Die broek zal wel stinken tegen die tijd.Hansi1959 schreef: en die vertelde met een big smile op zijn gezicht; "in februari/maart trek ik mijn korte broek aan en in november trek ik 'm uit".....
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Gering aantal verlofdagen VS reden om niet te verhuizen
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Oke Staceybeesie, dat wist ik niet, dank je voor de correctie 
Verder ligt het wel of niet kunnen thuiswerken aan de persoon (discipline), natuurlijk het type werk en vooral ook of je organisatie zelf er klaar voor is (daarmee bedoel ik dat het veelal niet gewenst is dat je met grote pakketten vertrouwelijke bestanden naar huis gaat dus veel moet digitaal zijn). Ik ben IT er dus ik kom overal bij, dus voor mij is dat vrij simpel
Ik kreeg veel meer gedaan thuis omdat mensen niet steeds bij me binnen wandelen en voornamelijk bij projecten die voorbereiding vergen is het erg prettig. Maar ik ken ook mensen die dachten dat ze wel konden thuiswerken met 3 babies over de vloer en dat is toch niet echt heel handig en dan krijg je weinig gedaan denk ik dan
Hansi, je zult moeten wachten wat je vrouw ervan vindt natuurlijk maar zelfs al krijg je minder vakantie dagen dan zou het toch wel te gek zijn om, al is het maar een x periode, dat te proberen. Even los van hoe gemakkelijk je "weg kunt" uit Nederland en wat je allemaal moet opgeven want dat is een ander verhaal.
Ik had ook een hele donkere kijk op het verschil in werken tussen Amerika en Nederland maar merk nu dat het allemaal best wel meevalt. Laat je goed informeren voor je het afwijst lijkt me
Verder ligt het wel of niet kunnen thuiswerken aan de persoon (discipline), natuurlijk het type werk en vooral ook of je organisatie zelf er klaar voor is (daarmee bedoel ik dat het veelal niet gewenst is dat je met grote pakketten vertrouwelijke bestanden naar huis gaat dus veel moet digitaal zijn). Ik ben IT er dus ik kom overal bij, dus voor mij is dat vrij simpel
Ik kreeg veel meer gedaan thuis omdat mensen niet steeds bij me binnen wandelen en voornamelijk bij projecten die voorbereiding vergen is het erg prettig. Maar ik ken ook mensen die dachten dat ze wel konden thuiswerken met 3 babies over de vloer en dat is toch niet echt heel handig en dan krijg je weinig gedaan denk ik dan
Hansi, je zult moeten wachten wat je vrouw ervan vindt natuurlijk maar zelfs al krijg je minder vakantie dagen dan zou het toch wel te gek zijn om, al is het maar een x periode, dat te proberen. Even los van hoe gemakkelijk je "weg kunt" uit Nederland en wat je allemaal moet opgeven want dat is een ander verhaal.
Ik had ook een hele donkere kijk op het verschil in werken tussen Amerika en Nederland maar merk nu dat het allemaal best wel meevalt. Laat je goed informeren voor je het afwijst lijkt me
- Bandido
- Amerika-expert
Ik had zelf ook iets van 50 verlofdagen in NL, en ging ook terug naar 15 toen ik naar de VS verhuisde. Maar zoals al gezegd is dat niet abnormaal hier. Helaas, want ik vind het ook het grootste nadeel aan wonen in Amerika. Maar er komen ook feestdagen bovenop en vaak mag je dan al 's middags voordat dat weekend begint weg. En dat scheelt al een hoop. Het systeem is hier wel een stuk minder rigide dan in NL en er is vaak wel wat creatief mee om te gaan. Maar ja, drie weken aan een stuk met vakantie zit er voor het gros van de Amerikanen inderdaad niet in. Al met al valt het in de praktijk wel mee, maar het blijft jammer.Hansi1959 schreef:Zij vertelden dat zij zelf slechts 10 verlofdagen per jaar hadden en eventueel 5 extra dagen kregen na 15 jaar dienstverband....
Op dit moment in NL heeft mijn vrouw 53 verlofdagen.....
"Keep Georgia On Your Mind"
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jawel, twee - maar hier op het werk geen TV, geen achtertuin, geen hond, geen garage... allemaal afleidingenned in MO schreef:Geen koelkast op je werk Dennis?Dento schreef:Ik krijg thuis juist minder werk gedaan... Dat zal per persoon verschillend zijn, denk ik.
Ik ben hier ook van 42 verlofdagen naar 13 of 14 of zo (geen idee eigenlijk hoeveel ik er precies heb
Zoals anderen ook al zeiden, je kunt je verlof ook echt voor leuke dingen gebruiken, i.p.v. artsenbezoeken, loodgieters die langskomen, enz., omdat er veel meer 's avonds en in het weekend mogelijk is met dat soort dingen. En - afhankelijk van waar je woont - kun je al heel snel en goedkoop ergens naar toe gaan en je ook echt heel ergens anders voelen.
Binnen drie kwartier rijden zit ik midden in de bergen, en dan voelt het echt alsof je in een ander land zit, ver weg van thuis. En dat in een weekend doen is héérlijk, en geeft al dat vakantiegevoel. Ik mis mijn hoeveelheid verlofdagen in ieder geval niet zo erg als ik had verwacht, maar ik moet er voor de volledigheid wel bij zeggen dat ik een behoorlijk flexibele baan heb, waarbij ik ook thuis kan werken af en toe. Als je vast zit aan werk dat je alleen maar op het werk kunt doen, en je uren niet zo flexibel zijn, dan zal ook dat qua beleving weer helemaal anders zijn.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ja wat Dento zegt is ook waar.
In Nederland wordt er soms wat "strenger" met je uren omgegaan was mijn ervaring. Zo kreeg ik "zoveel" uur voor een dokter en moest ik voor stomme dingen al verlof opnemen. Hier is dat veel simpeler te regelen en als je wat wilt is er altijd makkelijk een mouw aan te passen. Ik merk dat het op mijn werk prima is om kinderen soms mee te nemen, iemand die even 2 uurtjes boodschappen gaat doen, no problem en als je een middagje weg wilt is een mededeling aan je baas al voldoende. Je leeft hier ook veel meer in een 24 uurs economie en daardoor "waan" je je in het idee dat je meer tijd hebt in plaats van minder. Om 2:00 's nachts boodschappen doen is hier veel normaler dan in Nederland. Je ziet veel mensen in hun werkkloffie naar de supermarkt rennen, dat komt in Nederland minder voor.
Ik verbaasde me er, toen ik nog niet werkte, wel over dat we soms zo lang met vrienden konden lunchen terwijl ze aan het werk waren maar daar werd blijkbaar bij niemand op zijn werk moeilijk over gedaan.
Je bent natuurlijk per saldo vaak wel iets langer weg door de afstanden en ik denk dat ze daar ook wel rekening mee houden. "Even" langs een Subway wordt dan toch snel al 20 minuten en dan moet je nog je broodje opeten
In Nederland wordt er soms wat "strenger" met je uren omgegaan was mijn ervaring. Zo kreeg ik "zoveel" uur voor een dokter en moest ik voor stomme dingen al verlof opnemen. Hier is dat veel simpeler te regelen en als je wat wilt is er altijd makkelijk een mouw aan te passen. Ik merk dat het op mijn werk prima is om kinderen soms mee te nemen, iemand die even 2 uurtjes boodschappen gaat doen, no problem en als je een middagje weg wilt is een mededeling aan je baas al voldoende. Je leeft hier ook veel meer in een 24 uurs economie en daardoor "waan" je je in het idee dat je meer tijd hebt in plaats van minder. Om 2:00 's nachts boodschappen doen is hier veel normaler dan in Nederland. Je ziet veel mensen in hun werkkloffie naar de supermarkt rennen, dat komt in Nederland minder voor.
Ik verbaasde me er, toen ik nog niet werkte, wel over dat we soms zo lang met vrienden konden lunchen terwijl ze aan het werk waren maar daar werd blijkbaar bij niemand op zijn werk moeilijk over gedaan.
Je bent natuurlijk per saldo vaak wel iets langer weg door de afstanden en ik denk dat ze daar ook wel rekening mee houden. "Even" langs een Subway wordt dan toch snel al 20 minuten en dan moet je nog je broodje opeten
Kan dit topic niet afgesplitst worden in 'vakantiedagen'? Ik vind het topic juist zo mooi met al die verhalen hoe je in Amerika terecht bent gekomen. Dat wordt straks weer graven naar die verhalen....
