Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dol op Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Fuzzy

Bericht door Fuzzy »

Hi everybody! Ik moet zeggen sinds i vanaf me 16de elke zomer naar America ben geweest wil ik er elk zomer weer heen! Ik vind het geweldig mooi land en de mensen zijn geweldig. Ze zijn zo open voor toeristen en ik vind ze niet zo arrogant als nederlanders hier. En ja ik ken ook een paar mensen uit de v.s die in het begin niet wisten waar nederland ligt.
Maar goed..ik vind het dus mijn favorite land. Ik mis Taco Bell and Refill!! :) Ik ben van mezelf niet zo stadmens dus toen ik daar in colorado kwam in the Rocky Mountains ik kwam helemaal tot mezelf ze hebben zoveel mooi natur daar!!

Bye bye Fuzzy
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Fuzzy

Bericht door rene.jager »

Fuzzy schreef: Ze zijn zo open voor toeristen en ik vind ze niet zo arrogant als nederlanders hier.
Ik vind dit ietwat te generaliserend. Ik vind Amerika ook een erg prettig land om te vertoeven en vind over het algemeen de mensen zeer vriendelijk. Mijn ervaringen zijn dan ook eigenlijk alleen maar positief, maar ik heb niet het idee dat Nederlanders nu arrogant of arroganter zouden zijn dan Amerikanen. :wink:
USA fan
Amerikafan

Bericht door USA fan »

ik vind amerika gwoon een mooi land en een hele leuke cultuur daar.
en de mensen zijn hell anders.
Made in Holland
Amerikafan

Bericht door Made in Holland »

Wat ik positief vindt aan de VS is als het iemand goed gaat, hij dat ook kan uitdragen. Hier (in NL) wordt je als met een leuke auto komt aanzetten gelijk voor patser / oplichter / dealer uitgemaakt.
Een vriend van mij heeft een eigen zaak en komt veel bij particuliere klanten over de vloer. Als hij met zijn mercedes jeep aan komt zetten hebben de meeste mensen meteen het vooroordeel "van wat je bij hem koopt te duur is".

Leon
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik vind het heel moeilijk om uit te leggen wat het precies is dat me zo aantrekt in het land, en waarom ik steeds het gevoel heb om thuis te komen als ik voet zet op Amerikaanse bodem. Het is een onderbuikgevoel, dat zit heel diep, maar ik zal proberen om sommige dingen te benoemen. Je moet natuurlijk ook voorzichtig zijn met generaliseren, want het is heus niet alleen maar goed in Amerika en ook niet alleen maar slecht in Nederland.

Wat ik prettig vind in Amerika is vooral de mentaliteit van de mensen in het algemeen. Je mag zijn wie je bent, no matter what. Maakt niet uit hoe je eruit ziet en welke kleren je aan hebt, je wordt niet zo snel in een hokje geplaatst. Jij bent gewoon Jij, heel gemakkelijk. De mensen zijn meestal vriendelijk, open-minded, gemakkelijk en flexibel.

De Amerikaanse maatschappij gaat ervan uit dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen leven. Soms gaat het wel te ver, omdat mensen aan de onderkant van de maatschappij (het souterrain) met moeite kunnen overleven, en er minder goede sociale voorzieningen zijn. Maar de sociale voorzieningen in Nederland zijn op veel gebieden ook ver overdreven, vind ik. Er zijn heel veel mensen die niet werken, omdat ze evengoed toch geld krijgen van de overheid, en vaak beunen ze ook nog zwart bij.

Veel Amerikanen zijn lyrisch over de sociale voorzieningen in Nederland. Maar als ik ze dan vertel dat ik me persoonlijk ook blauw betaal aan ziektekostenverzekering, die nog steeds niet alle kosten vergoedt, en daarnaast ook nog eens meer dan de helft van mijn inkomen moet afdragen aan belasting en premies, kijken ze vaak al raar op. Met andere woorden, in NL is de balans ook doorgeslagen naar de verkeerde kant.

Ja, en dan die ruimte, die mooie natuur, de goed georganiseerde 24 uurs maatschappij, die vind ik toch ook wel erg prettig in Amerika. ALs je full-time werkt, kun je toch gewoon lekker shoppen op zondag of doordeweeks 's avonds, alles draait gewooon door. In nederland moet je vaak nog zien dat je alles geregeld krijgt op 1 koopavond en op zaterdag, waar je dan ook nog meestal onder de voet gelopen wordt door de drukte.

De goede voorzieningen voor gehandicapten in Amerika, daaraan kunnen ze in NL nog een puntje zuigen. In Amerika val ik als slechthorende nergens buiten de boot, omdat er overal, en dan echt ook overal (in musea, in pretparken, in bioscopen, in theaters, overal waar geluid uit luidsprekers komt) voorzieningen zijn om toch te kunnen horen.

Dat is in Nederland absoluut niet het geval. In de bioscoop kan ik alleen een buitenlandse film bekijken, omdat die ondertiteld wordt. Het theater kan ik in de meeste gevallen wel vergeten, en in een museum of andere publiekstrekker hoef ik er niet op te rekenen dat ik ook kan horen wat er wordt gezegd.

De hulpmiddelen die ik nodig heb moet ik voor een groot deel zelf betalen, en daarnaast betaal ik me blauw aan een particuliere ziektekostenverzekering die alleen het hoognodige vergoedt, omdat ik toevallig niet gezegend ben met een goede gezondheid. Ik weet dat dat in Amerika ook niet vergoed wordt, maar daar hoef ik met tenminste niet blauw te betalen voor anderen die misbruik maken van het systeem. Als ik dan betaal, betaal ik tenminste voor mezelf!

Maar goed, ik ben bang dat ik een klaagbrief ben begonnen, dat was ook niet de bedoeling. Maar goed, het is duidelijk dat ik niet echt blij ben in Nederland met een heleboel dingen, maar er zijn ook dingen die gewoon okay zijn! De infrastructuur is mooi, de electriciteit valt zelden uit en je hebt altijd water. EN als je ziek bent, hoef je je geen zorgen te maken dat je niet wordt geholpen omdat je het niet kunt betalen.

Jacqueline
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer