Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dubbele nationaliteit niet opgeven - PETITIE

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dirkwood
Amerikakenner

Re: Dubbele nationaliteit niet opgeven - PETITIE

Bericht door dirkwood »

Maar ze moeten wel met hun handjes af blijven en niet terug stelen waar ik voor gewerkt en betaald heb.
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Sterker nog, mensen die uit een ander land komen en in Nederland wonen (maar NIET werken) en een geldige verblijfstitel hebben, bouwen ook AOW op.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Helaas ben ik bang dat dit stelen best wel eens kan gebeuren want volgens mij net als SS in USA AOW is geen pensioen regeling maar een TAX en daar kan een regering mee doen wat zij ook maar willen.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

DixieChick schreef:Jasmino> Ik denk dat een binding voelen natuurlijk een vereiste is. Wat ik dan ook niet snap is dat jij niet van die Franse nationaliteit af kan. In de VS kan je als Amerikaan je nationaliteit opzeggen door een of andere verklaring af te leggen op een Amerikaanse ambassade. Waarom zou dat voor Fransen ook niet kunnen? Maar goed, in jouw geval kan ik me voorstellen dat je er van baalt. Maar voor mensen die juist een binding hebben met allebei de landen is het kunnen behouden van de dubbele nationaliteit ideaal.
En heuvels? In Nederland? Waar? :P
De heuvels die ik bedoel liggen in Zuid Limburg:
Afbeelding Afbeelding

Wat betreft het kwijtraken van die Franse nationaliteit: het zijn vooral de wetten in Frankrijk die het ons moeilijk maken, die druisen zelfs in tegen het Europese Verdrag. We hebben er jaaaaaren geleden veel energie in gestoken vanwege de dienstplicht van mijn broer, en dat heeft veel gedoe en frustraties gekost en niets opgeleverd. Nu helpt het niet echt dat je niet de Franse taal machtig bent, zeker niet als je te maken hebt met de chauvinistische Fransen.
Laatst gewijzigd door Jasmino op 25 okt 2011, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Okee, dan had ik ongelijk. Sorry. AOW is daarmee dus geen reden om je nationaliteit te behouden.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

@Hockey maar je kan tog wel eens gelijk gaan krijgen in de toekomst om dat AOW een TAX is.
Laatst gewijzigd door dirkwood op 25 okt 2011, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

DixieChick schreef:En heuvels? In Nederland? Waar? :P
Judith toch! Dat valt me - als chauvinistische Limburger - nu tegen van je... :mrgreen: :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Jasmino> oh ja! Die ;) (Ik ken ze hoor...erg mooi!)

Dento> het is schandalig! Als iemand met dubbele Limburgse-Nederlandse nationaliteit (mijn moeder is Limburgs), zou ik dat toch moeten weten, niet waar? Of heeft Limburg tegenwoordig ook al zo'n streng anti-dubbele nationaliteit beleid? ;)

Moest je broer dan ook echt in het Franse leger dienen? Dat lijkt me helemaal vreemd (vooral als je geen Frans spreekt!) Is de dienstplicht ondertussen afgeschaft? Ik weet dat, bijna 18 jaar geleden, Australische vrienden van ons hun eerste kind kregen (terwijl ze in Frankrijk woonden), en dat wij zeiden van, nou, ik hoop dat de dienstplicht afgeschaft wordt, anders mag die jongen straks helemaal uit Australie naar Frankrijk komen voor zijn dienstplicht...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Mijn zoon moest een New Zealander worden om niet opgepakt te worden in Holland voor dienst plicht en heeft dus zijn Nederlandschap daar door verloren.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Zijn Hollandse taal was niet geweldig also..
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Dirkwood, hoe cru ook, ik snap dat wel. Dat is toch de keerzijde van de medaille, dat het land waarvan je burger bent ook ineens bepaalde plichten afdwingt.

In deze discussie vraag ik me af, stel, met nadruk op stel, je wordt Amerikaan en blijft ook Nederlander. En beide landen raken in oorlog en voeren beiden de dienstplicht weer in, wat moet je dan doen?
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

DixieChick schreef:Jasmino> oh ja! Die ;) (Ik ken ze hoor...erg mooi!)
Neem je me nu in het ootje? :o
DixieChick schreef:Dento> het is schandalig! Als iemand met dubbele Limburgse-Nederlandse nationaliteit (mijn moeder is Limburgs), zou ik dat toch moeten weten, niet waar? Of heeft Limburg tegenwoordig ook al zo'n streng anti-dubbele nationaliteit beleid? ;)
:lol:
Maar: het is eigenlijk ook wel enigszins waar, want hoewel Nederland heel klein is kent het dus wel degelijk verschillende culturen. De cultuur in de Randstad is heel anders dan in het Zuid Limburgse. Wij zijn 6 jaar geleden "geëmigreerd" van Limburg naar de Randstad (zo zeg ik dat ook altijd als ik erover vertel, het voelt namelijk echt zo), dus ik kan het wel weten. En ik voel me meer thuis in de Randstad trouwens (qua mentaliteit), maar soms mis ik ook wel bepaalde elementen van mijn roots, zoals het heerlijke bourgondische eten en de prachige Zuid Limburgse heuvels.
DixieChick schreef:Moest je broer dan ook echt in het Franse leger dienen? Dat lijkt me helemaal vreemd (vooral als je geen Frans spreekt!) Is de dienstplicht ondertussen afgeschaft? Ik weet dat, bijna 18 jaar geleden, Australische vrienden van ons hun eerste kind kregen (terwijl ze in Frankrijk woonden), en dat wij zeiden van, nou, ik hoop dat de dienstplicht afgeschaft wordt, anders mag die jongen straks helemaal uit Australie naar Frankrijk komen voor zijn dienstplicht...
Ja, dat moest hij inderdaad. Hij heeft die plicht echter kunnen ontlopen door in NL vrijwillig het leger in te gaan op 17-jarige leeftijd.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
DixieChick
Amerika-expert