Sandy
Ik kan me wel voorstellen dat zo weinig vakantie dagen een belemmering vormt. Dat is het voor mij ook wel. Mijn Amerikaanse echtgenoot en ik hebben een aantal jaar in de VS gewoond maar nu wonen we in Europa. Soms hebben we het er over om terug te gaan maar dit is een van de redenen waarom we dat niet zouden willen. Als we naar de VS zouden verhuizen dan komen we namelijk niet terecht in hetzelfde plaatsje als waar zijn familie woont. Zij wonen heel afgelegen (en ontzettend mooi) maar daar is gewoon geen werk in onze richting. Dus dan zouden we alsnog heel ergens anders komen te wonen. Dan moeten we dus de weinige vakantie dagen gaan verdelen over twee families (die van mij en die van hem) en daarnaast willen we misschien ook ergens anders heen. We hebben nu ook veel vakantie dagen. Die kunnen we bijna allemaal gebruiken om naar de VS te gaan en daarnaast ook nog wat over houden om binnen Europa af en toe een lang weekend ergens heen te gaan. Mijn schoonmoeder zei de vorige keer dat we er waren nog dat ze ons vaker en langer achter elkaar ziet dan een van de broers van mijn man die een aantal staten verderop woont.
Dit is niet de enige reden waarom we (nu) niet naar de VS gaan maar het speelt wel mee.
Jullie situatie is natuurlijk wel heel anders omdat het maar een tijdelijke verhuizing betreft. Voor een paar jaar zou ik het niet zo’n probleem vinden om een aantal vakantie dagen in te wisselen voor het avontuur van een nieuw land.
Dit is niet de enige reden waarom we (nu) niet naar de VS gaan maar het speelt wel mee.
Jullie situatie is natuurlijk wel heel anders omdat het maar een tijdelijke verhuizing betreft. Voor een paar jaar zou ik het niet zo’n probleem vinden om een aantal vakantie dagen in te wisselen voor het avontuur van een nieuw land.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Gering aantal verlofdagen VS reden om niet te verhuizen
Ik heb Hansi zijn eigen topic gegeven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Heb je het ondertussen al verder met je vrouw besproken Hansi?
Ook wij hebben weinig vrije dagen, en hebben toch het gevoel er voldoende mee te kunnen doen. De "lange" vakanties (lees; 3 dagen vrij nemen
) combineren we wel eens met een feestdag. Zo heb je toch bijna een week om ergens heen te gaan.
Zoals anderen al hebben gezegd is het ook zo makkelijk om een mini-vakantie te nemen, gewoon in het weekend. Vertrek op vrijdag naar een natuurgebied naar keuze, wat waarschijnlijk niet verder is dan een paar uur rijden, boek een overnachtingsplek voor twee nachten, en kom helemaal uitgerust op zondag weer thuis. Ideaal!
Ook wij hebben weinig vrije dagen, en hebben toch het gevoel er voldoende mee te kunnen doen. De "lange" vakanties (lees; 3 dagen vrij nemen
Zoals anderen al hebben gezegd is het ook zo makkelijk om een mini-vakantie te nemen, gewoon in het weekend. Vertrek op vrijdag naar een natuurgebied naar keuze, wat waarschijnlijk niet verder is dan een paar uur rijden, boek een overnachtingsplek voor twee nachten, en kom helemaal uitgerust op zondag weer thuis. Ideaal!
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat ik altijd grappig vind bij ons in het bedrijf, is dat mensen emails sturen om aan te geven dat ze de dag erop niet aanwezig zijn, en dan zeggen "I will be out of the office on vacation on 06/29"... Eén dag wordt hier al vakantie genoemd dus 
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een dag weg van hier is toch ook een vakantie? 
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Toch begrijp ik Sarissa's beweeg redenen heel goed.
Ik zie naar Nederland gaan om familie te bezoeken ook niet altijd als vakantie.
Maar het kost mijn man wel veel vakantie dagen alle bezoekjes aan deze en gene.
Ik heb met de jaren wel geleerd om een bezoek aan Nederland meer te balanceren en ook leuke dingen voor jezelf te doen. En het ontmoeten en weerzien met mensen daar mee te combineren.
Anders zit je 14 dagen elke dag bij mensen op visite .
Maar het zijn wel min zoveel dagen en echt uitgerust kom je er vaak niet van terug
Ik zie naar Nederland gaan om familie te bezoeken ook niet altijd als vakantie.
Ik heb met de jaren wel geleerd om een bezoek aan Nederland meer te balanceren en ook leuke dingen voor jezelf te doen. En het ontmoeten en weerzien met mensen daar mee te combineren.
Anders zit je 14 dagen elke dag bij mensen op visite .
Maar het zijn wel min zoveel dagen en echt uitgerust kom je er vaak niet van terug
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier werken is toch een feest? Waarom heb je dan nog vakantie nodig?Loek schreef:Een dag weg van hier is toch ook een vakantie?
Inderdaad, het is niet een vakantie in de reguliere zin van het woord, want je hebt en houdt toch altijd verplichtingen. Maar daarvoor geef je wel inderdaad een groot deel van je vakantiedagen mee op. Vorig jaar september zijn we twee weken naar Nederland geweest. Alleen de eerste anderhalve week had ik een beetje vakantiegevoel doordat we alleen maar leuke dingen hebben gedaan, maar de laatste paar dagen stonden in het teken van mensen bezoeken die ons per se nog wilden zien, en daarmee verdween dat vakantiegevoel weer een beetje.Staceybeesie schreef:Ik zie naar Nederland gaan om familie te bezoeken ook niet altijd als vakantie.
Ons weekje naar de Black Hills afgelopen april was wat dat betreft een stuk meer ontspannend dan die twee weken Nederland; in Nederland ben je er toch niet echt even tussenuit.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Naar Nederland gaan vind ik toch minder ontspannen dan een gewone vakantie inderdaad. Gelukkig heb ik ondertussen een mooie oplossing zodat ik niet jan en alleman die mij graag willen zien hoef af te rijden: ik prik zover mogelijk van tevoren een dag voor bezoek, en laat iedereen weten dat ik op die dag de hele dag op X plek ben en dat ik het leuk zou vinden als mensen lang zouden komen. Werkt erg goed en is stukken ontspannener dan hele schema's om alles in de vakantie gepropt te krijgen! Al maak ik nog steeds wel een planning van tevoren zodat je makkelijker dingen kunt afspreken dan als je al in Nederland bent, en ondertussen heb ik geleerd daar vooral ook lege stukken voor niks doen en leuke dingen in te zetten. Het is een leerproces zeg maar
.
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
Ik werk in Boston. Nu is mijn bedrijf ietsje royaler in leave dagen dan het bedrijf van jouw vrouw. Inderdaad, onbetaald vrijnemen en gemiste uren goedmaken door tijdens een lunch door te werken of vroeger beginnen/langer doorwerken. Ook, wanneer je je vakantiedagen een beetje goed planned, dan heb je snel de mogelijkheid voor minivakantietjes. Zoals de komende week: je neemt donderdag en vrijdag vrij, en je bent 5 dagen vrij. En veel amerikaanse feestdagen vallen op een maandag. Boston heeft een groot vliegveld, met 7 uur vliegen zit je in NL, met 3 1/2 in Florida - ik ga regelmatig een lang weekend. Strand, bergen, meren, steden, het is allemaal op amerikaanse rijafstand en zelfs met de Boston metro (de "T") te bereiken. En, zoals al is gezegd, het is hier een 24-uurs maatschappij: mijn arts begint om 7:30, tandarts werkt laat op woensdag, loodgieter komt op zaterdag langs, mijn bank is laat open op donderdag en vrijdag, town hall werkt laat op donderdag, enz.
En dat ze hier geen paperless office kennen heeft, in mijn mening, veel te maken met aansprakelijkheid. Nu werk ik op een advokatenkantoor, dus daar is liability waarschijnlijk nog belangrijker dan in de rest van het bedrijfsleven. Net als het vernietigen van al die papier rompslomp
.
goldenhills, dat klinkt hartstikke gezellig! Ik woon aan een meer net ten noorden van Boston waar het ook altijd zo genieten is met concerten, picknicken, terrasjes, zeilclubje, enz.
En dat ze hier geen paperless office kennen heeft, in mijn mening, veel te maken met aansprakelijkheid. Nu werk ik op een advokatenkantoor, dus daar is liability waarschijnlijk nog belangrijker dan in de rest van het bedrijfsleven. Net als het vernietigen van al die papier rompslomp
goldenhills, dat klinkt hartstikke gezellig! Ik woon aan een meer net ten noorden van Boston waar het ook altijd zo genieten is met concerten, picknicken, terrasjes, zeilclubje, enz.
-
Lizzie_McSlaughter
- Amerika-ontdekker
ik werk hier onder een j-1 trainnee visum, (waaronder je officieel niet mag werken) en ik heb voor een jaar werken 15 dagen (inclusief sick en personal days), dat is ook een van de redenen waarom ik eerder terug naar NL ga, ik ben door dat j-1 visum vastgepint op een stipend van nog geen 400 dollar per maand, kan geen extra werk nemen vanwegen het visum en door de geringe vakantiedagen en lage loon kan ik niet eens fatsoenlijk reizen om de USA te ontdekken.
Lizzie McSlaughter is the name, Rollerderby is the game!! kicking ass in america!!
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb de indruk dat dat als een soort verrassing voor je gekomen is, dat je niet mag werken en maar $400/maand kreeg?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Toen we in de VS woonden wilde ik toch wel twee keer per jaar naar Nederland om mijn familie te zijn. Als we nu weer terug gaan zou ik ook wel twee keer per jaar willen blijven gaan. Ik ben erg aan mijn familie gehecht en ik vind het ook belangrijk dat mijn kinderen hun familie regelmatig meemaken. Met twee bezoeken aan Nederland per jaar zijn je vakantie dagen al zo'n beetje op. We zouden dan sowieso moeten gaan wonen waar werk in onze richting is en dat zal niet vlak bij zijn ouders zijn. Gevolg is dat we ook vakantie dagen nodig zullen hebben om zijn familie te bezoeken. Willen we dus ergens anders heen dan zal dat in het weekend moeten. Het zou me uiteindelijk niet tegenhouden bij een verhuizen als we goede redenen zouden hebben om te verhuizen maar ik zou het wel heel jammer vinden. We hebben nu gewoon veel verlof. Mijn man heeft een flink aantal dagen per jaar en ik bouw elke week een paar uur extra op via tijd voor tijd.
Ik vind het toch wel heel fijn dat we meerdere keren per jaar naar de VS kunnen om de familie van mijn man te bezoeken en ook tijd hebben om daar nog wat te kunnen zien en nog voldoende dagen overhouden om in Europa ook af en toe een lang weekend weg te gaan. Best ideaal.
Ik zou dat echt enorm missen.
We gaan deze zomer weer voor een ruime maand naar de VS, heerlijk dat dit gewoon kan!
Ik vind het toch wel heel fijn dat we meerdere keren per jaar naar de VS kunnen om de familie van mijn man te bezoeken en ook tijd hebben om daar nog wat te kunnen zien en nog voldoende dagen overhouden om in Europa ook af en toe een lang weekend weg te gaan. Best ideaal.
Ik zou dat echt enorm missen.
We gaan deze zomer weer voor een ruime maand naar de VS, heerlijk dat dit gewoon kan!
- Ruud993
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Alles is onderhandelbaar. Ik had in Nederland 24 dagen en heb hier 20 dagen kunnen onderhandelen + uiteraard de formele feestdagen die als ze in het weekend vallen niet vervallen maar doorschuiven naar een doordeweekse dag.
-
Lizzie_McSlaughter
- Amerika-ontdekker
Naja dat extra bijwerken was geen verassing, maar het bedrijf had me in nederland verteld dat ik 1000 dollar per maand zou krijgen, en genoeg vrije dagen om amerika te ontdekken en te reizen, eenmaal hier aangekomen kregen we een heel verhaal over hoe ze een heleboel kostten van die 1000 af hielden, dus dan is 400 per maand best een verassing. ook zou ik in de verslavingszorg of gedragzorg komen, en ik werk nu in een coffeeshop en "begeleid" 2 licht geestelijk gehandicapte medewerkers die prima mee zouden kunnen in de maatschappij. teleurgesteld is een beter woord dan verassing....kastelke schreef:Ik heb de indruk dat dat als een soort verrassing voor je gekomen is, dat je niet mag werken en maar $400/maand kreeg?
Lizzie McSlaughter is the name, Rollerderby is the game!! kicking ass in america!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 4231 Weergaves
-
Laatste bericht door goldenhills