Punt 1 A, 6e bullet:
Cheese (only vacuum packed and pasteurized, no cheeses made of raw milk).
Bushmaster schreef:Deze lijkt me betrouwbaarder.
-Cheeses- Solid cheese (hard or semi-soft, that does not contain meat), butter, butter oil, and cultured milk products such as yogurt and sour cream are not restricted. Feta cheese, Brie, Camembert, cheese in brine, Mozzarella and Buffalo Mozzarella are permissable (USDA Animal Product Manual, Tabel 3-14-6). Cheese in liquid (such as cottage cheese or ricotta cheese) and cheese that pours like heavy cream are not admissible from countries affected by foot-and-mouth diesease (FMD). Cheese containing meat is not admissible depending on the country of origin.
Hoe staat het nu (vandaag de dag) met kaas meenemen? Is vacuüm verpakt nog steeds toegestaan? Bepaalde hoeveelheid toegestaan?
Wij vliegen op Vancouver en de volgende dag met de camperverhuurder de grens over naar de VS.
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,
Harry & Carla
2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
deze is nog steeds actueel, https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... rsonal-use -Cheese- Solid cheese (hard or semi-soft, that does not contain meat); butter, butter oil, and cultured milk products such as yogurt and sour cream are not restricted. Feta cheese, Brie, Camembert, cheese in brine, Mozzarella and Buffalo Mozzarella are permissible (USDA Animal Product Manual, Table 3-14-6). Cheese in liquid (such as cottage cheese or ricotta cheese) and cheese that pours like heavy cream are not admissible from countries affected by foot-and-mouth disease (FMD). Cheese containing meat is not admissible depending on the country of origin.
Ik vlieg zelf regelmatig naar Nederland vanwege mijn werk. Er gaat altijd altijd een zo goed als lege koffer en een grote tas mee die vervolgens vol met Nederlandse producten terug gaan. Voorheen gaf ik dit nooit aan. Laatst toch maar eens geprobeerd of het wat uitmaakt als je food wel aangeeft. Dit leverde dezelfde vragen op als die ze je stellen indien je aangeeft dat je voor een bepaalde waarde aan spullen meeneemt. Geen enkel probleem dus. Zelfs de Beagle slaat niet aan als deze aan mijn koffer snuffelt. V.w.b. kaas neem ik zowel vacuum verpakt als verse kaas mee (Grand Cru van de Bettinehoeve!). Volgende de regels van Customs & Border Protection is dat toegestaan. Ik heb overigens altijd wel een recente uitdraai bij de betreffende site bij. Just in case.
Vraagje: waarom willen jullie kaas meenemen ? Als je met een camper langs de westkust trekt zul je winkels zien: Von's, Ralph's, Albertsons, While Foods, Trader Joe, ea. De meeste hebben een redelijke selectie kaas vandaagdedag, ook Europese kazen. Verder hebben deli afd. ook allerhande andere lekkere dingen zoals klaargemaakte kip, ribs, salades, soepen, enz.
Veel plaatsen hebben tegenwoordig farmers markets waar je groenten en fruit kunt kopen zo van het land, honing en 'home-made jams'.
Het enige dat ik hier echt mis: kroketten, gevulde koeken, bitterkoekjes, mayonaise, bonbons.
Kaas is een van de dingen die ik altijd meeneem, zowel heen als terug. Naar de VS vertrek ik met goede boerenkazen, 5 jaar oude Goudse en specialiteitskaasjes (zoals truffelbrie en zo) om uit te delen aan de mensen bij wie we blijven slapen.
Ik heb altijd begrepen dat je geen zaken mee mag nemen die ziekten kunnen overbrengen. Dat zou inhouden dat zacxhte kazen wel mogen, als ze maar van gepasteuriseerde melk zijn.
Dit is wat ik vind op de site van CPB:
"-Cheese- Solid cheese (hard or semi-soft, that does not contain meat); butter, butter oil, and cultured milk products such as yogurt and sour cream are not restricted. Feta cheese, Brie, Camembert, cheese in brine, Mozzarella and Buffalo Mozzarella are permissible (USDA Animal Product Manual, Table 3-14-6). Cheese in liquid (such as cottage cheese or ricotta cheese) and cheese that pours like heavy cream are not admissible from countries affected by foot-and-mouth disease (FMD). Cheese containing meat is not admissible depending on the country of origin."
Goed om te weten dat het mag. Er was een tijd dat het absoluut niet mocht, kan ik me nog goed herinneren, maar ik ben blij dat ik mijn ouders nu kan vragen om een lekkere brie mee te nemen!
(Ik zie net dat ik dat stukje over kaas al eerder had gequote, maar het deel over brie daarin had gemist )
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
De Nederlandse kaas die je in Amerika koopt is minder vers, kleine mini stukjes en vreselijk duur dus ja, ik neem ook kaas mee als ik uit Nederland kom. Helemaal sinds ik ontdekt heb dat invriezen best goed gaat, zeker met jongere kazen
Waarom zou je kaas meenemen...Costco (en die zit op heel veel plaatsen) heeft Gouda kaas en Oude Kaas en de prijs scheelt omgerekend niet veel met Nederland! (ook hebben ze heerlijke appeltaart)
Ik heb zelf ook veel meegnomen uit NL maar heb het toch even aangegeven vanwege dat ik kruiden mee had genomen. Na controle bleek dat ook in orde.
Ik vloog met BA, op de terug weg naar de US kreeg ik 5 x controle omdat ze zagen dat ik een GC had! Heel vreemd en vervelend, een vrouw met haar 2 kids terug naar huis. Vervelend, maar dat wisten zij niet omdat ik naar NL moest omdat mijn vader overleden was. Als je dan met 2 kids zo'n lange reis moet maken in die situatie zit je niet op al die controles te wachten. Het handbagage koffer wat ik de heenweg mee had genomen mocht op de terugweg ineens niet meer als handbagage mee omdat het net iets te groot bleek te zijn...waarom de heenweg wel??? En of ik maar even 45 euro neer wilde tellen omdat ik dan over mijn limiet zat! Laaiend wordt je hier van! Dit was echt zoeken naar! Zo werden al die extra boodschappen toch weer heel duur!
Je mag veel mee nemen maar vlees/waren zijn verboden.Ik mis hier de muisjes (zijn wel te koop maar heel duur) en vooral de shoarmakruiden. Mayonaise neem ik van Target, eigen merk, die komt aardig overeen met Remia.
Het handbagage koffer wat ik de heenweg mee had genomen mocht op de terugweg ineens niet meer als handbagage mee omdat het net iets te groot bleek te zijn...waarom de heenweg wel??? En of ik maar even 45 euro neer wilde tellen omdat ik dan over mijn limiet zat! Laaiend wordt je hier van!
Hier word ik "laaiend" van. Omdat de "te grote" handbagage op de heenweg er tussendoor is geschoten, moet dit maar ineens als standaard gelden voor alle toekomstige reizen? En het is zo simpel, er staan op de vliegvelden overal van die handbagage-check-rekken. Slipt je "te grote handbagage" toevallig een keer er tussen door dan heb je geluk, maar ga niet liggen mauwen als het grondpersoneel zich aan de regels houd.
Bushmaster schreef: Omdat de "te grote" handbagage op de heenweg er tussendoor is geschoten, moet dit maar ineens als standaard gelden voor alle toekomstige reizen?
Daarbij zijn ze vaak strikter op die handbagage als het vliegtuig helemaal vol zit.
Hier word ik "laaiend" van. Omdat de "te grote" handbagage op de heenweg er tussendoor is geschoten, moet dit maar ineens als standaard gelden voor alle toekomstige reizen? En het is zo simpel, er staan op de vliegvelden overal van die handbagage-check-rekken. Slipt je "te grote handbagage" toevallig een keer er tussen door dan heb je geluk, maar ga niet liggen mauwen als het grondpersoneel zich aan de regels houd.
sorry hoor ...ik wilde niet mauwen! Ik had zo'n koffertje gekocht voor de kids en omdat het naar mijn idee het formaat handbagage had toen ik het in de winkel kocht (het scheelde 5 cm bleek later) en ik in de situatie zat waarbij ik daar niet meer bij stil heb gestaan, baalde ik er enorm van. Maar nogmaals sorry voor mijn uitspraak dat ik hier zeker niet vrolijk van werd en zeker niet als het grondpersoneel zegt dat er geen plaats voor is omdat het vliegtuig vol zit.Dat bleek verre van vol...er was nog een zee van ruimte in de bagage rekken!
Ik moet zeggen dat dit taalgebruik van een mede forumlid naar een ander me erg tegen valt, het kan ook anders geformuleerd worden met een beetje meer respect dacht ik zo!
@Kiyu, ik vond het taalgebruik van Bushmaster respectvol genoeg. Ik deel zijn mening zelfs. Het kan zijn dat jij een foutje hebt gemaakt, en helaas zoiets gebeurt. Maar als jij daarna aangeeft laaiend te worden van luchthaven-/cabinepersoneel wat enkel de regels handhaaft, dan snap ik een stevige reactie van hem. Passagiers die te grote of teveel handbagage meenemen staat bij mijn weten nog altijd in de top tien van luchtvaartergernissen.
Kiyu, ik vond het taalgebruik van Bushmaster respectvol genoeg. Ik deel zijn mening zelfs. Het kan zijn dat jij een foutje hebt gemaakt, en helaas zoiets gebeurt. Maar als jij daarna aangeeft laaiend te worden van luchthaven-/cabinepersoneel wat enkel de regels handhaaft, dan snap ik een stevige reactie van hem. Passagiers die te grote of teveel handbagage meenemen staat bij mijn weten nog altijd in de top tien van luchtvaartergernissen.
Tuurlijk gebeurt zoiets, en heel begrijpelijk als het om grote bagage gaat. Als ik de wieltjes er af had gehaald was het goed geweest.(helaas had ik geen schroevedraaier bij me want dat mag ook niet Maar ik blijf er bij dat het door Bushmaster iets respectvoller gebracht kan worden!
kruiden in commerciële verpakkingen (pakjes Knorr etc.) is normaliter geen probleem,
eigen brouwsels, en/of mixen van kruiden zonder duidelijk etiket, kan je nogal wat oponthoud opleveren bij customs.
Ik zou het in ieder geval aanvinken op je formulier, dan is er geen probleem als het niet mag (je bent het dan alleen kwijt)
Laatst gewijzigd door Bushmaster op 17 mei 2012, 21:59, 2 keer totaal gewijzigd.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.