Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gemiddeld aantal fulltime werkuren in de US

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

dat maakt dus die vergelijking zo moeilijk. je zou voor een vergelijkbare positie bij een vergelijkbaar bedrijf voor dezelfde persoon alles naast elkaar moeten leggen.

ik merk het verschil met name in de inhoudingen. als ik kijk naar mijn salarisstroken, werd er voor mij in NL meer aan belasting en sociale voorzieningen ingehouden. dus ik hou hier meer over.

maar het is niet zo simpel om in het algemeen te stellen.
SEEING IS BELIEVING
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Het komt zo te lezen allemaal neer denk ik op afwachten wat er geboden wordt en dan niet gaan vergelijken met de 'oude' situatie in NL dan wel Belgie.

De belastingen zijn sowiezo een stuk lager dus dat is al een voordeel. OK de huren zijn weer hoger (en de hoogte weer af van je eigen keuze voor bepaalde locaties, grootte etc), maar boodschappen, benzine etc ook weer lager.

Is inderdaad moeilijk te vergelijken, maar toch goed om eens in gedoken te hebben.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
ejb
Amerika-ontdekker

Bericht door ejb »

Als je dan die Amerikaanse *150,000 bekijkt, is dat dan inclusief alle extra's zoals ziekte- en pensioenverzekering, gebruik GSM, ... of zou dat enkel maar gewoon gaan om het geld dat op je rekening gestort gaat worden elk jaar (minus belastingen natuurlijk)?
Meestal is er een eigen bijdrage voor ziektekostenverzekering. Pensioenen zie je steeds minder, dus vaak betaal je zelf om te sparen voor retirement. Tegenwoordig zijn 401(k) regelingen populair: je spaart een maximaal bedrag per jaar uit je bruto salaris, en soms betalen bedrijven daar aan mee.

Ik weet niet hoe het bij broodjesketens werkt, maar ik herinner mij in Nederland veel salaris schalen, specifieke funktiebeschrijvingen en dergelijke. In de VS is het vaak iets losser geregeld en bepaalt de markt wat je waard bent, tenzij je voor een erg groot bedrijf of de overheid werkt.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Als ik dit alles zo bekijk, ben ik heel blij met mijn parttime baan in de
non-profitsector in Nederland. Ik werk 26 uur per week en verdien een behoorlijk loon, met een goede ziektekostenverzekering, goed pensioenfonds, veel vakantiedagen, vakantiegeld en natuurlijk ziekengeld of WW mocht ik ziek of werkeloos of worden.
Ik moet er echt niet aan denken om weken van 70, 80 uur te maken.
Een vriend van mij heeft bij een Amerikaans bedrijf in Rotterdam gewerkt. Toen hij er startte werd hem te kennen gegeven dat hij geacht werd niet meer dan 5 dagen per jaar ziek te zijn (je zal maar een longembolie krijgen, dat duurt toch echt veel langer) en niet meer dan 2 weken met vakantie te gaan. Ik zou gillend gek worden van zo'n keurslijf, vind ik het tegengestelde van "freedom".
Vriend werkt nu bij de Belastingdienst. Weliswaar voor een iets lager netto salaris, maar hij is er dolgelukkig en gaat 's zomers 3 weken kamperen met zijn gezin en 's winters op wintersport.

Hoe doen de Amerikanen dat met vakantie?
Voor mij is het bijvoorbeeld geen enkel probleem om 4 á 55 weken op reis te gaan, maar dat kan toch niet als je maar 10 vakantiedagen hebt?
En wat heb je aan een hoger salaris als je niet de vrije tijd hebt om het uit te geven?
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Moet natuurlijk zijn 4 á 5 weken op reis te gaan en niet 4 á 55
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Waarom denk je dat Amerikanen een 'rondreis Europa in 10 dagen' boeken?
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

thebes schreef: geen enkel probleem om 4 á 5 weken op reis te gaan, maar dat kan toch niet als je maar 10 vakantiedagen hebt?
Nee, bij veel bedrijven kan dat niet, hoewel bij sommige het geen probleem is om time-off-with-no-pay op te nemen. En als je een goed salaris hebt is dat best wel te doen zo af en toe. Zolang alle verzekering maar doorbetaald worden.

