dolphin schreef:Wat ik mij altijd afvraag, als ik de tv-shows zie, zijn de slaapkamers niet eens zo heel groot. Ik bedoel als je kijkt naar de grote van die huizen, vind ik vaak de slaapkamers redelijk klein.Chantal
De slaapkamers van onze kinderen zijn inderdaad niet zo groot (wel groot genoeg voor hen), maar onze slaapkamer en de kamer met onze sport apparaten weer wel. We hebben zo ook vijf slaapkamers boven, wat ik heerlijk vind.
Ik ben het meest blij met onze basement, die werkelijk enorm is en waar een goede "in law" suite bij hoort (grote logeerkamer met badkamer).
Het is ook vrij groot: 3900 square feet. Het is alles wat ik me ooit had kunnen wensen en groter zou ik beslist niet willen (mijn man wel, maar ja, hij mag natuurlijk blijven dromen ).
Sandy, die huizen in de buurt van Great Falls NP hebben we in het voorjaar ook gezien, wat een bakken! Net toen ik tegen mijn man zei dat ik ze wel eens van binnen wilde zien zagen we het bordje "Open House". Maar aangezien we nog zo'n lange rit voor de boeg hadden en de kinderen zaten te jengelen hebben we er maar van af gezien
Mijn favoriet is degene met een ronde oprit, zwart met gouden hek en een aparte "servants" ingang . Helaas heb ik er geen foto van, want het huis ligt in een hoek en het is gevaarlijk er te stoppen. Maar ik heb liever een gezellige straat, waar je je buren kunt leren kennen. In Great Falls (zo heet de stad ook) is geen gezelligheid, ieder landgoed is zo afgezonderd!
Petra, my gosh ! hoe doe je dat ? ik heb laatst gelezen dat als je kids hebt en een huis van boven 3000 sq.ft., dat je dan hulp nodig hebt - een werkster - om alles bij te houden. (Ik vind onze 2200 sq.ft. al zo'n klus....)
lelie schreef:Ik heb wel een mooie foto van een prachtige glimmende vrachtwagen, die stond op een ochtend in Yosemite. Die moest meteen op de foto!
Wil je die opsturen??? Graag per email... Ten eerste omdat ik het plaatje graag wil hebben en ten tweede omdat ik je wellicht iets kan vertellen over de truck (misschien heb je wel een heel zeldzame op de foto gezet )
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT 2013: NY
oortjes schreef:Hele grote huizen die hier momenteel worden gebouwd, denk 8000 sq.ft en meer, noemen ze hier overigens McMansions.
Ja, hier ook, er worden prachtige huizen gebouwd, maar er is nogal wat controversie over de "McMansions" hier in Vienna, want sommigen vinden, dat het het karakter van het stadje veranderd. Maar ik vind de huizen, die hier in de stad worden gebouwd (veelal op de grond van een oud vervallen huis) erg mooi en helemaal niet zo enorm.
Wat het schoonhouden van het huis betreft, daar heb ik inderdaad hulp voor. Ik heb het het eerste jaar zelf geprobeerd, maar met mijn fibromyalgie was dat inderdaad te veel en het putte me uit. Onze cleaning service doet er met drie dames al drie uur over om het schoon te maken!
Leuk onderwerp. Ik had wat zitten zoeken naar voorbeelden en kwam in de NY Times een stukje tegen.
Zie hier: http://tinyurl.com/c9ueg
Vooral dit stukje vond ik grappig:
Many architects are happy to see the tide turn away from big houses. Ms. Taylor of New Haven began her career 25 years ago designing 600-square-foot houses in Seaside, Fla. But in the 80's and 90's, she said, it became harder and harder to find people who wanted smaller houses, and her projects crept up as high as 11,000 square feet.
"I worked on houses, especially for developers, where you just had to fill the space because it was there," Ms. Taylor said. "It just seemed ridiculous. You just keep wondering what people are going to do with all those rooms."
Een kamer voor de sokken, een kamer voor de schoenen, een kamer voor het ondergoed en ehm..wat hebben we nog meer voor een kamers?
Helaas, ik heb geen foto's - zal eens kijken wat ik kan doen.
Wat je kunt doen, Google eens MLS of Multiple Listing Service voor bepaalde plaatsen. Vaak kun je op die manier op de lijst komen die makelaars hanteren voor huizen die te koop staan. Soms met foto's van de binnenkant.
Njit, wat leuk, dat artikel stond enkele weken geleden hier ook in de krant ! Er is nu een tendens terug inderdaad. 11.000 sq ft en dat moet allemaal in de zomer gekoeld en in de winter verwarmd !
Ik ben wel bij mensen in dergelijke huizen geweest en het is vooral loze ruimte. De meeste UShuizen zijn voor onze smaak nogal onpersoonlijk en ongezellig, en verder gaat het geld duidelijk niet op aan echt mooie meubelen.
Waar gaat de ruimte aan op ? wel je komt meestal meteen met de deur binnen, in een gecombineerde hal-huiskamer, die vaak doorloopt in keuken, de zg. breakfast-nook, enz.
De "echte huizen" hebben dus een snack-bar in de keuken voor snelle happen, dat is even zitten aan een groot aanrect; dan is er de breakfast-nook, het woord zegt het al; en dan tenslotte de formal dining room. En dat alles in een land waar men 'smorgens als ontbijt even koffie haalt bij Micky D. en voor de avond de pizza-boer langs laat rijden.
Vaak hebben de keukens in de grotere huizen twee gewone ovens boven elkaar plus een micro-wave.
Dan zijn er slaapkamers, logeerkamer, badkamers - want stel dat je even op elkaar moet wachten - meestal hebben badkamers twee wasbakken in de counter. Geeft me altijd ideen voor Olympisch synchroon tandenborstelen. Badkamer heeft bad en aparte douche, plus gaat vaak over in een kamertje voor kleren, de zg. inloopkast.
Verder in een huis: familyroom ofwel den, game-room, library, home-office.
In CA hebben de huizen overigens geen basements zoals aan de oostkust en in het middenwesten.
Wat ik in ons huis erg waardeer is: de two-car garage; in de keuken is een diepe pantry-kast waar ik voorraad in kan bewaren; het giga aanrecht - daar kunnen de ratten ook lekker op keutelen; de ruime home-office zodat mijn man daar alles kan hebben voor zijn werk nodig en er rustig kan werken; de al genoemde inloopkast voor kleding. In dit huis is de laundry-room helaas niet meer dan een gangetje - en nog gebouwd met de gewone wassers/drogers in gedachte, steeds meer mensen (wij ook) kopen nu water/energiesparende voorladers en dat zijn echt joekels van dingen.
Wat ook anders is dan in Ned., de huizen komen hier met bijna alles erop en eraan. Dus helemaal geschilderd, planken in de kasten, kastjes overal, vloerbedekking, alle sanitair.
Wettelijk is verplicht dat er lichtpunten zijn overal, dit geeft de bouwer excuus overal plafonnieres en candelabra's (heet dat zo ?) neer te hangen. In de keuken is verplicht gaspitten, de bouwer heeft dat uitgebreid tot ook afzuiger, microwave, oven. Ook is een afwasser ingebouwd. Echter er is altijd een lege ruimte en die is voor de koelkast, die moet je dan zelf kopen - en vooral hier in zuidelijk CA ontgaat de logica hiervan me toch enigszins.
Zoals ANY zegt, als het huis nieuw is, de spullen natuurlijk ook.
Als je de oorspronkelijke koper bent, ben je degene die het huis direkt van de bouwer koopt, en dan ben je degene die mag kiezen uit diverse mogelijkheden voor verf binnen, vloerbedekking, wat voor kastjes in keuken en badkamers, enz. Meestal komt dat neer op "upgraden".
Wij hadden het geluk dat de mensen die ons huis hadden laten bouwen, voor redelijk smaakvolle opties waren gegaan. Zoals hier de afgelopen jaren vaker, hadden ze zich op de lijst van een bouwer laten inschrijven, hadden een goed "plot" uitgezocht in een goed projekt, en toen het huis klaar was verkochten ze het. Aangezien de huizenprijzen hier de afgelopen jaren behoorlijk gestegen zijn boekten ze een leuke winst.
Een vriendin van mij, Michelle, woont ook wel lekker.
Ze hadden een luchtfoto dus die heb ik ingescanned
en in de sneeuw:
Bedenk je wel dat dit huis ook echt in de middle of nowhere staat en dat daardoor de grond vrij goedkoop is. Alhoewel ik wel toegeef dat in dit gebied nu eenmaal ook veel rijkere mensen wonen. (sorry)
oortjes schreef:Waar gaat de ruimte aan op ? wel je komt meestal meteen met de deur binnen, in een gecombineerde hal-huiskamer, die vaak doorloopt in keuken, de zg. breakfast-nook, enz.
De "echte huizen" hebben dus een snack-bar in de keuken voor snelle happen, dat is even zitten aan een groot aanrect; dan is er de breakfast-nook, het woord zegt het al; en dan tenslotte de formal dining room. En dat alles in een land waar men 'smorgens als ontbijt even koffie haalt bij Micky D. en voor de avond de pizza-boer langs laat rijden.
Vaak hebben de keukens in de grotere huizen twee gewone ovens boven elkaar plus een micro-wave.
Dan zijn er slaapkamers, logeerkamer, badkamers - want stel dat je even op elkaar moet wachten - meestal hebben badkamers twee wasbakken in de counter. Geeft me altijd ideen voor Olympisch synchroon tandenborstelen. Badkamer heeft bad en aparte douche, plus gaat vaak over in een kamertje voor kleren, de zg. inloopkast.
Laat ik nu al die dingen heerlijk vinden! De keuken is hier de sociale spil. Iedereen komt gezellig aan de keukentafel zitten kletsen en drinken, terwijl er gekookt wordt of gewoon koffie gedronken. Ik ken overigens meer mensen, die heerlijk koken en dat ook iedere avond (en soms 's ochtends ook) doen, dan die buitenshuis eten. Wij doen dat vaker, dan onze Amerikaanse vrienden.
En die badkamers? Ik zou niet meer zonder willen! Met twee tieners is een extra badkamer heerlijk, onze gasten hebben een eigen badkamer, wij hebben zo'n heerlijk groot bubbelbad en de twee wastafels zijn ook ideaal. Overigens heeft alleen de zogenaamde "masterbathroom" een apart bad en douche.
Ik knijp mezelf nog iedere dag, dat dit ons huis is, toen het gebouwd werd was ik er telkens van overtuigd, dat er iets tussen zou komen. Het was gewoon te mooi om waar te zijn (ook kwa ligging).
dolphin schreef:Ziet er ook leuk uit. Waar woont die vriendin van jouw?
Nog belangrijker: is ze nog vrijgezel???
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT 2013: NY
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.