Bij mijn bank zijn er ook al een paar keer dingen gebeurd, die allemaal keurig zijn rechtgezet door de bank. Een wireless transfer die mislukte en waarvoor ik toch de kosten moest betalen, een rekening waarvan ik dacht dat 'ie gesloten was, maar die ongemerkt kosten stond te maken; het is allemaal keurig ongedaan gemaakt door de bank. Daar heb ik niets dan lof over. Maar de bank zal bijvoorbeeld nooit zomaar ongevraagd een automatische betaling genereren, omdat je enorm in de problemen zou kunnen komen als je een rekening per abuis niet betaalt. Je wordt er continu op gewezen dat die mogelijkheid bestaat, maar je moet de knop om het te activeren toch echt zelf indrukken.Bennogr schreef:
Overigens: heb een paar keer meegemaakt dat mijn banken volgens mij iets verkeerd deden met mijn rekening en cheques. Werd ook allemaal vrij snel rechtgezet. En als tegenprestatie heb ik eens in Asheville een brief geschreven naar de plaatselijke vicepresident. Die die prijzende brief op een vergadering heeft voorgelezen. En toen konden ze bij het bankkantoor plotseling zelfs mijn achternaam redelijk goed uitspreken!
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autoverzekering
Re: Autoverzekering
- goldenhills
- Amerika-expert
Ik dacht dat de polis zo geschreven is dat de personen in het huishouden van de auto normaal gebruik mogen maken (verzekerd zijn voor niet-incidenteel gebruik), *behalve* als de persoon expliciet wordt uitgesloten. Dat komt op je polis te staan. Vandaar dat ze melden dat er een persoon bij de polis zal komen als er een 'nieuw rijbewijs' op je adres komt wonen. Bij ons werd mijn vrouw ook eerst uitgesloten, tot ze een Californisch rijbewijs had. Dat stond expliciet op de polis en het verzekeringsbewijs.
In dat licht bezien is het normaal dat je actie moet ondernemen om te voorkomen dat de nieuwe rijbewijseigenaar ook onder de polis gaat vallen.
In dat licht bezien is het normaal dat je actie moet ondernemen om te voorkomen dat de nieuwe rijbewijseigenaar ook onder de polis gaat vallen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Volgens mij schrijven we langs elkaar heen en begreep ik jou verkeerddimona schreef:Ik snap echt niet wat je bedoelt Petra. Wat je nu zegt, vat ik op als: pas op met wie er allemaal op je polis worden bijgeschreven, want ze kunnen je in de problemen brengen en het kan je polis duurder maken. Dat pleit toch juist voor een situatie waarin er NIET zo maar personen op je polis worden bijgeschreven zonder dat je daar zelf opdracht voor geeft?Petra/VS schreef:Nee, ik bedoel dat als jij niet had gereageerd en die persoon dus op jouw polis had gestaan na 15 (?) dagen, jullie verantwoordelijk zouden zijn geweest voor een scene als ik hierboven beschreef. Bovendien is het, weten wij helaas uit ervaring, heel duur om tieners te verzekeren, nog afgezien daarvan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Nou dan zal ik het wel zijn, maar ik vind dus alles gemaakt door Whirlpool dan wel GE gewoon waardeloos. Zeker vergeleken met Bosch, LG, Samsung.
Dit huis heft een DE wasmachine en het onderste rek kan dus niet helemaal eruit, rijdt ook meteen terug naar binnen omdat de deur niet helemaal recht naar voren klapt.
En dat het makkelijk is vervanging te krijgen ? Bij Sears duurder het twee jaar voor ze de noodzakelijke reparatie aan mijn wasser uitvoerden (el. board) en er werd gewoon gezegd: dat is zo duur mevrouw. Probleem was dus dat ik een garantie gekocht had ! Had ik zelf moeten betalen dan was dat ding er meteen in gegaan. Vervolgens heb ik een lijdensweg van nog een vier jaar gehad met een wasser die voortdurend ophield tijdens de cycle, stinkend wasgoed afleverde, niet goed wilde spoelen, enz. Reparateurs meldden dat ik verkeerd wasmiddel gebruikte, dan wel niet genoeg softener-met-geur, tot en met de keer dat Sears meldde dat mijn huis 'foute electriciteit' had en ik een verklaring van een electricien moest overleggen dat alles OK was ! Vervolgens heeft de machine rond de Kerst/Oud en Nieuw twee keer laundryroom plus de hele gang laten onderlopen. Sears gebeld en nou daar hadden ze geen boodschap aan hoor, mochten we zelf opruimen.
Uiteindelijk heeft een monteur die zag hoe hopeloos het was (kwam voor de derde keer met een rubber voor de front aanzetten) Sears hoofdkantoor gebeld en hebben we van de garantie (die we verlengd hadden want we hadden de monteurs zo vaak - nodeloos - over de vloer) een andere machine gekregen. Vervolgens zei ik de garantie op die machine op, want had garantie op de nieuwe genomen (het was niet overdraagbaar), maar dat werd niet goed verwerkt, een half jaar later ontdekte ik dat, nam kontakt op, maar kreeg beduidend minder terug, want het kan niet retro-actively.
Goede, althans beter customer service herinner ik me van de 90er jaren uit de vorige eeuw. Sinds alles minder is geworden is ook dat minder geworden. Maar het kan zijn dat het aan de westkust erger is ?
GoldenHills, wij moeten van beide autos aangeven wie er mee rijden, dus kinderen - als we die hadden - zouden ook genoteerd moeten worden, dat was ook een van de vragen op de form die ik onlangs kreeg.
Dat een nieuwe rijbewijs eigenaar op een adres automatisch onder een polis gaat vallen, met bijbehorende premieverhoging ! nee dat vind ik niet logisch.
Dit huis heft een DE wasmachine en het onderste rek kan dus niet helemaal eruit, rijdt ook meteen terug naar binnen omdat de deur niet helemaal recht naar voren klapt.
En dat het makkelijk is vervanging te krijgen ? Bij Sears duurder het twee jaar voor ze de noodzakelijke reparatie aan mijn wasser uitvoerden (el. board) en er werd gewoon gezegd: dat is zo duur mevrouw. Probleem was dus dat ik een garantie gekocht had ! Had ik zelf moeten betalen dan was dat ding er meteen in gegaan. Vervolgens heb ik een lijdensweg van nog een vier jaar gehad met een wasser die voortdurend ophield tijdens de cycle, stinkend wasgoed afleverde, niet goed wilde spoelen, enz. Reparateurs meldden dat ik verkeerd wasmiddel gebruikte, dan wel niet genoeg softener-met-geur, tot en met de keer dat Sears meldde dat mijn huis 'foute electriciteit' had en ik een verklaring van een electricien moest overleggen dat alles OK was ! Vervolgens heeft de machine rond de Kerst/Oud en Nieuw twee keer laundryroom plus de hele gang laten onderlopen. Sears gebeld en nou daar hadden ze geen boodschap aan hoor, mochten we zelf opruimen.
Uiteindelijk heeft een monteur die zag hoe hopeloos het was (kwam voor de derde keer met een rubber voor de front aanzetten) Sears hoofdkantoor gebeld en hebben we van de garantie (die we verlengd hadden want we hadden de monteurs zo vaak - nodeloos - over de vloer) een andere machine gekregen. Vervolgens zei ik de garantie op die machine op, want had garantie op de nieuwe genomen (het was niet overdraagbaar), maar dat werd niet goed verwerkt, een half jaar later ontdekte ik dat, nam kontakt op, maar kreeg beduidend minder terug, want het kan niet retro-actively.
Goede, althans beter customer service herinner ik me van de 90er jaren uit de vorige eeuw. Sinds alles minder is geworden is ook dat minder geworden. Maar het kan zijn dat het aan de westkust erger is ?
GoldenHills, wij moeten van beide autos aangeven wie er mee rijden, dus kinderen - als we die hadden - zouden ook genoteerd moeten worden, dat was ook een van de vragen op de form die ik onlangs kreeg.
Dat een nieuwe rijbewijs eigenaar op een adres automatisch onder een polis gaat vallen, met bijbehorende premieverhoging ! nee dat vind ik niet logisch.
Nee, bij ons is dat niet zo. Hij en ik staan met al onze gegevens als drivers geregistreerd; op de site kan ik nog meer drivers registreren als ik dat wil.goldenhills schreef:Ik dacht dat de polis zo geschreven is dat de personen in het huishouden van de auto normaal gebruik mogen maken (verzekerd zijn voor niet-incidenteel gebruik), *behalve* als de persoon expliciet wordt uitgesloten. Dat komt op je polis te staan. Vandaar dat ze melden dat er een persoon bij de polis zal komen als er een 'nieuw rijbewijs' op je adres komt wonen. Bij ons werd mijn vrouw ook eerst uitgesloten, tot ze een Californisch rijbewijs had. Dat stond expliciet op de polis en het verzekeringsbewijs.
Wij hebben de polis overigens afgesloten toen we allebei nog een Europees rijbewijs hadden. Ze stelden wel als eis dat we binnen 6 maanden een Amerikaans rijbewijs zouden halen en dat rijbewijsnummer moesten we dan aan hen doorgeven. Ik herinner me nu ook weer dat Geico toen de enige maatschappij was die dat deed. De anderen wilden zonder social security nummer geen verzekering afsluiten.
Maar inderdaad: als je een polis zou hebben waar automatisch iedereen in je huishouden onder valt, dan zou het al wat logischer zijn om die aanpak te hanteren.
Dimona, ik geef je groot gelijk hoor. Dit is een soort automatische en ongevraagde "opt in". Tenzij jij de moeite neemt om op tijd te melden dat je geen behoefte hebt aan het betalen van de verzekering van de dochter van je huisbaas, zit je met háár eventuele brokken. Wat als je op vakantie was geweest, of het mailtje in je spamfilter was blijven hangen? Het moet niet gekker worden.
Het is misschien fijn dat nieuwe autorijders 'automatisch' verzekerd worden op deze manier, maar jouw verhaal is de andere kant van de medaille. Al was het maar vanwege privacy - ik vind het nogal Big Brother dat verzekeraars 'weten' dat iemand in het huishouden (?) van hun verzekerde een rijbewijs heeft gehaald.
Ik geef toch de voorkeur aan zélf je verzekeringsmaatschappij te benaderen als je iets nieuws van ze wil. Je krijgt dan de offerte thuis die je ondertekend terug stuurt, of je kan (zoals bij onze autoverzekering) middels je online account personen/verzekeringen toevoegen. Als je niks ondertekent, of online aanvinkt, gebeurt er ook niks.
Het is misschien fijn dat nieuwe autorijders 'automatisch' verzekerd worden op deze manier, maar jouw verhaal is de andere kant van de medaille. Al was het maar vanwege privacy - ik vind het nogal Big Brother dat verzekeraars 'weten' dat iemand in het huishouden (?) van hun verzekerde een rijbewijs heeft gehaald.
Ik geef toch de voorkeur aan zélf je verzekeringsmaatschappij te benaderen als je iets nieuws van ze wil. Je krijgt dan de offerte thuis die je ondertekend terug stuurt, of je kan (zoals bij onze autoverzekering) middels je online account personen/verzekeringen toevoegen. Als je niks ondertekent, of online aanvinkt, gebeurt er ook niks.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat ik niet begrijp: hoe komt de verzekeringsmaatschappij te weten dat iemand die (zogezegd) op jouw adres woont, een rijbewijs haalt? Tenzij die persoon dat zelf komt melden en een verzekering af wilt sluiten...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Blijkbaar hebben ze inzage in de gegevens van de DMV (hier MVA), de instantie die alles registreert wat met rijbewijzen en auto's te maken heeft.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien je huisbaas laten weten dat je bijna voor zijn dochter haar verzekering moest betalen. 
Elke
Ja, dat heb ik ook gelijk gedaan uiteraard! (Gaf gelijk weer een hoop verwarring, omdat we de betreffende auto van hem hebben gekocht, en hij zelf ook bij Geico was verzekerd. Hij dacht dus dat het om die verzekering ging.)
De info kwam inderdaad van de DMV denk ik. In veel staten is autoverz. verplicht en geven de verzekeraars hun geg. door aan de DMV (of hoe het heet in jouw staat). Dat zal wel twee kanten uit gaan, die gegevens-stroom.
Er gaat meer naar de verzekeraars: ik weet van iemand die al fietsend een (kleine) bekeuring opliep en vervolgens een aantal jaar meer autoverzekering moest betalen.
Er gaat meer naar de verzekeraars: ik weet van iemand die al fietsend een (kleine) bekeuring opliep en vervolgens een aantal jaar meer autoverzekering moest betalen.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Ik weet wel zeker dat veel informatie via de DMV komt. Ik heb heel lang alles gezet op mijn afgekorte voornaam. Maar mijn rijbewijs stond altijd op mijn officiele naam. Kon dus meteen zien wie daar inzage in had, onder meer de AARP (die mij begon aan te schrijven twee weken nadat ik 50 was geworden).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Inderdaad, de AARP ! en het erge is, ze houden er niet mee op ! sturen lidmaatschapskaarten vast, en ze bellen ook met regelmaat.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Maar als je eenmaal 65+ bent is hun aanvullende verzekering voor Medicare wel goed.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
En je kunt heel wat korting krijgen in hotels als je lid bent. Onderschat de AARP niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Fijn zo. Ik houd er wel van als een aanvankelijk negatief draadje zo'n positieve draai krijgt 
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een tip. Wij nemen tegenwoordig niet meer die losse garanties op elk apparaat. Uiteindelijk loopt het namelijk toch wel op, en je moet nog steeds achter elke fabrikant z'n broek aan als er iets mis is. Wij hebben een "home warranty" genomen bij American Home Shield, en voor een maandelijks bedrag zijn vrijwel alle appliances in ons huis gedekt voor reparaties. En zolang je blijft betalen, zijn de apparaten gedekt, ook al zijn ze meerdere jaren oud. Behalve de standaard appliances is ook de wiring, plumbing/riolering gedekt en zaken zoals verwarming, water heater, garage door openers, ceiling fans, smoke detectors. Je kunt zelf je pakket van gedekte items samenstellen; wij hebben er bijvoorbeeld ook de well pump in opgenomen. Als het apparaat niet meer gerepareerd kan worden, vervangen ze het met een vergelijkbaar model/kwaliteit. Dit is bij ons gebeurd met de water heater die ging lekken. Voor mij is het voornamelijk het gemak; als er iets kapot is bel je op, of vult een verzoek online in en binnen een dag (soms sneller) heb je de reparatieman bij je. Dus geen gezoek wie de beste is; zij (AHS) zoeken het allemaal voor je uit. Je heb wel een eigen risico per incident, maar die valt in mijn ogen wel mee ($60). Ik ben meestal al meer kwijt aan voorrijkosten als ik het zelf moet regelen. Misschien dat er ook nog andere van dit soort verzekeraars zijn, maar ik heb alleen ervaring met deze: American Home Shield.oortjes schreef:... Vervolgens zei ik de garantie op die machine op, want had garantie op de nieuwe genomen ...
Op zich een goede tip !
Behalve de 'eigen risico' kun je nog voor meer verrassingen komen te staan. Ten eerste heb je geen keuze in wie er langskomt voor een ev. reparatie, zoals je zelf al aangaf, ten tweede bestelt AHS of FidelityHS het benodigde onderdeel, ten derde zijn er bij reparaties aan grotere objekten vaak 'aanpassingen' vereist om een onderdeel te kunnen plaatsen. Die aanpassingen moet je zelf betalen.
Je kunt ook voor een financiele vergoeding kiezen en eea. zelf regelen - maar dan ben je natuurlijk financieel stukken slechter uit.
Dit is overigens voor het eerst dat ik hoor dat apparatuur die je zelf koopt na de aanschaf van je huis, ook gedekt is. Moest je daarvoor niet bijbetalen ?
Behalve de 'eigen risico' kun je nog voor meer verrassingen komen te staan. Ten eerste heb je geen keuze in wie er langskomt voor een ev. reparatie, zoals je zelf al aangaf, ten tweede bestelt AHS of FidelityHS het benodigde onderdeel, ten derde zijn er bij reparaties aan grotere objekten vaak 'aanpassingen' vereist om een onderdeel te kunnen plaatsen. Die aanpassingen moet je zelf betalen.
Je kunt ook voor een financiele vergoeding kiezen en eea. zelf regelen - maar dan ben je natuurlijk financieel stukken slechter uit.
Dit is overigens voor het eerst dat ik hoor dat apparatuur die je zelf koopt na de aanschaf van je huis, ook gedekt is. Moest je daarvoor niet bijbetalen ?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou de hamvraag. Wat verzekeren ze en wat kost het jaarlijks? Je wordt wel geacht alles in goeie conditie te houden. Bovendien zij de dingen die kapot gaan meestal apparaten.
Als je een huis koopt dat al een paar jaar ouder is, is het wel een goed idee. Maar het kost wel als je alles wilt verzekeren bv. ook het dak. En je moet het een paar jaar volhouden, want alles dat gammel is gaat niet meteen het eerste jaar stuk.
Wij hebben onze kosten er al uit, de evaporator coil van de ene airco bleek te lekken en die is vervangen. We moesten zelf $ 500 erbij leggen, dat viel even tegen. Wat FHS betaalde aan de reparateur was ongeveer wat we aan premie hadden gedokt.
Wij hebben onze kosten er al uit, de evaporator coil van de ene airco bleek te lekken en die is vervangen. We moesten zelf $ 500 erbij leggen, dat viel even tegen. Wat FHS betaalde aan de reparateur was ongeveer wat we aan premie hadden gedokt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 2323 Weergaves
-
Laatste bericht door Resi_70