Margaret
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Wij hebben 15 vakantiedagen + 5 excuse-days in de VS (en je hebt nog vrij voor 4th of July, Kerst, New Year, Memorial Day, Labour Day etc.), dus het scheelt volgens mij ongeveer 1 week met Nederland (geen ATV meegerekent). Als we langer bij een bedrijf zijn krijg je 20 dagen vakantie (+ excuse-days). En je kunt onbetaald verlof opnemen voor vakantie (vakantiedagen 'kopen').
Het salaris is excl benefits, we kunnen ziektekosten via het bedrijf krijgen voor een kleine premie per maand, als we ziek zijn krijgen we disability, enz. Ons bedrijf doet nog wel pensioen. Maar we vertrouwen meer op onze 401ks.
Amerikanen gaan vaak korter met vakantie, maar ze gebruiken hun vakantietijd ook om familie te bezoeken omdat het hier zo groot is.
Laatst gewijzigd door dora op 27 jun 2006, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Een vriend van mij heeft bij een Amerikaans bedrijf in Rotterdam gewerkt. Toen hij er startte werd hem te kennen gegeven dat hij geacht werd niet meer dan 5 dagen per jaar ziek te zijn (je zal maar een longembolie krijgen, dat duurt toch echt veel langer) en niet meer dan 2 weken met vakantie te gaan.
Dit vind ik wel een sterk verhaal. Een Amerikaans bedrijf in Nederland zal zich aan de Nederlandse regels moeten houden, toch? Ziektedagen zijn toch bij wet geregeld in Nederland?
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

dora schreef:
Een vriend van mij heeft bij een Amerikaans bedrijf in Rotterdam gewerkt. Toen hij er startte werd hem te kennen gegeven dat hij geacht werd niet meer dan 5 dagen per jaar ziek te zijn (je zal maar een longembolie krijgen, dat duurt toch echt veel langer) en niet meer dan 2 weken met vakantie te gaan.
Dit vind ik wel een sterk verhaal. Een Amerikaans bedrijf in Nederland zal zich aan de Nederlandse regels moeten houden, toch? Ziektedagen zijn toch bij wet geregeld in Nederland?
Ziekteverlof is hier zodanig geregeld dat als je ziekteverlof dagen opbouwd, ze je die ook niet mogen weigeren als je ze wilt opnemen. Maar daarom kun je je werknemers nog wel 'aanmoedigen' om niet teveel ziekteverlof te nemen......

Zo werden hier bij een groot bedrijf waar ik eens voor gewerkt heb vroeger de werknemers ook 'aangemoedigd' om geen ziekteverlof te nemen, maar om vakantie op te nemen als je je eens niet lekker voelde. De 100% bonus werd alleen uitgereikt aan mensen die ook 100% aanwezig geweest waren. Ziekteverlof zorgde ervoor dat je bonus dus minder werd. Al was je dan ook druk bezig om je medewerkers met de griep te infecteren, je was er en dat telde. Gelukkig is dat tegenwoordig niet meer zo bij dit bedrijf.

Margaret
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Marby schreef:
Zo werden hier bij een groot bedrijf waar ik eens voor gewerkt heb vroeger de werknemers ook 'aangemoedigd' om geen ziekteverlof te nemen, maar om vakantie op te nemen als je je eens niet lekker voelde. De 100% bonus werd alleen uitgereikt aan mensen die ook 100% aanwezig geweest waren. Ziekteverlof zorgde ervoor dat je bonus dus minder werd. Al was je dan ook druk bezig om je medewerkers met de griep te infecteren, je was er en dat telde. Gelukkig is dat tegenwoordig niet meer zo bij dit bedrijf.

