Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Juror Qualification Questionnaire
-
Bennogr
- Amerika-expert
Re: Juror Qualification Questionnaire
Mijn zoon is in San Francisco eens opgeroepen. Moest via de computer bereikbaar zijn, maar is niet opgeroepen voor een echte zaak.
Inderdaad: $30 per dag (plus lunch, geloof ik) is niet echt een vetpot. En je baas hoeft niet door te betalen, vandaar dat juryleden voor lange processen soms failliet gaan. En vandaar dat er zoveel boeken over die processen geschreven worden.
Inderdaad: $30 per dag (plus lunch, geloof ik) is niet echt een vetpot. En je baas hoeft niet door te betalen, vandaar dat juryleden voor lange processen soms failliet gaan. En vandaar dat er zoveel boeken over die processen geschreven worden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het 'ns opgezocht en bij mijn werkgever worden de eerste twee weken volledig uitbetaald. Daarna naks. Toch niet slecht vergeleken met andere bedrijven.Vol schreef:Staat waarschijnlijk wel iets over in je contract of employee handbook.dutch_in_seattle schreef: Bovendien word je, meen ik, van je normale werk tijdens het proces niet uitbetaald en ik heb weinig zin om dat salaris te moeten missen (noch kan ik het me veroorloven).
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Afgelopen week een brief binnengekregen waarin staat dat ik de week van 12 and 19 december in een zgn. "two-week call-in period" zit. Het komt er dus op neer dat ik op vrijdag 9 december 's avonds naar een telefoonnummer bel en dan krijg ik te horen of ik me op 12 december om acht uur 's ochtends bij de federale rechtbank in downtown Seattle moet melden. Is dat het geval, dan kan ik die week worden opgeroepen om zitting te nemen in een jury bij een rechtzaak. Zoniet, dan moet ik op vrijdag 16 december weer bellen voor de week daarop.
Ik ben benieuwd. Op zich lijkt het me best interessant om dat een keer mee te maken, vooropgesteld dat het niet te lang duurt. Heeft iemand van de Nederamerikanen hier nadere ervaring mee?
Ik ben benieuwd. Op zich lijkt het me best interessant om dat een keer mee te maken, vooropgesteld dat het niet te lang duurt. Heeft iemand van de Nederamerikanen hier nadere ervaring mee?
Ron (in Seattle, WA)
=======
=======
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben al een keer of 3 opgeroepen voor jury duty, maar nog nooit hoeven zitten bij een rechtzaak. Toen ik nog in de City en County of Denver woonde hadden ze de regel van "one-day or one-trial", hetgeen betekende dat ik de hele dag op een houten bankje in de courthouse heb gezeten om te horen of ik zou worden opgeroepen (niet gebeurd). De laatste twee keren waren voor Arapahoe County, waarin ik nu woon, en die sturen je een summons waarop een website staat. Een paar dagen vóór je summons date kun je inloggen op die website en krijg je te horen of je in een jury moet zitten. Beide keren kreeg ik de melding: "Your are released of your duty to serve."
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp dat het best interessant kan zijn om eens zo'n proces bij te wonen. Maar als het nou (financieel) niet aankomt, dan lijkt het alsof je er wel makkelijk onder uit kan komen door nogal extreme standpunten in te nemen tijdens die vragen die je krijgt? Of redelijk verwarrend over te komen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hoeft niet eens extreem te zijn. Ik heb het idee dat wanneer je een tikkeltje progressief gekleurd overkomt, men je niet wilt. Als je beslissingen niet wilt baseren op je emoties is men ook niet in je geinteresseerd. Men heeft liever niet dat je teveel nadenkt over hetgeen in een court case wordt gezegd. Ik zou graag zitting willen nemen in een jury, maar blijkbaar geef ik de verkeerde antwoorden.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan kan ik het verder wel vergeten dus! Ik zie wel wat er gebeurt.Loek schreef:...wanneer je een tikkeltje progressief gekleurd overkomt, men je niet wilt. Als je beslissingen niet wilt baseren op je emoties is men ook niet in je geinteresseerd. Men heeft liever niet dat je teveel nadenkt over hetgeen in een court case wordt gezegd.
Ron (in Seattle, WA)
=======
=======
Wanneer krijg je dan die vragen, die jij verkeerd beantwoord?Loek schreef:Ik zou graag zitting willen nemen in een jury, maar blijkbaar geef ik de verkeerde antwoorden.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is tijdens het zogeheten 'voir dire' proces, waarbij beide partijen een potentieel jurylid vragen kunnen stellen om de geschiktheid van die persoon als jurylid vast te stellen, en gebaseerd op de antwoorden kan een partij - of kunnen beide partijen - die persoon diskwalificeren als jurylid.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook bij het registreren op de county website worden ook al een aantal prescreening vragen gesteld. Voornamelijk om te zien of je uberhaupt in een jury mag zitten (geen criminal, citizen, meerderjarig), maar ook een aantal vragen die ik interpreteer als "moral questions" (ben je tegen de doodstraf bijv.).
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dan worden extremisten zoals jij, Loek, al bij die eerste schifting verwijderd...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik kan me voorstellen dat in een staat waar de doodstraf gehanteerd wordt invullen dat je tegen de doodstraf bent je zal diskwalificeren voor strafrechtzaken waarbij eventueel de doodstraf geeïst kan worden.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Niet noodzakelijkerwijs. Ik herinner me nog goed dat een professor die een actieve anti-roker was, toch in de jury mocht blijven tijdens het grote proces tegen sigarettenmakers, een aantal jaren geleden in St. Paul, MN.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van wat ik op tv zie: elke partij kan een aantal juryleden weigeren. Dus bv. ivm de doodstraf als je tegen bent: de advocaat van iemand die een zware misdaad begaan heeft zal jou misschien wel in de jury hebben, terwijl de openbare aanklager jou er misschien liever niet in heeft...
Elke