Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Leidingwater in Amerika met chloorlucht
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Leidingwater in Amerika met chloorlucht
Ja hoor. Maar net als in Amerika verschilt het van plaats tot plaats. Waar wij wonen kan je het water van de kraan drinken, al smaakt het wel lichtjes chloorachtig. Dus ik heb er een filter op staan. Maar in Toronto heb ik nog nergens van het kraantjeswater kunnen drinken, daar is de chloor echt erg.
Fluoride wordt hier ook op veel plaatsen aan het water toegevoegd, maar waar wij wonen hebben ze nu net besloten om dat niet meer te doen omdat er dus ook nadelen aan verbonden zijn.
@Vana: smaakt een glas cola of sinas ook naar chloor?
Fluoride wordt hier ook op veel plaatsen aan het water toegevoegd, maar waar wij wonen hebben ze nu net besloten om dat niet meer te doen omdat er dus ook nadelen aan verbonden zijn.
@Vana: smaakt een glas cola of sinas ook naar chloor?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ja zeker als het uit zo'n automaat komt en men er dan ook nog een halve emmer ijs in doet, wij vragen altijd om "one coke no ice"
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ja, als ze er, zoals ik zei,ijsblokjes in doen. Ik bestel altijd frisdrank zonder ijs.
Ook de cola uit die automaten smaakt vaak naar chloor, want dat wordt vaak aangelengd met kraanwater..
Ook de cola uit die automaten smaakt vaak naar chloor, want dat wordt vaak aangelengd met kraanwater..
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik drink ALTIJD ijs in mn cola.
Ofwel wen ik er snel aan, ofwel heb ik al veel geluk gehad
In Vegas bv heb ik nergens chloor geroken/geproefd. In NY ook niet.
Nergens bij de mc donalds of de subway.
Jullie wel?
Ofwel wen ik er snel aan, ofwel heb ik al veel geluk gehad
In Vegas bv heb ik nergens chloor geroken/geproefd. In NY ook niet.
Nergens bij de mc donalds of de subway.
Jullie wel?
Groetjes,
Carine
Carine
Noppe, misschien hebben de grote bedrijven allemaal filters? (beleid?)
Ik bestel ook altijd cola zonder ijs en heel soms doe ik er zelf een paar blokjes in maar dan is de smaak van chloor te verwaarlozen. Ik kan er maar niet aan wennen hoeveel ijs ze hier in je frisdrank plempen haha.
Voor thee gebruik ik gefiltered water en tanden poetsen doe ik wel met chloorwater maar dat is dan gewoon echt vies
Voor thee gebruik ik gefiltered water en tanden poetsen doe ik wel met chloorwater maar dat is dan gewoon echt vies
- laguna62
- Amerikafan
- Partner van: Lyan
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Chloor in het drinkwater is er voor om bacterie groei te voorkomen en vooral in gebieden waar het leidingstelsel lang is moet je wel chloreren.Anders zouden nog veel meer mensen last krijgen van de veteranen ziekte (legionella besmetting).
Albert.
Albert.
-
Frans H
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Zal wel maar als ik al denk dat het niet goed is koop ik het niet. Maar na de eerste 2x in Amerika ziek te zijn geworden van leidingwater nooit meer.ned in MO schreef:Frans H schreef:Ik drink alleen water uit fles in de USA. Komt ook omdat ik van het leidingwater daar altijd last van maag krijg.
Drink hier in NL ook geen leidingwater.
dan heb ik nieuws voor je. Veel van het amerikaanse flessenwater is gewoon ordinaire gemeentepils
Probeer er echt op te letten wat voor water ik koop. Drink ook nooit cola oid met ijs. Ook het ijswater wat je std in een restaurant krijgt drink ik niet.
In NL drink ik Spa blauw.
Overigens als het water goed gekookt is heb ik er geen problemen mee. Koffie die niet warm genoeg geserveerd wordt drink ik niet op.
Zal wel een zwakke maag hebben.
Zowel in Canada als USA heb ik op vrij veel plaatsen chloorwater geproefd. Althans, als ik de chloor ruik dan drink ik er niet meer van. Tanden poetsen doe ik ook met flessenwater, ik ga over m'n nek van die gore chloorstank.
Soms was er wel 'ns een plaats/hotel waar het water drinkbaar was en dan dronk ik het wel.
Ik drink nooit automatenfrisdranken, dat vind ik sowieso goor, chloor of geen chloor. Ik neem alleen originele flesjes coke.
En dus geen ijsblokjes in het drinken.
Flessenwater kocht ik springwater, als ik toch voor water betaal, dan wel echt bronwater ipv gezuiverd kraanwater.
In Nederland drink ik gewoon kraanwater, hier smaakt 't gelukkig niet naar chloor. Wat 'n armoede als je in zo'n chloorgebied woont trouwens, ik vond het ook zo vreselijk stinken met douchen, je ruikt na de douche alsof je net uit 'n openbaar zwembad komt: bah!
Soms was er wel 'ns een plaats/hotel waar het water drinkbaar was en dan dronk ik het wel.
Ik drink nooit automatenfrisdranken, dat vind ik sowieso goor, chloor of geen chloor. Ik neem alleen originele flesjes coke.
En dus geen ijsblokjes in het drinken.
Flessenwater kocht ik springwater, als ik toch voor water betaal, dan wel echt bronwater ipv gezuiverd kraanwater.
In Nederland drink ik gewoon kraanwater, hier smaakt 't gelukkig niet naar chloor. Wat 'n armoede als je in zo'n chloorgebied woont trouwens, ik vond het ook zo vreselijk stinken met douchen, je ruikt na de douche alsof je net uit 'n openbaar zwembad komt: bah!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Sorry, hoor, maar het gaat me echt te ver om het armoede te noemen. Natuurlijk is het in Nederland anders, het land heeft de grootte van een postzegel in vergelijking met de VS of Canada. De meesten van jullie reizen naar het relatief en soms echt heel dun bevolkte Zuid- of Noordwesten of Canada dat sowieso dun bevolkt is, m.u.v. de grote steden. Dan moeten mijlen en mijlen van buizen schoongehouden worden en de enige vrij goedkope manier om dat te doen is chloor. In ons gebied smaakt/ruikt het water eens per jaar naar chloor en daar krijgen we bericht van. Het loont in de druk bevolkte gebieden om duurdere methodes voor zuivering te gebruiken. Ga naar Mexico en dan kun je maar beter inderdaad zelfs je tanden niet met het kraanwater poetsen op de meeste plaatsen. Ik ben nog nooit naar een heel groot land van het caliber VS en Canada geweest, of zelfs maar ietsje kleiner, waar je overal veilig het kraanwater kon drinken, zoals in die twee landen. Of je de smaak niet mag is een ander iets, maar het armoede noemen? Daar heb ik wel een andere definitie voor. De mensen in die gebieden zijn misschien wel arm, maar hebben in ieder geval drinkbaar water, of je het lekker vindt of niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Onze eerste maanden hier waren ook de eerste maanden van mijn zwangerschap, en ik stond soms te kokhalzen onder de douche door die chloorlucht. Inmiddels heb ik daar absoluut geen last meer van
. Thee en koffie maak ik van kraanwater, ik kook er ook mee, en natuurlijk tandenpoetsen. Alleen om zo te drinken gebruiken we filterwater, en ik meestal flessenwater. Dat laatste alleen doordat ik door de zwangerschap nog steeds wat kieskeurig ben, maar ik verwacht over een paar maanden ook gewoon over te stappen op filterwater.
In restaurants drink ik meestal ook gewoon het gratis water (ik houd niet van zoete drankjes bij het eten), soms ruikt het wel erg naar chloor, maar meestal valt het best mee, ik vermoed dat het dan wel gefilterd is.
En na 4 jaar in India te hebben gewoond waardoor ik trouwens nog elke dag dat er hier gewoon water uit de kraan komt waar we niet ziek van worden, en waar ik gewoon mijn fruit in kan wassen en zo. Ik denk dat ik dat de rest van mijn leven als een luxe zal ervaren.
In restaurants drink ik meestal ook gewoon het gratis water (ik houd niet van zoete drankjes bij het eten), soms ruikt het wel erg naar chloor, maar meestal valt het best mee, ik vermoed dat het dan wel gefilterd is.
En na 4 jaar in India te hebben gewoond waardoor ik trouwens nog elke dag dat er hier gewoon water uit de kraan komt waar we niet ziek van worden, en waar ik gewoon mijn fruit in kan wassen en zo. Ik denk dat ik dat de rest van mijn leven als een luxe zal ervaren.
Terug in Texas!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat laatste is dus precies, wat ik bedoel. Maar daar moet je misschien voor in tweede of derde wereld landen hebben gewoond. Drinkbaar water is een grote luxe in de wereld, chloor of niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Ik vind het niet erg om mijn drinkwater te moeten kopen, maar vind het gewoon ranzig om te moeten douchen met zwembadwater.
Ik verwachtte het slechte water eerder in grote steden en dacht dat ze in die grote natuurgebieden wel zuiver grondwater uit de bergen zouden halen, maar juist dat viel me tegen. Ook in Nieuw Zeeland en Australie overigens. Vooral in NZ viel dat me tegen, ik had verwacht dat in zo'n klein schoon landje met zeer lage bevolkingsdichtheid het water wel overal zuiver springwater zou zijn, maar niet dus.
Ik verwachtte het slechte water eerder in grote steden en dacht dat ze in die grote natuurgebieden wel zuiver grondwater uit de bergen zouden halen, maar juist dat viel me tegen. Ook in Nieuw Zeeland en Australie overigens. Vooral in NZ viel dat me tegen, ik had verwacht dat in zo'n klein schoon landje met zeer lage bevolkingsdichtheid het water wel overal zuiver springwater zou zijn, maar niet dus.
Ik ben niet in het zuidwesten geweest en ik weet dus niet hoe het water daar is, maar 'zwembadwater' lijkt mij enigszins overdreven. Ik weet hoe ik ruik als ik uit een zwembad kom en zo ruik ik niet als ik onder mijn douche (wel in het Midwesten dan) vandaan kom.elninjoo schreef:Ik vind het niet erg om mijn drinkwater te moeten kopen, maar vind het gewoon ranzig om te moeten douchen met zwembadwater.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
't Is ook niet overal zo erg, heb afgelopen reis denk op 2 locaties gehad dat ik het douchewater te erg vond stinken. Zal per dorp of gebied schelen en misschien ook nog wel per dag/week/maand als ze in sommige gebieden alleen af en toe de leidingen doorspoelen met chloor.
Het probleem is dat ze op sommige plaatsen gewoon helemaal geen flesjes verkopen!kastelke schreef:Maar dat glas krijg je gratis. Dus als ik water wil drinken zonder chloor, dan bestel ik gewoon een flesjes water.
Al meerdere keren aan de hand gehad in restaurants dat we een flesje water zonder bubbels wilde hebben, maar dat het er niet was.
Je krijgt dan alsnog zo'n vaas met chloorwater.
16x USA / 30 staten
afhankelijk van hoe lang je daar zit, maar schenk het in een glas en in een minuut of 10-15 is de overheersende chloorsmaak verdampt..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Soms stond zo'n kan water al 'n hele tijd op tafel, maar ik vond 't nog steeds niet te doen. Ben echt heel erg antichloor, dus proef het heel snel.
In West Yellowstone kreeg ik echter goed water in 't restaurant, terwijl de douche van mijn hotel naar chloor stonk. Dus soms doen ze het blijkbaar wel filteren.
Bij uit eten dronk ik altijd 'n corona en in de auto had ik m'n koelbox vol liggen met water en dietcoke en ook corona voor in 't hotel.
In West Yellowstone kreeg ik echter goed water in 't restaurant, terwijl de douche van mijn hotel naar chloor stonk. Dus soms doen ze het blijkbaar wel filteren.
Bij uit eten dronk ik altijd 'n corona en in de auto had ik m'n koelbox vol liggen met water en dietcoke en ook corona voor in 't hotel.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan haal je toch lekker een flesje water uit je auto en neem je dat mee naar binnen?Liz schreef:Het probleem is dat ze op sommige plaatsen gewoon helemaal geen flesjes verkopen!kastelke schreef:Maar dat glas krijg je gratis. Dus als ik water wil drinken zonder chloor, dan bestel ik gewoon een flesjes water.
Al meerdere keren aan de hand gehad in restaurants dat we een flesje water zonder bubbels wilde hebben, maar dat het er niet was.
Je krijgt dan alsnog zo'n vaas met chloorwater.
Goeie tip, maar ik heb daar nog nooit aan gedacht.
Hier in NL is dat jammer genoeg not done.
Hier moet je zelfs betalen voor een glas leidingwater
Hier in NL is dat jammer genoeg not done.
Hier moet je zelfs betalen voor een glas leidingwater
16x USA / 30 staten