Jasmino> nee hoor, ik neem je niet in het ootje. Nederland is eigenlijk helemaal niet zo plat als dat de rest van de wereld graag denkt, ik bedoel, ga maar eens op de fiets zitten...

Maar goed, dat over verschillende culturen in Nederland is wel een interessant punt. Want we hebben het hier wel over "Nederlanders", maar je moet het tegen mijn Limburgse familie echt niet hebben over "Holland", want -daar- horen ze dus -echt- niet bij. En als je mijn vaders familie (voornamelijk uit Groningen en Drenthe) naast mijn moeders familie zet (Limburg en Oost-Brabant), dan is het soms net alsof ze echt uit andere culturen komen (en een andere taal spreken). Zet daar dan mijn neven en nichten tussen die in de Randstad wonen, en het is helemaal feest. En dan denk ik, waar hebben we het over, "Nedelanders mogen maar 1 nationaliteit hebben" als "de" Nederlander niet eens bestaat...
Southern Tales
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hoever wil je de scheiding van de culturen doorvoeren? Heeft de Zuid Hollander dan een andere cultuur dan de Noord Hollander? En de Haarlemmer een andere cultuur dan de West Fries (ook NH)?
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

@Hockey...die vraag voor mij persoonlijk zou makkelijk zijn alsdaar in mijn hart voor eerst en all ik Hollander zal zijn en bliiven ongeacht welk ander pasport dan ook daarintegen mijn zoon is en voelt zich echt een New Zealander.I have to pray NZ zal nooit in oorlog komen met Holland.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Dirkwood, ik hoop ook niet op een oorlog tussen NL en NZ of NL en USA. Maar het is wel een van de argumenten die gebruikt werd tijdens de discussie aangaande de dubbele paspoorten in Nederland. Het is een lastig iets.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Ps....om het nog wat moeilijker te maken lol....als mijn zoon Hollander had gebleven dan hadden zijn kinderen 4 Nationaliteiten en pasports kunnen hebben.
bergmeid
Amerika-ontdekker

Bericht door bergmeid »

Dixiechick heeft helemaal gelijk.

Ook ik heb in augustus mijn Nederlandse nationaliteit herkregen. Ik ben getrouwd met een Amerikaan en ben sinds 1999 Amerikaanse. Ik heb geen kinderen. Als ik mijn Amerikaanse man verlies, zit de kans erin dat ik terugga naar Nederland en puur voor die reden wilde ik mijn Nederlandse paspoort terug.

Toen ik door het proces heen ging om de Nederlandse nationaliteit weer te herkrijgen, werd van mij verlangd dat ik een federale tax return van vorig jaar overlegde. Men wilde in Nederland namelijk zeker weten dat ik niet uit de staatsruif zou komen eten. Mocht ik dus ooit naar Nederland terugkeren dan brengen mensen zoals ik dus voldoende geld mee om voor onszelf te zorgen.
DixieChick
Amerika-expert

Ik denk dat zulk soort vragen (over wat als NL in oorlog komt de VS) eerder een interessante debat techniek zijn, dan realistisch. Want denkt men echt dat door de dubbele nationaliteit af te schaffen, iedereen zich in een keer 100% loyaal voelt tegenover Nederland? Denkt men in Nederland dat door de Nederlanders van Marokkaanse afkomst te dwingen hun Marrokaanse paspoort op te geven, ze in een keer geen enkel probleem hebben met voor Nederland vechten als dat in oorlog zou komen met Marokko? Dat is natuurlijk totaal niet realistisch, net zo min als het idee dat Nederland ooit in oorlog zou komen met de VS...

Bergmeid> dank je :) En moest jij echt een federal tax return indienen? Wat raar. Dat hoefde ik helemaal niet. Wel een utility bill, om te bewijzen dat ik woonde waar ik zei dat ik woonde...(ook weer zoiets raars, maar goed)
Southern Tales
bergmeid
Amerika-ontdekker

Bericht door bergmeid »

Dixiechick, ja, een federal tax return was vereist voor de optieprocedure. Een van een hele waslijst van documenten die men vroeg!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer