Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

People of Walmart

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Re: People of Walmart

Bericht door dutchie_in_boston »

fddg schreef:. . . maar wat mij altijd trekt in de US is dat men hier niet zo judgemental is! Dat is echt 1 van de dingen die ik niet mis uit het "goede oude" Nederland!!!
moest ik even om lachen nadat ik jouw post las over iemand kort door de bocht vinden :lol: Zo zijn we allemaal judgmental?

Ik ga niet opgedoft naar de winkel, maar ik heb er persoonlijk een bloedhekel aan om boodschappen te doen in mijn gymplunje. Vooral na het sporten, en voor mijn douche.
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

fddg schreef:Encinitas wrote:
Prachtige, kleurrijke figuren...

Ik had het er gisteren met mijn vrouw nog over, de "sociale verschillen" die je in bepaalde winkels ervaart. Wallmart is echt de winkel die qua sfeer en energy van mensen de lagere sociale klasse vertegenwoordigt. Je ziet er in verhouding ook veel meer dikke mensen.
We waren bij IKEA, en dat gaf meer een Europese, internationale sfeer, much more sophisticated. Net zoals Barnes and Noble, ook zo een winkel die een ander publiek aantrekt.
Natuurlijk zijn dit zeer algemene averages en uiteraard niet op iedereen van toepassing.

Encinitas

fddg schreef:beetje kort door de bocht vind je niet.... ik ken genoeg mensen uit de "high society" die lekker bij walmart shoppen. En ook mensen die, naar ik aanneem bij jou in de groep Trailertrash geplaatst worden, die bij B&N shoppen. Heeft ook te maken met waar je woont. Hier in Central Texas is het gewoon niet zo belangrijk dat je jezelf helemaal opdoft omdat je toevallig nog een gallon melk nodig hebt....

Natuurlijk zie ik ook uitersten, maar wat mij altijd trekt in de US is dat men hier niet zo judgemental is! Dat is echt 1 van de dingen die ik niet mis uit het "goede oude" Nederland!!!

Ik weet niet of je mijn bericht goed hebt gelezen, maar ik geef duidelijk aan dat dit averages zijn, niet op iedereen van toepassing. En het is geen waardeoordeel over mensen. Ik kan echter niet ontkennen dat ik verschil ervaar in de diverse winkels die ik heb opgenoemd. Wat mij betreft geen enkel judgment, wel een constatering.

Woorden als "trailertrash" laat ik bij jou, die heb ik niet genoemd. Nogmaals geen waardeoordeel, wel een constatering.

Encinitas
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Dit zijn natuurlijk excessen, maar je vindt dit soort types inderdaad wel bij Walmart, en je vindt ze echt wel meer bij Walmart dan in andere winkels. Alleen al tussen Target en Walmart is een duidelijk verschil te zien in het type mensen wat er rondloopt.

Natuurlijk, ook deze meer "excentrieke" personen kun je in alle winkels tegenkomen, maar feit is nu eenmaal dat Walmart qua prijzen aan de goedkopere kant van het winkelspectrum zit, en dat trekt nu eenmaal een ander soort publiek - hoewel het inderdaad hier in de VS soms iets lastiger in te schatten is wat voor een "klasse" volk je mee te maken hebt als je afgaat op uiterlijk.
Ik weet nog goed dat ik een keer een minder goed verzorgd uitziende klant zag en dacht "hmmmm": afgetrapte schoenen, korte broek vol vlekken, t-shirt vol gaten - maar meneer stapte buiten wel in een gloednieuwe Porsche...

En zeker tref je mensen van allerlei lagen van de bevolking bij Walmart aan: dat je nu eenmaal wat meer verdient, wil niet zeggen dat je ook meer wilt uitgeven dan nodig is. Maar dat neemt niet weg van het feit dat je in een Walmart - afhankelijk van de regio - eerder dit type mensen tegen zult komen dan bij Whole Foods...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Dento schreef:Ik weet nog goed dat ik een keer een minder goed verzorgd uitziende klant zag en dacht "hmmmm": afgetrapte schoenen, korte broek vol vlekken, t-shirt vol gaten - maar meneer stapte buiten wel in een gloednieuwe Porsche...
Dat was ik, kon je niet hallo zeggen :mrgreen:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

:lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Waar ik hier ook nog steeds niet geheel aan gewent ben is dat mensen in hun pyama overal heen gaan. Even in je pyama naar de winkel is heel gewoon hier. Of naar de benzine pomp. Vandaag hielden we het bij. Van 5 am tot 10 am. kwamen we 11 mensen in hun pyama bij de winkel van de bennzine pomp. Ook ki8nderen die in hun pyama naar school gaan. echt bezopen, maar geen knies oor die er hier op let.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Datzelfde zie je ook steeds meer op vliegvelden. Ik snap best dat je lekker zittende kleren aan wilt op een lange vlucht, maar om nou in je pyjama en je Uggs door de douane te gaan vind ik toch een ander verhaal.
"Keep Georgia On Your Mind"
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Bandido schreef:Datzelfde zie je ook steeds meer op vliegvelden. Ik snap best dat je lekker zittende kleren aan wilt op een lange vlucht, maar om nou in je pyjama en je Uggs door de douane te gaan vind ik toch een ander verhaal.
Dat kan je je hier echt niet voorstellen toch? :lol: :lol:
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Ja die pyjama's vielen mij ook al op. @ Petra: gaan kinderen ook echt in pyjama's naar school?'
Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Ik zag ook mini (lees; niet bestaande) rokjes, hebben sommige mensen gewoon geen spiegel in huis?
Of zijn wij Nederlanders overdressed in de supermarket?
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

fddg schreef:
Encinitas schreef: Natuurlijk zie ik ook uitersten, maar wat mij altijd trekt in de US is dat men hier niet zo judgemental is!
Alleen al het feit dat deze foto's op internet staan weerspreekt deze bewering.
Wat me wel aanspreekt bij deze foto's is dat het die mensen gewoon geen lor kan schelen wat anderen denken en gewoon doen waar ze zich lekker bij voelen.
Waar ik hier ook nog steeds niet geheel aan gewent ben is dat mensen in hun pyama overal heen gaan. Even in je pyama naar de winkel is heel gewoon hier. Of naar de benzine pomp. Vandaag hielden we het bij. Van 5 am tot 10 am. kwamen we 11 mensen in hun pyama bij de winkel van de bennzine pomp. Ook ki8nderen die in hun pyama naar school gaan. echt bezopen, maar geen knies oor die er hier op let.
Er wordt dus wél op gelet, door jou met name, en je zult echt de enige niet zijn. Alleen trekken die mensen zich er geen bal van aan. Da's wel zo mooi.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Bandido schreef:Datzelfde zie je ook steeds meer op vliegvelden. Ik snap best dat je lekker zittende kleren aan wilt op een lange vlucht, maar om nou in je pyjama en je Uggs door de douane te gaan vind ik toch een ander verhaal.
Ik zie dat soort meisjes ook nog eens vaak in Business class zitten.. en dan te bedenken dat ze bij operational upgrades naast airline status ook nog wel eens naar kleding kijken, it's not a fair world ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ja, dat valt mij ook altijd op!

Maar aan de andere kant ben ik altijd enorm verbaasd over de grote hoeveelheid vrouwen die in rokje, panty, puntlaarzen, blousje, en blazertje op een intercontinentale vlucht stappen. Ik bedoel, ze zullen toch niet allemaal op zakenreis zijn, en meteen doormoeten een vergadering in?

Ik reis dan wel niet in pyjama, maar ga wel rustig in t-shirt, dansbroek (da's een joggingbroek maar dan niet zo wijd) en teevas op reis hoor. Als ik tien uur moet vliegen wil ik comfortabel zijn, en de rest kan me gestolen worden :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wat ik me dan afvraag, zijn die mensen zo vanuit bed op weg gegaan? Als je tijd hebt om een schone pyama aan te trekken 's morgens, dan heb je ook tijd om gewone kleding aan te doen, toch?
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Misschien zijn het wel "lounge pants"... :wink:

Onze website | Mijn blog
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

mooie link, bedankt, heb in tijden niet zo gelachen...
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

José schreef:Ja die pyjama's vielen mij ook al op. @ Petra: gaan kinderen ook echt in pyjama's naar school?'
Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Ja hoor en niet 1 tje..Ik kijk er al bijna niet meer van op. Ze hebben ook een pyama dag. Dan is het de bedoeling dat alle kinderen in pyame lopen.

Ik woon dan ook wel in een omgeving waar het mensen inderdaad geen lor kan schelen wat ze aan hebben.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
donut

Bericht door donut »

Wat een fantastische site!
Dat van die pyama's heb ik zelf nog nooit gezien, ik vind het ook iets ranzigs hebben want ze zijn wellicht zo hun bed uitgestapt.
gister was ik bij whole Foods en daar voel ik me toch meer op mijn plek ;) maar ik kom zeker ook bij walmart en de volgende keer neem ik mijn toestel mee.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

donut schreef:gister was ik bij whole Foods en daar voel ik me toch meer op mijn plek ;) maar ik kom zeker ook bij walmart en de volgende keer neem ik mijn toestel mee.
Dacht dat donuts meer bij Walmart horen :mrgreen:
donut

Bericht door donut »

:wink:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Hmmmm... Walmart... donuts... elke zondagochtend om 8:30 uur tijdens de ochtendmeeting... :wink: :lol:

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer