Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

American Football

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: American Football

Bericht door Petra/VS »

Dat is weer zo belachelijk geregeld hier. De Metro gaat naar Landover (zou meer dan twee uur duren voor ons, maar goed) en dan mag WMATA van de Federale regering geen shuttlebussen naar het stadion vandaar rijden :roll: . Het zal dus rijden worden, we gaan 2,5 uur voor de wedstrijd op pad, hopend dat dat genoeg is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Petra/VS schreef: ook naar de supporters van het team, de Hogettes bijvoorbeeld :lol:.
Ik had me een heel andere foto hierbij voorgesteld :lol:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Wij zijn gisteren naar een wedstrijd van de Tampa Bay Buccaneers geweest. Verkeer daar was juist verbazingwekkend goed geregeld, wij waren op het ergste voorbereid maar hebben absoluut geen vertraging gehad.
Wedstrijd zelf was geweldig, echt véél leuker dan baseball.
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

Petra/VS schreef:Wij hebben net kaartjes voor de wedstrijd morgenavond tussen de Washington Redskins en Philadelphia Eagles van mijn mans baas gekregen! ..... Joepie! Nu nog even hopen, dat ze gaan winnen!
Auw, dat was een pijnlijke nederlaag voor de Redskins. Michael Vick was 'on fire'! Ik hoop dat je toch een beetje genoten hebt.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, hoor, we gingen voornamelijk om de sfeer en die was weer geweldig. Ik blijf het bijzonder vinden, hoe fans van de twee teams gewoon naast elkaar zitten te kijken (ik kom uit Utrecht en daar kon dat, toen ik er woonde althans, bij FC Utrecht echt niet). Er zaten gisteravond ook een heel aantal Eagles fans om ons heen en het ging er allemaal heel gemoedelijk aan toe. De enige aanvaring, die ik zag, was tussen twee Redskins fans. Het eerste kwartier werd er binnen tien minuten al drie keer gescoord door de Eagles, dus toen wisten we het wel. Er was nog even hoop, toen de Redskins in het tweede kwartier een paar keer scoorden, maar die vervloog al snel. Intussen was het ook begonnen met regenen, dus we zijn halverwege vertrokken en waren daarin niet de enigen! We hebben er drie kwartier over gedaan om het parkeerterrein af te komen! Maar ja, je zit ook met zo'n tachtig tot negentigduizend mensen in zo'n stadion en de wegen zijn daar niet op berekend. In ieder geval was het een leuke ervaring, vooral ook, omdat het helemaal gratis was, behalve het eten en meestal kosten Redskins tickets een flinke duit.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Ik heb nooit erg veel Football kunnen volgen, maar sinds ik ESPN America heb, probeer ik echt zoveel mogelijk mee te krijgen.
Dan bevalt mij het collega football toch wat beter dan de NFL.

Heb van het weekend een wedstrijd van de Dolphins gezien in een bijna leeg stadion en een van Michigain in een afgeladen huis.
De laatste wedstrijd was helemaal heerlijk om te zien met een zooi overtimes.
(ok verdedigend was het weinig soeps, maar dat maakt het soms juist ook zo leuk).

Ik baal er ook gewoon nog steeds van dat de Admirals er niet meer zijn.
Was toch altijd een leuke belevenis om naar die wedstrijden te gaan.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Heeft iemand er eigenlijk goed zicht op hoe dat in het college foutball nu zit met alle bowl wedstrijden
zag er afgelopen weekend al twee voorbij komen.

Zijn dat play offs, finales??
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Goede vraag die ook vaak bij mij opkomt. Het gekke is ook dat deze wedstrijden vaak in halflege stadions gespeeld worden.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Thierry73 schreef:
Zijn dat play offs, finales??
Bowl games zijn, over het algemeen, post-season games.

Iets meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Bowl_game
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

post season games, maar vaak met een 'vriendschappelijke wedstrijd' karakter, dus geen playoff games
NCDutchie1975
Amerika-ontdekker

Bericht door NCDutchie1975 »

Hi,

Top dat er zoveel Footbal fans zijn, ben zelf al 20 jaar fan,maar heb helaas nog geen College of NFL wedstrijd mogen bezoeken.
Ik woon vlakbij de NC State University, dus wellicht volgend jaar.Kan iemand zich nog herinneren dat er op de NL TV NFL games werden uitgezonden op de Nederlandse versie van Fox ?

Ik was zo blij toen NASN/ESPN America op de Nederlandse kabel konden zien, maar dat ik het nu op de Amerikaanse TV kan zien, is helemaal te gek, alleen jammer dat ze hier op de lokale kabel alleen de locale Carolina Panthers laten zien op FOX, die zijn zooooo slecht dit jaar, wellicht dat ik in de toekomst DirecTV kan nemen.

Anyways, ik zag dat iemand zich afvroeg hoe dat nou met die Bowl zit, van origine werd een Bowl gezien als een beloning voor een goed seizoen, echter helaas hebben economische belangen dit systeem helemaal kopt gemaakt, je kunt nu al naar een Bowl met een 6-6 record, als jouw school maar goed genoeg " travelled ", d.w.z. dat je maar genoeg fans meeneemt die lokaal voor veel omzet zorgen.
Tijd voor Play Offs !! Nou ik kan hier wel een heel boek overschrijven, maar ik ga lekker naar de Champs Sports Bowl kijken, NC State vs West Virginia Mountaineers !!

Via bijgaande link kun je een overzicht vinden van alle bowls. De BCS bowls zijn de wedstrijden waar de meeste mensen naar kijken.

http://espn.go.com/college-football/sch ... asontype/3

Qua NFL, hoop ik dat de Patriots het winnen, ik weet het meeste mensen hebben een hekel aan ze.

Veel kijk plezier !

Vincent
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Hoi,

Graag zouden wij ook eens een football wedstijd meemaken in Amerika. Eerder zijn we al eens naar een honkbal wedstrijd geweest van de New York Mets, wat geweldig was om mee te maken.

Nu ben ik dus aan het kijken voor football. Wij zijn de maand september in Amerika. Als ik het goed begrijp begint het seizoen dan weer, heb ik dat goed begrepen?

Op de site van NFL zie ik nog geen schema staan voor het nieuwe seizoen. Iemand enig idee wanneer het nieuwe schema bekend wordt?

En dan nog een vraag :wink: Het mag ook college football zijn, maar waar op internet kan ik vinden wanneer en waar die wedstrijden zijn?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Bezoeken van een NFL wedstrijd is absoluut een aanrader! Al schijnt de beleving bij sommige college teams nog groter te zijn. Het blijft bijzonder (en toch zo normaal) dat de supporters van de verschillende teams gewoon door elkaar heen zitten.

Ik ben afgelopen augustus naar de preseason derby van de San Francisco 49'ers tegen de Oakland Raiders geweest. Erg leuke sfeer. Zorg dat je op tijd bij het stadion bent zodat je ook wat van het tailgate sfeertje (met ze allen bbqen op de parkeerplaats) mee krijgt!!

Komend jaar ben ik in het Noord-Oosten waar natuurlijk ook veel teams zijn, hopelijk lukt het om de Patriots of Steelers te bezoeken (anders mogen de Redskins, Ravens, Eagles, of Giants ook).

Eind augustus starten de pre-season games en halverwege september start inderdaad het reguliere seizoen. Het programma komt dorgaans in april beschikbaar, dus nog even wachten.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij zijn het afgelopen seizoen naar een wedstrijd van de Hokies (Virginia Tech) en de Redskins geweest. Beiden heel leuke ervaringen, maar ik vond de college football wedstrijd een stuk leuker. Wat een school spirit bij die studenten!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Het is nog maar afwachten of er komend seizoen NFL is.
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Die discussie over o.a. de spelerssalarissen zal zich wel oplossen. De (economische) belangen zijn veel te groot om hierop de competitie daadwerkelijk niet door te laten gaan. Dus NFL zal er ongetwijfeld wel zijn.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Fender75
Amerikafan

Bericht door Fender75 »

We zijn vorig jaar ook bij een pre-season game geweest van de SF 49-ers. Erg gaaf om te zien, compleet met bbq op de parkeerplaats. Ze kregen ongenadig op hun lazer, maar was leuk om mee te maken. Ook goed om te zien dat de versnaperingen net zo duur zijn als in de Arena... :)

We kunnen het nu ook volgen via ESPN America, erg gaaf!
jimtek
Amerika-ontdekker

Bericht door jimtek »

Het zal toch niet he?!!?!

Geen NFL seizoen in 2011-12? :(
NCDutchie1975
Amerika-ontdekker

Bericht door NCDutchie1975 »

Volgens de laatste berichten zit er weer wat beweging in de onderhandelingen tussen de NFL en de spelers mede door druk van de rechters die de bezwaren van de spelers aan het bekijken zijn en min of meer beide partijen hebben laten weten dat hunn oordeel voor beiden nagatief uit kan vallen.Hopelijk komt het dus allemaal nog goed.Vraag me af of zo iets ooit bij het voetbal voor zal komen, KNVB/UEFA/KNVB die tegen de spelers zegt " blijf maar thuis , jullie kosten ons teveel ".

Word vervolgt !
allesDeire.com
Amerika-ontdekker

Bericht door allesDeire.com »

Ik HOOP zo hard dat er een nieuw seizoen komt! Maar denk van wel, is allemaal veel te groot om zomaar even te bannen!

Ben sinds vorig seizoen 'hooked' geraakt aan het spelletje/de league. Heb het van het begin tot het einde gevolgd! Vind het altijd kicken om een nieuwe sport te ontdekken en uit te pluizen. Had ik vroeger ook met de NBA.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer