Ruth schreef:Ik lees hier alleen maar de positieve dingen die opvallen.
Dus wil ik toch ook enkele negatieve dingen naar voren brengen.
Vergeten we niet het extreem vele geweld dat er wordt gebruikt, wat ik daar op de tv weer heb gezien in die drie weken.
Het altijd maar weer willen spelen van de wereldleider, de wie niet wil luisteren moet het maar voelen politiek.
De rassen haat die er nog steeds is.
Het vinden dat er maar één goed volk is.
Ze zijn overdreven trots op hun land, echter vergeten ze dat ze alles hebben afgenomen van de echte bewoners, die echte bewoners hebben ze bijna uitgemoord, en die geven ze nu een stukje land, lees woestijn, om te leven.
Het land dat regels opstelt en ze zelf niet nakomt.
Een land wat helemaal niets om het milieu geeft.
Overal oude auto's die niet opgeruimd hoeven te worden.
Een openbaar vervoer aanbod wat niets voorstelt.
Fietsers die gewoon op een interstate mogen fietsen (een Amerikaan fiets zelf niet).
Huizen waar de gemiddelde garage groter is dan het woonhuis zelf.
Mensen van ruim 70 jaar die moeten werken om te bestaan.
Inderdaad prachtige huizen, maar in het westen zijn ze b.v. wel allemaal van hout.
Veel mensen die in een sta caravan moeten wonen.
Dat de bediende in restaurants er schik in hebben is nogal al logisch, als ze niet vriendelijk zijn zullen ze geen fooi ontvangen, en zonder fooi hebben ze maar een erg mager loontje, dus is het meer een betaalde vriendelijkheid.
Het ongevraagd alvast bijtellen van de tip bij het totale bedrag, waar staat het woord tip in dit geval eigenlijk voor (verkapte hogere prijzen voor het voedsel ?)
Het absurd doorgevoerd rookbeleid, zelfs in de buitenlucht mag je niet roken (dat je zwaar vervuilde lucht van autogassen staat te happen is ondergeschikt), pas op, straks mag je in de buitenlucht niet meer ademen (ik ben trouwens een niet roker !!)
Trouwens, ik ben een Amerika fan, en ik ga er ook graag naar toe op vakantie.
Toch denk ik dat dit hierboven niet helemaal on-topic is. De vraag luidde welke persoonlijke ervaringen heb je of wat viel je op. Ik mag niet hopen dat jij al deze zaken aan der lijve hebt ondervonden.
Ik snap best dat je een groot aantal "misstanden" wilt weergeven die ons in het enthousiasme wat moeten temperen, maar ik ben zoals in een ander draadje is aangegeven, zeer trots op mijn eigen Nederland, maar ik kan je een hoop zaken noemen die ik verachtelijk vind, hier in dit land. Ik denk dan ook dat deze opsomming hier minder thuishoort.
René