Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Storm in Bama
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Persoonlijk vindt ik ook tornado's enger dan een orkaan.
Tornado's kunnen binnen een tiental minuten toeslaan. Het pad van een orkaan is opzich enigszins te voorspellen. En kan je ruim van te voren je spulletjes pakken en zelf naar een veiliger gebied gaan. Dan is het vaak materiele schade. Ook heel erg natuurlijk, maar er zijn vaak minder doden dan bij het overvallen worden door een tornado.
Die minuten kunnen zo belangrijk zijn om je in veiligheid te stellen mocht dat nog lukken. Heel triest wat er in Alabama gebeurd is.
Laatst zijn er hier in NC (ik dacht)4 mensen twee uur ten zuiden van ons overleden door een tornado. Gisternacht was er hier een tornado watch en heb vannacht dan ook besloten om een speciale radio te gaan kopen voor de waarschuwingen ook 's nachts te krijgen.
Tornado's kunnen binnen een tiental minuten toeslaan. Het pad van een orkaan is opzich enigszins te voorspellen. En kan je ruim van te voren je spulletjes pakken en zelf naar een veiliger gebied gaan. Dan is het vaak materiele schade. Ook heel erg natuurlijk, maar er zijn vaak minder doden dan bij het overvallen worden door een tornado.
Die minuten kunnen zo belangrijk zijn om je in veiligheid te stellen mocht dat nog lukken. Heel triest wat er in Alabama gebeurd is.
Laatst zijn er hier in NC (ik dacht)4 mensen twee uur ten zuiden van ons overleden door een tornado. Gisternacht was er hier een tornado watch en heb vannacht dan ook besloten om een speciale radio te gaan kopen voor de waarschuwingen ook 's nachts te krijgen.
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Als ik het allemaal goed heb, geeft deze radio een geluids signaal door als er een weerswaarschuwing is door gegeven in jouw regio.jerbia schreef:Hoe werkt dat dan precies?Staceybeesie schreef:Even een nader bericht.....
Heb zojuist een weather radio besteld bij Amazon
Dus via een piepsignaal. Je kan zelf instellen waarvoor je gewaarschuwd wilt worden. Voor tornado, orkaan, atoom waarschuwingen (en zelf terrorristen aanvallen
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Bedankt voor de uitleg. Goed dat je zo'n radio aangeschafd hebt. Zoals ik op de beelden gezien heb, kan zo'n tornado heel wat ellende aanrichten. Je moet er idd niet aan denken dat je in je slaap verrast wordt.Als ik het allemaal goed heb, geeft deze radio een geluids signaal door als er een weerswaarschuwing is door gegeven in jouw regio.
Dus via een piepsignaal. Je kan zelf instellen waarvoor je gewaarschuwd wilt worden. Voor tornado, orkaan, atoom waarschuwingen (en zelf terrorristen aanvallen ) Als er zoals vanacht een tornado watch is die over gaat in een warning, dan zou je gewaarschuwd worden. En kan je een veilige plek opzoeken en niet in je slaap verrast worden.
Tornado of Hurricane discussie liever ergens anders voeren A.U.B.
Het doden aantal in Enterprise is "gelukkig" aangepast naar 9.
8 Studenten en 1 oudere vrouw. Erg triest, de verdere nacht is er niet veel meer gebeurd gelukkig.
Wel zijn er nog meerdere Tornado's geweest over het hele oosten en zuid oosten.
Uit de plaatselijke krant:
Richard
Het doden aantal in Enterprise is "gelukkig" aangepast naar 9.
8 Studenten en 1 oudere vrouw. Erg triest, de verdere nacht is er niet veel meer gebeurd gelukkig.
Wel zijn er nog meerdere Tornado's geweest over het hele oosten en zuid oosten.
Uit de plaatselijke krant:
Rust zacht....Coffee County Coroner Robert Preachers said those who have died include:
• A.J. Jackson, 16.
• Michael Tompkins, 17.
• Ryan Mohler, 17.
• Michael Bowen, 16.
• Katie Strunk, 16.
• Michelle Wilson, 16.
• Jamie Ann Vidensek, 17.
• Peter Dunn, teenager, exact age unknown.
• Edna Hayes Strickland, 83.
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.