Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ik houd van de VS, maar sta met mijn mond vol tanden....
-
Bennogr
- Amerika-expert
Ook altijd een goed antwoord: er zijn zoveel mensen in Amerika dat er hopen meningen zijn. En: Bush is nauwelijks herverkozen (en mogelijk zelfs verloren, er zijn wat onduidelijkheden over stemmachines in Ohio) -- en de eerste keer heeft hij de verkiezingen verloren.
Zoals wij riepen tijdens protesten tegen de oorlog in Vietnam in de jaren zestig: wij steunen het 'andere' Amerika, de grote aantallen Amerikanen die tegen de politiek van hun regering zijn. Net zoals nu het geval is eigenlijk.
En: Bush is ook niet mijn president, ik heb op Kerry gestemd.
En: een meerderheid van de Amerikanen is tegen de oorlog in Iraq, vindt Bush een slecht president, en schaamt zich over de Amerikaanse buitenlandse politiek.
Probleem is: in dit land kan een regering niet vallen, we zitten nog twee jaar met Bush. Hopelijk zal wel minstens 1 kamer van het Congress omgaan naar de Democraten.
Zoals wij riepen tijdens protesten tegen de oorlog in Vietnam in de jaren zestig: wij steunen het 'andere' Amerika, de grote aantallen Amerikanen die tegen de politiek van hun regering zijn. Net zoals nu het geval is eigenlijk.
En: Bush is ook niet mijn president, ik heb op Kerry gestemd.
En: een meerderheid van de Amerikanen is tegen de oorlog in Iraq, vindt Bush een slecht president, en schaamt zich over de Amerikaanse buitenlandse politiek.
Probleem is: in dit land kan een regering niet vallen, we zitten nog twee jaar met Bush. Hopelijk zal wel minstens 1 kamer van het Congress omgaan naar de Democraten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
Nonaj
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ja daar ben ik er 1 van....het is hier helemaal plat en het regent altijd, dat lijkt me niet leuk hoor :dunno:Petra/VS schreef:Ach, zo zijn er ook heel veel Nederlanders, die niet snappen, dat wij Nederland een leuk en uniek vakantieland vinden. Daar ga je toch niet op vakantie? En dan komen alle negatieve dingen, die er op te noemen zijn naar voren. Ja maar...
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan kunnen ze 2000 euro uitgeven om daar straalbezopen wakker te worden op het strand.Michigan schreef:Als naar Spanje gaan en 2000 euro uitgeven aan drank en kotsend wakker worden op een strandje interessanter is voor ze dan mogen ze. Ik vind het alleen wat zonde van het geld en de moeite.
Aan de andere kant, ik hoor nu wel geluiden dat er interesse is om naar Amerika te gaan zodra de hele groep 21 is.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ik ga ook niet meer in discussie met de mensen die altijd over Bush en andere (negatieve) zaken beginnen. Verspilde moeite. Het komt ook een beetje door de media geloof ik. Het enige wat je over Amerika hoort is (op dit moment) Irak en nu er iemand in Seattle bezig is geweest hoor je dat weer. Als er iemand van een bedrijf zijn collega's doodschiet wil dat ook nog wel eens in het nieuws komen. Dat soort zaken is het enige, lijkt wel. Men heeft geen idee hoe groot de VS is en denkt dat dat dagelijks gebeurt dat iemand z'n collega's om zeep helpt. En vanwege dat soort negatieve berichtgeving .... etc.
-
orlandotina
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Eigenlijk krijgen wij nooit negatieve reacties wanneer we vertellen dat we naar Amerika op vakantie gaan. Integendeel zelfs. Al meerdere mensen wilden er alles van weten en overwegen nu zelf om eens te gaan. En verder heeft iedereen inderdaad zijn mening. Wij zijn ooit eens met de auto en met twee kleine kinderen in Frankrijk gestrand en dat was het het begin van een aanéénschakeling van dramatische gebeurtenissen. Geloof me maar, de Fransen waren daar, in een gehucht bij Avignon, niet echt vriendelijk. Wanneer mensen nu tegen me zeggen "ik ga naar Frankrijk", haal ik even diep adem en zeg: "Goh, leuk", maar daar heb ik dan wel mijn eigen gevoelens bij.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Net zoals we hier in de VS voornamelijk horen over het VN tribunaal in Den haag, de vrije verdovende middelen, de prostitutie en dat oude mensen en ongezonde babies in Nederland zonder meededogen over de kling worden gejaagd. En in Frankrijk zijn ze naar tegen Amerikanen, die beter een Canadees vlaggetje op hun rugzak kunnen plakken.
Mensen hebben de meest vreemde ideeen over landen die niet hun eigen land zijn. Maar individuele reizigers vinden ze altijd erg interessant, vooral als ze proberen in ieder geval dankjewel in de plaatselijke taal te zeggen (en veel Amerikanen proberen dat inderdaad, slechte toeristen heb je uitelk land, breek me de bek niet open, ik ben een tijdje gids geweest).
Mensen hebben de meest vreemde ideeen over landen die niet hun eigen land zijn. Maar individuele reizigers vinden ze altijd erg interessant, vooral als ze proberen in ieder geval dankjewel in de plaatselijke taal te zeggen (en veel Amerikanen proberen dat inderdaad, slechte toeristen heb je uitelk land, breek me de bek niet open, ik ben een tijdje gids geweest).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Na tien jaar als reisagente in de VS heb ik zowel met Amerikaanse als buitenlandse reizigers te maken gehad, ik zal wel zeggen 50-50 in nummers. Vooroordelen bestaan over de hele wereld. Ik zou een boek kunnen schrijven over de dingen, die ik toen heb meegemaakt (nooit gemeen bedoeld, maar wel interessant). Je zou denken, dat mensen, die vrijwel de hele wereld hebben rondgereisd, ruimdenkender zouden zijn, maar dat is niet zo. Ik ben er niet trots op, maar mijn vader heeft waarschijnlijk meer van de wereld gezien, dan wie dan ook hier op dit forum en hij is een van de meest bevooroordeelde mensen, die ik ken (ook helaas racistisch). Of het zijn generatie is, weet ik niet, ik zoek niet naar excuses, maar wil wel laten zien, dat het niet alleen de mensen, die ieder jaar weer naar hetzelfde plekje in Nederland op de camping gaan, zijn, het is een bepaalde "mindset", hoe bereisd ook.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht