Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stage in VS - Kosten van levensonderhoud

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

marloesusa schreef:...... Misschien moet je eens kijken op http://www.fullbright.nl, die hebben veel nuttige informatie over studeren in amerika.

Groetjes Marloes
Hallo Marloes,

:welcome: op dit forum. Je bent Marloes nummer 3 en heel handig van je dat je usa in je nickname hebt gezet.
Ook hartelijk dank voor je (eerste) informatieve bijdrage. We hopen nog meer van je te horen.

Groet Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

hekkie schreef:
marloesusa schreef:...... Misschien moet je eens kijken op http://www.fullbright.nl, die hebben veel nuttige informatie over studeren in amerika.

Groetjes Marloes
Hallo Marloes,

:welcome: op dit forum. Je bent Marloes nummer 3 en heel handig van je dat je usa in je nickname hebt gezet.
Ook hartelijk dank voor je (eerste) informatieve bijdrage. We hopen nog meer van je te horen.

Groet Marjan
Hekkie doet de naam van 'Vriendelijkste Forumlid' wel eer aan op deze manier!
En eigenlijk vind ik dit typisch Amerikaans: een heel positieve benadering en onmiddellijk ook nog aanmoedigen! Go go go!!! :wink:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
freek sanders
Amerika-newbie

Bericht door freek sanders »

Fullbright heeft inderdaad veel informatie. Helaas kom ik niet in aanmerking voor een beurs, daar die alleen voor onderzoek zijn of het verbeteren van US-Europe relations.

Marloes, hoeveel besteed jij per maand aan bepaalde dingen (voedsel, verzekering, etc), zodat ik inzicht hierin kan krijgen (alhoewel het aan de andere kant van de US is).

PS: ik ben pas 20, volgend jaar 21, dus auto verzekering is voor mij ook te duur.
Mariska
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Mariska »

Freek,

Wat betreft regelen J-1 visum voor stage bij een Amerikaans bedrijf kun je dit het makkelijkst doen via het Nuffic of Visa Versa. Kost ongeveer 6 tot 8 weken en tussen de 800 en 1000 euro (o.a. afhankelijk van lengte van de stage). Wat deze organisaties o.a. doen is nagaan of jouw intenties voor tijdelijke werkervaring oprecht en je roots in Nederland sterk zijn. Verder doen ze - via hun Amerikaanse samenwerkingspartner - een check op het daadwerkelijke bestaan en de betrouwbaarheid van het bedrijf waar je stage wil lopen.

Wat betreft een financiele tegemoetkoming voor je stage vanuit NL zijn er zeker fondsen die ook giften of renteloze leningen verschaffen voor stage in de VS. Ik noem bijvoorbeeld: Schuurman-Schimmel-van Outeren Stichting, Gerard Simeon Korijnfonds, Hendrik Muller's Vaderlandsch Fonds...Maar je kunt ook eens proberen bij je locale Lions Club, Rotary Club of Juniorkamer (in je geboorteplaats of huidige woonplaats). Jouw persoonlijke kwaliteiten en (financiele)omstandigheden zijn daarbij natuurlijk wel belangrijke criteria bij het toekennen van een eventuele tegemoetkoming.

Ook zou ik bij je huidige onderwijsinstelling nagaan of ze een buitenlandfonds hebben, waaruit ze stages van hun studenten in het buitenland financieel willen ondersteunen, bijv. in de vorm van een retourticket.

Succes!
Studeren in de VS? http://www.ustudy.nl
freek sanders
Amerika-newbie

Bericht door freek sanders »

Bedankt voor de tips Mariska. De beurzen die je noemde zijn helaas niet van toepassing (voldoe niet aan de eisen).

Wat betreft contact opnemen met rotary clubs enz. ga ik dat zeker doen, was ik zelf niet op gekomen.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

fcolos schreef:
freek sanders schreef: Dat is vervelend, want het is niet wat ik had begrepen vanuit andere bronnen. (wilweg.nl -> landen -> VS -> Visum/werkvergunning )
Volgens mij is dat voor het F-1(?) visum, voor studenten. Je loopt nu stage, waarvoor je eventueel een vergoeding ontvangt. Er is geen sprake van studeren in de VS met daarnaast een bijbaan. Hierover hoef je je dus geen zorgen te maken.
Sorry, je heb gelijk dat is het F-1 visum. Ik had te snel gereageerd.

Overigens een andere manier om de (woon)kosten te drukken, is het vinden van een "room mate". Vaak kun je in room mate advertenties mensen vinden die iemand anders zoeken om een appartement te delen. Dat scheelt al gauw de helft van de woonkosten. De meeste appartement zijn toch veel te groot voor slechts een persoon.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Loek schreef: De meeste appartement zijn toch veel te groot voor slechts een persoon.
Weer een verschil met Nederland 8) Hier mag je blij zijn dat je een twijfelaar kwijt kan in een studentenkamer :wink:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

JA het is hier heel normaal dat alles een eigen keuken heeft en aparte slaapkamers. Een klein studio apartmentje hier is zo'n 700sqft of zo'n 26m2 :wink:

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer