Marjan
That's just nerdyGrandu schreef:Ik weet ze allemaal op alfabetische volgorde te noemen8:20 over.
Derk
I know I knowLeenG schreef:That's just nerdy
Ga jij dan alle county's van één van de staten noemen?ScubaJP schreef:48 (miste Delaware en Iowa, maar wat is daar nu ook te vinden?).
Enne... nu andersom: laat (doorsnee) Amerikanen maar eens de 12 provincies van NL (of de 10 provincies van België) noemen.
Grandu schreef: [youtube]uUFeVKeKRQc[/youtube]
5 Vlaamse, 5 Waalse en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Was nog een vraag bij #DASM.Bara schreef:Heeft Belgie er 10 ?!?!?!
Zeker waar. Sommige counties zijn zelfs groter dan NL!1250 schreef:Ga jij dan alle county's van één van de staten noemen?
Veel staten zijn meerdere malen groter dan NL.
Ik weet niet, ik vind een county toch meer tussen een gemeente en provincie inzitten. Alleen Georgia heeft al 159 counties.Dento schreef:Inderdaad, het noemen van alle counties in één staat is meer in lijn met het noemen van alle provincies in Nederland dan het noemen van alle staten in de VS.
Ik ook: ik vind Lumpkin County, Georgia toch meer een soort van Tytsjerksteradiel dan een Overijssel of Henegouwen.Dento schreef:Ik bedoelde het ook niet qua vergelijking in de zin van overheidsniveau, maar qua bekendheid