Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ipad 2 inkopen of andere elektronica

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: ipad 2 inkopen of andere elektronica

Bericht door Moniquemichiel »

Een iPad met een oplader met een Amerikaanse stekker komt waarschijnlijk niet uit Nederland :wink:

Als je inderdaad tot een bepaald bedrag mag gaan zou ik de iPad gewoon invoeren. Kleding lijkt mij geen probleem toch ? Of heeft iemand ervaring dat ze er moeilijk over hebben gedaan ? Is toch moeilijk te controleren als er geen prijskaartjes meer aanhangen.
Jasper88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper88 »

Ingmar schreef:Ik zou in ieder geval niet voor de Ipad 2 gaan dan. Ten eerste zijn de prijzen die je hier in Amerika in de winkel ziet vrijwel altijd exclusief belasting, die moet je er dan dus nog bijtellen. Met een 16Gb Ipad 2 zit je dan al snel net boven de grens van Euro 430 (tegen de $ 670 als je rekent met 6% belasting, komt overeen met ongeveer Euro 482).
Dit is de prijs bij BestBuy voor de 16GB, ik denk niet dat het prijsverschil met Nederland van Euro 499 dan de moeite waard is.
De 16GB iPad is maar 499 dollar plus 7% btw in miami kom je maar op =/- 534 dollar dat is 382 euro, zo'n 117 euro verschil vind jij misschien weinig, maar ik noem dat een enorm verschil.

Jij bedoelt de 3G versie waarschijnlijk die is 629 dollar. Maar ik was dit topic eigenlijk begonnen om te hebben over apparatuur die boven die 430 euro uitkomen;)
mtl schreef:Maakt niet uit of je wel of niet via een EU land vliegt, je krijgt altijd met de doaune op Schiphol te maken. En zeggen dat je dat ding in Spanje hebt gekocht of dat je alleen in Spanje bent geweest is een truc die ze bij de doaune allang kennen.
Ow ik dacht douane in Spanje dat je daar moet betalen omdat je dan voor het eerst in de EU binnen komt.
Afbeelding

Nu in Florida tot 6 mei!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Jasper88 schreef:
mtl schreef:Maakt niet uit of je wel of niet via een EU land vliegt, je krijgt altijd met de doaune op Schiphol te maken. En zeggen dat je dat ding in Spanje hebt gekocht of dat je alleen in Spanje bent geweest is een truc die ze bij de doaune allang kennen.
Ow ik dacht douane in Spanje dat je daar moet betalen omdat je dan voor het eerst in de EU binnen komt.
Volgens mij klopt het verhaal van mtl ook niet hoor, het eerste land waar je de EU binnenkomt ga je door de douane, tussen Spanje en Nederland vlieg je binnen het Schengen gebied en ik dacht niet dat je dan in Nederland nog douane tegenkomt.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Jasper88, ik zou gewoon lekker die iPad kopen en dan op de terugweg in je koffer doen zonder verpakkingsmateriaal!

Maak je alsjeblieft niet teveel zorgen over die "mogelijke" controles want je wordt vaker niet dan wel gecontroleerd. En mocht je wel gecontroleerd worden, dan moet je vermoedelijk wat extra betalen (boete) waardoor je iPad net zo duur wordt als een Nederlandse. Tja, dat zou jammer zijn maar dat risico is er altijd natuurlijk ;)

Die controles zijn echt meer bedoeld voor handelaars, dus inderdaad, mensen die met koffers vol iPads het land proberen binnen te komen. Dat ben jij niet dus zou ik me niet al teveel zorgen maken, ik hou me ook nooit aan die 430 euro, dat is veel te weinig! Gewoon lekker shoppen en bij terugkomst door de "nothing to declare" rij heenwandelen. Succes! :)
Jasper88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper88 »

Het is wel zo prettig te weten hoe duur het wordt he. Want btw + boete maakt het natuurlijk wel erg duur;)

En in koffer lijkt jouw wel slimmer dan gewoon in de hand?
Afbeelding

Nu in Florida tot 6 mei!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ja maar dat is het risico dat je neemt natuurlijk.

Ik zou zonder aarzelen een iPad 2 kopen en in mijn koffer doen. Een eventuele boete neem ik dan op de koop toe. Als jij dat risico niet wilt nemen moet hem netjes invoeren en dus betalen of je moet geen iPad meenemen. Zo simpel is het eigenlijk :D

En ja, ik zou hem in mijn koffer doen al is het alleen maar omdat je in Amerika sowieso alle elektronica uit je handbagage moet halen en ze daar dan al kunnen zien dat je een iPad hebt gekocht en er dan ter plaatse wellicht moeilijk over zouden kunnen gaan doen. Plus minder risico op beschadigingen etc.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ziva schreef:En ja, ik zou hem in mijn koffer doen al is het alleen maar omdat je in Amerika sowieso alle elektronica uit je handbagage moet halen en ze daar dan al kunnen zien dat je een iPad hebt gekocht en er dan ter plaatse wellicht moeilijk over zouden kunnen gaan doen. Plus minder risico op beschadigingen etc.
ik snap deze even niet.. Minder kans op beschadigingen als het in je koffer zit? Met een koffer wordt gesmeten, met je handbagage niet...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ik doe zelf echt nooit electronica in mijn koffer ... Moet je vanuit het vliegtuig eens kijken hoe ze met die koffers omgaan buiten het vliegtuig :roll:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Jasper88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper88 »

Njit schreef:
Ziva schreef:En ja, ik zou hem in mijn koffer doen al is het alleen maar omdat je in Amerika sowieso alle elektronica uit je handbagage moet halen en ze daar dan al kunnen zien dat je een iPad hebt gekocht en er dan ter plaatse wellicht moeilijk over zouden kunnen gaan doen. Plus minder risico op beschadigingen etc.
ik snap deze even niet.. Minder kans op beschadigingen als het in je koffer zit? Met een koffer wordt gesmeten, met je handbagage niet...
Inderdaad dat lijkt mij ook minder. Maar tussen een hele laag kleding komt dat wel goed. Je kan zeggen bij handbagage zien ze hem maar ik heb ook een iPhone 4 bij me en mijn broertje een Galaxy S, mijn ouders hebben ook mobieltjes en foto- en videocamera. Dan is het niet zo raar ook een iPad te hebben lijkt mij.
Afbeelding

Nu in Florida tot 6 mei!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Mensen, ik zeg alleen wat ik zou doen en ook al gedaan heb. Wat TS ermee doet moet hij zelf weten natuurlijk.

Ik heb een harde Samsonite koffer dus ja, elektronica is daarin wel beschermd ook al smijten ze ermee of gaan ze erop springen. Wanneer je een gammele koffer hebt is het een ander verhaal en ja natuurlijk doe je hem dan tussen je kleding, dat lijkt me logisch. Zo heb ik pasgeleden ook een Playstation Skateboard vervoerd en dat ging prima!

En handbagage, ik weet niet hoe jullie dat dan doen maar ik weet zeker dat 'electronica uit handbagage halen, in plastic bakje doen/op de band leggen, door de scanner, uit de plastic bakje halen/van band halen, weer in je handbagage doen' meer kans op beschadigingen geeft dan in je koffer doen. Althans, in het geval dat je een hardschalen koffer hebt dan.

En Jasper, ik weet niet zo goed wat je verder nog wilt horen. Iedereen probeert je advies te geven en je te helpen met consequenties maar op alle adviezen heb je een wederantwoord dus dat maakt het wel lastig om je te helpen. Niemand weet wat de douane zal doen op het moment dat jij je iPad in handbagage/koffer/op je voorhoofd plakt. Dat hangt af van de douane en hun bui dus het is zinloos om te speculeren "wat als". Het enige dat iedereen hier doet is antwoord geven op "als A dan B" en dan is het aan jou om te bepalen wat je ermee doet.

Mijn advies was gewoon doen omdat het mij opviel dat de meeste mensen weliswaar op basis van hun kennis en ervaring antwoord geven maar je daardoor onnodig bang maken (zo ervaarde ik de antwoorden althans). Vandaar dat ik postte dat ik in jouw geval gewoon die iPad zou kopen. Maar wederom: je moet het helemaal zelf weten. Succes!
Jasper88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper88 »

Haha, ja dat snap ik allemaal ook wel hoor, ik probeer gewoon zoveel mogelijk info in te winnen. Op douane.nl vind ik namelijk alleen maar info wat er gebeurd als je het wel aangeeft niet als je het niet aangeeft vandaar mijn vragen. Maar bedankt voor alle antwoorden.
Afbeelding

Nu in Florida tot 6 mei!
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Een gerelateerd probleem: ik woon nu in de VS en wil graag een iPad kopen (de stomme dingen zijn natuurlijk al uitverkocht...). Stel ik ga over een paar maanden een weekje "naar huis", dan "importeer" ik toch de iPad? Moet ik officieel dan ook belasting betalen? Ik neem hem natuurlijk ook weer meer terug!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ben je US Citizen?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

nee, J1 visum
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Harry schreef: Volgens mij klopt het verhaal van mtl ook niet hoor, het eerste land waar je de EU binnenkomt ga je door de douane, tussen Spanje en Nederland vlieg je binnen het Schengen gebied en ik dacht niet dat je dan in Nederland nog douane tegenkomt.
Als je in Spanje uitstapt en daar de bagage van de band haalt dan krijg je inderdaad met de Spaanse douane te maken. Als je alleen maar overstapt terwijl je bagage doorgelabeld is dan krijg je op je eindbestemming met de douane te maken.
Ingmar
Amerikafan

Bericht door Ingmar »

Jasper88 schreef:
Ingmar schreef:Ik zou in ieder geval niet voor de Ipad 2 gaan dan. Ten eerste zijn de prijzen die je hier in Amerika in de winkel ziet vrijwel altijd exclusief belasting, die moet je er dan dus nog bijtellen. Met een 16Gb Ipad 2 zit je dan al snel net boven de grens van Euro 430 (tegen de $ 670 als je rekent met 6% belasting, komt overeen met ongeveer Euro 482).
Dit is de prijs bij BestBuy voor de 16GB, ik denk niet dat het prijsverschil met Nederland van Euro 499 dan de moeite waard is.
De 16GB iPad is maar 499 dollar plus 7% btw in miami kom je maar op =/- 534 dollar dat is 382 euro, zo'n 117 euro verschil vind jij misschien weinig, maar ik noem dat een enorm verschil.

Jij bedoelt de 3G versie waarschijnlijk die is 629 dollar. Maar ik was dit topic eigenlijk begonnen om te hebben over apparatuur die boven die 430 euro uitkomen;)
Excuseer, met een dergelijk prijsverschil is het inderdaad wel de moeite waard.
Houdt ook wel rekening met de omvormer die je nodig zult hebben als je de Ipad via de muur op wilt gaan laden. Bij gebruik van een computer heb je de omvormer natuurlijk niet nodig.
Before "was", "was" was, "was" was "is".
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

mtl schreef:
Harry schreef: Volgens mij klopt het verhaal van mtl ook niet hoor, het eerste land waar je de EU binnenkomt ga je door de douane, tussen Spanje en Nederland vlieg je binnen het Schengen gebied en ik dacht niet dat je dan in Nederland nog douane tegenkomt.
Als je in Spanje uitstapt en daar de bagage van de band haalt dan krijg je inderdaad met de Spaanse douane te maken. Als je alleen maar overstapt terwijl je bagage doorgelabeld is dan krijg je op je eindbestemming met de douane te maken.

Dat klinkt logisch, maar hoe weten ze dan dat mijn reis niet pas in bv. Madrid begonnen is maar al eerder, en hoe kunnen ze dan mij en mijn koffer van de rest van de passagiers en hun koffers die wel gewoon binnen het Schengen gebied reizen onderscheiden? Het klinkt allemaal mooi, maar hoe wordt dit in de praktijk dan uitgevoerd?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Aan de bagagelabels, stempel in je paspoort of desnoods passagierslijsten inzien. Ze komen er altijd wel achter.
Jasper88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper88 »

Ingmar schreef: Excuseer, met een dergelijk prijsverschil is het inderdaad wel de moeite waard.
Houdt ook wel rekening met de omvormer die je nodig zult hebben als je de Ipad via de muur op wilt gaan laden. Bij gebruik van een computer heb je de omvormer natuurlijk niet nodig.
Je kan een NL stekker daarvoor kopen die je op de oplader doet. Die zijn wisselbaar.
Afbeelding

Nu in Florida tot 6 mei!
fddg
Amerika-ontdekker

Bericht door fddg »

SanneN schreef:Een gerelateerd probleem: ik woon nu in de VS en wil graag een iPad kopen (de stomme dingen zijn natuurlijk al uitverkocht...). Stel ik ga over een paar maanden een weekje "naar huis", dan "importeer" ik toch de iPad? Moet ik officieel dan ook belasting betalen? Ik neem hem natuurlijk ook weer meer terug!
Geen probleem, je zegt dat je maar voor een weekje gaat, dus importeer je het item niet.
Mocht je voorgoed terug naar Nl gaan dan zou je dat soort dingen beter 6 maanden voor terugkeer kopen, en je moet dan wel 12 maanden in een niet EU-land gewoond hebben. Dan kun je ze gewoon meenemen. Hier is de link naar de website waar je alles hierover kan lezen:

http://download.belastingdienst.nl/doua ... 2z2fol.pdf
each day's a gift and not a given right
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer