en geloof ook dat vandaag de dag dat ook nog zo is. New Zealand was nooit interested in me,but my son only. Ik zal nooit vergeten om verplicht te zijn voor een interview met mijn zoon gewoon om te kijken om te zien of dat hij gezond was .
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Mijn zoon leefd nu daar met twee kinderen en betekend een toekomst voor hun.Ik ben in USA.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Ik heb een andere vraag naar jullie...als men zo tegen overbevolking is en probeert om buitenlanders tegen te houden om in of zelfs de Nederlandse nationaliteit te verkrijgen.Bestaat die kinder bijslag wet nog steeds? dat als je een kindje maakt dan krijg je er een premie voor.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja, ze wilde het eerst beperken tot max 2 kinderen maar de christelijke partijen hebben dat tegengehouden.

Het is overigens niet dat ze tegen overbevolking zijn maar meer tegen kansarme immigranten.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

wat een rare beslissingen allemaal...did wel....dat niet....wel goed niet goed ...wordt er nog gekeken wat nuttig en zinnig is om te doen met daarbij een priority list ? Wat was de reden om die premie gaande te houden ?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Wat is er raar aan? De wet is niet veranderd, de reden is gewoon dezelfde als 100 jaar geleden.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Wat ik raar vind is dat die wet 100 jaar geleden zin had maar die zin ontgaat mij nu in 2012 en zo ontgaat mij ook de zin om zich eerst druk te maken nu over het ontnemen van de mogelijkheid om dubbele nationaliteit te hebben.Ik zou eerst die ouwe wet van 100 jaar geleden afschaffen en dan pas aan huidige wetten denken die nog niet zo oud zijn en hun doel nog niet hebben verloren.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Kinderbijslag en Dubbele nationaliteit, wat is de link?
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

de link is dat beide wetten zijn stupid :lol: (de nieuwe voorgestelde en de 100 jaar oude wet)
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ah ok. Nouja ik vind de wet over het schrappen van dubbele nationaliteit niet raar oid.

Ik denk trouwens niet dat mensen kinderen krijgen vanwege de kinderbijslag, dan mag die wel even omhoog gaan ;) Er zijn wel meerdere landen die deze wet hebben.
Sunny10
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny10 »

Mijn vrees is dat wanneer ik nu nog snel US citizenship aanvraag (en dit lukt op tijd), en de wet veranderd daarna, dat wel met terugwerkende kracht het Nederlanderschap wordt afgenomen of dat er bv. problemen ontstaan bij het verzoek tot behoud Nederlanderschap of een nieuw pasport. Hoe reeel is deze angst denken jullie?

Ik zou het geloof ik liever ook allemaal laten zoals het nu is (Nederlands pasport en GC); maar vanwege het werk van mijn man en de US citizenship van mijn zoon is het wel handiger.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Officiele stelling van een consulair ambtenaar in New York: gegeven rechten worden alleen met terugwerkende kracht ingevoerd als dat voordelen heeft voor de betrokkene(n).

Dus:

- onder de huidige regels Amerikaan geworden en aan de voorwaarden voor dubbele nationaliteit voldaan -> dubbele nationaliteit mag je houden, ook als de wet in de toekomst zou veranderen.

- nieuwe regel (ingevoerd in 1985) kinderen van Nederlandse vrouwen kunnen ook de Nederlandse nationaliteit krijgen, ook een kind voor 1985 geboren met een Nederlandse moeder kan de Nederlandse nationaliteit krijgen.

Heeft je zoon al een Nederlands paspoort? Zo niet, dan meteen ook aanvragen, als hij aan de voorwaarden voldoet (Kijk onder 'paspoort' en 'nationaliteit' op de website van de Nederlandse ambssade in Washington DC.)
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Sunny10 schreef:Mijn vrees is dat wanneer ik nu nog snel US citizenship aanvraag (en dit lukt op tijd)
De 'en dit lukt op tijd' is een belangrijk vraagteken. De wet gaat volgens minister Donner nog voor de Kerst naar de Tweede Kamer.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Vannacht wordt er gestemd over het wetsvoorstel verbod ritueel slachten. Waarom zeg ik dit?

30 Juni is dit wetsvoorstel in de Tweede Kamer aangenomen. Dus op basis hiervan kan je zeggen dat het ongeveer 6 maanden duurt voordat een wetsvoorstel in de Eerste Kamer wordt behandeld(nadat die is aangenomen in de TK).
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Betekent dit dat ik nog 6 maanden heb,of niks meer?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer