Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boete in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
DejaVu
Amerika-expert

Re: Boete in Amerika

Bericht door DejaVu »

Hij is in California, Utah, Nevada, Arizona geweest. Geen van de staten heeft een maryland county :geek:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Zou best kunnen maar er zal wel een verklaring voor zijn
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Hij is van zijn route afgeweken! Ja wat gaan we nou krijgen dan?!

Misschien een Belg?
Een Belgische vrouw (67) heeft nogal een blunder begaan met haar gps. Ze wilde vanuit Henegouwen met de auto naar Brussel. Toen ze haar gps had ingesteld begon ze te rijden, en ze eindigde 1450 kilometer verder in Zagreb, de hoofdstad van Kroatië. "Ik was gewoon verstrooid, dus bleef ik maar gas geven."
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

ned in MO schreef:Zou best kunnen maar er zal wel een verklaring voor zijn

Als iemand hier een post opent met als kernvraag "Wat moet ik nu doen?" dan helpt het wel om een enigszins coherent verhaal neer te zetten, liefs met details die de denkrichting kunnen helpen bepalen. Dit is wat mij betreft een mooi voorbeeld van iemand die met zijn vraag adequaat geholpen zou kunnen worden, maar door allerlei ruis in de communicatie gaat dat hopeloos mis.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Helemaal eens. Ondertussen ben ik wel erg nieuwsgierig naar een reactie van TS. Maar ik moet niet te ongeduldig zijn :?
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Alper
Amerikafan

Bericht door Alper »

Ik heb het hier zonder op n brief te kijken getypt en op de een of andere manier heb ik het als Maryland onthouden maar het moet dus zijn Mariposa. (erg belangrijk overigens..)

Anyway voor de mensen die een uitleg willen hier het hele verhaal tot in de diepste detail:

Onderweg van Yosemite NP naar Turlock was mijn vrouw achter het stuur. Het was een enkelbaans weg en eens in de zoveel kilometer werd het heel even een dubbelbaans en daar konden we inhalen. En juist daar stond een politieauto in de berm te wachten. Ik weet niet meer hoeveel het te hard was maar we werden dus staande gehouden. Meneer schrijft een bekeuring uit aan mijn vrouw en geeft haar een klein geel briefje mee met een aantal gegevens zoals naam kenteken enz. Hij verteld erbij dat we het met de post in Nederland zouden krijgen. Een aantal dagen later reed ik ergens tussen San Luis Obispo en Santa Maria te hard en werd ik aan de kant gezet. Precies hetzelfde verhaal een geel briefje en meneer vertelde dat de bekeuring thuis opgestuurd zou worden.
Half december kreeg mijn vrouw een brief met de mededeling dat ze al eerder een brief had gekregen en de bekeuring niet had betaald dus deze was opgelopen en moet alsnog betaald worden. Daar staat dus wel een telefoonnummer bij dus die kunnen we gewoon bellen en dan zijn we denk ik een stuk wijzer. Maar nu zijn we in januari en de bekeuring die IK toen heb gekregen is nog altijd niet binnen. Dat gele briefje heb ik ook allang niet meer. Hoe kom ik er nou achter of ik iets heb openstaan en hoeveel en hoe ik dat kan betalen..

Beide bekeuringen zijn uitgeschreven in de staat CA
Afbeelding

Get your kicks on route 66
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Alper schreef: Onderweg van Yosemite NP naar Turlock was mijn vrouw achter het stuur.
Laat maar, ik weet genoeg...
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Uit dit verhaal leid ik af dat je moet zien te achterhalen in welke county jouw overtreding heeft plaats gevonden, want daar zal dan vermoedelijk het courthouse staan waar men zich bezighoudt met jouw overtreding. Zonder dat gele briefje wordt het waarschijnlijk een lastig verhaal, maar wie weet kun je aan de hand van het kenteken en je persoonlijke gegevens toch iets boven water krijgen.

Edit: ik zie dat Santa Maria aan de rand van Santa Barbara County ligt, zodat de kans groot is dat de overtreding in San Luis Obispo County heeft plaatsgevonden. In dat geval zul je hier wellicht meer informatie kunnen krijgen: http://slocourts.net/traffic
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ga hier eens op je naam en die van je vrouw zoeken. Kijken of je jezelf kan vinden.

http://www.courts.ca.gov/find-my-court.htm
Alper
Amerikafan

Bericht door Alper »

Ik heb gebeld met Mariposa court en mevrouw vertelde mij dat ik een brief moet schrijven naar de rechter met het verhaal dat ik de eerste brief nooit heb gekregen. Die beslist dan verder hoe of wat en ik moet daarbij een soort van betaling sturen van het eerste bedrag. En dat moet blijkbaar via mijn bank.

Over mijn eigen boete weet ik nog steeds niks maar ik ben alle courts aan het afbellen.
Afbeelding

Get your kicks on route 66
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer