Bennogr schreef: ↑22 jan 2026, 16:45
Maar zo te zien, word je eerst uit je auto gesleurd en dan pas wordt er naar je ID bewijs gevraagd. Of als je (vreedzaam) staat te demonstreren en je te dicht bij de ICE mensen komt, kan je harde klappen of nog meer (traangas en zo) krijgen. En dat concludeer ik aan de hand van talloze door losse burgers gemaakte Facebookfilmpjes
Tsja, filmpjes te over op Facebook. Ik ga er vanuit dat alle filmpjes op Facebook waarheidsgetrouw zijn. Heb net een filmpje van een dansende labradoodle gezien op een hiphop deuntje. Net echt...
Er valt me wel wat op aan de fimpjes die jij waarschijnlijk bedoelt. Ze beginnen altijd op hetzelfde moment. En laten maar zelden het hele verhaal zien. Wel in alle gevallen de afloop. Maar zelden het begin. Zag een filmpje waarin een "vreedzame" demonstrant behoorlijke klappen kreeg van een passant. Het hele filmpje laat zien dat de "vreedzame" demonstrant daarvoor minuten lang met een bullhorn in het oor van de passant stond te toeteren.
De vraag is dan ook, wat is vreedzaam? Als je ervoor zorgt dat de overheid haar werk niet kan doen. Is het dan nog steeds vreedzaam?
Ik hoor ook al verhalen dat er verschillende arrestaties van criminelen verkeerd zijn gegaan omdat het werk van de politie bemoeilijkt/onmogelijk werd gemaakt door zo'n "vreedzaam" proces. In één van die gevallen ging het om een man die verdacht werd van kindermisbruik die wist te ontsnappen.
Verder blijf ik bij mijn standpunt. Amerika is prima te bezoeken. Zeker zo lang je van plan bent om hier met de juiste intenties te komen. Maar ik ben er van overtuigd dat dit voor meer landen geldt.