fddg schreef:Encinitas wrote:
Prachtige, kleurrijke figuren...
Ik had het er gisteren met mijn vrouw nog over, de "sociale verschillen" die je in bepaalde winkels ervaart. Wallmart is echt de winkel die qua sfeer en energy van mensen de lagere sociale klasse vertegenwoordigt. Je ziet er in verhouding ook veel meer dikke mensen.
We waren bij IKEA, en dat gaf meer een Europese, internationale sfeer, much more sophisticated. Net zoals Barnes and Noble, ook zo een winkel die een ander publiek aantrekt.
Natuurlijk zijn dit zeer algemene averages en uiteraard niet op iedereen van toepassing.
Encinitas
fddg schreef:beetje kort door de bocht vind je niet.... ik ken genoeg mensen uit de "high society" die lekker bij walmart shoppen. En ook mensen die, naar ik aanneem bij jou in de groep Trailertrash geplaatst worden, die bij B&N shoppen. Heeft ook te maken met waar je woont. Hier in Central Texas is het gewoon niet zo belangrijk dat je jezelf helemaal opdoft omdat je toevallig nog een gallon melk nodig hebt....
Natuurlijk zie ik ook uitersten, maar wat mij altijd trekt in de US is dat men hier niet zo judgemental is! Dat is echt 1 van de dingen die ik niet mis uit het "goede oude" Nederland!!!
Ik weet niet of je mijn bericht goed hebt gelezen, maar ik geef duidelijk aan dat dit averages zijn, niet op iedereen van toepassing. En het is geen waardeoordeel over mensen. Ik kan echter niet ontkennen dat ik verschil ervaar in de diverse winkels die ik heb opgenoemd. Wat mij betreft geen enkel judgment, wel een constatering.
Woorden als "trailertrash" laat ik bij jou, die heb ik niet genoemd. Nogmaals geen waardeoordeel, wel een constatering.
Encinitas