Margaret
Bij mijn bedrijf is het ook het omgekeerde nu. Ze hebben liever dat ik me ziek meld of vanuit thuis ga werken als ik ziek ben.
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Het valt zo te zien best mee hoeveel of hoe weinig vakantie dagen er in de VS zijn.
Is het ook niet standaard zo dat als een nationale feestdag in een weekend valt dat een bedrijf de vrijdag ervoor of maandag erna dicht is zodat je toch nog een 3 daags holiday weekend hebt? Ook dat scheelt weer want dat is er in Nederland ook niet. 1e en 2e kerstdag op zaterdag en zondag? Ja jammer dan volgend jaar beter ;-) Lijkt me best lekker hoor een keer in de zoveel tijd een lang weekend zonder dat je er dagen voor op hoeft te nemen. Dat werkt volgens mij ook heel relaxed.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

Ik krijg 9 feestdagen, allemaal op een maandag of een vrijdag, behalve Thanksgiving dat altijd op een donderdag valt.

Margaret
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Marby schreef:Ik krijg 9 feestdagen, allemaal op een maandag of een vrijdag, behalve Thanksgiving dat altijd op een donderdag valt.

Margaret
Wij krijgen altijd ook de dag na Thanksgiving vrij, extra lang weekend dan.
Thanksgiving is hier bijna nog groter qwa feest dan Kerst.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

dora schreef:Het salaris is excl benefits
Dus als een bedrijf een functie 'post', en er bij vermeldt dat het salary $150,000 dollar op jaarbasis is, EN dat bedrijf heeft ook nog extra-legale voordelen voor zijn werknemers (benefits), dan komt dat nog bovenop dat salaris?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

kastelke schreef:
dora schreef:Het salaris is excl benefits
Dus als een bedrijf een functie 'post', en er bij vermeldt dat het salary $150,000 dollar op jaarbasis is, EN dat bedrijf heeft ook nog extra-legale voordelen voor zijn werknemers (benefits), dan komt dat nog bovenop dat salaris?
Bij het bedrijf waar wij werken wel. En het is ook excl. bonus.
Lijkt me ook moeilijk sommige benefits uit te drukken in een precies bedrag. Mijn werkgever stort een bedrag in mijn 401k afhankelijk van wat ik erin stort bijvoorbeeld.

dora
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

dora schreef:
kastelke schreef: Dus als een bedrijf een functie 'post', en er bij vermeldt dat het salary $150,000 dollar op jaarbasis is, EN dat bedrijf heeft ook nog extra-legale voordelen voor zijn werknemers (benefits), dan komt dat nog bovenop dat salaris?
Bij het bedrijf waar wij werken wel. En het is ook excl. bonus.
Lijkt me ook moeilijk sommige benefits uit te drukken in een precies bedrag. Mijn werkgever stort een bedrag in mijn 401k afhankelijk van wat ik erin stort bijvoorbeeld.

dora
Bedankt, Dora! Dit was wat ik inderdaad al zelf vermoedde, maar ik had het eens graag bevestigd gezien door iemand ginder ter plaatse!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

Kastelke,
Als je wilt weten wat er nog bovenop het salaris betaalt word, dan kun je eens bij grote bedrijven op de websites kijken. Je kunt dan op Careers of Jobs zoeken.
Bijvoorbeeld bij AT&T vind je die informatie hier: http://att.sbc.com/gen/careers?pid=5 en bij General Motors is dat hier: http://www.gm.com/company/careers/life/ ... efits.html

Margaret
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Marby schreef:Kastelke,
Als je wilt weten wat er nog bovenop het salaris betaalt word, dan kun je eens bij grote bedrijven op de websites kijken. Je kunt dan op Careers of Jobs zoeken.
Dat had ik inderdaad gezien, en vandaar dat ik mij af vroeg of dat al in dat bedrag zat dat zij als jaarsalaris zien (omdat het loon toch heel wat hoger ligt dan wat we hier gewoon zijn).
Elke
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

$150 000 per jaar is ook hier een erg mooi salaris hoor ;)
Kastelke, hoeveel is het salaris voor een vergelijkbare baan in Belgie dan?

dora
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer