Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke eetwaren (waar) te koop en onder welke naam?
Re: Welke eetwaren (waar) te koop en onder welke naam?
En gehakt is "ground", dus bijvoorbeeld ground turkey of ground chicken.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ook voor mensen met schildklier problemen is soja niet zo goed. Ik moet het althans met een te langzame schildklier beperken. Volgens mij geldt voor alles altijd overdaad schaadt. Dat gezegd hebbende denk ik dat het aanbod aan gezond eten in onze omgeving dat in Nederland waarschijnlijk overtreft, maar in andere delen van het land weer absoluut niet. Je hebt het over zo'n gigantisch land, het is moeilijk advies geven. Zoals al duidelijk wordt is HEB niet overal (niet in onze omgeving), maar wij hebben weer andere supermarktketens die veel gezonde dingen hebben. De enige ketens waar ik nooit vrolijk van word zijn Safeway en Food Lion en die lijken wel overal te zitten. Wat ook weer niet wil zeggen dat je daar niets gezonds kunt vinden en de wijnprijzen van Safeway zijn altijd stukken beter dan elders.LittlePhoenix schreef:En voor de vrouwen die soja melk drinken, wisten jullie dat dat eigenlijk niet zo goed is voor vrouwen? Een paar vriendinnen van me mogen helemaal niets met soja meer eten of drinken. Zijn allemaal erg bezig met gezond eten en dus jarenlang soja gegeten en gedronken. En daardoor goedaardige knobbeltjes in hun borsten gekregen. Eentje heeft borstkanker gehad, maar dat stond waarschijnlijk los van de soja. Amandel melk is een betere keus en net zo makkelijk te vinden als soy milk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Mijn vrouw maakt sinds een poosje turkey burgers. Lekker medium op de BBQ! Ongelovelijk lekker. Om eerlijk te zijn vind ik het lekkerder dan de gewone vlees burger!
In Vegas en California kan je ook naar de Sprouts. Da's een eco-verantwoorde supermarkt waar je Ecover enzo kan kopen. Zoals genoemd is de Whole Foods ook een optie, maar die is over het algemeen behoorlijk prijzig. Op de lokale Farmer's Market kan je vaak ook terecht voor goed en lekker eten.Dnise schreef: 7 September vlieg ik naar de Verenigde Staten (Las Vegas - natuurparken - kust Californië) en ik kom er nog niet helemaal uit wat betreft gezonde voedingsmiddelen.
--
I route, therefore you are.
I route, therefore you are.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij zijn in Santa Fe naar Sprouts geweest, wat een geweldige winkel!!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij zijn thuis over het algemeen ook van het niet uit pakjes eten maar vers eten en voelen ons daar heel prima bij. Maar als ik op vakantie ga probeer ik wel hier en daar mijn sportgewoonte in stand te houden (ik sport thuis 6 keer per week, en ik heb dat ook wel nodig naast mijn kantoorbaan). Echter het eten laat ik los. Ik probeer wel redelijk gezonde dingen eruit te halen, maar vakantie is vakantie. Ik werk er het hele jaar hard voor en ga dan ook genieten. Lekker uiteten, geen gedoe met zelf allerlei dingen in elkaar draaien. Ik voel me niet slechter of minder gezond na 3/4 weken buiten de lijntjes eten.
Meestal wandelen we wel een crossfit box binnen tijden onze vakantie en doen een workout mee of rennen een trail omdat we dat gewoon super leuk vinden. Ik vind zelf Wholefoods echt een geweldige winkel trouwens! Zoiets heb ik in NL niet in de buurt.
Meestal wandelen we wel een crossfit box binnen tijden onze vakantie en doen een workout mee of rennen een trail omdat we dat gewoon super leuk vinden. Ik vind zelf Wholefoods echt een geweldige winkel trouwens! Zoiets heb ik in NL niet in de buurt.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zo duur is Whole Foods ook echt niet als je een beetje oplet. Wij kopen er het gros van onze boodschappen en zijn niet veel duurder uit dan bij andere supermarkten (nu is dit wel een duur gebied en voor een Aldi of zo moeten we een stuk rijden)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Ik denk dat het er van af hangt wat je koopt in de reguliere supermarkten. Ik koop weinig biologisch, doe veel boodschappen bij Aldi, en koop verder vooral B- en C-merken, en vind Whole Foods echt heel duur. Maar als je in de reguliere supermarkt alleen voor biologisch gaat en A-merken koopt zal het inderdaad niet zo veel schelen denk ik.
Hier in de regio zijn Trader Joe's en Sprout overigens wel aardig populair, helaas hebben wij geen van beide echt dichtbij. Vond bij Trader Joe's het assortiment ook erg klein, dus ik zou daar toch niet zo vaak heen gaan, Sprout ben ik nog nooit geweest.
Hier in de regio zijn Trader Joe's en Sprout overigens wel aardig populair, helaas hebben wij geen van beide echt dichtbij. Vond bij Trader Joe's het assortiment ook erg klein, dus ik zou daar toch niet zo vaak heen gaan, Sprout ben ik nog nooit geweest.
Terug in Texas!
Wat je trouwens ook bijna overal kunt kopen is sambal 

Sambal oelek wel, maar een lekkere sambal badjak heb ik nog niet in de supermarkt zien staan.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Idem hier, thuis kook ik alles vers, elke dag een groente/fruit smoothie als ontbijt bijvoorbeeld. Maar ik doe niet mee aan de super food hypes en de zesduizend ancient granen en glutenvrij trends (alhoewel ik wel weer graag quinoa eet bv). Net als bij jou veranderd mijn eetgewoonte tijdens vakantie niet heel erg, maar ik ga niet de verpakkingen in de supermarkt staan lezen, kippengehakt kopen en what not. Het is wel vakantie. Overigens zie ik hier op het forum het andere uiterste ook voorbij komen: mensen die in het kader van de zunigheid de halve vakantie bij Denny's en andere fastfood ketens gaan zitten eten.Angie21 schreef:Wij zijn thuis over het algemeen ook van het niet uit pakjes eten maar vers eten en voelen ons daar heel prima bij. Maar als ik op vakantie ga probeer ik wel hier en daar mijn sportgewoonte in stand te houden (ik sport thuis 6 keer per week, en ik heb dat ook wel nodig naast mijn kantoorbaan). Echter het eten laat ik los. Ik probeer wel redelijk gezonde dingen eruit te halen, maar vakantie is vakantie. Ik werk er het hele jaar hard voor en ga dan ook genieten. Lekker uiteten, geen gedoe met zelf allerlei dingen in elkaar draaien. Ik voel me niet slechter of minder gezond na 3/4 weken buiten de lijntjes eten.

De laatste keer in de VS was in het zuidoosten, waar ze een nogal uitgesproken eetcultuur hebben, met shrimps&grits, bisquits bij het ontbijt, banana pudding, jambalaya, bbq. Ik ben ook op vakantie om lokale eetgewoontes te ervaren, dus heb het allemaal gegeten. Heerlijk en avontuurlijk soms! En geen gram aangekomen tijdens de reis!
Klopt - die heb ik trouwens wel eens gezien in een winkel met veel internationale producten. Het was zelfs ConimexDutchess schreef:Sambal oelek wel, maar een lekkere sambal badjak heb ik nog niet in de supermarkt zien staan.

