Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Thanksgiving 2011
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Thanksgiving 2011
Wij vieren het morgen, bij vrienden die 3 jaar geleden vanuit de US naar hier verhuisd zijn. We vieren het samen met hun (schoon)vader en hun oudste zoon die gisteren vanuit Princeton naar hier is komen rijden. Hun jongste zoon kan er niet bij zijn, die verhuisd in december van Engeland naar hier.
Ik weet niet exact wat op het menu staat (behalve kalkoen), maar hun kennende zal het vrij traditioneel zijn. En ik vind het heel leuk dat wij ook uitgenodigd zijn!
Ik weet niet exact wat op het menu staat (behalve kalkoen), maar hun kennende zal het vrij traditioneel zijn. En ik vind het heel leuk dat wij ook uitgenodigd zijn!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dat ziet er inderdaad supergezellig uit Petra! Leuke foto's.
Ik durfde me nog niet te wagen aan een kalkoen dit jaar. Ik hoor allemaal verhalen over mensen die het niet kunnen en zo de kalkoen verprutsen en dat wilde ik niet dus we hebben er maar 1 gehaald
Volgend jaar misschien alhoewel we begrepen hebben dat deepfried turkey ook er lekker (en arbeidsintensief) is dus misschien dat we dat willen proberen.
Ik hoop dat iedereen het gezellig heeft gehad en jij veel plezier vandaag Kastelke
Ik durfde me nog niet te wagen aan een kalkoen dit jaar. Ik hoor allemaal verhalen over mensen die het niet kunnen en zo de kalkoen verprutsen en dat wilde ik niet dus we hebben er maar 1 gehaald
Volgend jaar misschien alhoewel we begrepen hebben dat deepfried turkey ook er lekker (en arbeidsintensief) is dus misschien dat we dat willen proberen.
Ik hoop dat iedereen het gezellig heeft gehad en jij veel plezier vandaag Kastelke
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Onze Thanksgiving ging totaal niet volgens plan. Werd wakker met buikpijn maar ja, vierde zwangerschap dus een beetje ongemak hoort erbij. Hele dag rustig aan gedaan, zelfs een dutje kunnen doen en daarna een vroeg Thanksgiving meal waar ik nauwelijks van hebben kunnen eten. Kinderen hadden wel de grootste lol en genoten vooral van de taart.
Maar rond 17.00 kon ik niet meer rechtop staan van de pijn dus dan toch maar naar de ER. Werd meteen in een rolstoel gepleurd en naar L&D (Labor & Delivery) gebracht door een lieve verpleegster. Aan de monitor en ja, duidelijk lichte weeen dus afwachten. Rond 20.00 besloot de gyn dat ik naar huis mocht omdat de weeen wel pijnlijk waren maar niets deden en dan kan je net zo goed thuis op de bank liggen. Gyn is een man trouwens en heeft volgens mij geen kinderen want geen enkele ouder zou geloven dat je rustig op de bank kan liggen met 3 kinderen! Maar goed, was blij dat ik naar huis mocht.
Niet echt een leuke avond dus. En helemaal vervelend voor m'n man want hij moest naar huis met de kinderen want op Thanksgiving avond vind je natuurlijk niemand die even kan oppassen.
Maar rond 17.00 kon ik niet meer rechtop staan van de pijn dus dan toch maar naar de ER. Werd meteen in een rolstoel gepleurd en naar L&D (Labor & Delivery) gebracht door een lieve verpleegster. Aan de monitor en ja, duidelijk lichte weeen dus afwachten. Rond 20.00 besloot de gyn dat ik naar huis mocht omdat de weeen wel pijnlijk waren maar niets deden en dan kan je net zo goed thuis op de bank liggen. Gyn is een man trouwens en heeft volgens mij geen kinderen want geen enkele ouder zou geloven dat je rustig op de bank kan liggen met 3 kinderen! Maar goed, was blij dat ik naar huis mocht.
Niet echt een leuke avond dus. En helemaal vervelend voor m'n man want hij moest naar huis met de kinderen want op Thanksgiving avond vind je natuurlijk niemand die even kan oppassen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ach, je kunt altijd nog de Turkey Talk Line van Butterball bellen als je hulp nodig hebt...Ziva schreef:
Ik durfde me nog niet te wagen aan een kalkoen dit jaar. Ik hoor allemaal verhalen over mensen die het niet kunnen en zo de kalkoen verprutsen en dat wilde ik niet
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
@ LittlePhoenix, ouch dat is zeker geen fijne Thanksgiving. Ik hoop dat je je iets beter voelt alhoewel... met weeen zal wel niet echt fijn zijn? Ik neem aan dat je binnenkort bent uitgerekend?
@ Dento, hahaha.. hulplijn voor kalkoen maken? Hahahahaha... ze hebben ook overal een oplossing hier voor he?
@ Dento, hahaha.. hulplijn voor kalkoen maken? Hahahahaha... ze hebben ook overal een oplossing hier voor he?
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
@Ziva, nee, ben pas 22 weken dus moet nog een tijdje.
@Dento, seriously??? Hulplijn voor kalkoenproblemen, jeminee! En zo moeilijk is een kalkoen niet, je moet alleen goed opletten dat het beest niet uitdroogt in de oven.
@Dento, seriously??? Hulplijn voor kalkoenproblemen, jeminee! En zo moeilijk is een kalkoen niet, je moet alleen goed opletten dat het beest niet uitdroogt in de oven.
Hebben jullie weleens een kalkoen gefrituurd? Dat schijnt echt heerlijk maar lastig te zijn.
Het is idd lekker, knapperige korst (vel). Mijn zwager is de verzorger van de kalkoen en de ham. Hij rookt ze in de smoker, duurt wel langer, vooral een grote kalkoen, maar dat is het lekkerst wat ik tot nu toe aan kalkoen geproefd heb.
Wij willen nog steeds een keer een Turducken proberen voor Thanksgiving of Kerst, tot nu toe nog niet in de winkels gevonden, wel online te bestellen, maar ben daar een beetje huiverig voor ivm het onderweg ontdooien?
Wij willen nog steeds een keer een Turducken proberen voor Thanksgiving of Kerst, tot nu toe nog niet in de winkels gevonden, wel online te bestellen, maar ben daar een beetje huiverig voor ivm het onderweg ontdooien?
Dat is hetzelfde als de Nederlandse rookoven neem ik aan? In dat geval, o yeahwiepster schreef:Hij rookt ze in de smoker, duurt wel langer, vooral een grote kalkoen, maar dat is het lekkerst wat ik tot nu toe aan kalkoen geproefd heb.
Yep, wij hebben zelf ook geen BBQ of grill maar een smoker achter het huis, veel lekkerder en alles beter gaar....maar dat is mijn mening maar :mrgreen: :mrgreen:
Wij hebben het bij de in-laws gevierd! Mijn vriend zijn ouders zijn echt pros als het aankomt op het maken van de oven roasted turkey! 
Ik ben om 10 uur 's ochtends met mijn beste vriendinnetje (Ik ben samen met Orion, zij is samen met Orion zijn tweelingbroer Brian, om een lang verhaal kort te maken) naar de ouders vertrokken om hen te helpen met voorbereidingen.
Verkeer was echt vreselijk druk op de I-5, we reden gewoon 55mph, maar het was echt zo ontzettend druk! De jongens vertrokken later en die hebben een uur vast gestaan!
We hebben een broccoli casserole gemaakt en sweet potatoes met pecan nuts! Mmmm!
Altijd fijn om de ouders te kunnen helpen! De kalkoen stond ondertussen al sinds 10 uur in de oven!
Om 2 uur was iedereen bij de ouders. De zus en haar kwamen ook over. Haar man Adam ging een kalkoen frituren!
We hadden dus 2 kalkoenen voor 8 man! We hadden dus meer dan genoeg leftovers (die nu in mijn koelkast liggen!
)
Het was heel gezellig, maar ik heb meer dan genoeg gegeten voor de komende dagen haha.
Ik ben om 10 uur 's ochtends met mijn beste vriendinnetje (Ik ben samen met Orion, zij is samen met Orion zijn tweelingbroer Brian, om een lang verhaal kort te maken) naar de ouders vertrokken om hen te helpen met voorbereidingen.
Verkeer was echt vreselijk druk op de I-5, we reden gewoon 55mph, maar het was echt zo ontzettend druk! De jongens vertrokken later en die hebben een uur vast gestaan!
We hebben een broccoli casserole gemaakt en sweet potatoes met pecan nuts! Mmmm!
Altijd fijn om de ouders te kunnen helpen! De kalkoen stond ondertussen al sinds 10 uur in de oven!
Om 2 uur was iedereen bij de ouders. De zus en haar kwamen ook over. Haar man Adam ging een kalkoen frituren!
We hadden dus 2 kalkoenen voor 8 man! We hadden dus meer dan genoeg leftovers (die nu in mijn koelkast liggen!
Het was heel gezellig, maar ik heb meer dan genoeg gegeten voor de komende dagen haha.
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Dutch in Oregon op Facebook!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb ook een gerookte kalkoen gemaakt. Heeft 12 uur liggen roken boven een badje van appelsap. Hij was heerlijk
Ik heb een electrische roker. Inpluggen, brokjes hout erin done. Een keer in de zoveel tijd wat hout erbij voor de rook tot het klaar is
Ik heb een electrische roker. Inpluggen, brokjes hout erin done. Een keer in de zoveel tijd wat hout erbij voor de rook tot het klaar is
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Als tegenhanger zijn wij vanavond sushi gaan eten
. Ik vind het voor een avond allemaal best lekker, maar kalkoen is al van kinds af aan niet mijn favoriet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Anna was even voor half negen thuis vanavond, en we hebben allerlei diepvrieshapjes in de oven gemaakt, zoals mini-quiches, mini-croissantjes met zongedroogde tomaatjes en mozarella, mini-souffleetjes met geroosterde paprika, en kleine bladerdeeghapjes met spinazie en feta, plus 'turnovers', kleine hapjes met vanalles en nog wat erin. En als toetje nog wat apple en pumpkin pie die Anna gisteren had gemaakt. We hebben nog kalkoen, stuffing, en alles wat erbij hoort over, maar dat wordt de lunch voor morgen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zoiets hebben wij altijd als maaltijd op Kerstavond. Ricks traditie. Ik vind het erg lekker, al die mini dingetjes. Anna moet wel uitgeput zijn! Katja en Kai hebben zes en acht uur gewerkt vandaag en zijn flink moe.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja ze hangt hier een beetje half slapend op de bank. Ik heb al een paar keer gezegd, "dan ga naar bed", maar luisteren ho maar
Ze heeft dus van gisteravond half acht tot vanochtend bijna half negen gewerkt, daarna van elf uur tot vanavond bijna half negen, en morgenvroeg moet ze alweer om negen uur werken, tot een uur of vier. Haar eerstvolgende dag vrij is volgende week zaterdag, de eerste dag dat mijn ouders hier zijn (ze komen op vrijdag twee december aan). Ze draait dus heel wat (over)uren deze week!
Ze heeft dus van gisteravond half acht tot vanochtend bijna half negen gewerkt, daarna van elf uur tot vanavond bijna half negen, en morgenvroeg moet ze alweer om negen uur werken, tot een uur of vier. Haar eerstvolgende dag vrij is volgende week zaterdag, de eerste dag dat mijn ouders hier zijn (ze komen op vrijdag twee december aan). Ze draait dus heel wat (over)uren deze week!
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Bandido
- Amerika-expert
Wij zijn naar de schoonouders in Massachusetts geweest. Dat lukte vorig jaar niet en ook dit jaar hebben we ze te weinig gezien, dus het was fijn dat het lukte. Het eten vind ik alleen altijd wat minder, mijn schoonvader is er bovendien eentje van het type "meat and potatoes" en houdt al helemaal niet van kruiden. En kalkoen is bovendien ook niet mijn favoriet, ik eet het eens per jaar, maar alleen als het echt moet. Je kunt van de traditionele bijgerechten ook best iets lekkers maken, maar niet met zo'n kritische eter. Ze had maar liefst 6 pies gemaakt en dat was dan wel weer heel lekker. Hoe dan ook, het was wel heel gezellig en dat is ook wat waard. Nu weer terug in Atlanta, waar ik zeer de behoefte heb aan een maaltijd zonder carbs, maar met kruiden. Ik twijfel nog tussen sushi of iets anders Aziatisch. 
"Keep Georgia On Your Mind"
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
:lol Precies daarom hebben wij gisteren sushi gegeten. Een keer per jaar is voor mij ook genoeg wat betreft kalkoen.
Hier enkele foto's van het overheerlijke eten:

The Bird

Chocolade cake en apple pie

The Bird

Chocolade cake en apple pie

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat ziet er zeker lekker uit! Handig, die kant en klare slagroom trouwens, ik klop de onze nog ouderwets
.