wiepster schreef:
Zo voel ik mij hier dagelijks, werkend in Dillards....mijn engels gaat er zo wel stukken op vooruit .
Wbt. uitdrukkingen ed. moet ik regelmatig vragen wat men bedoelt. Men vind mijn accent en bepaalde uitspraken wel hilarious .
Haha Wiepster, wanneer breng jij je eigen boekje uit? Aan de andere kant denk ik altijd maar...mijn Engels is beter dan hun Nederlands, dus laat ze maar lachen.
En om bij het onderwerp te blijven... stick shift is wat ik hier gebruik.
Ik denk dat het verschillend is of je in Engeland of de US bepaalde woorden gebruikt. Zo heb ik een paar maanden terug van een klasgenoot gehoord die haar speech over die taalverschillen deed dat in Engeland met "rubber" buiten een gum ook een condoom wordt bedoeld (en dit was mij bekend), maar dat dat in de US dus niets meer betekent dan een gum. Misschien is drive stick in Engeland dus wèl een heel normaal woord zonder bijbedoeling?
houstonwehaveaproblem schreef:
En om bij het onderwerp te blijven... stick shift is wat ik hier gebruik.
Ik denk dat het verschillend is of je in Engeland of de US bepaalde woorden gebruikt. Zo heb ik een paar maanden terug van een klasgenoot gehoord die haar speech over die taalverschillen deed dat in Engeland met "rubber" buiten een gum ook een condoom wordt bedoeld (en dit was mij bekend), maar dat dat in de US dus niets meer betekent dan een gum. Misschien is drive stick in Engeland dus wèl een heel normaal woord zonder bijbedoeling?
Heb je het dan over drive stick with or without rubber?
"Automatic" is standaard op bijna alle auto's. "Manual" zie je in kleine goedkope import segment als de fabrikant kosten kan besparen ("econobox"), of in het sportieve segment. Sportieve autorijders noemen automatische transmissie een "slushbox".
Je kunt met een gewoon rijbewijs met beide soorten transmissie rijden, hoewel velen niet met een handgeschakelde versnellingsbak overweg kunnen. Dat kan een probleem zijn met valet parking, als je zo'n bediende je koppeling of tandwielen hoort te vernielen. Aan de andere kant, de meeste valets komen uit Latijns Amerika waar ze er prima mee omkunnen.
Huurauto's hebben altijd een automaat, tenzij je een "exotic" huurt.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.