Nog maar weer eens, Denny's is geen fast food, maar een normaal bedieningsrestaurant. Waar je volgens mij juist best gezond kunt eten. De porties zijn niet absurd groot, en bijvoorbeeld bij de skillets zit behoorlijk wat groente.RiverCola schreef:Denny's en andere fastfood ketens
Terug in Texas!
Nou en? Er klinkt een soort dedain in je stelling, wat nergens voor nodig is.RiverCola schreef:Overigens zie ik hier op het forum het andere uiterste ook voorbij komen: mensen die in het kader van de zuinigheid de halve vakantie bij Denny's en andere fastfood ketens gaan zitten eten.![]()
Groetjes,
Daniel
Daniel
- RiverCola
- Amerika-expert
Dat mag jij 'dedain' vinden klinken. Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen ervoor kiezen om 2 á 3 weken vet, zout en nog meer vet te gaan zitten eten. En dat terwijl het écht niet meer kost om gezondere keuzes te maken (een broodje vd Subway bijvoorbeeld, mits je hem niet volgooid met gesmolten kazen en sauzen en dikke lagen vlees). Als je ziet hoe groot het probleem van obesitas geworden is in de afgelopen decennia, ook in Nederland, dan kan ik niet begrijpen dat je daarvoor kiest nee. Mag ik dat niet zeggen? Of ben ik elitair als ik uitspreek dat dat soort restaurants gewoon ongezond eten serveert?
@Hemmie: wat is dan precies het verschil tussen Denny's en MacDonalds? Ze halen een bevroren hamburger uit de vriezer en gooien die op een grilplaat. De hashbrowns zijn ongetwijfeld niet van versgeschilde aardappelen, maar komen gewoon uit een pakje. De eieren, ja, die komen uit de schil (en worden vervolgens op een bakplaat gegooid waar al de ganse ochtend vloeibare boter over gegooid is). Ik zie het verschil tussen beide ketens niet.
Anyway, voordat ik weggezet wordt als healthfreak omdat ik over Denny's en de andere ketens begon: ik loop thuis echt weleens bij de Mac naarbinnen en haal ook weleens een broodje Döner, en op vakantie ben ik ook weleens bij Denny's geweest. Maar dat dat gezond eten is mag je jezelf wijsmaken
@Hemmie: wat is dan precies het verschil tussen Denny's en MacDonalds? Ze halen een bevroren hamburger uit de vriezer en gooien die op een grilplaat. De hashbrowns zijn ongetwijfeld niet van versgeschilde aardappelen, maar komen gewoon uit een pakje. De eieren, ja, die komen uit de schil (en worden vervolgens op een bakplaat gegooid waar al de ganse ochtend vloeibare boter over gegooid is). Ik zie het verschil tussen beide ketens niet.
Anyway, voordat ik weggezet wordt als healthfreak omdat ik over Denny's en de andere ketens begon: ik loop thuis echt weleens bij de Mac naarbinnen en haal ook weleens een broodje Döner, en op vakantie ben ik ook weleens bij Denny's geweest. Maar dat dat gezond eten is mag je jezelf wijsmaken

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij eten op vakantie ook wel eens bij Denny's, Arby's, Dunkin Donuts, etc. Gewoon omdat het vakantie is en af en toe een vette hap moet kunnen. Maar inderdaad, gezond is het niet. En natuurlijk is een menu met groenten gezonder dan een menu met een hamburger, maar dat is overal zo.
Het gaat om balans, en ook wij zijn op vakantie nog nooit aangekomen doordat we helemaal los gaan ofzo. Gewoon genieten!
Het gaat om balans, en ook wij zijn op vakantie nog nooit aangekomen doordat we helemaal los gaan ofzo. Gewoon genieten!
- RiverCola
- Amerika-expert
Precies! Dat werkt m.i. twee kanten op: dat je gewoon kunt genieten van het lokale aanbod zonder angstig te worden als je een keer geen amandelmelk en speltgranen kunt eten en gewoon een keertje van een grand slam bij de Denny's kunt genieten, en anderzijds dat je ook weer niet drie weken lang hashbrowns, gebakken eieren en hamburgers gaat eten. Want je wilt immers wel gewoon goed voor je lichaam zorgen, ook als je op vakantie bent. Dat vind ik tenminste.
@ RiverCola; jij als healthfreak (sorry kon het niet laten
), heb je ook wat tips voor lekkere restaurants of eettentjes? Wij vertrekken volgende week en hoewel wij ook zeker ervan houden om te genieten (patatje, mega hamburger, spareribs etc.). Vind ik inderdaad de balans ook zo belangrijk, dus na 2 dagen patat vind ik het wel fijn om dan wat groenten en/of een visje te eten ipv vlees. Dus tips voor een wat "gezonder" maaltijd in in San Fran, LV en LA zijn welkom. 

Het gaat er mij niet om wat gezonder is of niet. Het is evident dat een salade gezonder is dan een hamburger. Het ging mij om de stelling dat de eetkeuze van mensen op basis van 'zuinigheid' zeer negatief wordt weggezet. Ik vind het juist onbegrijpelijk dat de keuze van een rationeel persoon als onbegrijpelijk wordt neergezet. Het lijkt aan te geven dat je je niet wenst in te denken wat de motieven van iemand zijn om tot andere keuzes te komen. En dat vind ik tegen het elitaire aan ja. Indirect geef je namelijk aan dat jouw keuzes de juiste zijn door te stellen dat andere keuzes onbegrijpelijk zijn.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht