Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verschil tussen de USA en NL bij Home Depot!
-
Bennogr
- Amerika-expert
Re: Verschil tussen de USA en NL bij Home Depot!
Het enige 'inbouwen' dat ik ooit gedaan had, was een toilet vervangen samen met m'n zoon. Verder laat ik alles zoveel mogelijk door echte deskundigen zijn. Ik ben bang voor situaties als, dit project kost $25 per uur als ik het doe. Als u helpt: $45 per uur.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
wat ze hier wel weer inbouwen, zijn kasten. En kontaktdozen/lichtknopjes, enz. En dat zie ik in NL niet zo vaak als hier.
hier in Massachusetts zijn vensterbanken standaard - kleiner dan in NL, geen ruimte voor plantjes, maar d'r hangt een plankje. In Maine, waar wij een weekendhuis hebben laten bouwen, zijn vensterbanken niet standaard en moest ik er speciaal om vragen.nieuwenoord schreef:Vensterbanken kennen we daar dan weer niet. Plantjes blijven dus in Holland
Walk-in closets? Die dingen waar elke vrouw een moord voor doet?dutchie_in_boston schreef:wat ze hier wel weer inbouwen, zijn kasten. En kontaktdozen/lichtknopjes, enz. En dat zie ik in NL niet zo vaak als hier.
Mannen tegenwoordig ook na de reclame van Heineken "Walking closet", maar dat is een ander verhaal
Ook iets typerend voor Amerika, vind ik dan, die kleine ienie minie lichtschakelaars
VS 
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er bestaan hier ook andere schakelaars, de zogenaamde "rocker light switches":

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, die laatste hebben wij.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Goh, Petra en ik maar denken dat je hele huis volhangt met deze

Nog steeds ienie minie!Dento schreef:Er bestaan hier ook andere schakelaars, de zogenaamde "rocker light switches":
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee hoor, inclusief afdekplaat zijn ze zo'n 8 à 10 centimeter hoog - hoe veel meer heb je nodig om het licht aan te doen?

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Inderdaad. En hoewel ik bovenstaande zelf mooier vind, heb ik nooit problemen gehad om het licht aan te krijgen met die kleintjes 
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ik klap gewoon in me handen, 1x aan, 2x is uit 
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
En bij de eerste de beste spelshow op TV is het alsof je in de disco zit als iemand een vraag goed beantwoord heeft

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
LOL - ik heb niet zo'n clap-on-clap-off, maar hebben die daar echt last van?
- DixieChick
- Amerika-expert
Waar ik altijd last van heb, is dat wanneer ik naar Nederland ga, ik het licht "op zijn Amerikaans" aan probeer te doen (wij hebben dus niet van die sjieke rocket light switches, maar gewoon een switch). Dus ik wil een switch met een vinger van onder naar boven duwen. En sja, dat lukt in Nederland dus niet. Erg grappig.
Wat ik trouwens in Nederland ook nooit zie bij de home depot of de Gamma is trim. Ja, er zijn daar wel plinten, maar ik bedoel trim langs de deuren (van hout), tegen het plafond aan (crown molding), aan de muur (chair rail, of wainscotting). Ons hele huis hangt daar vol mee, en dat heb ik in Nederland eigenlijk nog nooit gezien.
Wat ik trouwens in Nederland ook nooit zie bij de home depot of de Gamma is trim. Ja, er zijn daar wel plinten, maar ik bedoel trim langs de deuren (van hout), tegen het plafond aan (crown molding), aan de muur (chair rail, of wainscotting). Ons hele huis hangt daar vol mee, en dat heb ik in Nederland eigenlijk nog nooit gezien.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Nederland heeft iedere deur zijn eigen trim reeds dat om de muur heen schuift.
Trim tegen beton aanspijkeren is ook niet makkelijk. Je moet alles lijmen. Ook loopt in nederland de muur to aan de grond door. Gipsplaten beginnen vaak een centimeter van de grond af (ivm) potentieel vocht
Trim tegen beton aanspijkeren is ook niet makkelijk. Je moet alles lijmen. Ook loopt in nederland de muur to aan de grond door. Gipsplaten beginnen vaak een centimeter van de grond af (ivm) potentieel vocht
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik moest even ontcijferen wat hier staat, maar volgens mij bedoel jij een kozijn of niet ?ned in MO schreef:In Nederland heeft iedere deur zijn eigen trim reeds dat om de muur heen schuift.
Op de houten kozijnen in Nederland word een koplat bevestigd van 3 of 4 cm breed (vaak met een tacker) om de overgang van stenen muur en kozijn te bedekken.
In plaats van dat smalle koplatje van 3 cm breed kun er natuurlijk ook een trim of moulding van 10 cm breed aan maken, maar ik denk dat je daarvoor lang moet zoeken in Nederland.
Crisis ? What Crisis ?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Na 15 jaar in Amerika short het af en toe een beetje aan het nederlands denk ik
Ik bedoel dat de koplat? een geheel vormt met de deurpost.
Ik bedoel dat de koplat? een geheel vormt met de deurpost.
Even een oud topic omhoog schoppen 
Ik heb een vraagje over het verschil in muren tussen Nederland en Amerika. Wij hebben nu een huis met muren met "studs" (kon geen Nederlandse vertaling vinden). Ik vind dat heel irritant want ik kan alleen maar dingen hangen op plekken waar een stud zit
In Nederland kan ik overal wat neerhangen en ik weet dat het komt omdat de muren anders gemaakt worden maar wat is het verschil? Gebruiken we in Nederland gipsplaten voor alle muren? Ik heb geprobeerd te googlen maar ik weet al amper wat die termen in het Nederlands zijn laat staan in het Engels.
Nu zitten we er over te denken om tzt een nieuw huis te laten bouwen maar ik wil geen muren met studs als ik het kan voorkomen. Maar misschien is dat wat ik wil wel weer helemaal onmogelijk in Amerika dus wie kan me uitleggen wat ze in Nederlandse muren gebruiken en wat het verschil is (en wellicht ook waarom?)
Super bedankt!
Ik heb een vraagje over het verschil in muren tussen Nederland en Amerika. Wij hebben nu een huis met muren met "studs" (kon geen Nederlandse vertaling vinden). Ik vind dat heel irritant want ik kan alleen maar dingen hangen op plekken waar een stud zit
In Nederland kan ik overal wat neerhangen en ik weet dat het komt omdat de muren anders gemaakt worden maar wat is het verschil? Gebruiken we in Nederland gipsplaten voor alle muren? Ik heb geprobeerd te googlen maar ik weet al amper wat die termen in het Nederlands zijn laat staan in het Engels.
Nu zitten we er over te denken om tzt een nieuw huis te laten bouwen maar ik wil geen muren met studs als ik het kan voorkomen. Maar misschien is dat wat ik wil wel weer helemaal onmogelijk in Amerika dus wie kan me uitleggen wat ze in Nederlandse muren gebruiken en wat het verschil is (en wellicht ook waarom?)
Super bedankt!
- goldenhills
- Amerika-expert
Ja, studs zijn inderdaad wat beperkt in het ophangen. Voor een zware brede spiegel hebben we dat opgelost door een lat overdwars (horizontaal) op de studs te monteren, en dan de spiegel weer aan de lat.
En inderdaad bijna alles is 'stick-built' hier. Hout is relatief goedkoop, net als arbied. In Nederland is veel beton en betonblokken, toch? Hout is trouwens wel wat meer flexibel, dus handiger in een gebied met aardbevingen
En inderdaad bijna alles is 'stick-built' hier. Hout is relatief goedkoop, net als arbied. In Nederland is veel beton en betonblokken, toch? Hout is trouwens wel wat meer flexibel, dus handiger in een gebied met aardbevingen
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
JE kunt muren laten maken vaneen soort lego pakketten van piepschuim. I het midden gaat rebar en beton. Een hele sterke constructie die heel hoed isoleert.
Om de 12 inches geloof ik zit een sterke plastic strip waar je de gipsplaat tegenaan schroeft Echter je hebt nog steeds je schroefprobleem. Volgens mij is het hier bijna onmogelijk om een nederlands prefab huis te laten bouwen. Kan het wel dan zou het heel veel duurder zijn.
Trouwens met de juiste verankering kan je gewoon overal je schilderijen ophange hoor, tenzij ze heel zwaar zijn. Tv's etc moeten wel een een stud.
Aan de andere kant boor je je een ongeluk om een gaatje in de muur te krijgen.
Om de 12 inches geloof ik zit een sterke plastic strip waar je de gipsplaat tegenaan schroeft Echter je hebt nog steeds je schroefprobleem. Volgens mij is het hier bijna onmogelijk om een nederlands prefab huis te laten bouwen. Kan het wel dan zou het heel veel duurder zijn.
Trouwens met de juiste verankering kan je gewoon overal je schilderijen ophange hoor, tenzij ze heel zwaar zijn. Tv's etc moeten wel een een stud.
Aan de andere kant boor je je een ongeluk om een gaatje in de muur te krijgen.
Op gipsplaten kun je de wat zwaardere dingen ophangen met een speciale schroef die zich achter de gipsplaat opent, een toggle bolt. Ik vond het ophangen van dingen in Nederland zo onhandig in die betonnen muren. Niks spijkers, maar boren. Ik wilde daar ook eens een spiegel ophangen boven een wasbak, je raadt het al, een gat in de waterleiding geboord. Ze zitten ook zo verstopt in dat betonWij hebben nu een huis met muren met "studs" (kon geen Nederlandse vertaling vinden). Ik vind dat heel irritant want ik kan alleen maar dingen hangen op plekken waar een stud zit
Ik moet zeggen dat ik die studs en drywall wel handig vindt, zeker als je een muur wilt verplaatsen, en de drywall is gemakkelijk bij te werken.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties